מוקד מידרג: 1-700-707-233

מפקח בניה תמ"א 38

זה לקח זמן אבל בסוף השכן המעצבן מקומה 2 הסכים ואתם הולכים לתמ"א 38. רגע לפני שיוצאים לדרך, חשוב לוודא שתצליחו לשמור על שגרת חיים לצד הבנייה ובדיוק בשביל זה אתם צריכים מפקח בניה תמ"א 38. אל דאגה, היזם הוא זה שמשלם למפקח ככה שהחמוד מקומה 2 לא יעשה לכם בעיות. כדי שתצליחו לפקח על הפיקוח בנינו לכם כאן את כל מה שאתם צריכים לדעת - מהם שלבי הפיקוח, מה הכשרת מפקח בניה תמ"א 38 וכמה הוא עולה. יאללה בואו.

מפקח בניה תמ"א 38 בסיור עם הקבלן בשטח

מה זה מפקח בניה תמ"א 38?

לפני שנסביר מה התפקיד של מפקח בניה תמ"א 38, נסביר בקצרה מה זה בכלל תמ"א 38. בעקרון, תמ"א 38 מחולק לשני סוגי פרויקטים:

פיקוח בנייה פרטית  תמא 38/1 - עיבוי וחיזוק הבניין, שיפוץ מסיבי ואף הוספת חדרים לבתים.

פיקוח בנייה פרטית תמא 38/2 - הריסת המבנה ובנייתו מחדש.

בכל אחד מסוגי התמ"א אתם נמצאים בחוזה מול הקבלן והיזם ומובטחים לכם הבטחות שונות. באופן כללי, מפקח בניה תמ"א 38 ידאג שהאינטרסים שלכם באים לידי ביטוי במהלך החתימה על החוזה ושכל העבודות מבוצעות בשטח לפי ההסכם. כמו כן, בתמ"א 38/1 אתם נשארים במבנה בזמן הבניה והמפקח יצטרך לדאוג שהקבלן ייצר דרכי גישה סבירות כך שהעבודה לא תשבש לכם את השגרה.

 

תמ"א 38 בבניין

שלבי פיקוח בניה בתמ"א 38

תפקידו של מפקח בניה בתמ"א 38 מתחלק לפי שלבי הבנייה השונים:

בית כחול בחירת יזם - רגע אחרי שקיבלתם את ההסכמה של כל הדיירים ואתם הולכים לקראת תמ"א 38, מפקח הבניה יעזור לכם לבחור את היזם המתאים שייתן לכם את התוצאה המקסימלית.

בית כחול מו"מ לקראת חוזה - עוד לפני שאתם חותמים על החוזה מומלץ להתייעץ עם מפקח הבניה ולוודא שהתוכנית מתאימה ומדוייקת לרצון שלכם. מפקח הבניה יעבור על המפרט הטכני הכולל את עובי הקירות, חומרי הבנייה, כמות נוסעים במעלית וכו'. חשוב לדעת שיזמים נוטים לעשות להם את החיים קלים ולתת את המפרט המינימלי כך שמפקח בניה תמ"א 38 הוא זה שידאג שהאינטרס שלכם נשמר על הצד הטוב ביותר.

כמו שציינו, בתמ"א 38/1 יש חשש שהפרויקט יפגע בתפקוד הדיירים במהלך הבניה. לכן, חשוב מאד שמפקח הבניה יהיה שם וידאג שתוכלו להמשיך לנהל את החיים שלכם ככל הניתן לצד תהליך הבניה.

בית כחול אישור תוכניות לרשות המקומית - בתום החוזה היזם צפוי להגישו לוועדה לקבלת היתרי בניה. בשלב הזה ייתכנו שינויים ע"פ דרישה של הרשות המקומית או היועצים השונים וחשוב שמפקח הבניה יהיה שם בשביל לדווח לכם ולהחליט אם רוצים לקבל או לדחות את השינויים. לא רוצים להלחיץ או משהו אבל במקרים בהם אין מפקח בניה תמ"א 38, הקבלן עשוי לשנות את התכנון הראשוני בהתאם לדרישות הרשויות ולא להתייעץ איתכם לפני.

מפקח בניה תמ"א 38 במהלך אישור התוכניות

 

בית כחול שלב הבניה - בזמן הבניה המפקח יגיע לשטח ויוודא שהכל מבוצע לפי המתוכנן והמוסכם. לרוב, בשלבי הקמת השלד מפקח הבניה יגיע פעם-פעמיים בשבוע ובהמשך זה יכול גם להגיע לשלוש פעמים ואף יותר, הכל לפי המוסכם בחוזה. בנוסף, כל חודש מפקח הבניה יעדכן אתכם בסטטוס הפרויקט באמצעות דו"ח מפורט.

בית כחול תהליך מסירת הדירות - בשעה טובה העבודה הסתיימה והמפתחות נמסרו. בשלב הזה מפקח הבניה יסייר איתכם במבנה, יבחן אם נעשו ליקויים במהלך הבנייה ויעזור לכם לוודא שהקבלן מתקן את כל הליקויים.

באופן עקרוני, ניתן לקחת מפקח בניה תמ"א 38 בכל אחד מהשלבים שלעיל אך בכדי להימנע מלקויות ואי נעימויות במהלך ובסוף העבודה, מומלץ שמפקח הבניה ילווה אתכם בכל התהליך.

 


האם צריך מפקח בניה תמ"א 38?

קודם כל צריך לומר שמפקח בניה זו לא פונקציה נדרשת מבחינה חוקית ובעקרון אפשר לבצע תמ"א 38 גם בלי מפקח. עם זאת, בתהליך מורכב כמו תמ"א 38 רצוי מאד שיהיה מפקח מטעם בעלי הדירות. כמו כן, בתמ"א 38/1 הולכים לקדוח לכם על הראש ולבצע שלבים לא פשוטים כמו ניתוק החשמל והזזת המזגנים. אם הדברים נעשים בצורה לא נכונה אתם יכולים למצוא את עצמכם מנסים להגיע לדירה שלכם דרך החלון, לא משהו מומלץ. בקיצור, זו אמנם לא חובה אבל מפקח בניה תמ"א 38 יכול לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש.

 

מפקח בניה תמ"א 38 בחתימת החוזה

מה ההכשרה של מפקח בניה תמ"א 38?

באופן אירוני דווקא על תחום פיקוח הבניה אין שום פיקוח. זאת אומרת, אין תעודה רשמית שמסמיכה מישהו להיות מפקח בניה. רוב בעלי המקצוע בתחום נושאים בתעודות בתחומים השונים כמו קבלן, הנדסאי ומהנדס. כמו כן, חלקם יעברו רק את ההכשרה הבסיסית הכוללת קורס פיקוח.

חשוב לשאול ולבדוק את ההסמכה של מפקח בניה תמ"א 38, לברר את הרקע המקצועי שלו ובעיקר את הניסיון שיש לו בתחום. מומלץ מאד לראות עבודות שכבר עשה בתחום על מנת לקבל התרשמות ראשונית.

 

מפקח בניה תמ"א 38 מבקר בשטח

כמה עולה מפקח בניה תמ"א 38?

עלות מפקח בניה מטעם הדיירים משתנה לפי סוג הפרויקט והיקפו. יש לציין שחלק ממפקחי הבניה יתמחרו את העבודה לפי חודש ויש שיתמחרו אותה לפי כלל הפרויקט.

מחיר מחיר מפקח בניה תמ"א 38/1 נע בין 6,000-8,000 ₪, כולל מע"מ.

מחיר מחיר מפקח בניה תמ"א 38/2 נע בין 8,000-14,000 ₪, כולל מע"מ.

 

מי משלם על מפקח בניה תמ"א 38?

מכיוון שעבודות תמ"א 38 מצריכות הסכמה נרחבת של הדיירים, מקובל שהיזם הוא זה שמשלם על מפקח בניה תמ"א 38. זאת אומרת, אתם קובעים עם מפקח הבניה את הסכם הפיקוח והייצוג ומעבירים את זה ליזם שאחראי על התשלום. כן, הבנתם נכון, אין שום סיבה כלכלית שלא תיקחו מפקח בניה תמ"א 38.

מה שכן, ייתכן ויהיו יזמים שיעדיפו לוותר על העבודה או לצמצם את הפרויקט לאור התשלום למפקח הבניה. לרוב זה לא קורה, מכיוון שגם הם מבינים את הצורך במפקח בניה, אבל זו זכותם של היזמים וצריך לקחת את זה בחשבון.

 

מפקח בניה תמ"א 38 בשלב התכנון

מפקחי בניה מומלצים לפיקוח בניה תמ"א 38

מפקח בניה תמ"א 38 זו אמנם לא חובה, אבל אם אתם פיקחים זה יחסוך לכם הרבה בלאגן בהמשך. כמו שכבר הבנתם, התחום יחסית פרוץ כך שלא פשוט למצוא מפקח בניה איכותי ואמין. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם כאן רשימה של מפקחי בניה מומלצים לתמ"א 38. לאחר שהפרויקט הסתיים, נציג אתר מידרג יתקשר אליכם וייקח חוות דעת וציונים על פיקוח הבניה, כך שהציונים באתר תמיד מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה מפקח בניה תמ"א 38?

מפקח בניה תמ"א 38 אחראי לוודא שהאינטרסים שלכם באים לידי ביטוי בחוזה ושהעבודה נעשית בהתאם להסכמים. בנוסף, בתמ"א 38/1 הוא גם ידאג שאתם תוכלו להמשיך לנהל את חייכם במהלך העבודות.

האם צריך מפקח בניה תמ"א 38?

אין חובה לקחת מפקח בניה תמ"א 38 אבל חשוב לדעת שהאינטרסים של הקבלן לא תמיד זהים לאינטרסים שלכם כך שחשוב שיהיה גם מישהו מטעמכם שיפקח על הפרויקט.

האם מפקח בניה תמ"א 38 צריך רישיון?

מפקח בניה תמ"א 38 לא צריך רישיון, אך חשוב לבדוק את ההכשרה שלו המשתנה לפי תחומים - קבלן, הנדסאי, מהנדס וכו'. כמו כן, שווה לבחון את הניסיון שלו ולבקש לראות עבודות קודמות.

כמה עולה מפקח בניה תמ"א 38?

מחיר מפקח בניה משתנה לפי סוגי התמ"א השונים - 

מחיר מפקח בניה תמ"א 38/1 נע בין 6,000-8,000 ₪, כולל מע"מ.

מחיר מפקח בניה תמ"א 38/2 נע בין 8,000-14,000 ₪, כולל מע"מ.

יש לציין שהיזם הוא זה שמשלם על מפקח בניה תמ"א 38.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק