מוקד מידרג: 1-700-707-233

מצבות אבן טבעית

מצבות אבן טבעית הן מצבות הבנויות מאבנים או סלעים במצבם הגולמי. מצבה יכולה להיות הדרך שלנו לספר על האופי של הנפטר ולהנציח את יקירינו בדרך המשאירה חותם ייחודי שיזכיר אותם אחרי לכתם. על מנת להקל עליכם אספנו עבורכם את כל המידע על מצבות אבן טבעית, סוגי האבנים, עלויות ותמונות להשראה


מצבות אבן טבעית

מצבות אבן טבעית נקראות גם מצבות סלעים או מצבות פרא. מצבות אלה עשויות מאבנים או סלעים גולמיים, שלא עברו סיתות לצורה של מצבה קלאסית. מדובר במצבות ייחודיות שכן אין אבן אחת שדומה בדיוק לאבן אחרת.

האבנים המקומיות בהן ישתמשו לרוב הן:

אבן האבנים הגליליות הצהובות - חומות

אבן אבן החלילה הבהירה

אבן אבן הסלייב האדמדמה

אבן אבן הבזלת השחורה - אפורה

בנוסף ניתן לייבא סוגי סלעים מיוחדים ונדירים מחו"ל.

חשוב לדעת שבשונה ממצבות רגילות שאפשר להזמין כמו שהן מקטלוג מצבות, או לשלוח לקבלן המצבות דוגמה שראינו ומצאה חן בעינינו, במצבות אבן טבעית כל אבן היא ייחודית ויש רק אחת כמוה. הבחירה במצבות מסוג זה מחייבת תיאום ציפיות מורכב ומדויק בהרבה עם קבלן המצבות מאשר במצבה סטנדרטית. 

כיוון שכל אבן שונה בגודל, בנפח ובצורה שלה, וכמובן בצבע ובמרקם, תמונה בלבד לא תמיד תספיק להעביר את התכונות של האבן באופן מיטבי. לכן מומלץ מאד בתהליך התכנון של מצבות אבן טבעית לראות את האבן המסוימת בעיניים ולהרגיש אותה באופן כזה שתצליחו לדמיין אותה ניצבת בבית הקברות.

מצבה מיוחדת מאבן טבעית

עיצוב מצבות אבן טבעית

עיצוב מצבות אבן טבעית מתבצע באחת משלוש דרכים:

  1. המצבות נשארות במצב גולמי לחלוטין ורק מדביקים עליהן אותיות.

 

מצבה מאבן טבעית גולמית

2. המצבות עוברות ליטוש חלקי ועל גביו אפשר לחרוט אותיות.

 

מצבה מאבן טבעית מלוטשת חלקית

3. האבן הטבעית עוברת ליטוש מלא, החלק העליון והתחתון שלה מוחלקים לחלוטין, ורק הדפנות נשארות טבעיות.

 

מצבת אבן טבעית מלוטשת

 

אפשר להשתמש באבן הטבעית בתור מצבה שוכבת - זו יכולה אבן קטנה מעל מצבה סטנדרטית, או אבן גדולה שתשמש כולה כמצבה. עוד אפשרות היא להעמיד אותה כמצבה עומדת מעל מצבות מחומרים שוניםמצבות אבן טבעית יכולות גם לשמש בתור אנדרטאות או אבני הנצחה באתרים שונים ולאו דווקא בבתי קברות.

את מצבת האבן הטבעית הגולמית מניחים בדרך כלל מעל מסגרת בסיס. המסגרת בנויה מאבנים טבעיות או מסותתות. כדאי לדעת שברוב המקרים אבן טבעית קטנה יותר מהמידות של מצבה סטנדרטית, לכן יהיה צורך למלא את הרווח שנותר עד לתחום חלקת הקבר באמצעים נוספים כמו: חלוקי נחל, דשא סינטטי, טוף או צמחייה. 

המשפחה שותפה לאורך כל התהליך בבחירת האלמנטים השונים בעיצוב המצבה. הבחירות העיצוביות יכולות להנכיח דברים שהנפטר אהב ולייצג את אופיו או את חסרונו.

אנדרטה מאבן טבעית

כיתוב על מצבות אבן טבעית

הכיתוב על מצבות אבן טבעית תלוי בסוג האבן וברמת הליטוש שלה ולא תמיד כל סוגי הכיתוב אפשריים. אם מדובר באבנים שקשה לחרוט עליהן בגלל סוג האבן או חוסר הסימטריה של המשטח, האפשרויות שעומדות בפנינו הן:

חתימה על חוזה  שימוש באותיות בולטות – האותיות מודבקות לברגים שמחוברים לאבן.

חתימה על חוזה הדבקת לוח קרמיקה – על גבי הלוח חורטים את האותיות ואותן צובעים בצבע או ממלאים בעופרת.

במקרים בהם האבן מלוטשת באופן חלקי או מלא קיימות אפשרויות נוספות לכיתוב:

חתימה על חוזה  אותיות חרוטות – צבועות בצבע או ממולאות עופרת.

חתימה על חוזה אותיות חצובות – אותיות חצובות פנימה או אותיות בולטות שהשטח מסביבן נחצב ומלטשים ומחליקים את האותיות עצמן. 


יתרונות וחסרונות של מצבות אבן טבעית

וי היתרון המרכזי של מצבות אבן טבעית הוא ייחודיות וגיוון. בדרך כלל מדובר במצבות לא סטנדרטיות שיכולות לשקף את האופי המיוחד של האדם עליו הן מספרות. מצבות אבן טבעית מאפשרות להביא לידי ביטוי את החיבור של האדם לטבע, או להזכיר שממש כמו האבן המיוחדת גם הנפטר היה דמות חד פעמית. בגלל הסגנון השונה הרבה פעמים דווקא המצבות האלה יבלטו בנוף בין הקברים האחידים יחסית.

וי יתרון נוסף הוא שהתחזוקה השוטפת של מצבות אבן טבעית היא פשוטה. בגלל שזו לא אבן מבריקה שצריך לנגב מאבק ולנקות באופן קבוע. מעבר לזה, הבליה של מצבות אלה היא זניחה יחסית ונטמעת באופי של האבן.

איקס החיסרון העיקרי של מצבות אבן טבעית הוא המחיר. העלויות של האבנים והקמת המצבה לרוב גבוהות יותר מאשר במצבות סטנדרטיות. על המחירים של מצבות אבן טבעית נפרט ממש בעוד רגע.

מצבת אבן טבעית עם חריטה וכיתוב בצבע

מחירים של מצבות אבן טבעית

כאמור, מחירי מצבות אבן טבעית יהיו בדרך כלל יקרים יותר ממצבה סטנדרטית. ההתקנה של מצבות אלו דורשת מיכשור מיוחד ושימוש במנוף בשביל להרים את המשקלים העצומים. גורמים נוספים שיכולים להשפיע על המחיר הם:

נקודה האבנים עצמן – סוג האבן, גודלה, עד כמה היא נדירה והיקף העבודה הידנית שהיא דורשת.

נקודה גישה – מיקום חלקת הקבורה והאם קל או קשה לגשת אליה.

נקודה אלמנטים נוספים – תוספת בסיס למצבה והבחירות העיצוביות הנוספות של המשפחה.

מחירי מצבות אבן טבעית יתחילו לרוב מ-7,500 ש"ח למצבת יחיד, וכמובן יעלו ככל שהעבודה תהיה מורכבת יותר ועשויות להגיע לסכומים גבוהים בהרבה. העלות הממוצעת של מצבות אבן טבעיות תהיה לרוב בין 15,000-20,000 ש"ח.

 


קבלני מצבות מומלצים

העיסוק בקבורת אדם קרוב תמיד מלווה במורכבות גדולה. חשוב שתרגישו שאתם בידיים טובות, ושקבלן המצבות שמלווה אתכם בזמנים אלו יהיה רגיש ומקצועי ויעזור לכם להגיע לתוצאה המתאימה ביותר עבורכם ועבור יקיריכם. כדי להקל עליכם מעט בתקופה זו, אספנו עבורכם רשימה של קבלני מצבות מומלצים המתמחים בהקמת מצבות אבן טבעית ומדורגים לפי חוות דעת וציונים מלקוחות קודמים, כדי שתוכלו לבחור קבלן מצבות לשביעות רצונכם.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק