מוקד מידרג: 1-700-707-233

תכנון מס

תכנון מס דורש שני דברים: הראשון, היכרות עם חוקי המיסוי. השני, יכולת תכנון. למרבה הצער, מעטים האנשים שיש להם את שני הדברים הללו. בדיוק בשביל זה, כתבנו מאמר שמסביר מה זה תכנון מס ונותן מידע חשוב בשפה פשוטה. בקצרה, יועץ המס יעריך את גודל המס שאתם צפויים לשלם. אחר כך הוא ינקוט פעולות כדי להפחית אותו. זה התוכנית בגדול, מוכנים?


מה זה תכנון מס

בפשטות, תכנון מס זה שם כולל לכל הפעולות שיועץ מס עושה כדי להפחית את תשלום המס. שימו לב שלא מדובר בהתחמקות מתשלום מס שהיא איננה חוקית (ונרחיב על זה בהמשך). מדובר אך ורק בשימוש באמצעים חוקיים כדי שלא תשלמו יותר מס משאתם צריכים. זה פעולה שרלוונטית לעוסק מורשה או חברה בע"מ (עוסק פטור - כשמו כן הוא, פטור ממס).

 דוח שנתי אז מה זה תכנון מס? בקצרה, בזמן הגשת הדוח השנתי בסוף שנת המס (דצמבר-ינואר) יועץ המס יעריך כמה מס אתם עתידים לשלם ולפי זה יפעל כדי להפחית אותו. לפעמים גם תפגשו אותו באמצע השנה - תלוי בקשר שלכם. מה כלול בתוך תכנון מס? למשל, דחיית הכנסות לשנה הבאה או הקדמה של קניית ציוד לשנה הנוכחית. יועץ המס ידע לייעץ לכם אם כדאי לכם להגדיר את עצמכם כחברה בע"מ או עוסק מורשה. המון פעולות נוגעות לחודשים דצמבר – ינואר כיוון שהקדמה או איחור של הוצאה בתאריכים אלו תרשום אותה בשנת מס שונה. 

 

תכנון מס

את כל הפעולות השוטפות של תכנון מס עושה יועץ המס תוך כדי הליווי השוטף של הלקוח ולכן התמחור הוא חלק משכר הטרחה הרגיל. אם מדובר במקרה מורכב במיוחד כמו מיסוי בינלאומי הוא כמובן יתומחר בנפרד. איך עובד התהליך? יועץ המס יעבור על כל הדוחות והמסמכים שלכם – הוצאות, הכנסות, נכסים וכו' וכו' וכו'. לפיהם הוא מעריך את המס הצפוי. בשלב הבא הוא ייעץ לכם באיזה דרכים לפעול (ניהול הוצאות והכנסות - כמו שכתבנו למעלה). בדרך כלל זה קורה בזמן הגשת הדוח השנתי.


תכנון מס שבח

יש עוד מקרה בו האדם הממוצע נתקל בתכנון מס והוא תכנון מס שבח. זה מקרה שונה מתכנון מס רגיל. בדרך כלל, יבצע אותו עורך דין מקרקעין או יועץ מס שמתמחה במיסוי מקרקעין והוא יעזור לכם לתכנן מכירה של נכס (גם נכס שהתקבל בירושה) כדי שלא תצטרכו לשלם יותר מס משאתם צריכים. איך זה עובד?

בית אדום בקצרה, רשות המיסים "מתעצלת" לחשב את מס השבח על דירות ונכסים ולכן היא נותנת לעורך דין מקרקעין מטעמכם לחשב אותו בהליך שנקרא "שומה עצמית". לאחר מכן רשות המיסים בודקת ומאשרת את השומה. ההשלכות של זה מאוד גדולות – אם עורך הדין שלכם יפספס סעיף הוא עלול לקבוע לכם תשלום מס גבוה מידי (ואף אחד לא יטרח לתקן אותו כמובן) ואתם תשלמו את המחיר.

תכנון מס

מתנה כלי נוסף שקיים בתכנון מס שבח הוא העברת דירה במתנה. מי שבבעלותו יותר מדירה אחת ישלם מיסים גבוהים יותר מאשר מי שזו דירתו היחידה. לפני מכירת הדירה אפשר להעביר את הדירה במתנה לקרוב משפחה וכך להיחשב לבעלי דירה אחת. שימו לב שמתנה צריך לתת מכל הלב ולא לעשות בכאילו. כלומר, מי שקיבל את הדירה צריך ליהנות ממנה (משכר דירה או מגורים) אחרת זו עסקה מלאכותית ומס הכנסה לא אוהב דברים כאלה – הסברנו הכול במאמר שלנו על העברת דירה במתנה.
כתבנו כבר כמה מאמרים בנושא – את כל המידע על עורך דין לתכנון מס שבח תמצאו כאן.

 


האם תכנון מס הוא חוקי

בפשטות, התשובה היא כן. החוק הישראלי מכיר בזכות של אדם לעשות פעולות שיפחיתו את תשלום המס – ובתוכן תכנון מס. יש לזה אפילו חיזוק משפטי מנשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר שאמר: "...זכותם – ואף חובתם – של מומחים בענייני מסים לתכנן עסקאות משפטיות כך שלא תהיינה עתירות מס...". עם זאת, כמובן שיש גבולות של מותר ואסור ותפקידם של המומחים לענייני מיסים להכיר אותם. למשל, מותר להקדים את הזמנת הציוד לשנה הנוכחית, אבל אסור לעשות עסקה מלאכותית רק כדי להמנע מתשלום מס. יועץ מס אמין ידע לשמור עליכם בתחום המותר ולתת לכם לישון בבטחה בלילה.

 


כמה עולה תכנון מס

שכר טרחה לתכנון מס כלול בליווי השוטף של יועץ מס, בין 350 -550 ₪ לחודש לעוסק מורשה, למעט מקרים מיוחדים. כאן תמצאו פירוט מלא על שכר טרחה של יועץ מס.


יועצי מס מומלצים לתכנון מס

האדם מתכנן ומס הכנסה צוחק. אבל כדי שאתם תהיו אלו שצוחקים אחרונים פשוט תעזרו ביועץ מס ואם הוא מומלץ מה טוב. אספנו לכם רשימת יועצי מס לתכנון מס ויחד איתם רשימת חוות דעת ודירוגים מלקוחות קודמים. מוזמנים להיכנס, לקרוא ולבחור את מי שמתאים לכם. בהצלחה!


עצמאי? במידרג, עסקים איכותיים מקבלים הרבה עבודה


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה זה תכנון מס אגרסיבי?

תכנון מס אגרסיבי הוא כינוי לפעולות בתחום האפור (ולפעמים שחור) שנועדו לחסוך בתשלום מס. יועץ מס שנוקט בשיטה כזו עלול לסבך אתכם עם מס הכנסה ולכן עדיף לשמור על זהירות.

מה זה חברת ארנק?

מדובר בשיטה של תכנון מס שכיום לא רלוונטית. בעבר, היו מקרים שבהם השתלם לעוסק מורשה להקים חברה ולהעסיק את עצמו, עם תלוש משכורת והכול. זה לפעמים חסך בתשלומי המס של עוסקים מורשים. בשנת 2017 שונו כללי המיסוי וכעת זה לא משתלם יותר.

מה זה תכנון מס?

תכנון מס הוא שם כולל לכל הפעולות (החוקיות) שעושה יועץ כדי לוודא שלא תשלמו מס מעבר למה שאתם צריכים. למשל, דחיית הוצאות והכנסות משנה אחת לאחרת.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק