עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מאחז יד מברזל

המטרה של מאחז יד מברזל היא למנוע סכנת נפילה. אם תהיתם מה ההבדל בינו לבין מעקה, תשמחו לגלות שמאחז יד מברזל יותר זול, פשוט כי הוא עשוי מפחות חומר. מאחז יד מברזל מותקן על קירות, ומייצר תמיכה ואחיזה בטוחה. מה התקן של מאחז יד מברזל, שלבי ההתקנה והמחירים? תחזיקו חזק - כל התשובות במאמר הבא.


ההבדל בין מאחז יד מברזל למעקה

למאחז יד מברזל ולמעקה מברזל יש תפקיד זהה - שניהם נועדו לספק תמיכה ויציבות במקומות שיש בהם סכנה של החלקה או נפילה.

לפני שנפרט מתי מתקינים מאחז יד מברזל במקום מעקה, בואו נראה מה ההבדלים ביניהם:

נקודה מיקום ההתקנה של מאחז יד - מאחז יד מברזל מותקן על קירות או בצמוד לאסלה בשירותי נכים, לעומת מעקה שמטרתו לספק אחיזה דווקא במקומות שאין בהם תמיכה של קירות. מעקה נרצה להתקין במרפסות ובגרמי מדרגות חיצוניים או פנימיים, לעומת מאחז יד שנתקין על קירות כתמיכה במקומות ללא אחיזה שיש בהם סכנת החלקה, כמו בחדר רחצה.

נקודה צורת מאחז יד מברזל – מאחז יד מברזל הוא מוט אחד, שמותקן בצורה אלכסונית בגרמי מדרגות, ובצורה רוחבית בשירותים ובחדרי רחצה, לעומת מעקה שחייב להיות נתמך על ידי ברזל עד לרצפה כדי למנוע סכנת נפילה דרכו.

נקודה מחיר – המחיר של מאחז יד מברזל זול באופן משמעותי מהתקנה של מעקה, בגלל שההכנה של המעקה מורכבת מיותר חומר, ומהכנה של אלמנטים כמו עמודי ברזל שתומכים במעקה, לעומת מאחז יד שמורכב מחתיכת ברזל ארוכה בלבד.

 

מאחז יד מעוצב מברזל במדרגות ספירלה

 

מתי מתקינים מאחז יד מברזל

כמו שכבר אמרנו, מאחז יד מברזל נועד כדי לספק תמיכה במעבר ליד קירות. הוא מאפשר אחיזה עבור העוברים והשבים בגרמי המדרגות, בשירותי נכים ובחדרי רחצה למבוגרים.

 חשוב לדעת: אם יש לכם גרם מדרגות צמוד לקיר בלי מאחז יד ומצידו השני מותקן מעקה ברזל, סכנת נפילה לא נמנעת במאה אחוז. במצב כזה מומלץ להתקין בצד של הקיר מאחז יד מברזל, כדי לספק תמיכה משני צידי המדרגות, במיוחד אם חלק מבני הבית הם ילדים או אנשים מבוגרים. 

 


שלבי התקנת מאחז יד מברזל

את מאחז היד מברזל מקבעים לקירות, ומדובר בתהליך קצר של יומיים עד שלושה. הנה כל השלבים להתקנת מאחז יד מברזל:

אחד מדידת השטח – לפני ההכנה של מאחז היד, יגיע המסגר כדי למדוד את אורך הקיר עליו אתם מעוניינים להתקין מאחז יד. לאחר מכן הוא ייתן לכם הצעת מחיר (המחירים ממש כאן), כאשר מאחז היד מתומחר לפי מטר.

שימו לב שימו לב: אם אתם רוצים להתקין מאחז יד מברזל במדרגות, תוכלו לשלב עיטורים בקצוות המוטות כדי לייצר מאחז יד מעוצב שישלים את העיצוב של המדרגות שלכם.

זה הזמן לבקש מהמסגר את סוגי העיטורים או הכיפופים המיוחדים שתרצו שהוא יעצב במאחז היד, ומומלץ לבקש לראות דוגמאות קודמות למאחזי יד מעוצבים שכבר עיצב.

מספר שתיים הכנת מאחז היד – את מאחז היד מברזל יכין המסגר במסגרייה. הוא יבצע הזמנה של החומר הנדרש, ויכין את מאחז היד בהתאמה למידות שאתם צריכים. מאחז היד יעבור תהליך של גלוון הברזל על מנת למנוע החלדה שלו, ולאחר מכן צביעה בתנור, כאן זה המקום שלכם לבחור אם ללכת על הצבע השחור של הברזל או כל צבע אחר (ללא תוספת תשלום).

מספר שלוש התקנת מאחז יד – המסגר יגיע אליכם על מנת להתקין את מאחז היד. מדובר בהתקנה קצרה של כחצי שעה עד שעה, כשבכל מטר של מאחז היד צריך לקבע אותו לקיר בעזרת פלטה (שנקראת רוזטה) אותה קודחים אל הקיר.

שימו לב טיפ מאיתנו: הצורה המומלצות למוט של מאחז יד היא עגולה או חצי עגולה. זו צורת האחיזה הכי נוחה, לעומת מאחז יד מרובע שפחות נוח לאחיזה.

 

זהו, ההתקנה הסתיימה ויש לכם מאחז יד מברזל שישמור על הבטיחות שלכם לאורך שנים.

 

כוכבית שימו לב: לא ניתן להתקין מאחז יד מברזל על קיר גבס רגיל. במקרה שיש לכם קיר גבס עליו אתם צריכים להתקין מאחז יד, תוכלו להיעזר בשיפוצניק שיכין את קיר הגבס ליציקת בטון בעזרת טפסנות בטון. לאחר היציקה, הקיר יהיה חזק מספיק כדי להחזיק עומסים ותוכלו להתקין עליו את מאחז היד מברזל.

כוכבית כדי לנקות את מאחז היד מהברזל מאבק, תוכלו להשתמש במטלית לחה ומים.

כוכבית אחריות: על מאחז יד מברזל תקבלו אחריות של כשנה עד שנתיים, בעקבות שחיקה.

 

מאחז יד מברזל למדרגות חיצוניות

תקן ומידות של מאחז יד מברזל

למאחז יד מברזל יש מידות תקניות, כדי לוודא שהאחיזה תהיה נוחה ובטוחה עבור המשתמשים. אלו המידות:

סרגל גובה מאחז היד – במקרה של התקנת מאחז יד במדרגות, מאחז יד מברזל מותקן בצורה אלכסונית, ולפי התקן הישראלי הוא צריך להיות בגובה של כ-90 ס"מ מהמדרגה הראשונה, כאשר אותו הגובה נשמר לאורך כל מדרגה.

מאחז יד תקני לשירותי נכים, שמותקן לרוחב הקיר, נע בין 68-74 ס"מ מהרצפה.

נקודה קוטר מאחז היד – קוטר מאחז יד יהיה בין 35-38 מילימטר, (בערך כ-3.8 ס"מ), שזה הקוטר הסטנדרטי שמאפשר לאחוז בו בצורה נוחה.

מאזניים  משקל אחיזה – מאחז יד מברזל הוא יציב ומחזיק משקל רב, (בערך כ-80 קילו למטר), ולכן הוא מספק יציבות, אבל בכל זאת אנחנו ממליצים להיזהר ולא להיתלות עליו לגמרי.

 

מאחז יד מברזל לשירותי נכים

מחיר מאחד יד מברזל

מחיר מאחז יד נקבע לפי מטר אורך של מאחז היד, והוא כולל התקנה, צביעה של הברזל ומע"מ.

מחיר מחיר מאחז יד מברזל נע בין  300-350 ₪ למטר אורך.

מחיר אם תרצו מאחז יד מברזל מעוצב עם עיטורים, המחיר לכל מטר אורך יעלה ב-200-100 ₪.

מחיר כלומר, מחיר מאחז יד מברזל מעוצב נע בין 400-550 ₪ למטר אורך.


מסגרים מומלצים להתקנת מאחז יד מברזל

עכשיו כשגיליתם מה ההבדל בין מאחז יד מברזל למעקה, את החשיבות של מאחז היד, והמחירים, כל שנשאר לעשות זה למצוא מסגר מקצועי, שיתקין לכם מאחז יד יציב ובטוח שיתקין מאחז יד ולא מאחז עיניים. בדיוק בשביל זה ריכזנו כאן רשימה של מסגרים מומלצים להתקנת מאחז יד מברזל, שתוכלו לבחור מתוכה את המסגר המתאים עבורכם. לאחר כל התקנה של מאחז יד מברזל אנחנו מתקשרים לשמוע איך היה ומעדכנים חוות דעת וציון באתר. בהצלחה!

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה ההבדל בין מאחז יד מברזל למעקה?

ההבדל בין מאחז יד למעקה הוא שמאחז יד זול יותר כי הוא מורכב מפחות חומר, בנוסף, את מאחז היד מקבעים על קירות בשונה למעקה אותו מתקינים במקומות בהן יש סכנת נפילה בלעדיו.

כמה מאחז יד מברזל עולה?

מאחז יד מברזל עולה 300-350 ₪ למטר אורך כולל התקנה ומע"מ. במידה ותרצו מאחז יד מעוצב יותר, תצטרכו להוסיף כ100-200 ₪ לכל מטר אורך.

מה הם תקני הבטיחות למאחז יד מברזל?

לפי התקן הישראלי, בגרמי מדרגות מאחז יד מברזל מותקן בצורה אלכסונית לרוחב הקיר, בגובה של 90 ס"מ מהמדרגה הראשונה וחייב להישמר בגובה זה לאורך כל מדרגה. מאחז יד תקני לשירותי נכים, שמותקן לרוחב הקיר בזווית מקבילה לרצפה, צריך לנוע בגובה של בין 68-74 ס"מ מהרצפה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק