מוקד מידרג: 1-700-707-233

גלאי תנועה חיצוני

יכול להיות שכבר יש לכם מערכת אזעקה בבית, ועכשיו אתם רוצים לחזק אותה עם גלאים חיצוניים. יכול להיות שאתם מקימים מערכת אזעקה מאפס, ומתלבטים אילו גלאים כדאי להתקין בחוץ. בכל מקרה, כאן תוכלו לקרוא את כל המידע שחשוב לדעת על גלאי תנועה חיצוני (הידוע גם כגלאי נפח חיצוני), מחירי ההתקנה (350 ש"ח בממוצע לא כולל הגלאי) ומתקינים מומלצים.


גלאי תנועה חיצוני - שומר עליכם מכל הצדדים

גלאי תנועה חיצוני הוא למעשה גלאי נפח שמורכב על הקירות החיצוניים של הבית. גלאי נפח, בניגוד לדעה הרווחת, לא 'רואה' תנועה, אלא מרגיש אותה בעזרת קרני אינפרא-אדום רגישות לטמפרטורה (כמעט כמו אלה שחם להם תמיד במשרד).

איך הקסם הזה עובד? כשאדם נמצא בתנועה, הוא מחמם ממש מעט את הטמפרטורה סביבו. הגלאי קולט את השינוי בחום, ובהמשך מוסר את המידע לבקר של האזעקה. לאחר מכן, הבקר שולח התרעה מהירה לנייד, ומפעיל צליל סירנה מתוק באוזניים.

 


גלאי תנועה חיצוני - יתרונות וחסרונות

לגלאי תנועה חיצוני יש יתרונות בולטים וחסרונות לעומת חבריו הגלאים. בואו נסקור אותם:

 

יתרונות

הרתעת גנבים מרתיע גנבים - גלאי תנועה חיצוני הוא גלאי גדול ובולט שמותקן על הקירות החיצוניים כך שכולם יוכלו להבחין בו. מהסיבה הזו הוא מרתיע גנבים, שיעדיפו ללכת לבית עם אזעקה פחות משוכללת. כמו כן, הוא מרחיק אנשים מפוקפקים שרוצים להסתובב לכם בחצר.

כסף פחות גלאים פחות כסף - אפשר להתקין מעט גלאי תנועה חיצוניים שמכסים שטח רחב, במקום הרבה גלאי וילון ומגנט שמותקנים מעל כל דלת וחלון (מה זה גלאי וילון וגלאי מגנט? תכף נגיע לזה).

בית כחול תנועה חופשית - גלאים בחצר מאפשרים לכם לנוע בחופשיות בתוך הבית שלכם, בניגוד לגלאים פנימיים.

 

גלאי תנועה חיצוני

 

חסרונות

מד חום אדום החום הגדול - האמינות של גלאי תנועה יורדת בחום גבוה משום שהוא מבוסס על טכנולוגיה של זיהוי הבדלים בטמפרטורה. לכן, הוא מתאים לאזורים פחות חמים בארץ.

כלב, בית זיהוי כלבים וחתולים - בשנים האחרונות גלאי תנועה חיצוניים השתכללו, ואמורים להימנע מאזעקות שווא שנגרמות מכלבים, חתולים וענפים חפים מפשע. אבל, אנחנו ממליצים לא להתקין גלאי תנועה חיצוני בחצרות פתוחות, ובחצרות שיש בהן בעלי חיים ועצים (איזה גלאי אפשר להתקין במקום? נדבר על זה בהמשך).

 


התקנת גלאי תנועה חיצוני - קווי או אלחוטי

אם אתם רוצים להתקין גלאי תנועה חיצוני - אתם נמצאים באחד משני מצבים:

1. אתם בתהליך בניית בית או שיפוץ.

2. אתם גרים בבית ורוצים לשדרג את מערכת האזעקה הקיימת.

כל אחד מהמצבים דורש התקנה שונה לחלוטין: אם אתם בונים בית או מבצעים שיפוץ מסיבי, כדאי שתתקינו גלאים קוויים. אם לא, מומלץ שתתקינו גלאים אלחוטיים. לפני תחילת התהליך, המתקין יגיע אליכם הביתה לייעוץ, שבו הוא ימליץ לכם אילו גלאים להתקין ובאילו מיקומים. אחרי שתקבעו תאריך, הוא יחזור לביתכם עבור ההתקנה. אז מה ההבדל בין גלאי תנועה אלחוטי לקווי?

 

גלאי תנועה חיצוני עם אפליקציה

 

גלאי תנועה חיצוני אלחוטי

יקר וזקוק להחלפת סוללות פעם בשנתיים-שלוש. היתרון של גלאי אלחוטי הוא התקנה פשוטה שכוללת תלייה על קיר וחיבור פשוט של הגלאים לשאר מערכת האזעקה (שמבוססת על אותות רדיו). 

אם אתם מזמינים התקנה של מערכת אזעקה שלמה (שכוללת גלאים, בקר, סירנה ומקשים), המתקין יכול לבצע חיבור אלחוטי בין חלקי המערכת כשהם עוד בקופסה. בבית שלכם הוא יצטרך רק לתלות אותם. כדי לחסוך זמן עבודה (כי אתם אנשים עסוקים), בקשו ממנו לתאם בין החלקים לפני הגעתו.

 

גלאיי תנועה חיצוניים

 

גלאי תנועה חיצוני קווי

גלאי קווי אמין יותר, אבל תצטרכו לפתוח את הקיר וליצור לו תשתית חשמלית (מה שיצריך גם הזמנת חשמלאי בנוסף למתקין אזעקה). לכן הוא מותקן בדרך כלל בזמן בנייה או שיפוץ. אם תהיה לכם הפסקת חשמל, גלאי קווי ימשיך לפעול על סוללה נטענת.

הנה עוד כמה עובדות שכדאי לדעת על גלאי תנועה חיצוני:

גלאי תנועה חיצוני גלאי תנועה חיצוני מותקן בגובה של 2-1.5 מטר, ומזהה תנועה במרחק של 8-12 מטרים לפניו. חשוב להתקין את הגלאי בזווית הנכונה, וכדי למנוע אזעקות שווא, המתקין מכוון את הגלים בגלאי לרגישות נמוכה.

גלאי תנועה חיצוני ניתן ליצור שילובים של גלאים קוויים ואלחוטיים באותה מערכת אזעקה.

גלאי תנועה חיצוני אם יש לכם אזעקה בבית, ואתם רוצים רק לשדרג אותה עם גלאים חיצוניים, זה יהיה אפשרי רק בחלק מהפעמים. מערכות ישנות לעתים לא קולטות גלאים חדשים (מה לעשות, פז"מניקיות…).

 


איך לבחור גלאי תנועה חיצוני

לפני התקנה של גלאי תנועה חיצוני, כדאי לברר מול המתקין כמה תכונות חשובות שרצוי שיהיו בו: 

ריסוס צבע AntiMasking - תכונה שמאפשרת לגלאי להתריע אם כיסו או ריססו אותו בצבע, גם כשהוא לא דלוק.

חיישן זעזוע חיישן זעזוע - תכונה שמאפשרת לגלאי להתריע אם מישהו ניסה לפתוח או לעקור אותו ממקומו, גם כשהוא לא דלוק.

כלב, בית זיהוי בעלי חיים - בררו אם הגלאי יודע להתמודד עם מעבר של בעלי חיים.

טלפון תפקוד הכרטיס - בידקו את כמות הזמן שעוברת מניסיון הפריצה ועד שמתקבלים אסמס או התרעה באפליקציה.

זמן אחריות - לרוב הגלאים יש שנה אחריות לפחות, ויש גלאים עם אחריות ארוכה יותר של עד 3 שנים. 

שתיים טכנולוגיה כפולה - גלאי חיצוני טוב מכיל שילוב של טכנולוגיית אינפרא-אדום וגלי מיקרוגל. השילוב ביניהן מפחית אזעקות שווא.

 

תמרור הזהרה רוב המתקינים יסרבו להתקין גלאים שנקנו בחו"ל, ויתנו אחריות רק על התקנת הגלאים שתרכשו מהם.

 

גלאי תנועה חיצוני עם תאורה

גלאי תנועה חיצוני - מחירים

מחיר של התקנת גלאי תנועה חיצוני מורכב משני גורמים: זמן העבודה של המתקין והמחיר של הגלאי שרכשתם.

מחיר ההתקנה נע בין 300 ל-400 ש"ח.
מחיר גלאי נפח חיצוני נע בממוצע בין 450 ל-1200 ש"ח.

אל תתפתו לקנות גלאים זולים יותר מ-450 ש"ח, משום שהם לא כוללים את כל התכונות החשובות לגלאי. עם זאת, לא כל הנוצץ זהב. אין צורך לקנות את הגלאים היקרים ביותר כדי לקבל הגנה טובה.

כסף המחיר יכול לעלות בהתקנה מורכבת שדורשת זמן רב מהמתקין המיומן. כמו כן, הייעוץ לפני ההתקנה הוא ללא תשלום, או כולל תשלום נמוך שיופחת מהמחיר של ההתקנה.

 

גלאי תנועה חיצוני

גלאים חיצוניים למגדלי בעלי חיים

אם יש לכם כלבים וחתולים בחצר, מתקין מיומן ידע להתקין גלאי תנועה חיצוני בזווית ובגובה נכונים, ויכוון אותו לרגישות נמוכה. ועדיין, אנחנו ממליצים להתקין גלאים שאינם גלאי תנועה (נפח). יש שני סוגים של גלאים חיצוניים שאנחנו ממליצים עליהם:

בית מוגן גלאי מגנט - מותקן על דלתות ומשקופים. בזמן שהדלת סגורה, שני המגנטים צמודים. כאשר הדלת נפתחת, הגלאי מזהה שהמגנטים נפרדו ומפעיל אזעקה.

בית מוגן גלאי וילון - בכל הסרטים של סוכנים חשאיים מהעבר, הסוכן היה צריך לעבור בין קרניים אדומות מבלי להיתפס. גלאי וילון עובד בצורה דומה, רק שהקרניים שלו שקופות. הגלאי מותקן מעל החלון או באחד הצדדים, ומקרין קרניים שמזהות אם מישהו מנסה לעבור אותן.

הגלאים הללו צמודים לחלונות ולדלתות, ויש להם טווח קליטה קטן. מהסיבה הזו, בעלי חיים לא נכנסים לטווח שלהם, ולא מפעילים אזעקת שווא.

 


מתקינים מומלצים להתקנת גלאי תנועה חיצוני

רק מיומנות וניסיון מבדילים בין התקנה טובה לבין אזעקות שווא שמופעלת כל יום. לקראת סיום, הכנו לכם רשימה של מתקיני אזעקות מומלצים להתקנת גלאי תנועה חיצוני ושלל סוגים אחרים של גלאים. כל המתקינים מדורגים ע"י לקוחותיהם הקודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה גלאי נפח?

גלאי נפח הוא גלאי שמזהה תנועה של גוף שזז בתוך הטווח שלו. ברגע שהוא מזהה גוף, הוא מעביר את המידע למערכת האזעקה שמפעילה צליל חזק בסירנה. יש גלאי נפח שמותאמים להתקנה בתוך הבית סמוך לתקרה וגלאים עמידים לגשם שמתאימים להתקנה על הקירות החיצוניים בחוץ.

גלאי תנועה חיצוני כמה עולה?

מחיר של גלאי תנועה חיצוני נע בממוצע בין 450 ל-1200 ש"ח. המחיר מושפע מהאיכות והתוספות המשדרגות שבגלאי. מחיר ההתקנה נע בין 300 ל-400 ש"ח.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק