עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

תחזוקת מערכת סולארית

תחזוקת מערכת סולארית שומרת על תפוקת החשמל שהמערכת מפיקה לאורך שנים. במדריך הבא נבדוק בבאיזו תדירות כדאי לבצע תחזוקת מערכת סולארית, כמה עולים שירותי תחזוקה (ניקוי מערכת ביתית יעלה 600-400 ₪, לדוגמה) והאם אפשר לבצע תחזוקה באופן עצמאי ללא עזרת טכנאי (התשובה היא כן, בעיקר בניקוי פאנלים וניטור תפוקה). תתכוננו, יכול להיות שנגרום לכם קצת ללכלך ת'ידיים.


תחזוקת מערכת סולארית ב-3 פעולות

תחזוקת מערכת סולארית על בסיס תקופתי חשובה כדי לשמור על התפוקה של המערכת שלכם (וגם כדי למנוע נזק חמור שיעלה לכם הרבה כסף לתקן). כל תחזוקה של מערכת סולארית צריכה לכלול 3 פעולות:

אחד ניקוי פאנלים.

שתיים ניטור תפוקה.

שלוש בדיקת טכנאי.

עכשיו נסביר בדיוק מה התדירות המומלצת לכל אחת מהפעולות, ונביא מידע חשוב לגביהן:

 

מערכת סולארית על בית פרטי

ניקוי מערכת סולארית

החלק הכי מרכזי בתחזוקת מערכת סולארית הוא ניקוי הפאנלים. אז כן, הפאנלים נורא עמידים (לא סתם קיבלתם אחריות ל-25 שנה) אבל תפוקה של פאנל מלוכלך יכולה לרדת ב-30%. במערכות סולאריות ביתיות צריך לבצע ניקיון לפחות פעמיים בשנה, ובמערכות מסחריות אפילו יותר. איך מנקים פאנלים סולאריים? יש 3 פתרונות:

 

1. ניקוי עצמאי

אם יש לכם מערכת סולארית ביתית, אתם יכולים לנקות אותה בעצמכם. כל מה שצריך זו מברשת ייעודית לניקוי פאנלים סולאריים, ומים מרוככים. למה? האבנית במים יכולה להרוס את הפאנלים, ולכן חשוב לקנות מרכך מים.

 

ניקיון מערכת סולארית

 

2. שירות לניקוי פאנלים סולאריים

יש חברות שמציעות שירותי ניקיון מקצועיים לפאנלים סולאריים, עם כל הציוד ואביזרי הבטיחות הנדרשים. השירות משתלם בעיקר לתחזוקת מערכות סולאריות מסחריות, אבל גם למערכות ביתיות על גגות גדולים או מסוכנים לעלייה ללא אביזרי בטיחות. יש מחיר מינימום לניקיון והוא יהיה 600-400 ₪, בלי קשר לכמות הפאנלים שיש לכם. המחיר מושפע גם ממרחק הנסיעה של השירות אליכם. לעומת זאת, במערכות סולאריות מסחריות המחיר יהיה 8-6 ₪ לקילוואט + מע"מ.

 

3. מערכת שטיפה אוטומטית

מדובר על מערכת ממטרות שמותקנת על הגג, ופועלת בתדירות שהוגדרה לה (אפילו כל בוקר). המערכת מפחיתה את כמות הפעמים שבהן צריך לעלות פיזית לגג (אבל עדיין תצטרכו לעלות מידי פעם בשביל לכלוכים עקשניים), והיא מתאימה במיוחד לתחזוקת מערכות מסחריות, ולמערכות ביתיות שמותקנות על גג רעפים או באזור עם זיהום אוויר גבוה. התקנת מערכת שטיפה אוטומטית עולה 8,000-5,000 ₪ + מע"מ.

 

ניקוי פאנלים סולאריים

ניטור תפוקה

אחד החלקים המרכזיים בתחזוקת מערכת סולארית הוא ניטור התפוקה. כיום, לכל מערכת סולארית יש אתר ואפליקציה ייעודיים לניטור, עם גרפים של תפוקת החשמל בכל שעות היממה. באתר ובאפליקציה יש התראות על תקלות מסוימות במערכת כמו נפילת מפסק, תקלה בתקשורת, בעיה במתח ועוד. אבל בניגוד למצופה, הם לא ידעו להתריע על ירידת תפוקה או על בעיה באחד הפאנלים. כדי לזהות כזה דבר, צריך להיכנס ולהביט בגרפים. נשמע מסובך? יש לזה 2 פתרונות:

 

אפליקציה לניטור מערכת סולארית

 

1. שירות ניטור מקצועי

יש חברות שמציעות שירות ניטור לפאנלים סולאריים. השירות הזה משתלם למערכת סולארית מסחרית, אבל יכול גם להתאים למערכת של בית פרטי. בנוסף, אפשר לקחת שירות ניטור מחברת ההתקנה שהתקינה את המערכת שלכם, או לקבל המלצות מאחרים. 

 

2. ניטור תפוקה עצמי

רוב בעלי המקצוע בתחום יגידו לכם, בכנות, שניטור מערכת סולארית זה משהו שאתם יכולים ללמוד לעשות בעצמכם. בשנה הראשונה, חברת ההתקנה תלמד אתכם לקרוא את הגרפים, ואתם תזהו איך הם אמורים להיראות לאורך שעות היממה השונות, ובעונות השנה השונות. מהשנה השנייה, תצטרכו להיכנס פעם בחודש לאתר או לאפליקציה, ולבדוק שהגרף דומה לגרפים בתקופה המקבילה בשנה שלפני. זה הכל.

 

אפליקציה לניטור מערכת סולארית

בדיקת טכנאי לתחזוקת מערכת סולארית

נכון להיום, חברת חשמל לא בודקת מה קורה אצלכם בגג. כלומר, המתקינים פועלים לפי התקנות, וגם מזמינים קונסטרוקטור, ולפני החיבור לרשת מגיע בודק מטעם חברת חשמל, וזהו. נכון להיום, חברת חשמל לא תבוא לבקר אצלכם שוב אחרי ההתקנה.

לכן תחזוקת מערכת סולארית היא באחריות הבלעדית שלכם. זו מערכת מאוד עמידה, ועדיין צריך להזמין טכנאי פעם ב-5 שנים לבדיקה שגרתית. הוא יבדוק שהקונסטרוקציה שעליה יושבים הפאנלים מקובעת היטב ובמצב טוב, וכל חיבורי החשמל והכבלים שמורים ותקינים. בדיקת טכנאי בבית פרטי תעלה 500-400 ₪ (ואולי קצת יותר אם הגישה לגג בעייתית ומצריכה הבאת ציוד). במערכת מסחרית, בדיקת טכנאי תעלה 800-600 ₪.

 

טכנאי מחזק בורג בתחזוקת מערכת סולארית שגרתית

תחזוקת מערכת סולארית עצמאית - מנותקת רשת

יש מערכות סולאריות עצמאיות שלא מזרימות חשמל למערכת החשמל הארצית, אלא אוגרות אותו לשימוש עצמי. כמובן, גם המערכות האלה זקוקות לניקוי, ניטור, ובדיקה תקופתית, אך הבלאי העיקרי קורה דווקא במצברים שלהן. החשמל נאגר במצברים, ואורך חיים של מצבר הוא בדרך כלל 5 שנים. חשוב 'שתהיו על זה' ותשמרו על קשר עם חברת ההתקנה.


בעלי מקצוע מומלצים לתחזוקת מערכת סולארית

תחזוקת מערכת סולארית היא תנאי הכרחי כדי להנות מהמערכת מעל ל-20 שנה. אספנו לכם רשימה של בעלי מקצוע מומלצים לניקוי מערכת סולארית ורשימה נוספת של בעלי מקצוע מומלצים לבדיקה, תיקון וניטור של מערכת סולארית. כל אחד מהם מדורג ע"י לקוחות קודמים, עם חוות דעת שמצורפת לכל דירוג.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק