מוקד מידרג: 1-700-707-233

שיפוץ בניין משותף

אם השכנים בבניין המשותף שלכם נחמדים ונאים אבל הריצוף שבור, הלובי מוזנח וכל הטיח בקירות החיצוניים של הבניין מתפורר, אולי הגיע הזמן לשפץ. שיפוץ בניין משותף לא רק ישפר את חווית המגורים שלכם, אלא גם יעלה את ערך הנכס. במקרים שהבניין ישן והיסודות שלו ניזוקים, העירייה יכולה אפילו לחייב את דיירי הבניין לשפץ אותו. ריכזנו כאן לא מעט מידע שיסביר - מה בכלל כולל שיפוץ בניין משותף, איזה אישורים צריך כדי לשפץ וכמה זה יעלה לכל דייר? קדימה מתחילים.


מתי משפצים בניין משותף?

שיפוץ בניין משותף מתחיל מעבודות שיפוץ קטנות ועד לשיפוץ מקיף של פנים הבניין. הכל תלוי בכמות של התיקונים הנדרשים ומה צריך לשפר בבניין.

הנה כמה מטרות אפשריות בשיפוץ בניין משותף:

אחד שיפוץ בניין משותף לצורך תחזוקת הנכס – בניינים ישנים ומסוכנים מקבלים מהעירייה צו מסוכן, נשמע מלחיץ? זו בדיוק הכוונה. למעשה זהו צו שמחייב אתכם לשפץ את מעטפת הבניין משותף שלכם. כאן המטרה של השיפוץ היא לחזק עמודים שהתנפחו כתוצאה מקורוזיה.

כמו שאתם יכולים להבין, השיפוץ הזה הוא הבסיסי ביותר, במקרים מסוימים, יש אפילו עיריות שמלוות את הדיירים במבצעי מימון השיפוץ ופריסה לתשלומים, כדי להקל על הוצאות הדיירים, וככה לשפר את חזות העיר.   

מספר שתיים שיפוץ בניין למטרת תיקונים –  כאן השיפוץ הוא סביב תיקונים תקופתיים כמו איטום גג וקירות, צביעה של הקירות החיצוניים והפנימיים של הבניין, תיקוני מדרגות, ריצוף ועוד. במקרים כאלו, היקף השיפוץ יקבע לפי הצורך הספציפי של הבניין, ואם היקף השיפוץ קטן - ההוצאות לא יהיו גבוהות.

מספר שלוש שיפוץ בניין משותף להשבחת הנכס – במקרה של שיפוץ להשבחת הבניין, השיפוץ יכול להגיע לעבודה גדולה שכוללת את שיפוץ הלובי, שיפוץ חדר המדרגות, החלפת החיפויים, תיקוני צבע נרחבים, החלפת דלת כניסה לבניין, התקנת מערכת אינטרקום, מצלמות, תיבות דואר ועוד. במקרים כאלו תוכלו לתכנן גם הוספה של ממ"ד ומרפסת לכל דירה. כמובן, הכל בהתאם לרצון המשותף של הדיירים.

 

שיפוץ חזית בניין משותף בעזרת פיגומים

החלטת הדיירים בשיפוץ בניין משותף

לפני שמתחילים – חשוב לדעת:

 כדי להתחיל את תהליך השיפוץ של הבניין, לפחות 70% מהדיירים יצטרכו לתת אישור.

אחוז הסכמת הדיירים – שיפוץ להשבחת הבניין לא נחשב לשיפוץ הכרחי, הוא יכול לעלות לא מעט כסף לכל אחד מהדיירים, ולכן לא בטוח שתמיד תהיה הסכמה מלאה מצד כולם.

במקרה שרוב הדיירים מסכימים (70% ומעלה) ויש כמה מתנגדים שמסרבים לשלם על השיפוץ, העניין יכול להגיע להליך משפטי בליווי עורך דין. במקרה כזה לא בטוח שכל קבלן שיפוצים יסכים להתחיל בתהליך עד שהעניין לא מוסדר.

כסף חלוקת התשלום – ההוצאות על שיפוץ החלק המשותף של הבניין מתחלקות בין כל הדיירים, אך על תוספות בנייה פרטיות, כמו ממ"ד או מרפסת - כל דייר ישלם על הדירה שלו. בנוסף, התקנת מעלית מחויבת גם בהסכמה של רוב הדיירים (70% ומעלה) אך משפחות שגרות בקומות הקרקע שבאופן טבעי לא משתמשות במעלית, גם לא מחויבות להשתתף בעלות ההתקנה שלה. 

 

היתרי בנייה ואישורים

בגלל שמדובר בעבודת שיפוץ גדולה, קבלן השיפוץ צריך רישיון של קבלן רשום מוסמך לשיפוץ מבנים. ברוב המקרים, שיפוץ בניין משותף, שאינו כולל תוספות בנייה, לא ידרוש מכם היתר בנייה. אך במקרים מסוימים תדרשו להוציא היתר, כמו למשל אם הבניין קרוב למדרכה ודורש הסדרי תנועה.

שימו לב: הוספת ממ"ד או מרפסת מחייבת בהיתר בנייה.

אישור ביטוחים – בכל עבודת שיפוץ שכוללת עבודה על גבי פיגומים, היא מצריכה אישור ורישיון עבודות בגובה לכל העובדים.

אישור חובת מנהל עבודה – קבלן השיפוץ יעבוד במקביל למנהל העבודה באתר, שיפקח על עבודת השיפוץ.

 

שיפוץ לובי משותף

תהליך שיפוץ בניין משותף

החלטתם להתחיל בתהליך שיפוץ בניין משותף? הנה כמה דגשים חשובים:

וי  ודאו מי הם אנשי המקצוע של קבלן השיפוצים – קבלן השיפוצים נמדד לא רק על פי הנחמדות והסבלנות שלו, אלא גם על פי בעלי המקצוע שאיתם הוא עובד. חשוב לוודא שבעלי מקצוע שקבלן השיפוצים נעזר בהם (כמו חשמלאי וקבלן איטום), מתמחים בעבודות שיפוץ מהסוג הזה, ושהם מוסכמים לכך.  

שימו לב חשוב לדעת: אם השיפוץ  דורש תיקוני איטום נרחבים ושיקום של עמודי הברזל של הבניין, קבלן השיפוץ ייעזר ביועץ איטום שיעזור בפתרונות איטום המבנה ובקונסטרוקטור שילווה את שיקום נזק המבנה והטיפול בו. 

וי מגורים בזמן השיפוץ – לרוב בזמן שיפוץ בניין משותף תוכלו להישאר לגור בבית, אבל לא תמיד זה יהיה נוח. אתם צריכים להיות מוכנים לרעש, קדיחות ואבק. בנוסף, לפעמים בגלל הקמת פיגומים או תיקוני שונים לצורך השיפוץ, לא תתאפשר פתיחת חלונות ושימוש במזגנים.

וי משך השיפוץ – זמן השיפוץ תלוי כמובן במורכבות ובסוג השיפוץ. לדוגמה, זמן שיפוץ חזית הבניין בלבד יכול לארוך לפחות כבין שבועיים שלושה.

אך שיפוץ פנימי של הבניין, שכולל החלפת ריצוף או תוספת מעלית, יכול להימשך אפילו חודשיים. בכל אופן - אל דאגה, קבלני השיפוצים שיחליפו את הריצוף ידאגו ליצור מעין שבילים שתוכלו לדרוך עליהם בזמן השיפוץ.

 

ערך הנכס לאחר שיפוץ

החלטתם לעשות שיפוץ רחב שמטרתו לשפר אסתטית את הנכס? בניין משופץ יכול להשביח את ערך הדירה בכ-15%, כך שההשקעה הכספית תהיה משתלמת לדיירים שירצו למכור או להשכיר את הדירה בהמשך. 

בשיפוץ להשבחת הנכס תוכלו להיעזר בתכנון אדריכל שילווה את תהליך השיפוץ.

 

שיפוץ בניין משותף עם מעליות

שיפוץ בניין משותף - מחיר

 כמו שראינו שיפוץ הבניין יכול להיות ממוקד, או שיפוץ מקיף שכולל אפילו תוספות בנייה. לכל סוג שיפוץ יהיה מחיר שונה, בהתאם להיקף העבודה, החומרים, הגימורים ועוד. 

 

שקל מחיר שיקום מעטפת בניין נע בין  400-520 ₪ למ"ר, המחיר הסופי לכל דייר ישתנה בהתאם לגודל הבניין.

לדוגמה: מחיר שיפוץ חזית בניין לדייר בבניין מרובה דיירים נע בטווח של 30-50 אלף ₪ לדייר.

לעומת זאת, מחיר שיפוץ חזית בניין עם מעט דיירים נחשב ליקר יותר לכל דייר, ונע בין 50-60 אלף ₪ לדייר.

שקל עבור החלפת ריצוף תשלמו כ- 350-400 ₪ למ"ר לאריחים סטנדרטיים, כולל פירוק הריצוף. 

לדוגמה חיפוי של בניין 60 מ"ר יעלה כ- 27,000 ₪, והתשלום יתחלק בין דיירי הבניין.

שקל עבור הוספת מעלית תשלמו לשלם בין 180-300 אלף ₪ להתקנה, המחיר יתחלק בין כל הדיירים.

שקל עבור תוספת מרפסת וממ"ד עד 13 מ"ר תשלמו עוד כ-200 אלף ₪ לכל דירה.

 

כוכבית לפעמים הדיירים בבניין המשותף מעוניינים רק בתיקונים קטנים יותר כמו תיקון או החלפת דלת, תיקוני ריצוף או תיקוני איטום, במקרה כזה מחיר השיפוץ נע בטווח של כמה מאות עד ל-10,000 ₪ לכל אחד מהדיירים.

 

שתי הצעות מחיר לשיפוץ בניין לדוגמה:

המחיר של שיפוץ בניין משותף מורכב מפרמטרים שונים. כדי שתוכלו להתרשם, צירפנו גם שתי הצעות מחיר מפורטות:

 

שיפוץ חזית בניין משותף 

השיפוץ כלל:

נקודה בניין 4 קומות, עם 8 דירות.

נקודה שיפוץ מעטפת המבנה

נקודה טיפול אנטי קורוזיה וחיזוק עמודים

נקודה איטום ביטומני

נקודה צביעה עם שליכט

שקל סך הכל עלות שיפוץ מעטפת בניין: 250,000 ₪, כ-31,250 ₪ לכל דייר.

 

שיפוץ להשבחת הנכס והוספת מעלית

השיפוץ כלל:

נקודה בניין 6 קומות, עם 12 דירות

נקודהשיפוץ מעטפת המבנה וצביעת הקירות החיצוניים

נקודה שיפוץ לובי וחדר מדרגות הכולל צבע והחלפת חיפויים

נקודה התקנת מעלית

שקל סך הכל שיפוץ בניין בעל 8 קומות: 980 אלף ₪, כ- 82 אלף ₪ לכל דייר.

 

כוכבית המחירים במאמר לא כוללים מע"מ.

 

שיפוץ חזית מבנה בעזרת סנפלינג

קבלני שיפוצים מומלצים בשיפוץ בניין משותף

החלטתם לשפץ את הבניין המשותף שלכם? מקווים שכבר שכנעתם את שאר השכנים 😉. יש הסכמה? יופי, עכשיו רק נותר לכם לבחור בקבלן שיפוצים מומלץ בשיפוץ בניין משותף שיעשה עבודה טובה ומקצועית. בדיוק בשביל זה, ריכזנו כאן רשימה של קבלני שיפוצים מומלצים, שמדורגים על ידי לקוחות קודמים. לאחר שיפוץ הבניין המשותף נתקשר אליכם לקחת חוות דעת, בהצלחה!

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם צריך היתר בנייה לשיפוץ בניין משותף?

במידה והשיפוץ נשאר בתוך גבולות הבניין, כמו שיפוץ לובי, מדרגות ועוד – אין דרישה להיתר בנייה. במקרים בהם הבניין נמצא בסמוך למדרכה וצריך להשתמש בפיגומים, עיריות מסוימות יבקשו היתר בנייה לשיפוץ מהסוג הזה.

איזה רוב נדרש לשיפוץ בניין משותף?

שיפוץ בניין משותף דורש הסכמה של 70% מדיירי הבניין, מלבד מקרים של צו מסוכן בו העירייה דורשת לטפל במבנים ישנים ולחזק את היסודות שלהם.

כמה עולה שיפוץ בניין משותף?

מחיר שיפוץ בניין משותף מורכב מגורמים שונים, בהתאם למורכבות השיפוץ, סוג השיפוץ ואלמנטים נוספים. מחיר מעטפת בניין משותף נע בין 400-520 ₪ למ"ר. הוספת מעלית, ממ"ד ומרפסת או שיפוץ לובי ומדרגות ושיפוצים אסתטיים נוספים מייקרים את עלות השיפוץ לכל דייר, ויכולים להגיע ל-200 אלף ₪ ומעלה לכל דייר.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק