מוקד מידרג: 1-700-707-233

תוספת בניה על הגג

השמיים הם הגבול, אבל הגג לא בהכרח. תוספת בניה על הגג היא אחלה דרך לשדרג ולהגדיל את הבית במינימום שיפוץ. אבל רגע, מאיפה בכלל מתחילים? אפשר לבנות על גג רעפים? השכנים צריכים להסכים? והאם זה באמת משתלם? (רמז- לא תמיד) כל התשובות, השלבים, הבירוקרטיות והמחירים ממש כאן, אתם לגמרי יכולים לבנות עלינו סמיילי עם משקפיים


תוספת בניה על הגג שלב אחרי שלב

עוד לפני שתתחילו בבניה, תצטרכו להתעסק בירוקרטיה ואישורים. לפניכם כל השלבים לבניית תוספת על הגג:

 

בניין  זכויות הרחבת המבנה:
קודם כל, לפני שאתם טורחים לבקש היתר בניה עליכם לבדוק את תוכנית המבנה ואת זכאות הבניה שלכם ברשות מקרקעי ישראל. שם תוכלו לראות האם יש לכם את האפשרות לבנות על הגג או שאולי כל השטח נוצל או שייך למישהו אחר (למשל הקבלן של הבניין). במידה ואכן יש לכם את הזכות לשטח, תוכלו לבדוק בדיוק על את גבולות השטח עליו מותר לכם לבנות.

 

בניה  בקשת היתר בנייה:
באופן כללי, כל שינוי חיצוני של המבנה דורש היתר בניה. כך גם לצורך תוספת בניה על הגג -מבקשים היתר מהעירייה. הבקשה כוללת את שטח הבנייה, גודל, חומר, אישורים ומדידות נוספות, וכדי להכין את הכל תצטרכו להעיזר כמה בעלי מקצוע במקביל כמו - אדריכל, מודד מוסמך וגם קונסטרוקטור (מהנדס בניין). אחרי שתגישו את כל המסמכים, קבלת ההיתר תישקל ע"י מועצת הבניה והרשויות במקרים שבהם לא נוצלה מלוא הזכות של הבניה בנכס.
כל התהליך הזה יכול לקחת בין כמה חודשים, ואפילו עד לשנה, בבירוקרטיה כמו בבירוקרטיה, לפעמים יש קצת פינג פונג של בקשות נוספות..

טיפ: אם אתם פחות בקטע של בירוקרטיה גם לזה יש פתרון - אדריכלים מסוימים יוכלו לעשות עבורכם את כל התהליך כולל הבאת אנשי מקצוע נוספים. אך הם כמובן גם יגבו על זה תשלום נוסף.

 

הגשת בקשה להיתר בניה

 

הסכמה הסכמה:
אחת מהדרישות  לקבלת היתר בניה היא הסכמה של דיירי הבניין. בדרך כלל, יעדכנו את דיירים באמצעות מכתב או הודעה תלויה על הקיר על השיפוץ, עם משך זמן סביר להגשת התנגדות לבניה.

כדי לקבל היתר בנייה תזדקקו להסכמה של 75% מדיירי הבניין או לחלופין, שלא יתנגדו יותר מ- 25%.

 

בניה בניה ופיקוח:
אחרי שקיבלתם את היתר הבניה תוכלו להתחיל בבניית תוספת בניה על הגג באמצעות קבלן שיפוצים. בשלב הבניה הקונסטרוקטור יגיע למקום פעם או פעמיים, בעיקר כדי לוודא שהעבודה מתבצעת לפי תוכנית קונסטרוקציה שהוא נתן. במקרה שהעבודה מאוד מורכבת, הוא יגיע פעם נוספת כדי לפקח.


אישור קונסטרוקטור לתוספת בניה על הגג

התפקיד של הקונסטרוקטור בתהליך תוספת בנייה, הוא בעיקר לוודא שהמבנה יציב וחזק ושאין בו סכנה בטיחותית. עוד בשלב בקשת ההיתר הוא צריך לאשר את בטיחות המבנה והבניה העתידית, בהתאם לחישוב העומס של הבניה החדשה על המבנה.
אם המבנה בעל יסודות חזקים, יכול לשאת בניה נוספת, הקונסטרוקטור יאשר את הבניה. אבל, במקרה שהעומס גדול מידי על המבנה, הקונסטרוקטור יכול להציע חיזוק של המבנה הקיים.

בית לב שימו לב: כמעט כל מבנה ניתן לחזק כדי לבנות על הגג שלו, אבל לא תמיד עלויות החיזוק יהיו משתלמות. יהיו מקרים בהם הקונסטרוקטור ימליץ לא לבנות בכלל. אך כמובן שבסופו של דבר ההחלטה אם לבנות או לא - תהיה שלכם.

 

מה כולל שירות קונסטרוקטור לתוספת בניה על הגג?

וי חתימת קונסטרוקטור על בקשה להיתר בניה.

וי ביצוע חישובים סטטיים הנדרשים על פי חוק להיתר.

וי הגשת תוכנית קונסטרוקציה מפורטת לפיה יעבדו האדריכל וקבלן השיפוצים.

וי הענקת אחריות ואישור סופי על תעודת הגמר של המבנה. האישור יינתן רק אחרי שהמבנה מוכן ונבנה לפי תוכנית הקונסטרוקציה.

 

אישור קונסטרקטור

 

תוספת בנייה קלה - יותר קלה

אם אתם קצת חוששים שהבניין הישן שלכם לא יצליח לשאת עומס נוסף, או שהיסודות שלו לא חזקים מספיק, יכול להיות שכדאי לכם לבדוק תוספת בנייה קלה. רוב התוספות נעשות מבניה קלה פשוט כי העומס שלה נמוך יותר, ולכן קונסטרוקטור יוכל לאשר את הבניה ביותר קלות ללא חיזוק הקירות או התקרות.

בית לב שימו לב: כבר בבקשת ההיתר מצוין סוג החומר איתו תבנו, לכן, אם קיבלתם אישור לבניה קלה והתחרטתם, תצטרכו להגיש בקשה חדשה להיתר.

טיפ: בנייה מעל ממ"ד - יכולה לקצר את התהליך. בעיקר כאשר מיקום חדר הממ"ד קבוע בכל דירות הבניין, יש סיכוי גבוה יותר שתקבלו אישור קונסטרוקטור לתוספת הבנייה. למה אתם שואלים? ובכן, חדר הממ"ד בנוי מחומרים חזקים ויציבים ולכן כאשר בונים מעליו הוא יכול לשאת עומס רב.


תוספת בניה על גג רעפים

חשבתם לוותר על הגג האדום לטובת תוספת בנייה? על מנת לבנות תוספות בניה על גג רעפים תצטרכו לפרק את הרעפים ולהתקין גג שטוח במקום. זה אפשרי, אבל קחו בחשבון שעלויות הבנייה יהיו גבוהות יותר מבניה מעל גג שטוח ולכן לרוב לא עושים את זה.

 

פירוק גג רעפים לבניית תוספת

מחיר אישור קונסטרוקטור לתוספת בניה על הגג

לפני שנפרט את טווח המחירים לאישור קונסטרוקטור לתוספת בניה על הגג, כדאי שתדעו אילו דברים יכולים להשפיע על המחיר:

מנוף גודל הבניה המתוכננת: כמו שאתם ודאי מצפים, ככל שהבניה המתוכננת גדולה יותר כך גם המחיר יעלה בהתאם.

מנוף מורכבות: ככל שהמבנה שלכם מורכב (או בעייתי) יותר - כך המחיר יהיה גבוהה יותר. מה הופך מבנה למורכב? יסודות ישנים, הרבה קומות ואילוצים נוספים.

מנוף מיקום גיאוגרפי: יש פערי מחירים בין אזורים שונים בארץ. באופן כללי, באזור המרכז המחירים גבוהים יותר מהפריפריה.

מנוף  סוג הבניה: תוספת בניה קלה על הגג תהיה זולה יותר לעומת בניה מבטון.

מנוף  גודל הסיכון: קחו כלל אצבע בקונסטרוקטורים- כל שעולה הסיכון, כך גם עולה המחיר. לדוגמא, בניה מעל בניין עם 6 קומות עלולה להיות מסכנת ליותר אנשים ולכן תעלה יותר, לעומת בניה בגג של בניין עם 3 קומות, או מעל בית פרטי.

 

אחרי שהבנתם אילו גורמים משפיעים על המחיר אפשר לדבר תכל'ס:

כסףמחיר קונסטרוקטור לתוספת בניה על הגג נע בין 4,000-20,000 ₪.

 

הטווח הגדול מושפע מהגורמים שציינו קודם. אבל בכל זאת, כדי לעשות לכם את החיים פשוטים יותר, הנה כמה דוגמאות:

 

אחד  הצעת מחיר לאישור קונסטרוקטור לתוספת בנייה על גג:

-תוספת בניה על הגג בבניין

-קיימת תשתית (קירות) וחסר רק גג

-בנייה קלה

- גודל 50 מ"ר

מחיר: 6,000 + מע"מ.

 

מספר שתיים  הצעת מחיר לאישור קונסטרוקטור לתוספת בנייה על גג:

-תוספת בניה על הגג בבניין

-אין תשתית מוכנה

-יש צורך בחיזוקים לרצפה (תקרה)

-גודל 150 מ"ר

-בנייה קלה

מחיר: 18,000 + מע"מ

תמרור הזהרה שימו לב: כל המחירים במאמר לא כוללים מע"מ

 

תוספת בניה על הגג

קונסטרוקטורים לתוספת בניה על הגג

כדור בדולח עתידות - בסוף המאמר תחפשו קונסטרוקטורים מומלצים לתוספת בניה על הגג. תשמחו לשמוע שאנחנו לא סתם חוזים את העתיד, גם הכנו לכם רשימה של קונסטרוקטורים המדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים כדי להקל על המשימה. מקווים שתהיו שמחים עד הגג (ובתוספת הבניה שעליו) קריצה


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק