עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חיפוי פרקט לקיר

חיפוי קיר בפרקט יכול להעניק לסלון או לחדר השינה שלכם מראה כפרי ומפנק. יש שלושה סוגים של פרקטים שמתאימים לקירות, מה היתרונות והחסרונות של כל אחד, מה המחיר ואיך מתבצעת ההתקנה? אנחנו כאן עם כל המידע על חיפוי קיר בפרקט.

חיפוי קיר סלון בפרקט עץ

יתרונות וחסרונות של חיפוי פרקט לקיר

יתרון עיצוב ומראה - אם אתם כאן סימן שאתם אוהבים את מראה העץ. חיפוי קיר בפרקט יכול לשנות די בקלות את מראה החדר. עם זאת, פרקטים לקירות לא בהכרח אומרים פרקט בצבע עץ, כיום יש פרקטים במגוון רחב של צבעים ועיצובים שונים, צרים או רחבים ובנוסף פרקטים בצורת זיגזג הנקראים פישבון.

יתרון שכבת בידוד נוספת - חיפוי קיר בפרקט הוא עוד שכבה של בידוד בין הקירות, כך שהוא יכול להוות הגנה מפני חדירה של רעשים וקור. נכון שזה לא בידוד תרמי ואקוסטי, אבל זה תוספת מבורכת וככל שהפרקט שתבחרו יהיה עבה ואטום יותר, כך הבידוד יהיה מרבי יותר.

יתרון תקציב דינאמי – חיפוי קיר בפרקט זה אומנם עיצוב ייחודי לבית, אבל זה לא אומר שזה שמור רק למי שתקציבו בכיסו. המגוון הרחב של הפרקטים יכול לאפשר חלופות שונות, כך שבעוד פרקט עץ אלון יהיה יקר יחסית, פרקט פולימרי או חיפוי פרקט למינציה יהיה זול יותר.

קיר סלון בחיפוי פרקט עץ גושני


איקס לא מומלץ על כל קיר - חיפוי קיר בפרקט מתאים ביותר לקיר חלק ככל האפשר. זאת אומרת, שאם יש לכם אפשרות לבחור קיר אחיד ללא חלון או מזגן, נמליץ לכם לבחור בו לחיפוי. אם אתם בכל זאת מתעקשים, או אם אתם רוצים לחפות את כל קירות החלל, ולא רק קיר אחד, נציין שזה אמנם אפשרי לחפות את הקיר בפרקט כמסגרת לחלון, ואפילו להתקין על הפרקט טלוויזיה או מזגן, אך זה פחות מומלץ ועלול להיות עמיד פחות לעומת קיר חלק.

איקס שמירה ותחזוקה של קיר עם פרקט – ככלל, קיר מחופה בפרקט הוא לא דבר שדורש התעסקות מיוחדת, אך שימו לב שפרקט מועד לשריטות ושפשופים, ובניגוד לקיר רגיל שניתן לרענן את הצבע שלו מידי שנה אפילו באופן עצמאי, כשמדובר בפרקט תצטרכו איש מקצוע.
בנוסף, אם תבחרו לחפות את הקיר בפרקט עץ למינציה, מספיק יהיה להעביר עליו מטלית לחה אחת לחודש לשמירה על המראה הנקי, אך בחיפוי פרקט עץ גושני, תצטרכו לרענן את המראה שלו אחת לכמה שנים על ידי שיוף ומריחת הלכה או השמן.

שימו לב שבניגוד לרצפת פרקט שניתן להעביר עליה בקלות שואב אבק, כאשר מדובר בקיר יהיה מסובך יותר לשאוב את האבק בפתחי החריצים. מה עושים? אם אתם רגישים לאבק וחוששים מכך, תוכלו לבחור בפרקט ללא פאזה, שמורכב כיחידה מלאה ללא חריצים.

קיר סלון עם טלוויזיה בחיפוי פרקט

סוגי פרקטים לקירות

יש שלושה סוגי פרקטים שמתאימים לחיפוי קיר בפרקט: פרקט עץ גושני, פרקט למינציה ופרקט פולימרי. לכל אחד מהם יש מאפיינים שונים, ככה שחשוב להכיר אותם לפני שבוחרים את סוג הפרקט שתרצו לקיר שלכם.

 

חיפוי קיר בפרקט עץ גושני

פרקט עץ גושני הוא למעשה פרקט עשוי עץ טבעי, בדרך כלל מעץ אלון. לוחות פרקט העץ מגיעים מנגרייה שבה עושים את החיתוך, השיוף והצביעה. בדרך כלל למתקיני הפרקטים יש קשר עם כמה נגרים שהם עובדים איתם, כך שהם יתאמו עבורכם את ההזמנה.
במקרה של חיפוי הקיר בפרקט הגושני יש חשיבות מרבית למדידת הקיר עוד לפני כן, משום שלאחר הכנת הלוחות יהיה קשה יותר לנסר את העץ.

יתרון עץ טבעי – פרקט עץ טבעי נחשב לפרקט החזק והעמיד ביותר. הוא מורכב כולו מעצים כמו אלון או דובדבן, זאת בניגוד לשאר הפרקטים שמורכבים תערובת שונות.

יתרון מבודד רעשים וקור - שכבת העץ העבה מהווה עוד שכבת בידוד בקיר, ויכולה לצמצם מעבר של רעש וקור בין החדרים.

איקס עבה וכבד – חיפוי קיר בפרקט עץ דורש התקנה מקצועית כי הוא מורכב יותר מהדבקה של פרקט אחר. בנוסף, לוחות פרקט העץ תופסים נפח ויש להם מראה דומיננטי.

איקס מחיר – ביחס לפרקטים האחרים, חיפוי קיר בפרקט עץ גושני הוא יקר יותר ולעיתים מגיע לכמעט פי שלוש ממחיר חיפוי קיר בפרקט למינציה או פולימרי.

*חשוב לדעת: גימור פרקט העץ הגושני יכול להיות לכה או שמן, בהתאם למראה שתרצו להעניק לחיפוי הקיר שלכם.

חיפוי פרקט עץ גושני פישבון בקיר חדר שינה

 

חיפוי קיר בפרקט למינציה

פרקט למינציה הוא הפרקט הנפוץ והזול ביותר לחיפוי קירות. הוא מורכב מתערובת של שבבי עץ דחוסים בציפוי סינטטי.

יתרון פרקט דק דק - חיפוי קיר בפרקט למינציה מעניק מראה עדין ולא "משתלט" לעומת העץ הגושני הכפרי.

יתרון מחיר – חיפוי קיר בפרקט למינציה היא האפשרות הזולה יותר מבין שאר האפשרויות.

איקס לא מבודד רעשים וקור - פרקט למינציה אינו עבה ולכן לא מספיק כדי להוות שכבת בידוד, מרעשים ומקור.

פרקט למינציה מגיע במגוון סוגים, איכויות ותערובות שונות. ולכן גם אם אתם יודעים שאתם רוצים לחפות את הקיר בפרקט למינציה, דעו שיש טווח של מחירים בהתאם לתוצרת הפרקט. תוכלו לשמוע עוד על פרקט הלמינציה בסרטון הבא:


חיפוי קיר בפרקט פולימרי

פרקט פולימרי הוא פרקט מבוסס פלסטיק וחומרים סינטטיים נוספים. חיפוי קיר בפרקט פולימרי הוא מעט יקר יותר מפרקט הלמינציה אך זול יותר משמעותית מהעץ הגושני.

יתרון עמיד במים - הייחודיות של החיפוי הפולימרי הוא שבניגוד לשאר הפרקטים הוא עמיד במים, ויכול להתאים אפילו לחיפוי חדרים שיש בהם חשש לרטיבות, כמו חיפוי בחלל חדר רחצה או סאונה ביתית (חמסה חמסה חמסה).

איקס מראה סינטטי ולא כפרי - בניגוד לשאר האפשרויות, חיפוי קיר בפרקט פולימרי הוא החיפוי היחיד שלא כולל בתוכו עץ טבעי. מי שחולם על בית עץ, כנראה שחיפוי הפולימרי יכול קצת לאכזב אותו.

שימו לב שגם כשמדובר בפרקט פולימרי יש איכויות שונות ומחירים בהתאם, הפרקט הפולימרי מגיע בטווח עובי בין 3-8 מ"מ, בחלק מהפרקטים יש בסיס שעשוי מספוג אנטי בקטריאלי המונע עובש.

בכל מקרה, גם אם תבחרו בפרקט עץ או למינציה, אנחנו ממליצים להתקין עליו פנל פולימרי כזה ששומר על חיבורי הפרקט, אסתטי ועמיד למים.

חיפוי קיר בפרקט פולימרי בחדר רחצה

הדבקת פרקט לקיר

בחירת סוג הפרקט לקיר משנה גם את תהליך ההתקנה. הדבקת פרקט למינציה או פרקט פולימרי לקיר עושים בעזרת דבק חזק כמו דבק מסוג סופר 7, והחיבורים לפינות הקיר והתקרה נעשים בעזרת ספים, שיוצרים מסגרת לפרקט. לעומת זאת, בהתקנה של פרקט עץ גושני לא כדאי להסתפק בהדבקה בלבד, משום שלוחות העץ הטבעי הם כבדים יותר. הדרך הבטוחה והמקצועית להתקין פרקט עץ גושני תהיה בעזרת הכנת תשתית על גבי הקיר, הכוללת כמה סרגלים שעליהם יונחו הלוחות בעזרת הברגה.

 שימו לב שחלק מהפרקטים מתרחבים ומתכווצים בשינויי מזג האוויר, ולכן חשוב להשאיר את המרווח הנכון והמדויק בפינות. הדבקה טובה של פרקט מונעת תזוזה שעלולה לגרום להתנפחויות בפרקט במשך הזמן.

 זמן העבודה – תכננו נכון את הזמן שלכם. קחו בחשבון שמשך הזמן של חיפוי קיר אחד בגודל 9 מ"ר הוא יום עבודה אחד.

אחריות על חיפוי קיר בפרקט – ברוב המקרים תקבלו אחריות של 3 שנים על ההתקנה. אבל בכל אופן אנחנו ממליצים לשאול את מתקין הפרקטים על אחריות, ולראות מה היא בדיוק כוללת.

פרקט לפני התקנה על קיר

מחיר חיפוי פרקט לקיר

מחיר של חיפוי קיר בפרקט מתחלק לשניים, מחיר הפרקט עצמו ומחיר ההתקנה. שימו לב: כל המחירים במאמר לא כוללים מע"מ.

 

מחיר פרקט לקיר לפי מטר

מחיר מחיר פרקט למינציה נע בין 35-150 ₪ למטר רבוע
מחיר מחיר פרקט פולימרי נע בין 60-170 ₪ למטר רבוע
מחיר מחיר פרקט עץ גושני נע בין 500-1,500 ₪ למטר
רבוע.

חשוב להדגיש שחיפוי קיר בפרקט עץ גם יכול להיות יקר יותר, בהתאם לעבודת הנגר, סוג העץ והעיצובים האומנותיים שתרצו.

 

מחיר התקנת פרקט לקיר

מחיר ההתקנה משתנה בהתאם לסוג הפרקט, בדרך כלל בתוך המחיר הזה מגולם גם מחיר הדבק. נציג כאן את המחיר הממוצע עבור ההתקנות של סוגי הפרקטים השונים לקיר סטנדרטי בגודל 9 מטר רבוע.  

מחיר מחיר הדבקת פרקט למינציה לקיר הוא כ- 700 ₪
מחיר מחיר הדבקת פרקט פולימרי לקיר הוא כ- 750 ₪
מחיר מחיר הדבקת פרקט עץ גושני הוא כ- 1,500 ₪   

 

הצעת מחיר לחיפוי קיר בפרקט למינציה:

- קיר סלון בגודל 9 מטר רבוע

- פרקט למינציה

- כולל חומרי ההדבקה וההתקנה

כסף סה"כ חיפוי קיר בפרקט למינציה: 1,300 ₪ לא כולל מע"מ. 


מתקיני פרקטים מומלצים לחיפוי קיר בפרקט

החיים לא תמיד יפים, לפעמים אנחנו נתקלים במחסומים וקירות. אבל היי, זה לא סוף העולם, תמיד אפשר לחפות על זה. חיפוי קיר בפרקט יכולה להיות דרך פשוטה להוסיף נעימות, חום ואווירה טובה. וגם בחירה של מתקין פרקטים שעושה עבודה טובה, יש לו יחס נעים ולוקח מחיר הוגן על חיפוי קיר בפרקט, בהחלט יכולה להוסיף. בהצלחה מחייך


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה להדביק פרקט על קיר?

מחיר של חיפוי קיר בפרקט מתחלק לשניים, מחיר הפרקט עצמו ומחיר ההתקנה.
מחיר פרקט למינציה נע בין 35-150 ₪ למטר רבוע.
מחיר פרקט פולימרי נע בין 60-170 ₪ למטר רבוע.
מחיר פרקט עץ גושני נע בין 500-1,500 ₪ למטר רבוע.


מחיר ההתקנה משתנה בהתאם לסוג הפרקט, בדרך כלל בתוך המחיר הזה מגולם גם מחיר הדבק. הבאנו כאן את המחיר הממוצע עבור ההתקנות של סוגי הפרקטים השונים לקיר סטנדרטי בגודל 9 מטר רבוע.

מחיר הדבקת פרקט למינציה לקיר הוא כ- 700 ₪
מחיר הדבקת פרקט פולימרי לקיר הוא כ- 750 ₪
מחיר הדבקת פרקט עץ גושני הוא כ- 1,500 ₪

המחירים לא כוללים מע"מ.

איך מדביקים פרקט לקיר?

הדבקת פרקט על קיר יכולה להיעשות בעזרת דבק חזק ועמיד כשמדובר בפרקט קל כמו פרקט פולימרי או פרקט למינציה. אם מדובר בפרקט עץ גושני יש צורך בהכנת תשתית שכוללת סרגלים מיוחדים ואליהם יותקנו לוחות העץ בעזרת הברגה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק