עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי פאנלים סולאריים

פאנל חשמל סולארי שחסום בשכבות לכלוך עלול לאבד עד 30% מהיעילות שלו - במילים אחרות, הרבה מאוד כסף. ניקוי פאנלים סולאריים אפשר לעשות לבד, בעזרת בעל מקצוע או באמצעות התקנה של מערכת שטיפה אוטומטית. המחיר מושפע ממספר הלוחות (6-8 ש"ח ל2-3 לוחות), אבל בבית פרטי יש מחיר מינימום לעבודה קטנה (500-600 ש"ח). אספנו טיפים, מחירים והסברים - מתחילים

 


ניקוי פאנלים סולאריים

תסמונת הפאנל המלוכלך כוללת שכבה אפורה-לבנה מאובקת על הלוחות, ואיתה צניחה תלולה בתפוקת החשמל המובטחת. אפשר להבין - איך אפשר לצפות לייצור באמצעות אור שמש, ללא מגע עם אור השמש... ניקוי פאנלים סולאריים נעשה לרוב בקיץ, מכיוון שבחורף הגשם דואג לשטיפה טבעית. ניקוי פאנלים סולאריים חשוב משלוש סיבות מרכזיות:

אחד הפסד חשמל = הפסד כספי: הצטברות של אבק ולכלוך על הפאנלים עלולה להביא לירידה של עד 30% (!!) מכמות החשמל המיוצרת. לכן, ניקוי סדיר מגיע ממש יד-ביד עם התקנת פאנלים סולאריים.

שתיים פגיעה לטווח ארוך: הלכלוך גם מפריע מקומית לייצור החשמל התקין, אבל גם תורם לתהליך 'שריפה' של התאים הפעילים בלוח (תאים פוטו-וולטאים). זה כבר ממש יצריך תיקון לוחות

שלוש פגיעה באחריות היצרן: חברות ייצור של מערכות סולאריות עלולות לא לקחת את האחריות על תקלה בפאנל סולארי לא שמור, שלא עבר ניקוי אחת לכמה זמן.

חשוב להקפיד על ניקוי פאנלים מותאם שלא יפגע בהשקעה שלכם, מכיוון שכל פאנל סולארי מצופה בשכבת חומר מיוחדת ורגישה שנהרסת בקלות. יש שתי דרכים לניקוי הפאנלים: ידנית ואוטומטית.

 

מערכת סולארית ביתית

שיטה ידנית לניקוי פאנלים סולאריים

השיטה הידנית אורכת כשעתיים, והיא מצריכה ציוד מיוחד לניקוי פאנלים סולאריים:

שמש מברשת ייעודית לשטיפה - המברשות שמותאמות לשטיפת פאנלים סולאריים הן מברשות רכות יותר ממברשות שטיפה אחרות, אבל לא יותר מדי - כך שיוכלו גם להסיר לכלוך ביעילות. יש להן גם חורי ניקוז מיוחדים למים (נקודות ליציאת מים).

שמש מים מרוככים / מטופלים - מי הברז הרגילים בישראל הם מים 'קשים', כלומר מים שלא עברו סינון מינרלי וסינון אבנית. שטיפת פאנלים סולאריים עם מים כאלו יגרמו לשקיעת האבנית על התאים הסולריים ולנזק בלתי הפיך, ולכן חשוב להשתמש במים שעברו טיפול סינון מהמינרלים.

 

לשיטה יש יתרונות וחסרונות:

וי ניקוי טוב ויסודי

איקס עלות מצטברת גבוהה (בעיקר בבתים פרטיים)

איקס צורך בעלייה חוזרת לגג.

 

את השטיפה יכול לבצע איש מקצוע מוסמך, או שתוכלו לבצע אותה עצמאית לאחר רכישת הציוד המתאים. את כל הציוד אפשר לקנות יחד במקומות שמוכרים מערכת לניקוי פאנלים סולאריים.

שימו לב שימו לב - אם בחרתם באיש מקצוע - חשוב להקפיד שיש לו ביטוח ואישור מסודר לעבודה בגובה. אם בחרתם לנקות בעצמכם - וודאו שאתם יוצאים אל הגג ומתנהלים בו בצורה אחראית ובטיחותית, האחריות היא עליכם.

 

ניקוי פאנלים סולאריים באופן ידני

מערכת לניקוי פאנלים סולאריים

מערכת השטיפה האוטומטית משמשת גם לניקוי פאנלים סולאריים במערכות מסחריות גדולות, אבל היא פופולארית בניקוי פאנלים בבתים פרטיים. מכיוון שהתמחור של ניקוי פאנלים סולאריים ידנית הוא בהתאם לקילו-ואט, בית פרטי לרוב יעמוד בקצה הנמוך של סקאלת ההספק. הניקוי הידני לא תמיד משתלם לאנשי המקצוע, אבל גם לא לכם בעלי הבית: הנוהל הוא לשלם מחיר מינימום, גם אם בפועל כמות הפאנלים שלכם קטנה מאוד, ולכן הרבה אנשים מזמינים ניקוי בתדירות נמוכה.

את הבעיה הזו באה לפתור מערכת לניקוי פאנלים סולאריים. צוות התקנה יגיע להתקין ראש מערכת (מחשב) ולמתוח צינור מנקודת המים בבית אל הגג. למערכת יש מסנן מינרלים ייעודי, והצינור מתפצל ומוצמד לכל פאנל באטבים. אין צורך בהזמנת אינסטלטור נוסף - צוות ההתקנה עושה הכל בעצמו. מכיוון שהמערכת נשלטת בצורה סלולרית תוכלו לשלוט בעוצמת המים, בתזמון השטיפה ובכמות השטיפות של הפאנלים הסולאריים. משך ההתקנה אורך כיום בדרך כלל. עם זאת חשוב לציין - השטיפה באמצעות המערכת לא משפרת דרסטית את היעילות של הלוחות, מכיוון שהיא לא יסודית כמו שטיפה ידנית. חשוב לשקול היטב עלות מול תועלת, ולבדוק כמה הבית שלכם חשוף לאבק יומיומי.

 

יתרונות וחסרונות לשיטה האוטומטית:

וי חסכון לאורך זמן (במקרה של שטיפות מרובות)

וי שליטה נוחה בתדירות הניקוי ובתזמון

וי אין צורך לעלות לגג

איקס עלות התחלתית גבוה - התקנה

איקס הניקוי פחות יסודי, ויש צורך לשלב גם ניקוי ידני פעם-פעמיים בשנה.

 

מערכת לניקוי פאנלים סולאריים בשליטה סלולרית

כל כמה זמן עושים ניקוי פאנלים סולאריים?

ברוב המערכות המסחריות מנקים את הפאנלים בין 4-6 פעמים בשנה. במערכות הביתיות פעמיים בשנה יכולה להיות פשרה טובה. קחו בחשבון שתוצאות הייצור של הפאנלים יהיו טובות יותר, ככל שתשטפו יותר.

בשימוש במערכת אוטומטית אפשר לקבוע שטיפות בתדירות גבוהה במיוחד (אפילו פעם ביום), ומומלץ להתייעץ עם המתקין על התדירות המתאימה. מומלץ לתזמן את ניקוי הפאנלים הסולריים לשעות הבוקר המוקדמות, מכיוון שבהן הפאנלים כבר רטובים מטל והניקוי יהיה יעיל יותר.

 

מערכת סולארית מסחרית על גג

ניקוי פאנלים סולריים - מחיר

כפי שהזכרנו למעלה, ניקוי פאנלים סולאריים של חברה מתומחר לפי קילו הספק (קילו-ואט), כששני פאנלים חדשים מספקים קצת יותר מקילו.

כסף במערכת מסחרית מחיר ניקוי פאנלים סולאריים הוא 6-8 ש"ח לקילו + מע"מ.

כסף במערכת ביתית, מחיר ניקוי פאנלים סולריים נע בין 300-600 ש"ח + מע"מ, כמחיר מינימום (ללא תלות בכמות הפאנלים). ככל שבעל המקצוע ייסע רחוק יותר אליכם, המחיר יעלה.

כסף מחיר התקנת מערכת אוטומטית לניקוי פאנלים סולאריים נע 5,000-8,000 ש"ח + מע"מ.


בעלי מקצוע מומלצים לניקוי פאנלים סולאריים

הבהרנו את החשיבות, את הסוגים והשיקולים והגיע הזמן לגשת לעבודה. כדי שיהיה לכם הכי נוח צירפנו רשימה של בעלי מקצוע מומלצים לניקוי פאנלים סולאריים, שמתמחים בניקוי מערכות סולאריות. כל אחד מהם מלווה בדירוג אישי שמבוסס על חוות דעת מלקוחות קודמים, ולכם נשאר רק להפיק את החשמל. את המיטב!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה מערכת לניקוי פאנלים סולאריים?

מערכת ממוחשבת לניקוי פאנלים סולארים אחראית לשטיפה סדירה של הלוחות, ותורמת להסרת אבק והגברת היעילות של הלוחות. המערכת מחוברת לפלאפון, ואפשר לשלוט דרכו על התזמון וכמות השטיפות הרצויה. המערכת לא זולה, אבל תפקידה להפחית שטיפות ידניות למשך זמן ולכן להחזיר את ההשקעה בטווח הארוך. חשוב לדעת שניקוי פאנלים סולאריים עם המערכת הממוחשבת לא יעילה כמו שטיפה ידנית, ולכן חשוב לשלב גם שטיפה כזו מדי פעם, וכן לשקול היטב את הכדאיות לפני התקנת מערכת כזו.

כמה עולה ניקוי פאנלים סולאריים?

ניקוי פאנלים סולאריים לחברה מתומחר לפי קילו-ואט (יחידת הספק) - ועולה כ6-8 ש"ח לקילו (שני לוחות בערך) + מע"מ.

ניקוי פאנלים סולאריים לבית עולה בממוצע 300-600 ש"ח + מע"מ למערכת, כשהמחיר הסופי ישתנה גם לפי המרחק שייסע בעל המקצוע. 

מערכת ניקוי פאנלים סולאריים עולה בממוצע בין 5,000 ל-7,000 ש"ח + מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק