מוקד מידרג: 1-700-707-233

מצבות גרניט

תהליך בחירת מצבה אף פעם אינו פשוט, ועשוי להיות מאתגר במיוחד בתקופה הרגישה שלאחר פטירת יקירכם. מצבות גרניט הן מצבות ייצוגיות שמחזיקות מעמד למשך שנים ארוכות. במאמר הבא אספנו עבורכם את כל המידע על מצבות גרניט, כמה עולה מצבה כזו ותמונות לדוגמה.


מצבות גרניט

עולם המצבות מתחלק בעיקר לשלושה סוגי מצבות: מצבות בנויות אבן, שיש או סלעים מיוחדים.

מצבות גרניט שייכות לקטגוריית הסלעים המיוחדים, והן עשויות מסלע גבישי שנוצר בקרום כדור הארץ. הגרניט הוא חומר קשה מאד שמשמש בין השאר למטבחים או ריצוף, וגם להקמת מצבות. 

למצבות גרניט יש מראה אלגנטי ומהודר, הן בנויות מחומר גלם חזק ועמיד ובעלות ברק שאינו מתבלה עם הזמן ולכן הן נפוצות בשימוש בבתי העלמין השונים. 

מצבת גרניט סרדו בשילוב גרניט אדום

אבן הגרניט מיובאת מחו"ל ולא מדובר באבן מקומית. הגרניט מגיע במגוון צבעים שונים וביניהם: שחור, חום, אדום- המכונה גם רובי רד, אפור כהה- שנקרא בנוסף אורז, אפור בהיר- הלא הוא סרדו וכחול שבשפה המקצועית נקרא אוריון בלו. מעט קבלני מצבות מחזיקים בנוסף גם גרניט בצבע ירוק.

כדאי לדעת: קיימים הבדלים בתכונות של צבעי הגרניט השונים. הגוונים הבהירים, למשל הסרדו, סופגים מים שמותירים אחריהם כתמים במצבה. הגוונים הכהים, ביניהם החום, האדום, הכחול והאורז, עמידים יותר למים ועל כן פחות מוכתמים עם הזמן.

מצבה זוגית מגרניט אפור אורז

עיצוב מצבות גרניט

את מצבות הגרניט ניתן לעצב במגוון דרכים. השיקול הראשוני צריך להתחשב בשאלה באיזו מצבה מדובר: מצבת יחיד, מצבה זוגית או מצבת מכפלה (מצבות אחד על השני). בכל אחת מהמצבות אפשר לשלב בין סוגי גרניט בצבעים או מרקמים שונים כדי ליצור מצבה ייחודית. בנוסף אפשר לשלב גרניט עם חומרי גלם נוספים כמו חברון או שיש טורקי. 

ניתן לפסל במצבות גרניט כיד הדמיון, פרחים, עצים ופסלים נוספים שיישמרו היטב משום שהגרניט אינו מתבלה ומחזיק מעמד לאורך שנים. כמו כן ניתן להוסיף ספסל לצד המצבה, גינון או אבנים שונות. וכמובן שתמיד אפשר לקבל רעיונות נוספים והשראה מתמונות של מצבות קיימות.


מצבות גרניט - יתרונות וחסרונות

כמובן שכדי לבחור במצבה מגרניט צריך להכיר את היתרונות והחסרונות שלה.

 

היתרונות של מצבות גרניט הם:

וי עמידות גבוהה - הגרניט הוא חומר חזק מאד ועמיד במיוחד, כך שהאיכות של המצבה גבוהה ונשמרת היטב לאורך שנים. 

וי מראה מרשים - מצבה מגרניט שומרת על הברק הטבעי ונראית מרשימה גם אחרי הרבה שנים בלי שצריך לתחזק אותה יותר מדי.

 

ואילו החסרונות:

איקס לא כל סוגי הכיתוב אפשריים - אין אפשרות להשתמש בכיתוב מאותיות עופרת על גבי מצבות גרניט.

איקס עלות גבוהה מאד - מצבות הגרניט יקרות, נפרט על כך בפסקה נפרדת.

מצבת גרנט אפור בשילוב גרניט סרדו שבור

תחזוקת מצבות גרניט

התחזוקה של מצבות גרניט קלה במיוחד, בעיקר כי אלו מצבות שלא מתבלות ולא מתיישנות. לכן, התחזוקה הבסיסית דורשת ניקוי פשוט במים וסבון בלבד כשיש צורך בכך. 

שימו לב: בשנים האחרונות מקור הגרניט השחור הוא מסין והודו, והוא לא איכותי כמו בעבר. בעקבות זאת מצבות גרניט שחור נוטות להתפוצץ בקיץ כששופכים עליהן מים קרים כתוצאה מחילוף הטמפרטורה המהיר. כדי להימנע מכך חשוב להקפיד שלא לשטוף את המצבה במים בשעות היום החמות. או להימנע מבחירה במצבות גרניט שחור.

ומה לגבי הכיתוב על המצבה? במידה והכיתוב על המצבה הוא בחריטה עם צבע, תזדקקו לחידוש הצבע בערך כל 8-9 שנים.

מצבת גרניט שחור

 


מצבות גרניט - מחיר

כמו שציינו קודם, המחיר של מצבות גרניט אינו זול ומתחיל מ-7500 ₪ למצבת יחיד. בדרך כלל עלות ממוצעת של מצבת גרניט יחידה תהיה בין 13,000-18,000 ₪ כולל מע"מ. 

אפשר ליהנות מהיתרונות של הברק והעמידות של מצבות גרניט מצד אחד, ולהוזיל את העלויות מצד שני, אם בוחרים בעיצוב של לוח גרניט משולב על גבי אבן חברון או שיש טורקי. מצבת אבן חברון משולבת עם לוח גרניט שחור תעלה בדרך כלל בין 6,500-8,000 ₪, כולל מע"מ. 

חשוב לדעת שאצל חלק מקבלני המצבות הצעת המחיר שתקבלו היא עבור מצבה "קומפלט", וכוללת גם את הכיתוב בחריטה ובצבע, את בית הנר, ואת עלויות ההתקנה והמיסוי לבית העלמין. אצל קבלנים אחרים הצעת המחיר היא עבור האבן וההתקנה, ואילו כל אחד מהאלמנטים האחרים מתומחר בנוסף.

מצבה זוגית מאבן חברון בשילוב גרניט שחור

 


קבלני מצבות מומלצים

העיסוק בקבורת אדם קרוב אינה תקופה פשוטה. חשוב שתרגישו שאתם בידיים טובות, ושקבלן המצבות שמלווה אתכם בזמנים הרגישים יהיה מקצועי ויעזור לכם להגיע לתוצאה המתאימה ביותר עבורכם ועבור יקיריכם. כדי להקל עליכם מעט בתקופה זו, אספנו עבורכם רשימה של קבלני מצבות מומלצים מדורגים לפי חוות דעת וציונים מלקוחות קודמים, כדי שתוכלו לבחור קבלן מצבות לשביעות רצונכם.


תמונות של מצבות גרניט

שינוי משמעותי של מצבה כולל הורדת אבן, תיקונים ...
צילום: דוד מ. כפר יונה.
בניית מצבת שיש מסוג גרניט.
צילום: מיכאל זביאגלסקי, מזכרת בתיה.
בניית מצבה זוגית מבסיס אבן גיר ולוח עליון מגרניט ...
צילום: בעילום שם
חידוש מצבה זוגית מגרניט.
צילום: עדי פלג, תל אביב.
בניית מצבת מכפלה משיש טורקי שכלל 2 לוחות מגרניט ...
צילום: דורון רטר, גני תקווה.
הצמדת אבן שוכבת לאבן הראש במצבת גרניט.
צילום: זהבה מזרחי, חולון.
הקמת מצבה משיש טורקי ומעליו שיש גרניט שחור.
צילום: יפעת יגל, פרדסיה.
אספקה והדבקת שתי פלטות גרניט למצבה.
צילום: מרק שכטרמן, נס ציונה.
בניית מצבה משיש גרניט.
צילום: אבי שפיצר, מבשרת ציון.
חידוש מצבה משיש מסוג גרניט שכלל כיתוב, פירוק ...
צילום: אלכס ברקוביץ, בני ברק.

;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק