מוקד מידרג: 1-700-707-233

מה זה מושע?

בניין ישן עם בעלים במושע

מושע זה מצב שבו כמה אנשים הם בעלים משותפים על נכס, והנכס לא מחולק ביניהם. כלומר, לכל אחד מהבעלים יש בעלות על כל חלק בנכס, אפילו על כל גרגר של אדמה.

נשמע סך הכל בסדר? לא ממש. בגלל שבעלים במושע חולקים את הבעלות על הנכס, צריך אישור של כל אחד מהבעלים כדי לבצע בו שינויים. צריך אישור של כולם להיתרי בנייה, למכירה, להשכרה, ועוד. לכן זה יכול להיות מתכון טוב לסכסוכים משפטיים ארוכים. מעל הכל, גם אין אפשרות לקבל משכנתא מאף בנק על נכס במושע, והערך של הנכס יורד משמעותית (כי פחות אנשים ירצו להיכנס למצב מתוסבך שכזה).

 

איפה אפשר להיתקל במושע

ברוב המקרים, בעלים במושע יכולים להיות צאצאים שירשו יחד דירה מהוריהם. אבל יש בעלות במושע גם בבניינים ישנים מאוד, שלא חולקו ונרשמו בפנקס הבתים המשותפים. בבניינים כאלה, כל הדיירים הם בעלים של כל הדירות ושל כל השטחים הציבוריים, וזו בעיה גדולה.

 

איך אפשר להפסיק בעלות במושע

 יש כמה אפשרויות, אבל הכי נפוצות הן:

1. בבתים משותפים עם לפחות 2 דירות, אפשר לחלק את הבניין לתתי-חלקות בפרצלציה. לכל תת-חלקה יהיו בעלים משלה, ורק השטחים הציבוריים (כמו חדר מדרגות) יהיו שייכים לכולם. כלומר, מבצעים רישום בית משותף בעזרת עורך דין מקרקעין.

2. לערוך הסכם שיתוף במקרקעין שישאיר את השותפות, אבל עם חלוקה של השטחים הפיזיים, והגדרה של כל הפעולות שכל שותף רשאי לעשות בחלק שלו בנכס.


שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק