מוקד מידרג: 1-700-707-233

תחזוקת בריכה ביתית

בריכה ביתית זה כיף. אפשר לספור עד עשר ולמצוא את עצמך צף על מתנפח בצורת חד קרן עם כוס מיץ ביד. אבל יודעים מה עוד כיף? תחזוקת בריכה ביתית. במהלכה, נבדוק אחת לשבוע את חדר המכונות, נוודא את רמת הכלור והחומציות במים ועוד פעולות ניקיון שישמרו עליה צלולה ותקינה. אוקי, מודים שתחזוקת בריכה ביתית נשמעת פחות כיף מבריכה ביתית, אבל היי, אנחנו כותבים כאן את כל מה שחשוב שתדעו בנושא, כולל המלצות על מתחזקי בריכות. שנצלול?

 

מפעילי בריכה מומלצים לתחזוקת בריכה ביתית


תחזוקת בריכה ביתית

אם החלטתם להגשים את החלום, להקים בריכת שחיה ביתית אמיתית ואפילו סידרתם דק לבריכה, קחו בחשבון שאולי החלום שלכם יתגשם – אבל צריך גם לתחזק אותו. במקרה של בריכה קבועה עם חדר מכונות (כלומר, לא בריכה מתנפחת או כזאת שמרכיבים רק בקיץ), ההמלצה היא לתחזק אחת לשבוע, באמצעות מפעיל בריכות (או Pool man ). זה לא שאנחנו חושבים שאתם לא יכולים לעשות את זה לבד, פשוט בריכה זה עסק קצת יותר מסובך ממה שחשובים (תכף נראה למה) וכדי למנוע נזק לבריכה או לבריאות שלכם, חשוב שהעבודה תעשה על ידי מתחזק בריכות מוסמך.

 

מפעיל בריכות מתחזק בריכה ביתית

 


מה כוללת תחזוקת בריכה ביתית?

תחזוקת בריכה ביתית כוללת שלושה שלבים עיקריים:

שחייה בבריכה ביתית תחזוקת חדר המכונות - חדר המכונות כולל בתוכו את כל מערכות החשמל והמים של הבריכה, בהם מנוע, צנרת, פילטר, אלקטרודות ועוד, אותם יש לתחזק באופן שוטף. למה? כדי למנוע פיצוצים ונזילות, חדירת כימיקלים למי הבריכה, התפתחות בקטריות ומה לא, מפעיל הבריכה יבדוק שהכל עובד כשורה, יחזק את המערכות לפי הצורך ואפילו יתקן או יחליף חלק שהתקלקל.

 

שחייה בבריכה ביתית בדיקת המים – מפעיל הבריכה יבדוק את איכות המים וימדוד באופן שבועי את רמת הכלור והחומציות. לעיתים יותר רחוקות הוא אפילו יערוך בדיקות דגימה מורכבות יותר במעבדה כדי שלא יתפתחו זיהומים וצרות נוספות שיהפכו את המים ללא תקינים לרחצה, ויפריעו לכם לשחות בכיף.

 

בדיקת רמת כלור וחומציות בבריכה ביתית

 

שחייה בבריכה ביתית ניקיון הבריכה - בנוסף,  מפעיל הבריכות יעניק לבריכה עצמה ניקוי יסודי. לא, אנחנו לא מתכוונים לרקסי, רובוט הבריכה שלכם, או לחברו מוט הרשת, אשר בעזרתו אתם דגים לכלוכים צפים. אנחנו מדברים על ניקוי יסודי אמיתי, שבמהלכו מנקים את השומנים שמתרכזים בשפת הבריכה, מרוקנים את מכשיר הסקימר (מכשיר ששואב לכלוכים) מכל העלים והלכלוכים שהוא שאב אליו, מנקים את הפילטר, עובדים על מסנן השער, מנקים את הסביבה החיצונית הקרובה לבריכה ועוד, כדי שהבריכה תמשיך להיות ראויה לרחצה.

 


תחזוקת בריכה ביתית בחורף

אם התחיל להתקרר, החורף הגיע והחלטתם לסגור את עונת הרחצה –  החגיגה עדיין לא נגמרת. תחזוקת בריכה ביתית נמשכת גם בחורף, שכן עדיין יש לנו את חדר המכונות והבריכה עצמה שנשארת מלאה במים. לכן, בדומה לקיץ, גם בחורף חשוב לקבוע עבודת תחזקה של חדר המכונות והבריכה עצמה, בתדירות שנעה בין פעם בשבוע לשבועיים. גם כדי לשמור עליה נקייה ומוכנה לקיץ, וגם כדי לטפל במי הגשמים שעשויים לגרום לקצרים בחשמל. בלא מעט מקרים בהם מזניחים בטעות את עבודות התחזוקה, אם נחליט לבקר פתאום בחדר המכונות לאחר שבועות, לא מופרך שנגלה הצפה שנגרמה מפיצוץ בצנרת או מחדירת מי גשמים.

 

ניקוי עלים במסגרת תחזוקת בריכה ביתית

 


מחיר תחזוקת בריכה ביתית

מחיר ביקור שבועי של מפעיל בריכות ייעלה 200 ₪ בממוצע, לא כולל מע"מ. אבל, יש לא מעט מקרים גם שהמחיר עשוי להיות גבוה יותר ולהגיע אפילו ל-700 ₪ לא כולל מע"מ.

אם זה נשמע לכם כמו טווח מחירים רחב, אתם צודקים, אבל יש לזה סיבה. ככל שהבריכה יותר גדולה, כך התחזוקה שלה לוקחת יותר זמן. יש בריכות קטנות יותר שהתחזוקה השבועית שלהם תיקח 40 דקות, ויש בריכות גדולות שהתחזוקה שלהם תיקח שעתיים. בנוסף, ככל שחדר המכונות של הבריכה משוכלל יותר וכולל מערכות רבות, כך גדלה עבודת התחזוקה ומגדילה את המחיר. בנוסף, במקרים בו צריך להחליף חלק, לערוך טיפולי ניקיון מורכבים או להעביר הדרכה בנוגע לתחזוק הבריכה, המחיר יעלה בהתאם. לרוב, מחיר תחזוקת בריכה ייקבע בשטח, כאשר מתחזק הבריכות יגיע, יאריך את מידת העבודה הנדרשת וייתן מחיר בהתאם.

 

ניקוי בריכה ביתית

 


טיפים לתחזוקת בריכה ביתית

חוץ ממה שהסברנו כאן על תחזוקת בריכה ביתית, הנה עוד שני טיפים חשובים שכדי שתאמצו לליבכם:

 

שחייה בבריכה ביתית שמרו על הבריכה - בין ביקור אחד לשני של מתחזק הבריכות, נסו להקפיד על הניקיון כמה שאפשר. הפעילו את הרובוט, נקו מסביב לבריכה והשתמשו במוט הרשת. ככה יהיה לכם נעים בבריכה לאורך כל השבוע, ולא תצטרכו להימנע ממנה עד הביקור הבא של מתחזק הבריכות.

 

שחייה בבריכה ביתית בדקו רישיון – החלטתם להזמין מפעיל בריכות? הדבר הראשון שחשוב לוודא מולו הוא שיש לו רישיון של משרד הבריאות לעסוק בתחזוקת בריכות. כלומר, ודאו שלא מדובר על מישהו שעושה את העבודה הזאת "על הדרך" וללא ההכשרה המתאימה. רישיון מוסמך למתחזק בריכות ניתן למי שהולך לכנסים בתחום, השתלמויות, מחדש את הרישיון אחת לכמה זמן ומוכר על ידי משרד הבריאות.

כאמור, זה לא חובה לקחת מישהו עם רישיון ובסוף היום תוכלו לקחת את מי שתרצו, אבל בגלל שמדובר בדבר יקר במיוחד – הבריאות שלכם – לא כדי להתפשר על פחות ממתחזק בריכות מומחה ומוסמך.

 


המלצות על מפעילי בריכות

אל תיבהלו, תחזוקת בריכה ביתית זה באמת לא מסובך. רק צריך למצוא את האיש הנכון, שגם ישמור עליה באיכות טובה, וגם ילמד אתכם איך לקפוץ ראש לבריכה. סתם, בקשר לקפיצה אנחנו סקפטיים, אבל בקשר לראשון, אנחנו דווקא יכולים לעזור. ריכזנו כאן המלצות על מפעילי בריכות, המדורגים על ידי לקוחות קודמים. מוזמנים לקרוא את חוות הדעת וליצור קשר עם מי שהכי תפס לכם את העין. בהצלחה 😊

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מהי עלות תחזוקת בריכה ביתית?

מחיר ביקור שבועי של מפעיל בריכות ייעלה 200 ₪ בממוצע, לא כולל מע"מ. אבל, יש לא מעט מקרים גם שהמחיר עשוי להיות גבוה יותר ולהגיע אפילו ל-700 ₪ לא כולל מע"מ, אם מדובר על בריכה גדולה במיוחד וחדר מכונות משוכלל. 

איך מתחזקים בריכה ביתית?

תחזוקת בריכה ביתית כוללת את תחזוקת חדר המכונות, בו נעבור על כלל המערכות בהן מנוע, צנרת, פילטר, אלקטרודות ועוד. בנוסף, תחזוקת הבריכה תכלול גם את בדיקת המים, כולל בדיקת רמת הכלור והחומציות באופן תדיר. ולסיום, תחזוקת בריכות תכלול גם ניקיון יסודי של הבריכה והרחבה הקרובה לה. אבל כמובן שכל זה ממש בקצרה, ואם תרצו לדעת יותר, קראו את פסקת מה כוללת תחזוקת בריכה ביתית. 

 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק