מוקד מידרג: 1-700-707-233

שיקום בטון

שיקום בטון הוא קצת כמו ניתוח חירום למבנים - הוא מאריך את חייהם בעשור לפחות, ולפעמים אפילו מונע קריסה. עבודת שיקום בטון חשוב לבצע בסבלנות, לחכות זמן ייבוש מלא בין שכבה לשכבה, ולכן היא נמשכת כמה ימים עד לשבוע. המחיר של שיקום בטון תלוי בגודל שטח הבטון הפגוע ומיקומו, ומתחיל ב 2,000 ש"ח. איך תדעו שהגיע הזמן לשיקום בטון, ומה כולל כל שלב? מתחילים!


מה זה שיקום בטון

בטון הוא חומר עמיד במיוחד המשמש בעיקר לבנייה. בונים את רוב המבנים הקיימים בארץ בעזרת עמודי ברזל ועליהם יציקות של בטון (השילוב של השניים נקרא בטון מזוין). למרות העמידות של הבטון, הוא יכול להיהרס במקרים של רעידות אדמה, נזילה, קורוזיה בעמודי הברזל התומכים בבטון וגם שריפות. 

מי שלא ראה בניין עם בטון מתפורר - שיקום! כשהבטון נהרס (תכף נגלה לכם איך תדעו לזהות בטון הרוס), תצטרכו לשקם אותו כדי לוודא שהמבנה נשאר יציב. חוסר טיפול בבטון פגוע יכול לגרום לקורוזיה שתתפשט למוטות ברזל בכל חלל הקיר ואפילו לתזוזה של ברזלים, דבר שמשפיע ישירות על יציבות המבנה. שיקום הבטון כולל לרוב הסרה של צבע הקיר, הטיח והברזלים הישנים ולאחר מכן יציקת בטון חדש.

חומר נגד קורוזיה לשיקום בטון

מתי צריך שיקום בטון

שיקום בטון הוא הפתרון האחרון בשרשרת פתרונות האיטום הקיימות, בעיקר בגלל מחירו הגבוה. איך תדעו שהגעתם למצב שרק שיקום בטון ישפר את המצב? לא קשה לזהות בטון שכבר לא במיטבו, אך יש שני סימנים בולטים לזיהוי קיר שנראה נפוח והברזלים שנראים לעין. 

קיר נפוח – קיר נפוח מרמז על בעיית רטיבות בקיר. הנוזלים שמצטברים בבטון גורמים לו להתנפח ולכן הצבע והטיח מתקלפים (בגלל הלחץ שמופעל עליהם מהקיר). בפועל זה אומר שהתחיל תהליך התפרקות הבטון הצטברות חלודה על עמודי הברזל ושיש צורך בשיקום בטון.

ברזלים חשופים – בטון מזוין בנוי מעמודי ברזל ועליהם יציקות של בטון. כאשר הברזלים שאמורים לשמש בסיס לבטון גלויים לעין, זה אומר שהחל תהליך התפרקות בקיר. גם ברזלים חשופים פגיעים יותר להצטברות קורוזיה וחלחול של מים לפנים הקיר – מצב שמצריך שיקום הבטון.

 

בטון שזקוק לשיקום

איך משקמים בטון

כל שכבה של חומר בשיקום הבטון צריכה להתייבש במלואה לפני שעוברים לשלב הבא, וזו הסיבה ששיקום הבטון מבצעים בהדרגה. זה אומר ששיקום בטון יכול לקחת גם כמה ימים. שיקום בטון יכול להתבצע על הקרקע או הגג, ואם מדובר בשיקום של קירות חיצוניים תזדקקו לאיש עבודות גובה שישתמש בסנפלינג לשיקום. כך יראה ההליך שלב אחר שלב:

יד 1 גירוד צבע, טיח ובטון מתפורר – השלב הראשון בשיקום בטון הוא קילוף הקיר כל החומרים הישנים  שיכולים להפריע לחומרים החדשים לתפוס. הקילוף מתבצע בעזרת מקדחות מיוחדות ולרוב זה הוא השלב הקל ביותר. 

יד 2 בניית יציקה חדשה – אם יש עמודי ברזל שמצבם ניתן להצלה, איש האיטום ישייף את החלודה וישמור את העמוד. בשאר המקרים עמודי הברזל הישנים בקיר מוצאים ומוחלפים על ידי עמודי חדשים ללא חלודה. יש תקן ישראלי שמפרט על עובי עמוד ברזל תקני לפי צורת הבניין ואיש האיטום יפעל לפי תוכנית זו. 

יד 3 כיסוי בחומר נגד קורוזיה – אחרי שכל העמודים עומדים באופן יציב איש האיטום יכסה אותם בחומר נגד קורוזיה ויחכה להתייבשות מלאה. החומר לא רק ימנע הצטברות חלודה בעתיד אלא גם יהפוך את הברזל לעמיד יותר וחדיר פחות לחומרים שיכולים להרוס אותו. 

יד 4 כיסוי העמודים בבטון – השלב האחרון בשיקום הוא מריחת הבטון וחומר האיטום (לרוב חומרי סיקה שונים, בהתאם לתנאי האקלים בסביבת המגורים). הבטון צריך כמה ימי ייבוש, בין שלושה ימים בקיץ ועד שבוע בחורף.

יד 5 צביעה, טיח או שליכט – אחרי שהבטון החדש במקום, תוכלו לצבוע אותו, לטייח או לעצב אותו בכל דרך שתרצו. לרוב איש האיטום יוכל לבצע גם את הפעולה הזו בתוספת תשלום.

 

תהליך שיקום בטון

 

 

אזהרה יש גם בשורה משמחת - אין מניעה לשהות בבית או בבניין במהלך שיקום הבטון (תודה לדודה שולה שהסכימה בכל זאת לארח), החומרים אינם מסוכנים לבני אדם. 


מחיר שיקום בטון

מחיר שיקום בטון מושפע מכמה פרמטרים -

 מיקום הפגיעה - האם הפגיעה היא בפינה או באמצע הקיר, כי פינה היא קשה יותר לתיקון.

חומרי השיקום - איזה חומרים נדרשים כדי לשקם את הקיר כדי שהוא יראה בצורה הדומה ביותר למראה המקורי שלו.

מטבע של שקל מחיר שיקום בטון נע בין 2,000 ל-6,500 ש''ח למטר למ"ר.

מחיר שיקום בטון בפינת קיר עם צורך בחומרים מיוחדים לשיקום הבטון יהיה בצד הגבוה של הטווח. לעומת זאת שיקום עמוד בטון יחיד יהיה בצד הנמוך. 

מטבע של שקל מחיר שיקום בטון בעזרת סנפלינג יוסיף כ-2,000 ש''ח למחיר הסופי.

מטבע של שקל מחיר צביעת בניין נע בין 60-120 ש''ח למטר.

 

שיקום בטון בסנפלינג

 

הנה כמה דוגמאות למחירי שיקום בטון:

שיקום עמוד בטון בבניין על עמודים עלה 3,500 ש''ח.

שיקום בטון בבניין בקרבה לים באמצעות סנפלינג עלה 6,500 ש''ח למ''ר

שיקום קיר בטון חיצוני בבניין בן 6 קומות עלה 45,000 ש''ח. 

 

אזהרה שיקום בטון שנעשה בצורה מקצועית - אמורה להחזיק 10 שנים לפחות. 

אזהרה על שיקום בטון לרוב מעניקים 5 שנות אחריות 


אנשי איטום מומלצים לשיקום בטון

שיקום בטון היא פעולה שמבטיחה שהמבנה שלכם יהיה יציב לאורך כמה שנים, אז כדאי שהיא תתבצע לפי התקן. ריכזנו עבורכם רשימה של אנשי איטום מומלצים שמתמחים בשיקום בטון. כל אנשי האיטום באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים אז תוכלו לבחור אחד מהם בראש שקט. 

 


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה שיקום בטון?

מחיר שיקום בטון נע בין 2,000 ל-6,500 ש''ח למטר למ"ר, בהתאם לגודל הקיר, המיקום של הבטון ההרוס וכן החומרים שנדרשים לאיטום הקיר. 

כמה זמן לוקח שיקום בטון?

שיקום בטון היא עבודה שמתבצעת בהדרגה, ולכן היא אורכת בין יום או יומיים לשבוע. 

אפשר לגור במבנה תוך כדי שיקום בטון?

ניתן להמשיך לשהות במבנה שמתבצע בו שיקום בטון, החומרים שמשתמשים בהם לשקום אינם מסוכנים לבני אדם. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק