מוקד מידרג: 1-700-707-233

עיצוב מקלחון

יחסית לגוף שקוף וחסר צבע, לעיצוב המקלחון יש השפעה גדולה על המראה של חדר הרחצה. במאמר הבא נגלה לאילו אלמנטים צריך לשים לב במהלך עיצוב מקלחון, אילו סוגי דלתות, זכוכית ופרזול כדאי לבחור, והאם אפשר לצבוע ולהוסיף עיטורים (אל תשכחו לברר שזו זכוכית מחוסמת!). חוץ מזה, בדקנו איך להתאים בין עיצוב המקלחון לחלל חדר הרחצה, ומתי לא כדאי לבחור במקלחון אטום (שמקטין את המראה של חלל החדר)


עיצוב מקלחון

אפילו שמיקלחון נראה כמו דבר פשוט, בעיצוב מקלחון בהתאמה אישית צריך לקחת בחשבון לא מעט אלמנטים: סוג הדלתות, סוג הזכוכית (וגם גודל ועובי), סוג וצבע הפרזול, צבעים ועיטורים על הזכוכית, ועוד. כל אחד מהדברים האלה יכול להשפיע מאוד על המחיר, וזו הסיבה שמחיר מקלחון בהתאמה אישית נע בין 1,200 ל-4,000 ₪ (ולפעמים גם יותר, תלוי בגודל ובמורכבות). בזמן העיצוב, צריכות לעמוד לכם מול העיניים 4 מטרות:

דוש מקלחת אסתטיקה

דוש מקלחת התאמה לגודל החלל

דוש מקלחת ניקיון ותחזוקה נוחה

דוש מקלחת עמידות

אפשר כמובן לדבר על העיצוב עם המתקין עצמו (לפעמים הוא גם יתן לכם הצעות שיוזילו לכם את המחיר משמעותית), או לדבר עם מעצבת פנים. אז איזה אלמנטים ובחירות צריך לקחת בחשבון במהלך עיצוב מקלחון?

 


סוגי דלתות בעיצוב מקלחונים

במקלחונים בהתאמה אישית, יש 3 סוגים של דלתות:

אחד דלת כנף - קצת כמו דלת רגילה, שמחוברת בצירים ויכולה לנוע פנימה והחוצה. בתחתית הכנף יש 'מגבים' מגומי שמטרתם למנוע מהמים לברוח משטח המקלחון בזמן המקלחת. כל כמה שנים הגומי מתבלה וצריך להחליף אותו.

שתיים דלת הזזה - דלת עם גלגלים שנוסעים בתוך מסילה. המסילה יכולה להיות ממוקמת על הרצפה או בחלק העליון של המקלחון. מסילה ברצפה נוטה לצבור עובש ולכלוך, והגלגלים מתבלים לאורך השנים. שימו לב שהתקנת דלת הזזה יותר יקרה מדלת כנף בכמה מאות שקלים.

 

 

שלוש דופן קבוע - זה לא ממש דלת, כי דופן קבוע לא נפתח או נסגר. כלומר, דופן קבוע זה לוח זכוכית תלוי שלא ניתן להזיז, ומתאים לחללים גדולים, לאמבטיות, או למקומות שלא מאפשרים פתיחה של דלת (כי יש ליד המקלחון ריהוט שיפריע לפתיחה, למשל). קשה יותר להחליף גומי בתחתית של דופן קבוע. הוא עלול גם להקשות מעט על ניקיון של חלל החדר, כי לא ניתן להזיז אותו.

 

עיצוב מקלחון עם דופן קבוע

 

סוגי מקלחונים

אפשר לשלב את שלושת סוגי הדלתות בכל סוגי המקלחונים, עם העקרון המנחה של: יותר דלתות = יותר צירים שצריך להתקין = יותר יקר. יש שלושה סוגי מקלחונים:

 

מקלחון חזית - מקלחון שסגור בתוך 3 קירות מחופים בקרמיקה, ויש לו רק 'קיר' זכוכית אחד. במקלחון חזית אפשר לשלב דופן קבוע ודלת כנף או הזזה, 2 קבועים ו-2 כנפיים, 2 קבועים ו-2 דלתות הזזה, דופן קבוע חלקי שמשאיר פתח לידו, וכו'. מקלחון חזית מתאים לחדרי רחצה גדולים, שיש בהם מספיק מקום לתנועה ואחסון.

 

מקלחון חזית עם דלת כנף וקבוע

 

מקלחון פינתי - מקלחון שסגור בין 2 קירות, וכולל 2 'קירות' זכוכית. אפשר לשלב בו דופן קבוע ודלת כנף או הזזה, או 2 דלתות הזזה. אם אתם רוצים לחסוך מקום, מומלץ לבנות אותו מ-2 דלתות כנפיים, כי הן יכולות להתקפל פנימה בסיום המקלחת:

אם אתם ממש רוצים לחסוך מקום, אפשר להתקין מקלחון פינתי קטום עם 2 דפנות קבועות ודלת כנף אחת, או להתקין מקלחון הרמוניקה עם דלתות כנפיים שמתקפלות לתוך עצמן.

 

עיצוב מקלחון פינתי

 

אמבטיון - זה שם חמוד ל'קיר' זכוכית ששמים מעל לדופן של האמבטיה. אפשר ליצור מחיצה שעשויה רק מדופן קבוע או ליצור מחיצה מקבוע ודלת כנף/הזזה. אם אתם הורים לילדים קטנים וצריכים גישה נוחה לידית הברז, המתקין ישלב לכם דופן קבוע צר עם דלת כנף שאפשר להזיז. אפשר כמובן ליצור מחיצה מלאה סביב כל הפתחים לאמבטיה.

 

עיצוב מקלחון אמבטיון

 


בחירת הזכוכית בעיצוב המקלחון

לפני שאנחנו בוחרים את סוג הזכוכית, כדאי לקחת בחשבון את העובי והגודל של הזכוכית, כי הם משחקים תפקיד גדול במחיר הסופי: במקלחונים בגובה סטנדרטי (עד 2 מטר) נהוג להתקין זכוכית בעובי 8 מ"מ, והם לא ירדו מ-2,500 ₪. אם יש לכם מקלחון קטן במיוחד (לדוגמה, רק אמבטיון קטן) תוכלו להוזיל את המחיר משמעותית עם זכוכית 6 מ"מ. אבל אם המקלחון שלכם גבוה או רחב במיוחד, תצטרכו זכוכית 10 מ"מ, בשביל הבטיחות (וזה יכול להוסיף לכם כמה מאות שקלים למחיר).

 

 

עיצוב מקלחון עם זכוכית שקופה

מקלחון עם דלתות שקופות יצור מראה יותר מרווח לחדר הרחצה שלכם, אבל לא מאפשר פרטיות. לזכוכית שקופה רגילה יש גוון מעט ירקרק, כך שניתן לבחור זכוכית אקסטרה-קליר שקופה לחלוטין, אך גם יקרה יותר בכמה מאות שקלים.

 

עיצוב מקלחון עם זכוכית מעוטרת

אם אתם רוצים להוסיף אלמנט מעניין לחדר הרחצה, או לאטום רק אזורים מסוימים בזכוכית לצורך הפרטיות, ניתן להזמין מקלחון עם עיטורים בהתאמה אישית. בדרך כלל העיטורים יהיו תכולים, לבנים, שחורים ואפורים (אבל אפשר גם בצבעים נוספים) ויכללו בעיקר פסים, נקודות, גלים ועיטורים עדינים של צמחייה. תוספת של עיטורים סטנדרטיים תעלה 500 ₪. אם אתם רוצים עיטורים מורכבים ומיוחדים, זה יכול להגיע גם ל-1,000 ₪.

 

עיצוב מקלחון עגול עם פסים ודלתות הזזה

 

עיצוב מקלחון עם זכוכית אטומה או חלבית

אפשר לצבוע את דלתות המקלחון בצבע אטום - חלבי, שחור, זהב, כסף וכו'. זה יתן לכם הרבה יותר  פרטיות, אבל יגרום לחדר להיראות קטן יותר, ולכן מתאים בעיקר לחללים גדולים. לחלופין, אפשר לבחור במקלחון מזכוכית כהה ולא אטומה, ועדיין לקבל את האפקט המיוחד.

 

עיצוב מקלחון עם זכוכית כהה עם 2 קבועים ו-2 דלתות כנף

 

תו תקן - זכוכית מחוסמת

כשאתם בוחרים בעל מקצוע להתקנת מקלחון, חשוב מאוד שתבדקו שהוא מתקין לכם זכוכית מחוסמת. מדובר בזכוכית שעוברת תהליך חימום וקירור מיוחד, שהופך אותה לעמידה יותר. אם זכוכית מחוסמת נשברת חלילה, היא מתנפצת לרסיסים לא מסוכנים, בניגוד לזכוכית רגילה שנשברת לחתיכות גדולות וחדות. על מקלחונים עם זכוכית מחוסמת יש חותמת של תו התקן ישראלי. תו תקן

 

אמבטיון עם קבוע ודלת כנף חלקית

עיצוב הפרזול במקלחון

כדי לתלות את דלתות המקלחון, יש צורך בצירים (או מסילות ממתכת, אם אתם בוחרים בדלתות הזזה). בניגוד למקלחונים קנויים עם צירים גדולים וארוכים, למקלחונים בהתאמה אישית יש צירים קטנים וחזקים. הפרזול בולט במיוחד (כי המקלחון שקוף), והוא כולל גם את הידיות של הדלתות ומתלה המגבות (אם החלטתם להוסיף כזה). בגלל שהפרזול משפיע על הנראות הכללית, יש חשיבות לבחירת העיצוב והצבע. הצבע הבסיסי של הפרזול הוא ניקל מתכתי, אבל אפשר להזמין גם צבעים מיוחדים בתוספת של 300 ₪, כמו: שחור, כסוף, זהוב או רוז-גולד. 

 

אגב, במקום פרזול מוצנע, אפשר לעשות ההפך ולהזמין מקלחון עם מסגרת סביב כל הדלתות. בדרך כלל עושים את המסגרת בשחור, שנראית טוב בחדרי רחצה יחסית גדולים. כמובן יש גם חופש בחירה בסוג הידיות של המקלחון, שיכולות להיות עגולות או מאורכות, או בכלל בצורה מרובעת או ספירלית.

 

מקלחון כנפיים פינתי עם מסגרת שחורה

הכנה לקראת מקלחון

זה אולי נשמע לא קשור לעיצוב מקלחון בהתאמה אישית, אבל זה חשוב נורא - אם אתם לקראת שיפוץ של חדר הרחצה בבית שלכם, חשוב ממש לוודא שהשיפוצניק  מקפיד על רצפה עם שיפוע עמוק וטוב שינקז את המים. אם אתם רוצים להתקין מקלחון בלי לשפץ, ויש לכם בעיה בשיפוע, שווה להזמין אינסטלטור כדי להתקין אגנית למקלחון. האגנית תנקז את המים בצורה נכונה, וגם בטיחותית יותר מרצפה חלקה.

 

בנוסף, חשוב מאוד להקפיד על קירות ישרים ומפולסים שניתן לתלות עליהם דלתות מקלחון אנכיות לרצפה. זה נשמע מובן מאליו, אבל מתקינים רבים נתקלים בבעיות במבנה חדר הרחצה כשהם באים להתקין מקלחון, והתוצאה עלולה להיות פחות טובה.


מתקיני מקלחונים מומלצים לעיצוב מקלחון והתקנה

כשמתקינים מקלחון, חשוב להקפיד על התקנה נכונה שתשמור על הדלתות יציבות, ותמנע שקיעה של הצירים. אספנו לכם רשימה של מתקיני מקלחונים מומלצים לעיצוב מקלחון בצורה אסתטית שמותאמת לחדר הרחצה שלכם. תוכלו למצוא בקישור חוות דעת ודירוגים של לקוחותיהם הקודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה עובי זכוכית מקלחון מומלץ?

זה תלוי ברוחב וגובה המקלחון. רוב מתקיני המקלחונים ממליצים על 8 מ"מ עבור מקלחון סטנדרטי. בשביל דלתות מקלחון קטנות במיוחד אפשר להתקין זכוכית 6 מ"מ, ובשביל מקלחון רחב במיוחד או גבוה מ-2 מטר צריך להתקין זכוכית של 10 מ"מ.

איך לנקות מקלחון?

רוב מתקיני המקלחונים ממליצים לנקות מקלחון עם מטלית וחומץ. ניתן גם אחרי הניקוי לרסס ציפוי ננו שמונע הצטברות של אבנית על המקלחון למשך שנה.

מהו גודל מקלחון מינימלי?

כדי להתקלח בנוחות, רוב מתקיני המקלחונים ממליצים על שטח של מינימום 80*80 עבור המקלחון.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק