עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין מחיר למשתכן

זכיתם בהגרלה של מחיר למשתכן? מזל טוב! תשמחו לשמוע שבנוסף לעלות המופחתת של הדירה שקניתם, גם הליך הליווי המשפטי בדירות מחיר למשתכן הוא פחות משמעותי מאשר בקניית דירה רגילה. ובגלל שהוא פחות מורכב, הוא גם עולה פחות. בנוסף, אם אתם מופיעים בפני וועדת חריגים, או שיש איחור במסירת הדירה, יכול להיות שתצטרכו גם במקרה הזה להיעזר בעורך דין מחיר למשתכן. כל המידע שחשוב לדעת בנושא לפני שמתקדמים בהליך מחיר למשתכן - בעמוד הבא.


מחיר למשתכן

זכיתם במחיר למשתכן? הכיף רק מתחיל. בין בחירת הדירה ובין חתימת ההסכם, יש לא מעט בירורים שכדאי לכם לעשות. זמן לא רב אחרי ההודעה על הזכיה יזמינו אתכם לבחור את הדירה המתאימה לכם, ועד עשרה ימי עסקים אחר כך תוזמנו להגיע לחתום על החוזה. לאחר החתימה על הסכם המכר (במשרד הקבלן האחראי על הפרויקט אליו נרשמתם וזכיתם), כבר לא תוכלו לוותר על הדירה, ואם כן תאלצו לשלם קנסים לא מבוטלים. לכן, כדאי להגיע למעמד החתימה עם כל האינפורמציה הרלוונטית. הבירור הראשון והחשוב ביותר הוא לוודא שאתם זכאים למשכנתא באחד מהבנקים. הבירור השני הוא להתייעץ עם עורך דין מחיר למשתכן.

 


עורך דין מחיר למשתכן לליווי בתהליך החתימה

נתחיל מהסוף – החוזים בפרויקט מחיר למשתכן הם חוזים קשיחים, כלומר, הם לא פתוחים למשא ומתן. הם עוברים פיקוח ממשלתי רציני, ולכן בדרך כלל הם די הוגנים. אבל בכל זאת, הרבה פעמים אנשים בוחרים להיעזר בעורך דין מחיר למשתכן לפני החתימה על ההסכם, משתי סיבות עיקריות:

אחד בשביל להבין למה הם מתחייבים. חוזה משפטי הוא מסמך מורכב וארוך, וחשוב מכך, מחייב. חשוב מאוד להבין את כל התנאים של רכישת הדירה, מה מצופה מכם ובאיזה לוחות זמנים. אי עמידה בתנאי ההסכם יכול להתבטא בהיפרדות מאלפי שקלים בקנסות.

שתיים בשביל לדעת אם ההשקעה משתלמת. עורך דין מחיר למתשכן טוב יוכל לבחון את ההסכם ולראות עד כמה הוא הוגן ביחס למה שמקובל כרגע בשוק, הן מבחינת התשלומים והן מבחינת שאר התנאים שלו. רק כי זכיתם בהגרלה לא אומר שהפרויקט הספציפי בו זכיתם מתאים לצרכים שלכם ומשתלם עבורכם, והתייעצות עם עורך דין מחיר למשתכן יכול לעזור לכם להגיע להחלטה הנכונה.

בנוסף, למרות אתם לא חייבים עורך דין בשביל ליווי בחתימת ההסכם, אתם כן תזדקקו לאחד כשתיקחו משכנתא. לכן, יש אנשים שבוחרים להתחיל לעבוד עם עורך הדין כבר קודם, וכך המחיר היחסי של כל שלב בתהליך (הליווי טרום החתימה והמשכנתא) יוצא נמוך יותר.

 


עורך דין מחיר למשתכן לוועדת חריגים

אחד מהתנאים שמציבים במחיר למשתכן בתמורה לתמחור הזול, הוא שאי אפשר למכור את הדירה 7 שנים ממועד הזכייה בדירה או 5 שנים ממועד קבלת טופס 4 (תלוי בנסיבות). הדרך היחידה לקבל אישור למכור את הדירה לפני הזמן הוא הופעה בפני ועדת החריגים של הפרויקט. יש מספר מקרים עיקריים בהם הועדה תאפשר מכירה מוקדמת של הדירה:

וי מצב רפואי: אם הקונה סובל ממצב רפואי שלא מאפשר לו להמשיך לעמוד בתשלומים, או שהוא צריך את הכסף ממכירת הדירה על מנת לעמוד בחשבונות הרפואיים.

וי קשיים כלכליים: אם הקונה נקלע למצב כלכלי שלא מאפשר לו להמשיך לעמוד בתשלומים ולהמשיך בתהליך רכישת הדירה.

וי פרידה: אם שני בני זוג שרכשו את הדירה ביחד בוחרים להיפרד, ולא מעוניינים להמשיך ולשלם ביחד על הדירה.

ההופעה הפיזית בפני הועדה קורית רק אחרי הגשת בקשה מנומקת בכתב, בצירוף המסמכים הרלוונטיים. בשלב הזה בעיקר כדאי להיעזר בעורך דין מחיר למשתכן. ככל שהבקשה שלכם תהיה מנוסחת באופן יותר משכנע, ותיתמך ביותר ראיות, כך גדל הסיכוי שהועדה תאשר את התיק שלכם. בנוסף, עורך הדין יעזור לכם להתכונן להופעה בפני הועדה, וידריך אתכם איך להציג את פרטי המקרה שלכם באופן נכון.


ייצוג עורך דין מחיר למשתכן בבעיות נוספות בפרויקט

הסיבה השלישית שתיאלצו להיעזר בעורך דין היא אם יש בעיות בפרויקט אחרי החתימה, לדוגמא איחור במסירה או ליקויי בניה. פה כדאי לציין: אין צורך דווקא בעורך דין שמכיר את הנושא של מחיר למשתכן באופן מיוחד, ועדיף לבחור עורך דין שעסק בעבר בתיקים שקרובים לנושא הספציפי עליו אתם תובעים.

הסיבה היחידה במקרים כאלה לבחור בעורך דין מחיר למשתכן היא אם, לדוגמא, מתאגדת תביעה ייצוגית גדולה נגד חברת הקבלן. אז יכול להיות ערך להיכרות עם התנאים הייחודים של מחיר למשתכן, וגם זאת, רק במקרים מסוימים.

 


עורך דין מחיר למשתכן – מחיר

נתחיל בלהגיד שבתביעות הגדולות כגון חריגות בניה או איחור במסירה קשה מאוד לתת הערכה לשכר הטרחה של עורך הדין, מכיוון שהוא תלוי בפרטי התיק ובסוג התביעה, ויכול לנוע בין אלפי למאות אלפי שקלים.

בשני המקרים האחרים (הופעה בפני ועדת חריגים וליווי בהליך הקניה) טווח המחירים הוא לא גדול, ומושפע בעיקר ממספר השעות שעורך הדין עוסק בתיק. יש עורכי דין שיכולים לקבוע את שכר הטרחה לכל הליך הטיפול אחרי שמיעת הפרטים הכללים, ויש כאלה שמעדיפים לגבות תעריף שעתי. בכל אופן, בשני המקרים מקובל לקבוע מכסת שעות לטיפול בתיק. כך, במקרים של עלות גלובלית עורך הדין מוגן מפני ביצוע עבודה במחיר לא הוגן, ובמקרים של תמחור שעתי הלקוח יודע מעבר לאיזה סכום התיק לא יגלוש.

כסף ליווי בחתימה יעלה בין 2,000-4,000 ש"ח. פה גם המקום לציין שהמחירים האלה ייחודיים למחיר למשתכן, ושכר הטרחה של עורך דין מקרקעין בחוזה על דירה "רגילה" גבוה באופן ניכר. הסיבה לכך היא שבמקרה הרגיל החוזים אינם קשיחים, וחלק ניכר מעבודותו של עורך הדין הוא לנסח עבורכם את החוזה ולנהל משא ומתן מול הצד המוכר. זה כמובן מוסיף עוד כמות ניכרת של שעות עבודה, ולכן המחיר יעלה בהתאם.

כסף תוספת ליווי בהליך חתימה על משכנתא יוסיף לסכום בין 1,000-2,000 ש"ח.

כסף ליווי בהליך ועדת חריגים עולה בין 2,000-3,500 ש"ח.

בית לבשימו לב: המחירים המצוינים הם הערכה בלבד של שכר הטרחה, ולא מחייבים את עורכי הדין שבאתר.


עורכי דין מומלצים למחיר למשתכן

זכיה במחיר למשתכן היא דבר מרגש מאוד, שיכול לשנות לחלוטין את חיו של זוג צעיר, ולכן כדאי לוודא שההתנהלות מול העסקה תהיה כמה שיותר חלקה ונטולת בעיות. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של עורכי דין מחיר למשתכן, מומלצים ומדורגים על ידי לקוחות קודמים.


;

אנשים שהתעניינו בעורך דין מחיר למשתכן התעניינו גם בזה...

נסח טאבו
מה זה נסח טאבו?
עורך דין מקרקעין
עורך דין מקרקעין - איך בוחרים?
 השכרת דירה
הסכם שכירות
חתימה על חוזה דירה | עורך דין לקניית דירה
עורך דין לקניית דירה
פגישה עם עורך דין מכירת דירה
עורך דין למכירת דירה
תמ"א 38 בבניין
עורך דין תמ"א 38
פינוי בינוי
עורך דין פינוי בינוי
יציאה מדירה אחרי תביעה לפינוי מושכר
תביעה לפינוי מושכר
ליקויי בנייה בבית
עורך דין ליקויי בנייה
מכירת דירה עם פטור ממס שבח
מה זה טופס 4?
כתיבת צק לשכר טרחה של עורך דין
שכר טרחה של עורך דין מקרקעין
בניין בתהליך רישום בית משותף
רישום בית משותף
תהליך ביטול רישום הערת אזהרה
ביטול הערת אזהרה
מוכר וקונה חותמים על זכרון דברים
זיכרון דברים למכירת דירה
בניין עם דירה מכונס נכסים
קניית דירה מכונס נכסים
עורך דין מקרקעין
מה זה הערת אזהרה?
חתימה על תצהיר ידועים בציבור
מה זה זכרון דברים?
רישום הערת אזהרה
איך מבטלים הערת אזהרה בטאבו?
חתימה על זכרון דברים לפני השכרת דירה
איך עושים זכרון דברים?
פרצלציה
מה זה פרצלציה?
יעוד מקרקעין
מה זה תקנה 27?
הפקת נסח טאבו היסטורי באתר האינטרנט
נסח טאבו היסטורי - מה זה?
עורך דין מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין
בניין דירות שאפשר להפיק עליו נסח טאבו מרוכז
נסח טאבו מרוכז - מה זה?
בקשה לרישום הערת אזהרה לפי סעיף 126
מה זה הערת אזהרה סעיף 126?
בית בתהליך התחדשות עירונית
עורך דין התחדשות עירונית
שותפים חותמים על הסכם שיתוף מקרקעין
מה זה הסכם שיתוף?
בניין ישן עם בעלים במושע
מה זה מושע?
תהליך העברת דיר במתנה
העברת דירה במתנה
חתימה על תצהיר מתנה
חוזה שכירות לעסק
מפרט טכני
מה זה כתב שיפוי?
טופס משח לדוגמה
מה זה מש"ח?
בנייה של בניין על קרקע בעסקת קומבינציה
מה זה עסקת קומבינציה?
עורך דין מסחרי
מה זה הסכם מכר?
דירה שהתקבלה בירושה
מכירת דירה שהתקבלה בירושה
נותן מפתח כדי לבצע העברת בעלות דירה
העברת בעלות דירה
עורך דין סכסוכי שכנים יושב עם לקוח על כתב תביעה
עורך דין סכסוכי שכנים
דירה על הנייר
קניית דירה על הנייר
בניין ישן לבניית תקציב לניהול ואחזקה
היטל השבחה על פיצול דירה
עורך דין מקרקעין
ליטיגציה מקרקעין
הגשת בקשה להתנגדות לצוואה
רישום דירה בטאבו
אי רישום דירה בטאבו
אי רישום דירה בטאבו
מעקה עץ למרפסת
מה קורה בתום תקופת החכירה?
אי רישום דירה בטאבו
האם ניתן לכפות פירוק שיתוף?
השגת אישור מס שבח
מה זה אישור מס רכוש?
מה זה חלוקה בעין?
קרקע לבניית בית בהסכם שיתוף או לפרצלציה
מה זה מכר ללא תמורה?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק