מוקד מידרג: 1-700-707-233

בדק בית מחיר למשתכן

זכיתם בדירה במחיר למשתכן והגיע הזמן לערוך לה בדק בית? קודם כל, ברכותינו. בדק בית לדירה במחיר למשתכן יעזור לכם לוודא שאין בדירה ליקויים ושהיא תואמת את התכנון המקורי שלה. כאן תוכלו לראות למה חשוב לעשות בדק בית בדירת מחיר למשתכן, מה המחיר שלה ואיך אפשר להוזיל אותו. בקיצור, כל מה שצריך לדעת רגע לפני שתולים את השלט על הדלת.

 


בדק בית מחיר למשתכן

בדק בית לדירה שנקנתה במחיר למשתכן לא שונה בהרבה מבדק בית לדירה חדשה. בשני המקרים מדובר בבדיקה שמזמינים הקונים לפני הכניסה לנכס כדי לבחון האם יש בו ליקויים ולוודא שהדירה שקונים תואמת את התוכניות המקוריות שלה.

דירה שקונים במחיר למשתכן היא בדיוק כמו דירה רגילה שקונים מקבלן, מה שאומר שהיא צריכה לעמוד בכל הדרישות שהתקן הישראלי מחייב ובכל ההתחייבויות שהקבלן התחייב אליהן במפרט הטכני (תוכניות הדירה המקורית).
המשמעות של זה היא שאם מתגלים ליקויים בתקופת האחריות המוגדרת בחוק (שנקראת תקופת בדק) הקבלן יהיה אחראי לתקן אותם גם אם מדובר בדירת מחיר למשתכן!

תקופת הבדק נעה בין שנה לשבע שנים ומגדירה את תקופת האחריות של הקבלן על ליקויים בדירה. על כשלים שמתגלים במערכות צנרת לדוגמה, תהיה תקופת אחריות של הקבלן למשך 4 שנים.
 

בדיקת שיפועים בבדק בית מחיר למשתכן


למה חשוב לעשות בדק בית בדירת מחיר למשתכן

מחיר למשתכן עובד על מכרז בין הקבלנים שבו זוכה בדרך כלל קבלן שמציע הצעת מחיר נמוכה לבניית הדירות. כדי שהמחיר ישתלם הקבלן עלול לחסוך בהוצאות על הדירה, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בליקויים או חוסרים בדירה כמו לדוגמה פחות נקודות חשמל ממה שסוכם מלכתחילה ועוד. כמו שאמרנו, דירה במחיר למשתכן היא דירה לכל דבר ואין סיבה שיחסכו או יעגלו פינות בבנייה שלה.

בדק הבית מאפשר לכם לדעת שהדירה תואמת את התכנון המקורי שלה ולבקש מהקבלן לתקן את הליקויים שצריך עוד לפני שתיכנסו לדירה.

 


מתי עושים בדק בית מחיר למשתכן

סרט מדידה  אחת ההחלטות החשובות היא מתי לעשות בדק בית לדירה החדשה שלכם. את הבדיקה עצמה מומלץ לעשות בשלב המסירה הראשוני של הדירה (שנקרא גם פרוטוקול מסירה ראשוני). בשלב הזה הדירה עדיין בחסות הקבלן, כשהציוד והחומרים שלו עדיין בדירה. בדיקת הבית בנקודת הזמן הזו תיתן לקבלן מספיק זמן לתקן את הליקויים כך שהדירה תהיה מוכנה לשלב המכירה הסופית של הדירה.

סרט מדידה עד חמישה ימים אחרי בדק הבית תקבלו דו"ח בדק בית מפורט. כשתגיעו בשעה טובה לשלב המכירה הסופית (זה השלב שבו אתם מקבלים גם את המפתח!) תביאו איתכם את דו"ח בדק הבית ותעברו עליו עם הקבלן כדי לוודא שכל הליקויים שהופיעו בדוח אכן טופלו.

 חשוב לבקש מהקבלן גם אישור בכתב שהליקויים אכן טופלו על ידו.
 

בדיקת נזילות במצלמה טרמית בבדק בית מחיר למשתכן

מה בודקים בבדק בית מחיר למשתכן

כמו בבדק בית רגיל לדירה מקבלן, בדו"ח בדק בית לדירת מחיר למשתכן בודקים שני דברים מרכזיים:

אחד האם הבית תואם את התוכניות שלו? ביחד עם החתימה על חוזה הקנייה של הדירה מקבלים מהקבלן את מפרט המכר שלה - מסמך חשוב מאוד (שמרו עליו טוב טוב) שמפרט בדיוק את תוכניות הדירה ואת כל הפרטים שלה מהגודל ועד חומרי הבנייה.
בבדק הבית משווים בין מה שכתוב במפרט הטכני לבין הדירה על ידי מדידת השיפועים, גדלי החדרים והזוויות בבית. בנוסף, בודקים ממה עשויה הצנרת, באיזה חומרי בנייה השתמשו ועוד.

מספר שתיים האם יש בדירה ליקויים? אם חלילה יש בדירה ליקויים תרצו לדעת על כך לפני הכניסה לדירה. בודק הבית יבדוק כל פינה כדי לראות שכל חלקי הבית עומדים בתקנים, ובנוסף יחפש ליקויים גלויים (כמו סדקים, אלומיניום, עבודות נגרות) וליקויים סמויים שאי אפשר לגלות ללא ציוד מתאים (כמו לדוגמה רטיבות בקירות שאפשר למצוא בעזרת בעזרת מצלמה תרמית ועוד).


דו"ח בדק בית

אחרי הבדיקה, תקבלו דו"ח שמכיל את כל הליקויים והתקלות שנמצאו בדירה לצד סוגי הבדיקות השונות שנעשו בה ושרטוטים ותמונות שמעידים עליהם.
כמו שציינו, הדו"ח הזה יהיה לצידכם בשלב המכירה הסופי כדי לוודא שכל ליקוי וליקוי טופל ותוקן. בדו"ח יצויין גם אומדן מחיר התיקון של כל אחד מהליקויים. 

במקרים של תביעות מול הקבלן בבית המשפט (שלא נדע) דו"ח בדק הבית יהווה גם חוות דעת משפטית קבילה אם הוא חתום על ידי מהנדס או הנדסאי. חוות הדעת ההנדסית תיתן שיקוף של מצב הדירה בשלב המכירה ותוכיח שהליקויים לא נעשו בגלל שימוש לא סביר שלכם בדירה.

 


מחיר בדק בית מחיר למשתכן

מחיר בדק בית מחיר למשתכן זהה למחיר בדק בית של דירה חדשה מקבלן מהסיבה הפשוטה שמדובר באותה הבדיקה בדיוק, ונע בין 1,200-2,500 ₪ כולל מע"מ, בהתאם למספר החדרים בבית.

נוסף על כך, המחיר יושפע גם ממאפיינים של הבית הנבדק כמו: גינה, דירת גג, דירה בבית משותף ועוד.
הנה כמה דוגמאות למחירים של בדק בית לדירה מקבלן:

כסף מחיר בדק בית בדירת 3 עד 4 חדרים ינוע לרוב בין 1,200-1,500 ₪.

כסף מחיר בדק בית בדירת 5 עד 6 חדרים ינוע לרוב בין 1,300-1,600 ₪.

כסף בדק בית בבית פרטי גדול מעל 200 מ"ר שכולל גם בדיקת גג וגינה, יכול להגיע לכ2,500 ₪.

ועוד טיפ חשוב מאוד: תוכלו להוזיל באופן משמעותי מאוד את מחיר בדק הבית לדירה אם תזמינו את בדק הבית לכל הדירות בבניין יחד. ככל שתזמינו בדק בית ליותר דירות, המחיר לדירה ירד.


בודקי בית מומלצים לבדק בית מחיר למתשכן

עכשיו, כשאתם כבר מומחים בכל מה שקשור בבדק בית מחיר למשתכן הגיע הזמן להזמין את הבדיקה. אל תדאגו, לא צריך ללכת רחוק. ממש כאן תוכלו למצוא רשימת בודקי בתים בדוקים, מה זה אומר בדוקים? שאחרי כל בדק בית התקשרנו ללקוחות והם נתנו דירוג וחוות דעת על השירות שלהם!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי עושים בדק בית למחיר למשתכן?

את בדק הבית לדירת מחיר למשתכן מומלץ לעשות בשלב פרוטוקוןל המסירה הראשוני של הדירה.

מה בודקים בבדק בית מחיר למשתכן?

בבדק בית בודקים את כל הליקויים שעשויים להיות בדירה מהדבקת הריצוף, דרך האיטום, החשמל, האינסטלציה ועד לעבודות הנגרות והצבע בדירה.
בנוסף, בודקים שהדירה תואמת את התכנון שלה לפי המפרט הטכני הנספח לחוזה המכירה.

כמה עולה בדק בית מחיר למשתכן?

מחיר בדק בית לדירת 3-4 חדרים במחיר למשתכן ינוע בין 1,200-1,500 ₪.
מחיר בדק בית לדירת 5-6 חדרים במחיר למשתכן ינוע בין 1,300-1,600 ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק