מוקד מידרג: 1-700-707-233

הנמכת גבס במטבח

הנמכת תקרת גבס במטבח יכולה להתאים לשילוב גופי תאורה, להסרת שטח מיותר מעל ארונות המטבח, או לעיצוב החלל עם תקרה צפה שתהפוך את המטבח לנעים יותר. הנמכת גבס במטבח נעה בגובה של בין 12-15 ס"מ, ודורשת תכנון מתאים. מה השלבים להנמכת גבס במטבח וכמה זה עולה? במקום להנמיך באנו להרים – כל המידע במאמר הבא.


סוגי הנמכות תקרת גבס

רגע לפני שנכנס לעובי התקרה, נסביר קצת על ההבדלים בין שני סוגי התקרות המתאימות למטבח:

אחד הנמכת תקרה רגילה – הנמכת תקרה רגילה נראית כאילו היא תלויה מהתקרה וממשיכה אותה. תקרה כזו תוכלו לעצב בצורות עגולות, מרובעות או בעיגול הפינות שלה😊

לרוב, הנמכת תקרה רגילה תתאים כדי לשלב גופי תאורה, או כשיש מזגן במטבח שמפריע לעיצוב ואתם מעוניינים להסתיר אותו.

שתיים תקרה צפה – תקרה צפה נראית כאילו שהיא מנותקת מהתקרה עצמה, ויוצרת תקרה נוספת ש"מרחפת" באוויר. גם אותה אפשר לעצב בצורות שונות, והיא יכולה להתאים לעיצוב החלל של המטבח או לשילוב של גופי תאורה שונים.

 

תקרה צפה/הנמכת תקרה רגילה

שימושי הנמכות תקרת גבס במטבח

הנמכת תקרה היא עבודת גבס שמתאימה לכל סוג של מטבח, פתוח או סגור. בעזרתה אפשר לחלק חללים מסוימים במטבח כדי לעצב אותו מחדש, או פשוט כדי להעלים את המזגן שתקוע מעל הארונות.

אלו כל השימושים להנמכת תקרה מגבס:

 

אחד הנמכת תקרת גבס לתאורה או למיזוג

ברוב מקרים, הנמכת תקרה רגילה מגבס במטבח מתאימה ליצירת פתח מיזוג אוויר או שילוב של ספוטים שקועים, שזה בעצם גופי תאורה עגולים וקטנים ששקועים בתקרה של המטבח.

גוף תאורה תלוי הנמכת גבס לתאורה – במקרה של הנמכת גבס לספוטים שקועים או לשילוב גופי תאורה במטבח, שתי האפשרויות מתאימות: הנמכת תקרה רגילה והנמכת תקרה צפה. בעזרת הנמכת תקרה רגילה, תוכלו למשל לשלב פסי צבירה שמותקנים לאורך ארונות המטבח וליצור תאורה רציפה. לעומת זאת, אם אתם רוצים לתת פוקוס על אזורים שונים במטבח, ולחלק את התאורה, דווקא תקרה צפה תתאים יותר.

מצב קור במזגן הנמכת גבס למיזוג - כדי לייצר תקרת גבס שמתאימה למזגן, תצטרכו להשתמש בהנמכת תקרת גבס רגילה (ולא תקרה צפה), כדי שהיא תסתיר את המזגן כמו שצריך. אם אין לכם מיזוג אוויר במטבח, תוכלו לנתב את מיזוג האוויר שקיים בשאר הבית גם אל המטבח, בעזרת התקנה של סלוט, שזה תריס דקורטיבי ששקוע בקיר הגבס, ומנתב את האוויר אל כל חדרי הבית.

שימו לב שימו לב: גובה הנמכת הגבס נע בין 12-15 ס"מ. לרוב בדירות חדשות גובה התקרה הוא כ-270 ס"מ, ולכן כל סוגי הנמכות הגבס יכולים להתאים.

לעומת זאת, בבתים ישנים יותר, גובה התקרה הוא כ-255 ס"מ, ולכן כדאי לתכנן את הנמכת התקרה בצורה חכמה (כדי שלא תשאיר לכם סימנים במצח 😊).

 

הנמכת תקרת גבס
 

שתיים הנמכת גבס מעל ארונות מטבח

מכירים את החלל הריק בין ארונות המטבח הקבועים לתקרה עצמה? בדרך כלל נוטה להצטבר על הארונות המון אבק, ואפילו נדבק לשם שמן מהטיגונים, שלא כל כך קל לנקות.

הנמכת גבס מעל ארונות מטבח עוזרת לצמצם את השטח המיותר בכך שהיא מסתירה אותו, ויוצרת מעין "המשך" של ארונות המטבח עד התקרה.

 

הנמכת תקרת גבס מעל ארונות מטבח
 

שלוש הנמכת גבס לעיצוב החלל

אם תרצו לעצב את החלל של המטבח תוכלו להנמיך את תקרת הגבס בצורות שונות או בחלקים ספציפיים במטבח, בעזרת תקרה צפה. הנמכת גבס לעיצוב החלל עם תקרה צפה תיצור שכבה של תלת ממדיות לתקרה במטבח, והאריחים שלה יכולים לעזור ליצירת אקוסטיקה טובה יותר.

 

ארבע הנמכת תקרה במטבח עם אי

הנמכת גבס בתקרה צפה יכולה להתאים גם כשיש אי גדול במטבח. בעזרת הנמכת התקרה בשטח שמעל האי תוגלו לשלב גופי תאורה, ויש שיגידו שהיא תעזור גם לייצר תחושה חמימה וביתית.

 

תקרת גבס
 

שלבים להנמכת תקרת גבס

עבודת הנמכת גבס במטבח לוקחת בין 2-4 ימי עבודה לתקרה בגודל של 10-15 מ"ר, לא כולל עבודות הצבע והחשמל.

אלו שלבי הנמכת הגבס במטבח:

אחד תכנון הנמכת התקרה במטבח – התכנון לעיצוב המטבח יכול להיות בעזרת מעצבת פנים, או באופן עצמאי שלכם. בכל מקרה, איש הגבס יגיע אליכם כדי לקחת את המידות המדויקות של התקרה במטבח שלכם, ולסמן את המיקום של ההנמכה, ואם תרצו, הוא  גם יוכל לייעץ מהניסיון שלו, ולהראות לכם תמונות של מטבחים קודמים שעשה בהם הנמכת תקרה.

מספר שתיים בניית קונסטרוקציה להנמכת הגבס – את הקונסטרוקציה יבנה איש הגבס בעזרת הרכבה של מסילות פח על התקרה בצורה של שתי וערב. למה דווקא שתי וערב? המטרה של קונסטרוקציית שתי וערב היא לייצב את התקרה להנמכת הגבס, כדי שתעמוד בעומס אריחי הגבס וגופי התאורה.

שימו לב שימו לב: על פי תו התקן, המרווחים בין המסילות לא יעלו על 40 ס"מ, כדי לוודא שהתקרה יציבה מספיק. את המסילות מחברים באמצעות דיבלים וברגים לתקרת המטבח.

מספר שלוש התקנת נקודות חשמל לתאורה - רגע לפני קידוח לוחות הגבס, זה הזמן לדאוג להתקין את נקודות החשמל לגופי התאורה כדי שיהיו חיבורים מוכנים להרכבת גופי התאורה במקומות שצריך. וודאו שאיש הגבס לא עושה את העבודה הזו לבד, ומזמין חשמלאי מוסמך.

מספר ארבע הנמכת תקרת הגבס – אחרי שכל המסילות מותקנות על תקרת המטבח, איש הגבס יקדח את לוחות הגבס על מסילות הפח להשלמת הנמכת התקרה.

מספר חמש שפכטל וצביעת התקרה – זהו, הנמכת הגבס במטבח מוכנה והשלב האחרון הוא מריחת שפכטל על התקרה וצביעה. לאחר הייבוש נשאר לחבר את גופי התאורה, ויש לכם תקרת גבס חדשה במטבח. תתחדשו!

 

הנמכת תקרה צפה
 

מחירי הנמכת גבס במטבח

הנמכת תקרת גבס במטבח מתומחרת לפי סוג התקרה, כלומר, אם מתבצעת הנמכת תקרה רגילה או הנמכת תקרה צפה.

הנמכת תקרת גבס במטבח של 10-15 מ"ר מחושבת לפי מחיר גלובלי:

שקל מחיר הנמכת תקרת גבס רגילה במטבח נע בין 5,000-6,000 ₪.

שקל מחיר הנמכת תקרה צפה במטבח נע בין 7,000-8,000 ₪.

 

הנמכת תקרת גבס מעל 15 מ"ר תחושב לפי מחיר למ"ר:

שקל מחיר הנמכת תקרת גבס צפה נע בין 500-700 ₪ למ"ר.

שקל מחיר הנמכת תקרה רגילה נע בין 350-400 ₪ למ"ר.

 

הנמכת תקרה

 

כוכבית אדומה שימו לב: המחירים לא כוללים מע"מ.

נורה חשוב לדעת: על הנמכת תקרת הגבס במטבח תקבלו אחריות של כשנה.


אנשי גבס מומלצים להנמכת גבס במטבח

אם הנמכת גבס במטבח זה בדיוק מה שחיפשתם כדי לשדרג את המטבח שלכם, כל שנותר הוא לבחור באיש גבס מומלץ. כדי שתהיו מרוצים מהנמכת התקרה, אתם לא צריכים להנמיך את הציפיות. ריכזנו כאן רשימה של אנשי גבס מומלצים עם חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי כל עבודה של הנמכת גבס במטבח, אנחנו מתקשרים לשמוע איך היה ומעדכנים חוות דעת וציון באתר. בהצלחה!

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה סוגי הנמכות גבס יש במטבח?

יש שני סוגים של הנמכות גבס למטבח: הנמכת תקרה רגילה ותקרה צפה. הנמכת תקרה רגילה נראית כאילו היא תלויה מהתקרה וממשיכה אותה, ואפשר לעצב אותה בצורות עגולות ומרובעות.

תקרה צפה נראית כאילו שהיא מנותקת מהתקרה עצמה, ויוצרת תקרה נוספת ש"מרחפת" באוויר. גם אותה אפשר לעצב בצורות שונות, והיא יכולה להתאים לעיצוב החלל של המטבח או לשילוב של גופי תאורה שונים.

מה המחיר של הנמכת גבס במטבח?

הנמכת תקרת גבס במטבח מתומחרת לפי סוג התקרה, תקרה צפה או הנמכת תקרה רגילה. הנמכת תקרת גבס במטבח של 10-15 מ"ר מחושבת לפי מחיר גלובלי שנע בין 5,000-6,000 ₪ להנמכת תקרה רגילה, לעומת תקרה צפה שמחירה נע בין 7,000-8,000 ₪.

הנמכת תקרת גבס מעל 15 מ"ר תחושב לפי מחיר למ"ר, כאשר מחיר תקרת גבס צפה נע בין 500-700 ₪ למ"ר לעומת הנמכת תקרה רגילה שמחירה נע  בין 350-400 ₪ למ"ר.

מה הגובה של הנמכת גבס?

גובה הנמכת הגבס נע בין 12-15 ס"מ. לרוב בדירות חדשות גובה התקרה הוא כ-270 ס"מ, ולכן כל סוגי הנמכות הגבס יכולים להתאים. לעומת זאת, בבתים ישנים יותר, גובה התקרה הוא כ-255 ס"מ, ולכן כדאי לתכנן את הנמכת התקרה בצורה חכמה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק