מוקד מידרג: 1-700-707-233

גיזום עצים בגובה

גיזום עצים בגובה קורה על סולם, מנוף או בסנפלינג (מפחיד מאוד אם שואלים אותנו). לא משנה באיזה דרך יבחר, בסופו של דבר הגוזם יטפס על העץ ויוריד את הענפים המסוכנים (רק תוודאו שיש לו ביטוח לפני). במאמר הבא נסביר מה כלול בגיזום עצים בגובה, לאן מפנים את הגזם וכמה זה אמור לעלות.


למה גוזמים עצים בגובה?

עצים גבוהים מאוד מרשימים מרחוק אבל מקרוב אפשר לגלות שהם פתח להרבה צרות. הם מסתירים את השמש לסלון או לדוד שמש ולפעמים הם נותנים גשר לעכברים לקפוץ לדירה בקומה השלישית. שלא לדבר על מקרים בהם הם סכנה בטיחותית ויש סכנה שהם ישברו בשעת סערה. בכל המקרים האלו הפתרון הוא גיזום עצים בגובה.
 

גיזום עץ בגובה

שלוש שיטות לגיזום עצים בגובה

יש כמה שיטות לגיזום עצים בגובה וכל גוזם יבחר אחת לפי תנאי השטח וטעמו האישי. סידרנו את השיטות לפי הזולה ליקרה ביותר:

דקל גיזום עצים בגובה בסולם – כמו לאבא שלי, גם לגוזם יש סולם. אבל, זו שיטה מסוכנת ביחס לדרכים האחרות ורוב הגוזמים נמנעים ממנה. את הסולם צריך לאבטח היטב וקשה להגיע ממנו לכל מקום.

דקל גיזום עצים בטיפוס – זו שיטה מאתגרת אבל גם הכי מדויקת. גוזם העצים יטפס בעזרת חבלי סנפלינג על העץ ויחתוך את הענפים. היתרון בשיטה הזו הוא שהיא מאפשרת לגוזם דיוק רב. בעזרת הטיפוס הוא מגיע ממש עד לענף שאותו הוא מוריד, ולכן יש גוזמי עצים שמעדיפים לכתחילה לטפס ויוותרו על המנוף. אך לטיפוס יש חסרון, הוא קשה יותר מבחינה פיזית מאשר טיפוס על סולם ולכן גם יקר יותר.

דקל גיזום עצים במנוף – בשיטה הזו, גוזם העצים עומד בתוך מנוף סל וככה הוא מגיע לענפים. אמנם זה הרבה יותר קל מאשר לטפס על העץ אבל כמובן שלשכור מנוף זה יותר יקר.

גיזום עצים בגובה במנוף מול גיזום בטיפוס
 

קשירות ענפים בגובה

לא תמיד חייבים לגזום את הענפים. לפעמים אפשר להסתפק בקשירה של הענפים. בשיטה זו משתמשים בחבלים עבים בשביל לקשור את הענפים זה לזה. עושים את זה כדי לאזן את המשקל של הענפים או לאבטח ענף בסכנת נפילה. זה פתרון למי שלא רוצה לגזום את הענפים אבל עדיין חושש מענפים מסוכנים בעץ.

כדאי לדעת שהיום כבר לא כל כך קושרים ענפים וזה מכמה סיבות: ענפים קשורים לא יכולים לנוע מה שפוגע בצמיחה שלהם. סיבה נוספת, אם החבל קשור בצורה הדוקה הוא עלול לפצוע את הגזע.

גיזום עץ בגובה בסולם מול גיזום עץ בטיפוס

גיזום עצים בגובה - פינוי גזם

אחרי גיזום עצים בגובה צריך לפנות את הגזם. לאיפה מפנים? לרוב העיריות יש ימי פינוי גזם. גוזם העצים יפנה עבורכם את הגזם לנקודת האיסוף. אם גיזום העץ אינו מתואם עם ימי הגזם גוזם ישכור משאית לפינוי, מה שיעלה את מחיר העבודה בהתאם ולכן אנחנו ממליצים לנסות לתאם את הגיזום עם ימי הגזם של העירייה.


תמונות מעבודות גיזום עצים

גיזום ועיצוב של שני עצים גדולים.
צילום: בעילום שם
גיזום.
צילום: אודי ביטון, חרוצים.
גיזום עץ פיקוס בגינה פרטית בעזרת מנוף.
צילום: שגב חורב, פרדס חנה-כרכור.
גיזום עץ.
צילום: יהונתן יששכרי, זכרון יעקב.
גיזום עץ דקל בגינת דירת גן כולל עבודה בגובה ...
צילום: רקפת נשר, ירושלים.
גיזום גדר עצי פיקוס בבית פרטי.
צילום: ישראלה בידרמן, קרית אונו.
גיזום מורכב של עץ ברוש שסביבו נכרך שיח בוגנווילה.
צילום: עודד גל, גבעתיים.
גיזום עץ ברוש להרחקת חולדות שכלל טיפוס על גג.
צילום: עדי גו, רחובות.
גיזום עצים וגדר חיה וטיפול בגינה.
צילום: לימור ג. הרצליה.
גיזום וחילוץ ׳קיר׳ ענק של בוגונביליה ענקית ...
צילום: יורם אבגר, חניאל.

לא צריך אישור – צריך ביטוח ותעודה

בניגוד לכריתת עצים, גיזום עצים בגובה לא דורש אישור קק"ל. למרות זאת, לא כל אחד יכול לגזום עצים ולא בגלל פחד גבהים. יש שתי סיבות:

עץ רישיון לגיזום –לגיזום עצים בגובה צריך רישיון גוזם מומחה, זו תעודה של משרד החקלאות שהגוזם יכול להציג לכם. היא מעידה שהוא עבר קורס והוא בקי בכל התקנות והדרכים לגזום עץ מבלי לפגוע בו. למשל, אסור לגזום יותר משליש של הענפים בעץ – גיזום יותר מכך נחשב להשחתה וראויה לקנס.

עץ ביטוח עבודות בגובה – עץ מעל גובה קומה אחת כבר דורש ביטוח לעבודה בגובה. אם תזמינו הביתה גוזם בלי ביטוח זה פתח לצרות. אל תתביישו לשאול את בעל המקצוע אם יש לו ביטוח לעבודה בגובה. אמנם שלכת זה נחמד אבל לא כל דבר שנופל מהעץ הוא יפה.

גיזום עצים ליד עמודי חשמל

עצים ליד עמודי חשמל זו סכנה גדולה. במידה ויש עץ בשטחכם הפרטי שצומח ליד עמודי חשמל ומסכן אתכם תוכלו לפתוח בקשה לגיזום העץ בערוצים הרשמיים של חברת החשמל. במידה ותתקבל הבקשה חברת החשמל תגזום אותו בעבורכם ללא עלות. נחמד, נכון?


מחיר גיזום עצים בגובה

גוזמי עצים לא יתנו לכם מחיר בטלפון. הם יבקשו כמה תמונות ולפיהם יתנו לכם הערכה ראשונית. לאחר מכן הם יגיעו לשטח (רובם ללא עלות ביקור) ויתנו הצעת מחיר. קשה לאמוד מחיר של גיזום עץ משיחה בטלפון או תמונה והסיבה היא שיש המון משתנים. למשל: אם יש צורך במנוף, אם יש צורך במשאית פינוי גזם, שיטת הגיזום וגובה ונגישות העץ. בשביל להקל עליכם נגיד כך:

כסף מחיר גיזום עצים קטנים נעים בין 300 – 1,500 ₪ ומחיר גיזום עצים גדולים בגובה ינוע בין 1,500 ₪ - 4,000 ₪.

כוכבית שימו לב: מחיר גיזום עצים בגובה יכול לצמוח גם עד 8,000 ₪  במקרים מורכבים, אבל נדיר למצוא עצים כאלו בגינה פרטית.

כסף בממוצע לקוחות מידרג שילמו 2240 ₪ לעבודה על גיזום עצים בגובה בשנה האחרונה.

בשביל להמחיש את המחיר הצפוי אספנו עבורכם מחירים של עסקאות אמתיות של גיזום עצים בגובה:

כסף עבור גיזום עץ מכנף נאה בגדרה בעזרת מנוף לקוח מידרג שילם 2350 ₪.

כסף עבור גיזום בטיפוס של עץ אקליפטוס בגובה 10 מטר בישוב נירית לקוחת מידרג שילמה 2500 ₪.

כסף עבור גיזום עץ תות בנתניה בעזרת סולם לקוח מידרג שילם 1100 ₪.

כסף עבור גיזום עץ דקל בעזרת מנוף ברמת השרון לקוחת מידרג שילמה 1640 ₪.
 


גוזמי עצים מומלצים לגיזום עצים בגובה

צריכים גיזום עצים בגובה? במקום לבקש טובה מיאהו מינג, תוכלו להיכנס לרשימת גוזמים מומלצים של מידרג. כל אחד מופיע יחד עם חוות דעת של הלקוחות שלו – התקשרנו אחד אחד לבדוק. אחרי הגיזום נתקשר גם אליכם לשמוע איך היה.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק