מוקד מידרג: 1-700-707-233

מערכת כריזה לעסק

מערכת כריזה לעסק מסייעת לכם לנהל את העסק ביעילות. היא עוזרת לקדם את התור, לקרוא לעובדים מהצד הרחוק של החלל, לפרסם מוצר שאתם רוצים למכור, ועוד. במאמר הבא נדבר על שלבי ההתקנה של מערכת כריזה לעסק, מתי כדאי להתקין (במהלך בנייה או שיפוץ), וכמובן - מחירים (מינימום 2,500 ש"ח, אגב). בואו נסנן את כל הרעש מסביב, לפני שיהיו לכם חורים באוזניים.


סוגים של מערכות כריזה לעסק

אפשר להיתקל במערכת כריזה לעסק כמעט בכל חנות בגדים, בית קפה, מכולת, מפעל, ומשרד שמחכים בו בתור. בעיקרון, יש 3 סוגים של מערכות כריזה לעסק:

 

מספר 1 צבוע מערכת כריזה לתפעול עסק

מערכת כריזה לעסק מתאימה לכל עסק שמנהל קבוצה גדולה של עובדים או קהל לקוחות (גם מעט לקוחות נוטים להפיק הרבה רעש). מערכת הכריזה מאפשרת ניהול תורים, פרסום מוצרים ("לקוחות יקרים, 50% הנחה על המאפים עד הסגירה"), יעול צוות עובדים בחללים גדולים, ועוד.

 

מספר 2 צבוע מערכת סאונד

מתאימה להשמעת מוזיקת רקע בבית העסק. ניתן לשלב את מערכת הסאונד עם מערכת הכריזה (אך לא מומלץ), ולהשמיע מוזיקה באיכות טובה שתעצור בזמן כריזת הודעה.

 

מספר 3 צבוע מערכת כריזה לחירום

מערכת כריזה לחירום מתריעה במהלך מצב חירום כמו שריפה או רעידת אדמה, ומותקנת יחד עם ציוד נוסף של כיבוי וגילוי אש. חובה להתקין את המערכת במקומות שיש בהם התקהלות: משרדים, מפעלים, אולמות אירועים ועוד. על המערכת לעמוד בתקן 1220/3 ובמפרט 160 המשטרתי, ולעבור בדיקה שנתית. אסור לשלב את הציוד של כריזת חירום עם ציוד של מערכת כריזה אחרת. לכל אחת צריך להיות סט רמקולים ומגבר נפרדים. חשוב לציין שלא כל הטכנאים מתקינים מערכת כריזה לחירום.

 

רמקול למערכת כריזה לעסק

מה כוללת מערכת כריזה לעסק

כל מערכת כריזה לעסק כוללת רמקולים, מגבר-מיקסר, ומיקרופונים. מומלץ שלא לבחור את הציוד בעצמכם, אלא להתייעץ עם בעל מקצוע. הוא יתאים את הציוד לצרכים שלכם, ויקח בחשבון שיקולים כמו גודל המרחב, מיקום (בחוץ או בפנים), פיזור הלקוחות במרחב, עוצמת רעש, אקוסטיקה, מצב התשתית החשמלית, גובה התקרה, ועוד. עכשיו נפרט קצת על כל הציוד של מערכת כריזה לעסק, כדי שתגיעו מוכנים לטכנאי.

 

רמקולים שקועים במערכת כריזה לעסק

 

סוגי רמקולים למערכת כריזה לעסק

כשמתקינים מערכת כריזה לעסק, מתקינים בכל חלל לפחות 2 רמקולים, כאשר ההתקנה היא לרוב בזוגות (כלומר, מתקינים 4 רמקולים, 6, 8 וכן הלאה). יש מגוון גדול מאוד של רמקולים בעלי יכולות שונות, כאשר הסוגים העיקריים הם:

רמקול שופר רמקול שופר (Horn) - רמקול חזק מאוד שנראה כמו מגפון, ומתאים להתקנה במגרשים חיצוניים וחללים גדולים.

רמקול שופר רמקול תליה סטנדרטי - נתלה קרוב לתקרה בתוך המבנה. חלק מהרמקולים מותאמים להשמעת מוזיקה באיכות טובה.

רמקול שופר רמקול שקוע - גוף הרמקול שקוע בתוך תקרת גבס, פרט לקצה שלו. עבור התקנה של רמקולים שקועים תחת הטיח, תצטרכו לבצע הנמכת תקרה בעזרת איש גבס. הרמקולים השקועים הם אסתטיים יותר, אך שווים באיכותם לרמקולים אחרים.

תמרור הזהרה מומלץ להימנע מחברות לא מוכרות של מערכות כריזה. כדי להבטיח שתקבלו ציוד איכותי, כדאי לקנות מותגים כמו: BTS, Pure Acoustic, Denon, Onkyo, Yamaha, ITC, Copa ועוד.

 

רמקול תלוי למערכת כריזה לעסק

 

סוגי מיקרופונים למערכת כריזה לעסק

גם בתחום הזה יש מגוון גדול של מיקרופונים, אך יש 4 סוגים עיקריים:

מיקרופון כריזה מיקרופון שולחני שמחובר למגבר (כמו בבתי קפה של ארומה).

מיקרופון כריזה מיקרופון דינאמי המחובר בסליל למגבר.

מיקרופון כריזה מיקרופון אלחוטי.

מיקרופון כריזה מיקרופון מכשיר קשר (גם אלחוטי).

בנוסף, ניתן להתחבר למגבר דרך טלפון או כל מכשיר חכם אחר, ולהשמיע הודעות מוקלטות ומוזיקה. החיבור למגבר בדרך כלל מתבצע באמצעות בלוטות', כבל AUX, או USB.

 

סוגי מגברים למערכת כריזה לעסק

בזמן שמתקינים מערכת כריזה, מתאימים את המגבר לצרכים של העסק שלך. (המגבר נראה כמו תיבה עם כפתורים רבים).  יש כמה סוגי מגברים שמתאימים למערכת כריזה לעסק:

מגבר מיקסר מגבר כריזה פשוט

מגבר מיקסר מגבר משולב עם רדיו ו-USB

מגבר מיקסר מגבר משולב עם שעון צלצולים (נמצא בשימוש בעיקר בבתי ספר, אבל לא רק)

מגבר מיקסר מגבר מולטימדיה להשמעת מוזיקה באיכות טובה, ועוד.

מגבר מיקסר למערכת כריזה לעסק

תהליך ההתקנה של מערכת כריזה לעסק

בכל התקנה של מערכת כריזה לעסק, יש כמה שלבים שכדאי לעבור על מנת להשיג תוצאה מקצועית:

מספר 1 צבוע ביקור יעוץ - טכנאים מקצועיים לא יציעו לכם הצעת מחיר בטלפון, כי לכל עסק יש תנאים אקוסטיים שונים. בביקור, הטכנאי יבדוק את גובה התקרה, מרחקי ההתקנה, גודל המבנה, האזור שבו הרמקולים יצטרכו לעבוד (לא תמיד צריך להפעיל רמקולים בכל המרחב, אלא רק בחלקו), מצב התשתית החשמלית, ועוד. רק אחרי כל הבדיקות, הטכנאי יחליט על סוג וכמות המכשור הדרוש.

מספר 2 צבוע תכנון והצעת מחיר - בשלב הזה אתם תחליטו אם אתם מעוניינים במערכת כריזה לעסק אלחוטית או קווית, כשרוב הטכנאים ממליצים להימנע ממערכת אלחוטית, מכיוון שהיא רצופה בתקלות. אבל, מערכת כריזה קווית מצריכה חציבה בקיר או התקנת תקרת גבס. מסיבה זו, בדרך כלל מתקינים מערכת כריזה בזמן בנייה או שיפוץ (הטכנאי מתאם עם הקבלן את ההכנות שהקבלן יבצע עבורו). רק בשלב הזה, אחרי שתחליטו על תוכנית ההתקנה המלאה, הטכנאי יתן לכם הצעת מחיר.

מספר 3 צבוע התקנת מערכת הכריזה לעסק - אם לא עשיתם הכנות עם חשמלאי או קבלן, הטכנאי יתחיל בהכנת התשתיות להתקנה. לאחר מכן, הוא יתקין את הרמקולים, ויחבר אותם אל המגבר שיוצב בארון התקשורת. בשלב הבא, הטכנאי יכוון את המיקסר במגבר עד שיבקע צליל איכותי ומשביע רצון.

לאחר ההתקנה, רוב הטכנאים יתנו לכם שנה אחריות על הציוד וכמה חודשים על ההתקנה.

 

התקנת רמקול שקוע למערכת כריזה לעסק

מערכת כריזה לעסק - מחיר

מחיר מערכת כריזה לעסק מורכב משני גורמים - מחיר ההתקנה ומחיר הציוד. בואו נבדוק איך זה נשמע.

 

מחיר ההתקנה

מחירי התקנה של מערכת כריזה לעסק משתנים מאוד, ותלויים בזמן העבודה, מורכבות ההתקנה, גודל החלל, וצורך בהכנת תשתית. 

ניתן להעריך את מחיר העבודה לפי כמות הרמקולים שתרצו להתקין. מחיר התקנת רמקול בודד (לא כולל מחיר הרמקול עצמו) יתחיל ב-300 ש"ח. מחיר ההתקנה יכול לטפס עד 450 ש"ח אם הטכנאי צריך לבצע בעצמו עבודות הכנה וחיווט (שאותן גם יכול לבצע חשמלאי או קבלן שיפוצים שתזמינו אחרי שהטכנאי הגיע לביקור יעוץ).

מחיר חיבור וכוונון של מגבר (לא כולל מחיר המגבר עצמו) יהיה 300-200 ש"ח.

לכן, העבודה המינימלית ביותר של התקנת 2 רמקולים, כוונון מגבר וביקור יעוץ, תעלה לפחות 800 ש"ח (לא כולל את מחיר הרמקולים), ועוד לא דיברנו על מיקרופון.

שימו לב:

נקודה רוב העסקים זקוקים למערכת כריזה לעסק עם 6 רמקולים לפחות. 

נקודה התקנה של רמקולים בחוץ מורכבת יותר מבחינה חשמלית ולכן יקרה יותר. לדוגמה, התקנת 2 רמקולים בחוץ, כולל פריסת תשתית חשמלית ע"י הטכנאי, תעלה בממוצע 1,800 ש"ח, וזמן העבודה הוא כפול.

נקודה לא כדאי לבחור בטכנאי הזול ביותר, כי התחום רווי במתקינים חובבנים, שישתמשו בציוד זול ולא איכותי, ויבצעו התקנה גרועה שתעשה לכם חורים באוזניים ובכיס.

 

טכנאי מתקין רמקול שקוע למערכת כריזה לעסק

 

מחיר הציוד של מערכת כריזה לעסק

רמקול שופר רמקולים: רמקול כריזה לעסק יכול לעלות פחות מ-200 ש"ח, אך רמקולים איכותיים יותר שמיועדים להשמעת מוזיקה יעלו עד 400 ש"ח לרמקול בודד. ככלל אצבע, ככל שלרמקול יש יותר וואט, הוא יכול להשמיע בעוצמה גבוהה יותר, ולכן הוא יהיה יקר יותר. בנוסף, רמקולים להשמעת מוזיקה יהיו יקרים יותר, וגם רמקולים חיצוניים שעמידים לתנאי מזג האוויר.

מיקרופון כריזה מיקרופונים: המיקרופונים הפשוטים ביותר המחוברים למגבר, יעלו 400-120 ש"ח. מיקרופונים אלחוטיים יהיו יקרים יותר במאות שקלים.

מגבר מיקסר מגבר: מגבר כריזה סטנדרטי מתחיל במחיר של 800 ש"ח. המחיר יכול לעלות אפילו עד ל-6,000 ש"ח. המחיר מושפע מאוד מאיכות המגבר (מגבר מוזיקה איכותי יותר ממגבר כריזה) ומכמות הרמקולים שעליו לנהל בו זמנית.

כסף לסיכום, המחיר המינימלי של התקנה, יחד עם ציוד פשוט (2 רמקולים, מגבר, מיקרופון), יתחיל ב-2,500 ש"ח. משם, המחיר יכול לטפס גם לעשרות אלפי שקלים, לפי מורכבות ההתקנה, כמות הציוד ואיכות הציוד.

 

רמקול שקוע במערכת כריזה במשרד

טכנאים מומלצים להתקנת מערכת כריזה לעסק

התקנת מערכת כריזה לעסק זה לא עניין פשוט. ההבדל בין שמע מושלם לסאונד משתעל תלוי במיומנות ובניסיון של הטכנאי. לכן ריכזנו עבורכם רשימה של טכנאים מומלצים להתקנת מערכת כריזה לעסק. כל הטכנאים מדורגים ע"י עשרות לקוחות קודמים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק