מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית ממ"ד

בניית ממ"ד נחשבת לחובה בכל בנייה חדשה של בית בישראל, וגם במקרים מסויימים של חידושי בניה בבתים קיימים. כדי שהממ"ד יהיה בטיחותי ויגן בעת צרה, חשוב שהוא יעמוד בכל התקנים הנדרשים. כמה זמן לוקחת בניית ממ"ד ומה המחיר של העבודה? כל המידע על בניית ממ"ד נמצא לפניכם. 

 


מתי בונים ממ"ד?

אם אין לכם עדיין ממ"ד בבית, אין שום חוק שמחייב הוספה של ממ"ד בבית קיים. מצד שני, חשוב גם לזכור שבניית ממ"ד היא לא עבודה שעושים מהיום למחר, ובמציאות של חוסר וודאות, הימצאות של ממ"ד בבית - אף פעם לא יכולה להזיק. מתי כן חייבים לבנות ממ"ד בבית? כל החוקים לפניכם:

 

חוק בניית ממ"ד

החוק לבניית ממ"ד שנקבע תחת פיקוד העורף, קובע חובת בניית ממ"ד בשני מצבים:

אחד בניית בית פרטי או בניין חדש – בכל מקרה של בניית בית פרטי או בניין דירות חדש, (ולא משנה אם מדובר בבנייה קלה או רגילה), תוכנית הבנייה חייבת לכלול הוספה של ממ"ד כדי שתוכלו לקבל היתר בנייה לבית.

שתיים תוספת בנייה לבית קיים – אם יש לכם בית פרטי או דירה בבניין שאתם רוצים להרחיב, תוכנית ההרחבה ותוספות הבנייה חייבת לכלול הוספה של חדר ממ"ד בבית כדי שתוכלו לקבל היתרי בנייה לשאר השיפוץ.

 

שימו לב שימו לב: אם לא מדובר בתהליך של תמ"א 39, בשביל לבנות ממ"ד לדירה בבניין משותף באופן פרטי תצטרכו לקבל הסכמה של כ-60 % מדיירי הבניין.

נורה חשוב לדעת: גם אם אתם רוצים לבנות רק ממ"ד בבית קיים, תצטרכו להגיש היתר בנייה כדי לבנות את הממ"ד – ההיתר נועד כדי לוודא שתוכנית בניית הממ"ד עומדת בכל התקנים.

 

תריס לחלון ממד

תקנים לבניית ממ"ד

בניית ממ"ד צריכה לעמוד בתקנים כמו גודל החדר, התקנת דלת ממ"ד וחלון ממ"ד תקניים ועוד.

הנה התקן לגודל חדר ממ"ד:

נקודה גובה חדר ממ"ד: נע בין 2.5-2.8 מטר.

נקודה רוחב חדר ממ"ד: החל מ- 1.60 מטר ומעלה.

נקודה שטח חדר ממ"ד: 9 מטר רבוע ומעלה

נקודה התקן לעובי קירות הממ"ד: 30 ס"מ.

בנוסף, תוכלו לקרוא עוד על תקני בטיחות לבניית ממ"ד באתר פיקוד העורף.

 

חדר ממד פנים

בניית ממ"ד – שלב אחר שלב

החלטתם להוסיף ממ"ד לבית שלכם או להפוך חדר רגיל לחדר ממ"ד? ריכזנו כאן את כל שלבי בניית ממ"ד לבית כדי שהכל ילך כמה שיותר חלק:

אחד  תכנון חדר ממ"ד – בשלב הראשון תצטרכו לפנות לקונסטרוקטור, הוא יתכנן עבורכם הוספה של חדר ממ"ד לבית כדי שהממ"ד יעמוד בכל התקנים. לאחר מכן הוא יגיש עבורכם בקשה להיתר בנייה מהעירייה שלכם, מה שיקל על התהליך.

שימו לב: משך הזמן לקבלת היתר הבניה משתנה בהתאם לעומס בעיר שלכם, לרוב את ההיתר לבניית ממ"ד תקבלו בתוך שישה חודשים.

מספר שתיים יציקת הרצפה  – אחרי שקיבלתם היתר בנייה והשטח מוכן, הגיע הזמן להתחיל בבניית הממ"ד: קודם כל קבלן השיפוצים יצוק בטון על גבי רשת ברזל שנפרסת על השטח, יציקת הבטון תשמש כבסיס לרצפה.

מספר שלוש יציקת הממ"ד - לאחר שהרצפה התייבשה, קבלן השיפוצים ושאר הפועלים יוצקים את הממד כולו ביציקה אחת, כדי למנוע סדקים בעתיד. כן כן, הממ"ד עשוי כולו ממקשה אחת, כשהבטון עצמו מחוזק בברזלים, הם אלו ששומרים על יציבות הממ"ד.

מספר ארבע קירוי הממ"ד – לאחר יציקת הממ"ד יש לחכות מספר ימים עד שהבטון יתייבש, ואחר כך אפשר לצקת את התקרה של הממ"ד, שגם היא עשויה מיציקה אחת של בטון. רק אחרי שהבטון מתייבש, חשמלאי מוסמך מטעם קבלן השיפוצים יבצע את כל עבודות החשמל הנדרשות.

מספר חמש חיפוי הממ"ד – אחרי שהבטון התייבש, הגיע הזמן לחפות את הממ"ד מבפנים ומבחוץ בטיח. קבלן השיפוצים יחפה את הממ"ד עם טיח, ומומלץ לבקש ממנו ליישם טיח עם חומרים מבודדים תרמית כדי שהממ"ד יספוג חום וקור בצורה טובה.

זהו, נשאר רק להתקין את דלת וחלונות הממ"ד התקניות, לרצף את הממ"ד בפרקט או באריחי ריצוף שמתאימים ולהוסיף תריסים נוחים ומיוחדים לממ"ד כדי שתוכלו להשתמש בחדר בנוחות גם בימים רגועים 😊.

 

יציקת בטון לרצפת ממד

מחירי בניית ממ"ד

מחיר בניית חדר ממ"ד משתנה בהתאם להיקף הבניה. לרוב, הוספת ממ"ד בבניין תהיה כחלק מעבודה של בניית ממ"ד עבור מספר דירות, ולכן המחיר יהיה זול יותר לעומת בניית ממ"ד בודד.

כסף עבור בניית ממ"ד בגודל של 12 מ"ר בדירה בבניין תשלמו כ-100-120 אלף ₪.

כסף לעומת זאת, בבית פרטי המחיר של בניית ממ"ד בגודל 12 מ"ר יקר יותר ונע בין 140-160 אלף ₪.

 

כוכב נחמד לדעת: אם תרצו למכור את הבית שלכם בעתיד, בניית ממ"ד בדירה או בבית תעלה את ערך הדירה שלכם פי 3-4 מהעלות של בניית הממ"ד. ככה שזו השקעה לא רעה סך הכל. 


קבלני שיפוצים מומלצים לבניית ממ"ד

בניית חדר ממ"ד דורשת תקנים מיוחדים כדי לשמור על הבטיחות של כל בני הבית. בשביל זה חשוב לבחור בקבלן שיפוצים איכותי שיבנה את הממ"ד בלי להתפשר על איכות, וכמובן בטיחות. ריכזנו כאן רשימה של קבלני שיפוצים עם המלצות של אלפי לקוחות קודמים, מתוכה תוכלו לבחור את קבלן השיפוצים המתאים בשבילכם. אחרי בניית הממ"ד ניצור אתכם קשר ונעדכן את חוות דעת והדירוג שתתנו באתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה התקנים לבניית ממ"ד?

בניית ממ"ד צריכה לעמוד בלא מעט תקנים, כמו גובה חדר ממ"ד שתקנו בין 2.5-8.5 מטר, רוחב חדר ממ"ד החל מ 1.60 מטר ומעלה, שטח חדר ממ"ד מ-9 מטר רבוע ומעלה, ותקן עובי קירות של 30 ס"מ. 

האם חייב לבנות ממ"ד?

אם אין לכם עדיין ממ"ד בבית, אין שום חוק שמחייב הוספה של ממ"ד בבית קיים, אבל יש חוק לבניית ממ"ד שנקבע תחת פיקוד העורף, שקובע חובת בניית ממ"ד בשני מצבים: כשבונים בית פרטי או בניין חדש, או במקרה של שיפוץ ותוספות בנייה. 

כמה עולה לבנות ממ"ד?

עבור בניית ממ"ד בגודל של 12 מ"ר בדירה בבניין תשלמו כ-100-120 אלף ₪, לעומת בית פרטי שבו המחיר של בניית ממ"ד בגודל 12 מ"ר יקר יותר ונע בין 140-160 אלף ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק