מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניהול פרויקטים בבניה

ניהול פרויקטים בבניה יכול לעזור לכם בסידור פעולות הבנייה השונות אך הוא לא חובה ובפרויקטים קטנים ייתכן ותוכלו לוותר עליו. אם כבר בחרתם לקחת מנהל פרויקטים, עדיף שהוא ילווה אתכם כבר מהרגע הראשון. ריכזנו לכם כאן כל מה שצריך לדעת על ניהול פרויקטים בבניה - מה ההכשרה שמנהל צריך, למה בכלל צריך אותו וכמה הוא עולה. יאללה בואו.

 

ניהול פרויקטים באתר בניה

ניהול פרויקטים בבניה - מה קורה שם בדיוק?

מנהל פרויקטים בבניה הוא בעצם האדם שמנצח על כל פרויקט הבניה שלכם. הוא יעזור לכם לבחור את הקבלנים, יחבר בין קבלני המשנה, יקבע תוכנית עבודה וידאג שהכל מתקתק כמו שצריך.

במילים אחרות, ניהול פרויקטים בבניה זה תכלול וניהול של כל פעילות הבניה. עם ניהול טוב לא תצטרכו לרוץ בין הקבלנים, לשבור את הראש עם ההברזה שהאדריכל דפק לכם או להיות מודאגים שדברים לא עובדים כמו שצריך. מנהל הפרויקטים יעשה בשבילכם הכל, אתם יכולים לבנות עליו 😊

 

ניהול פרויקטים בשלב תכנון הבניה

מתי תצטרכו ניהול פרויקטים בבניה?

את ניהול הפרויקטים בבניה תוכלו להתחיל בכל אחד משלבי הבניה. עם זאת, מומלץ להרים טלפון למנהל הפרויקטים רגע לפני שאתם מתחילים את כל התהליך - הוא ילווה אתכם בשלב המכרזים ויעזור לכם לבחור את בעלי המקצוע הטובים ביותר.

אם בכל זאת התחלתם את תהליך הבניה בלעדיו ופתאום הבנתם שאתם לא מוצאים את הידיים והרגליים, אל דאגה. ניהול הפרויקט יכול להתחיל גם לאחר בחירת הקבלנים ואפילו לאחר תחילת העבודה. כמובן שזה לא אידיאלי, אבל לגמרי אפשר לפנות אל מנהל הפרויקטים בכל שלב שאתם מרגישים שאתם לא עומדים בעומס והבניין שלכם עומד להתפרק (מטאפורית, מטאפורית).

 


האם חובה להיעזר במנהל פרויקטים בבניה?

באופן עקרוני אין שום חובה להיעזר בניהול פרויקטים בבניה. תפקיד מנהל הפרויקטים הוא לעזור לכם בתהליך הבניה ולמנוע מכם כאבי ראש, אבל זו לגמרי החלטה שלכם אם להיעזר בו או לא. אז ברור שבניהול פרויקטים גדולים, של בניינים לדוגמה, תצטרכו מנהל שיעזור לכם לאסוף את כל הפרויקט ולאגד אותו לעבודה מסודרת, אך מה לגבי ניהול פרויקטים בבניית בית פרטי סטנדרטי?

באופן כללי, בכל עבודה יש קבלני משנה שונים האחראים כל אחד על תחום אחר - קבלן שיפוצים, קבלן גבס, קבלן גמר וכדו'. מעליהם, אם תרצו, תוכלו להיעזר בקבלן מפתח שירכז ויפעיל את כל קבלני המשנה. אם בחרתם לעבוד רק עם קבלני משנה וללא קבלן מפתח, מומלץ מאד לקחת מנהל פרויקטים שיעשה לכם סדר בין כל הקבלנים.

שימו לב, אם אתם כבר נעזרים בקבלן מפתח ייתכן שתוכלו לוותר על מנהל הפרויקטים. עם זאת, כדאי לדעת שלקבלן שלכם יש את האינטרס שלו ובכל מקרה חשוב שיהיה מפקח בניה מטעמכם שידאג גם לאינטרסים שלכם.

 

סגירת עבודה במסגרת ניהול פרויקטים

מה ההכשרה של מנהל פרויקטים בבניה?

תחום הבניה נחשב יחסית פרוץ וכל אחד יכול לנהל פרויקטים בבניה. כן כן, לא סתם רחל מבכה על בניה. איך בכל זאת מומלץ לבחור מנהל פרויקטים?

ראשית, כדאי לברר עם מפקחי הבניה מה ההכשרה שלהם. ההכשרה הבסיסית שהם צריכים לעבור היא קורס ניהול פרויקטים ופיקוח. אם למנהל הפרויקטים שלכם אין הכשרה כלל, זו בהחלט נורה אדומה. מעבר לכך, לחלק ממנהלי הפרויקטים יש תואר באדריכלות או בהנדסת בניין וזה בהחלט משהו שיכול להוסיף.

עם זאת, חשוב לציין שתארים רחוקים מלהיות המדד היחיד לבחירת מנהל הפרויקטים. כמו ציפורניים, גם בניינים קשה לבנות באקדמיה. לכן, בררו עם מנהל הפרויקטים את הניסיון שלו ובקשו לראות עבודות קודמות שעשה. ואחרי כל זה - מסתבר שיש גם כוכבים צעירים בתחום ככה שזה לגמרי לשיקול דעתכם.

 


כמה עולה ניהול פרויקטים בבניה?

מחיר מפקח בניה לניהול פרויקטים משתנה לפי מורכבות המבנה וניסיון המנהל. כמו כן, חלק ממנהלי הפרויקטים יתמחרו את העבודה לפי חודשים וחלק יתנו מחיר כולל לפרויקט.

כסף מחיר ניהול פרויקטים בבניית בית פרטי נע בין 6,000-9,000 ₪ לחודש, לא כולל מע"מ.

 

תיאום עבודת בנייה במסגרת ניהול פרויקטים

מפקחי בניה מומלצים לניהול פרויקטים בבניה

כמו שהבנתם, כל אחד יכול להיות מנהל פרויקטים, ולכן כדאי שתבחרו מפקח בניה שיהיה ניתן לסמוך עליו. כדי לעזור לכם לבנות בניין עדי עד ריכזנו לכם כאן רשימה של מפקחי בניה מומלצים לניהול פרויקטים בבניה. לאחר שהפרויקט יסתיים והבית שלכם יעמוד, נציג מידרג יצור איתכם קשר וייקח מכם ציונים וחוות דעת על ניהול הפרויקט שלכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה ניהול פרויקטים בבניה?

ניהול פרויקטים בבניה זה הליווי שלכם לכל תהליך הבניה. החל מבחירת הקבלנים, דרך התיאום ביניהם ועד לתוכניות העבודה. מנהל הפרויקטים ידאג שהכל יתבצע ללא תקלות ויחסוך מכם את כאבי הראש המיותרים.

האם חובה לקחת ניהול פרויקטים בבניה?

אין שום חובה לקחת ניהול פרויקטים בבניה. מה שכן, בפרויקטים גדולים ובפרויקטים בהם אין קבלן מפתח, מומלץ מאד לקחת מנהל פרויקטים שיעבוד בשבילכם מול הקבלנים ויעזור לכם למצוא את הידיים והרגליים.

מה ההכשרה של מנהל פרויקטים בבניה?

מנהל פרויקטים לא צריך הכשרה רשמית, אך מומלץ מאד שיעבור קורס ניהול פרויקטים ופיקוח. בנוסף, בדיקת הניסיון שלו היא הדבר החשוב ביותר עבורכם ותוכל לעזור לכם להבין האם מפקח הבניה שעומד מולכם כבר התנסה בעבודות דומות.

כמה עולה ניהול פרויקטים בבניה?

יש מפקחי בניה שמתמחרים את העבודה שלהם פר פרויקט ויש כאלו שמתמחרים פר חודש. באופן כללי, מחיר ניהול פרויקטים בבנייה בית פרטי נע בין 6,000-9,000 ₪ לחודש, לא כולל מע"מ.

אנשים שהתעניינו בניהול פרויקטים בבניה התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק