מוקד מידרג: 1-700-707-233

מערכת אזעקה לעסק

בעולם מושלם, כל אחד היה מנהל את עסקיו בשלווה ובאין מפריע, אבל בעולם שלנו - כל בעל עסק צריך מערכת אזעקה לעסק שלו. בדף הבא נפרט על סוגי המכשור והגלאים שמתאימים לעסקים, ניתן טיפים לקראת ההתקנה, והכי חשוב - נגלה לכם מה המחיר של מערכת אזעקה לעסק (בדר"כ 9,000-2,000 ₪, תלוי בגודל העסק). אל תזוזו לשומקום, אחרת תפעילו אותה…


מערכת אזעקה לעסק

כל עסק הוא אחר ויש לו צרכים שונים, אבל באופן בסיסי, כל מערכת אזעקה צריכה לכלול: גלאים, סירנות, לוח מקשים, ורכזת שמנהלת את כל המכשירים. בנוסף לאלו, אפשר לצרף אפליקציה לשליטה מרחוק, וחלק מחברות הביטוח ידרשו התקנה של מערכת מצלמות אבטחה וחיבור למוקד סיור.* אבל בואו קודם נחזור לבסיס ונסביר על מערכת האזעקה עצמה.

 

גלאי תנועה חיצוני במערכת אזעקה לעסק

מערכת אזעקה לעסק - קווית או אלחוטית

לפני שמתקינים מערכת אזעקה לעסק, כדאי להחליט אם היא תהיה קווית או אלחוטית, אך ניתן גם לשלב ביניהן. במערכת קווית כל המכשור מחובר בחוטים בתוך הקיר, ובמערכת אלחוטית המכשור מתקשר בענן אלחוטי, בלי חיווט. בואו נעבור על כל ההבדלים:

 

 

מערכת אזעקה קווית

מערכת אזעקה אלחוטית

אופן ההתקנה

חציבה בקיר + יצירת תשתית + השחלת חוטים

התקנה על הקיר + חיבור לענן של הרכזת

זמן התקנה אופטימלי

בבנייה או בשיפוץ

בכל זמן

אמינות

אין תקלות

הפרעות לעתים נדירות

מחירים

מכשור זול, התקנה יקרה

מכשור יקר יותר, התקנה קצרה וזולה

תחזוקה*

אין, מחוברת לחשמל

להחליף סוללות כל 3-2 שנים

* חלק מחברות הביטוח דורשות בדיקה חד-שנתית של מערכת האזעקה בעסק.

 

התקנת מערכת אזעקה לעסק עם גלאי מגנט וגלאי נפח

התקנת מערכת אזעקה לעסק

כל התקנה של מערכת אזעקה לעסק כוללת את השלבים הבאים:

אחד בירור דרישות חברת הביטוח: לרוב, הביטוח מחייב התקנה של מערכת אזעקה עם דרישות ברורות. לפני יצירת קשר עם מתקין, מצאו את המסמך שמפרט את הדרישות מסמך

שתיים תכנון ההתקנה והצעת מחיר: בשיחה הראשונית, הטכנאי יברר מה הדרישות שלכם ושל הביטוח. אחרי השיחה הטנכאי יבחן את המבנה, וימליץ אילו גלאים להתקין, כמה ואיפה. בסוף הביקור הוא יתן לכם הצעת מחיר.

* שימו לב - חלק מהמתקינים גובים עד 300 ₪ לביקור בעסק שלכם.

שלוש הכנות להתקנה: בשלב הזה יש הבדל בין סוגי המערכות. אם אתם מתקינים מערכת קווית, הטכנאי יחצוב בקיר שלכם או יסביר לחשמלאי איפה לחצוב (אם כבר הזמנתם חשמלאי למטרות נוספות כי אתם משפצים). אחר כך הטכנאי ישחיל כבל בקיר. אם אתם מתקינים מערכת אלחוטית, הוא פשוט יקשר את הרכזת למכשור עוד לפני שהוא יגיע אליכם. זה יחסוך זמן התקנה בעסק שלכם. שעון

ארבע התקנת המערכת: הטכנאי יתקין את הרכזת במקום נסתר, ויחבר את לוח המקשים, הגלאים והסירנות במקומות המתאימים. הוא יכוון את מידת הרגישות של הגלאים ויבדוק שהמערכת מתפקדת כראוי. לאחר ההתקנה, רוב המתקינים מציעים שנה אחריות על הציוד וההתקנה.

 

 

*טיפ מאתנו - מוקדי סיור עשויים להציע לכם להתקין מערכת אזעקה מטעמם. זה נשמע נוח, אבל כדאי להתייעץ לפני ולבחון את כל האפשרויות שעומדות לפניכם. זאת מכיוון שמוקדים עלולים להציע חבילות שיכבלו אתכם לשירות שלהם, והן לא תמיד יהיו משתלמות יותר מאשר התקנה דרך טכנאי פרטי.  גלאי במערכת אזעקה | התקנת אזעקה - מחירים


מה כוללת מערכת אזעקה לעסק

חברת הביטוח דורשת להתקין מכשירי אזעקה (וגם מצלמות אבטחה) מסוגים מסוימים במערכת אזעקה לעסק. בואו נעבור על סוגי המכשור שיוצע לכם:

 

רכזת רכזת מערכת אזעקה

מתאמת בין כל מכשירי האזעקה, מעוררת התרעה בסירנות, מודיעה על כל בעיה במערכת ומותקנת במיקום נסתר ולא נגיש (כמו פינה במחסן, עליית גג וכו'). רכזות קוויות מגיעות עם מצבר נטען שמאפשר למערכת לפעול בהפסקת חשמל. הרכזת מתקשרת עם הטלפון של בעל העסק באמצעות אחת האפשרויות הבאות:

נקודה חיבור בכבל לקו טלפון.

נקודה התקנת סים אלחוטי.

נקודה חיבור קווי לראוטר או חיבור אלחוטי ל-wifi - קבלת התרעות דרך אפליקציה ייעודית ושליטה במערכת מרחוק (בחלק מהמקרים יש להוסיף לרכזת כרטיס רשת בעלות של 600 ₪). ללחוץ על כפתור בסמארטפון

מחיר הרכזת נקבע לפי כמות האזורים (המכשירים) שהיא יכולה לנהל במקביל, ולכן מחיר התקנת רכזת הוא 1,800-800 ₪.

 

 

 סירנה אזעקה

מתריעה בצליל על כל גילוי בגלאים. עסקים קטנים יסתפקו בסירנה אחת מחוץ למבנה ואחת בפנים. עסקים עם חצרות וחללים גדולים יצטרכו להתקין יותר.

מכשיר + זמן עבודה

קווית

אלחוטית

התקנת סירנה פנימית

400-200 ₪

600-400 ₪

התקנת סירנה חיצונית

500-400 ₪

800-700 ₪

 

לוח מקשים לוח מקשים באזעקה

מנטרלים בעזרתו את האזעקה ועורכים בה שינויי הגדרות. מחיר התקנה של לוח מקשים אלחוטי או קווי הוא 600-350 ₪ (כולל לוח מקשים), כשהלוחות היקרים ביותר הם טאץ'.

תמרור הזהרה חשוב שאתם תבחרו את הקוד בלוח המקשים, כי גנבים יודעים מה קוד ברירת המחדל של היצרניות.

 

 גלאים גלאי תנועה חיצוני

מזהים תנועה חשודה ומעבירים את המידע לרכזת. מערכת אזעקה לעסק מכילה לפחות 5 גלאים, ויכולה להגיע גם לעשרות גלאים (תלוי בגודל העסק ובכמות הגלאים החיצוניים שהתקנתם). אם תתקינו יותר גלאים, הטכנאי יתן לכם מחיר התקנה טוב יותר.

כאשר הטכנאי מתקין לכם מערכת אזעקה בעסק, כדאי לברר שיש להם את 2 התכונות הבאות: 

נקודה חיישן אנטימאסקינג: מזהה אם הגלאי כוסה בכיסוי או בצבע. חיישן גילוי כזה מוסיף 100 ₪ לכל גלאי.

נקודה חיישן זעזוע - טמפר: מזהה ניסיונות תלישה של הגלאי מהקיר. לא כל המתקינים יקפידו על ההתקנה שלו, ולכן חשוב לברר שהטכנאי מתקין טמפר.

 

לוח מקשים למערכת אזעקה לעסק

גלאים למערכת אזעקה לעסק

לרוב הגלאים יש גרסה פנימית וחיצונית. גלאים פנימיים מתריעים על הפריצה לעסק, אבל גלאים חיצוניים מתריעים על כל כניסה לחצר, אם לעסק שלכם יש שטח סגור. יש לציין - גלאים חיצוניים עמידים לפגעי מזג האוויר ומרתיעים גנבים יותר.

נעבור עכשיו על כל הסוגים:

 

 

גלאי מגנט גלאי אזעקה

מורכב מ-2 מגנטים שמותקנים על הדלת והמשקוף. הגלאי מתריע שהדלת נפתחה כאשר המגנטים נפרדים זה מזה. מחיר ההתקנה של גלאי מגנט קווי יהיה 250 ₪ ואלחוטי יהיה 450-350 ₪ בממוצע (כולל הגלאי).

 

גלאי אקוסטי גלאי אזעקה

מזהה צליל שבירת זכוכית, ומיועד לחנויות ומשרדים עם דלתות וחלונות זכוכית גדולים. נוטה ליותר אזעקות שווא. מחיר ההתקנה שלו הוא 450-250 ₪ והוא פנימי בלבד.

 

 גלאי וילון גלאי אזעקה

מותקן סמוך למסגרת של חלון או דלת. הגלאי 'מביט' למסגרת המקבילה, ממש כמו וילון שמכסה את החלון. הוא מתריע למערכת האזעקה בעסק כשמישהו נכנס וחוסם את טווח ראייתו. כמעט אין אזעקות שווא כי טווח הראייה מאוד ממוקד. הוא מתאים לעסקים עם בע"ח באזור שלהם, כמו חתולי רחוב.

מכשיר + זמן עבודה

קווי

אלחוטי

התקנת גלאי וילון פנימי

300-250 ₪

750-450 ₪

התקנת גלאי וילון חיצוני

750-550 ₪

1,200-850 ₪

 

גלאי וילון חיצוני

 

גלאי נפח גלאי אזעקה

מאתר תנועה באמצעות זיהוי שינויי טמפרטורה מזעריים. הוא מכסה שטחים נרחבים מאוד, ועלול להפעיל אזעקת שווא בגלל בע"ח, לכן פחות מומלץ להתקינו בחצר עם צמחייה או חתולי רחוב. ניתן להתקין גלאי נפח מול חלונות ודלתות - הוא לא יקלוט תנועה מעבר לזכוכית השקופה.

מכשיר + זמן עבודה

קווי

אלחוטי

התקנת גלאי נפח פנימי

450-350 ₪

650-450 ₪

התקנת גלאי נפח חיצוני

1,000-650 ₪

1,200-850 ₪

 


מחיר מערכת אזעקה לעסק

מחירי התקנה של מערכת אזעקה לעסק משתנים מאוד, ותלויים בגודל העסק, כמות הפתחים, וזמן העבודה. התקנת מערכת קווית תעלה 2,000 ₪ לפחות (כולל מכשור וכבל), אבל לרוב היא תעלה 7,000-4,500 ₪. התקנה של מערכת אזעקה אלחוטית לעסק קטן תעלה 9,000-6,000 ₪, ובמקרים של עסקים הממוקמים במתחמים גדולים במיוחד, המחירים יטפסו לעשרות אלפי שקלים.


טכנאי אזעקות מומלצים להתקנת מערכת אזעקה לעסק

התקנת מערכת אזעקה לעסק היא 'עסק' לא זול, אבל התקנה איכותית יכולה לשרת אתכם לאורך שנים רבות. תחום מתקיני האזעקות יכול להיות די פרוץ  ולכן אספנו בשבילכם רשימה של מתקיני אזעקות מומלצים להתקנת מערכה אזעקה לעסק שלכם. לכל המתקינים יש דירוג וחוות דעת של לקוחותיהם הקודמים - גלו בעצמכם.

 


תנו לנו לנחש - יש לכם עסק... במידרג, עסקים טובים מקבלים הרבה עבודה. מוזמנים להשאיר פרטים כאן:


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה גלאי נפח?

גלאי נפח ידוע גם כ"גלאי תנועה". הוא מותקן  בחללים סגורים או על קירות חיצוניים של מבנה, ומטרתו לזהות תנועה בטווח הקליטה שלו. הוא מאתר תנועה באמצעות זיהוי שינויים מזעריים בטמפרטורה.

כמה עולה אזעקה לעסק?

מחיר של אזעקה לעסק יכולה מאוד להשתנות והיא תלויה בגודל של העסק בפנים ובחוץ, כמות הפתחים בעסק ודרישותה ביטוח. בעקרון, התקנת מערכת קווית תעלה 2,000 ₪ לפחות (כולל מכשור וכבל), אבל לרוב היא תעלה 7,000-4,500 ₪. התקנה של מערכת אזעקה אלחוטית לעסק קטן תעלה 9,000-6,000 ₪,  ובמקרים של עסקים הממוקמים במתחמים גדולים במיוחד, המחירים יטפסו לעשרות אלפי שקלים.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק