עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

מצלמות IP

מצלמות IP נחשבות להבטחה הגדולה של עולם האבטחה. יש להן יתרונות רבים כמו איכות צילום גבוהה ואפשרויות צפייה מרחוק. לצד זאת, המחיר שלהן גבוה יותר בהשוואה למצלמות הרגילות. כאן תוכלו לקרוא מה בדיוק ההבדלים בין מצלמות IP למצלמות רגילות, מה היתרונות והחסרונות שלהן וכמה יעלה להתקין אותן אצלכם בבית או בעסק. תגידו צ'יז, מצלמים.


מצלמות IP

נתחיל מזה שיש שני סוגים של מצלמות אבטחה: מצלמות אנלוגיות ומצלמות IP (המכונות גם מצלמות רשת). כמו שכדי להסביר מה זה חושך נצטרך להסביר מה זה אור, כדי להבין מה זה מצלמות IP כדאי לדעת מה זה מצלמות אנלוגיות.

חץ כחול כהה מצלמות אנלוגיות - מצלמות ששלטו בעבר באופן כמעט בלעדי בשוק המצלמות. מדובר במצלמות במעגל סגור שפועלות על מתח נמוך ומחוברות כל אחת בנפרד למכשיר הקלטה ייעודי שנקרא DVR (מה שאומר, פריסה של הרבה כבלים ברחבי הבית). עם התחדשות הטכנולוגיה גם המצלמות האנלוגיות השתדרגו וכיום הן מאפשרות תמונה באיכות HD, אך עדיין ניתן לראות פחות ופחות מצלמות אנלוגיות ויותר מצלמות IP.

חץ כחול כהה מצלמות IP - מצלמות שמתבססות על טכנולוגיה חדשה יותר מהמצלמות האנלוגיות. הן מחוברות לרשת האינטרנט ופועלות כך שכבל רשת אחד מחבר את כל המצלמות למכשיר ההקלטה שנקרא NVR (מכשיר שדומה בצורה שלו לראוטר של האינטרנט). בזכות הטכנולוגיה שלהן, מצלמות IP מאפשרות איכות צפייה ברזולוציה מדויקת ותמונה באיכות Full HD.


מותגים מומלצים של מצלמות IP:

יש הרבה יצרניות מצלמות IP כשהשחקניות המרכזיות בשוק הן: Provision, Hikvision, Dahuah. טכנאי מצלמות האבטחה ששאלנו איזו מצלמת IP מומלצת המליצו ברובם על מצלמות הIP של Provision ושל Hikvision. כשבאים לבחור מצלמות IP חשוב לוודא שלחברה יש שירות לקוחות בארץ ושהם מספקים אחריות במקרה של תקלות. ברוב המקרים, האחריות על מצלמות IP תהיה לכשנתיים.

 


יתרונות וחסרונות של מצלמות IP

הנה היתרונות המרכזיים של מצלמות IP על פני מצלמות אנלוגיות:


וי תמונה ושידור איכותיים: הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת למצלמות IP לספק תמונה ברזולוציה איכותית וברמת צפייה Full HD.

וי אפשרות צפייה מרחוק: מכשיר הNVR  לא רק מקליט ושומר את הצילומים, הוא גם הופך אותם לקבצים דיגיטליים באופן אוטומטי ומיידי. בפועל זה אומר שלא חייבים להיות ליד מכשיר הNVR  כדי לצפות בצילומים, אפשר לראות אותם גם במחשב הנייד או אפילו מהסלולרי. רוב מצלמות הIP מגיעות עם אפליקציות ייעודיות שמאפשרות צפייה נוחה מהטלפון וגם מתריאות לטלפון כשיש תנועה חשודה.

וי עמידות: מצלמות IP נוטות להיות עמידות ולהחזיק לאורך זמן.
 

 וימערכת אנליטיקה: מצלמות IP כוללות טכנולוגיות אנליטיקה מתקדמות שלא היו מביישות גם את ה-FBI כמו מערכות זיהוי פנים וזיהוי תנועות חשודות. זה עובד ככה שתוכלו להגדיר למצלמה מי האנשים שאמורים להגיע ובאיזה שעות אמורה להיות תנועה. אם לדוגמה המצלמה תתפוס תנועה בשעות שלא הגדרתם - המערכת תריעה ותפעיל את האזעקה. בנוסף, הטכנולוגיה מתקדמת עד כדי כך שהמצלמה יודעת להבדיל בין תנועה של אדם לתנועה של בעל חיים או רכב ובכך למנוע אזעקות שווא.

שימו לב– אם אתם צריכים מצלמות בבית משותף, כנראה שאין לכם אפשרות להגדיר את הפנים של כל הבאים והשבים ולהיות בשליטה על מתי נכנסים ויוצאים. בגלל זה יכול להיות שתוכלו לצמצם הוצאות ולהתקין מצלמות ללא מערכת אנליטיקה.

 


למרות כל היתרונות, במצלמות IP יש גם כמה חסרונות:

איקס מחיר: על טכנולוגיה חדישה משלמים יותר. מצלמות IP יעלו כ30%-50% יותר ממצלמות אנלוגיות.


איקס צריכת אינטרנט: מצלמות IP עובדות על תשתית האינטרנט וצורכות כמות גדולה של אינטרנט. בגלל זה צריך להפריד אותן מרשת האינטרנט הביתית ולהתקין להן רשת אינטרנט חזקה נוספת.


איקס תקלות באינטרנט: במקרים של החלפת ספק, שינוי כתובת האינטרנט או נפילה של הרשת המצלמה לא תמיד מצליחה להתחבר מחדש לאינטרנט ולקלוט תמונה.
החדשות הטובות הן שבהרבה מהמקרים ניתוק של המצלמות והNVR מהחשמל לכמה דקות והחזרתם לאחר מכן יחזירו את החיבור של המצלמות לאינטרנט. אם זה לא עוזר, כדאי לבדוק את הגדרות הרשת במצלמות.


תקלות נפוצות במצלמות IP

תופתעו לגלות שברוב המקרים של תקלות במצלמות אבטחה, התקלות הן דווקא לא המצלמות עצמן אלא בכבלים הנלווים להן או בתשתית האינטרנט.
הנה כמה תקלות נפוצות שיצריכו תיקון במצלמות אבטחה IP :


מצלמת אבטחה כבל רשת שחוק: עם הזמן כבל הרשת של מצלמות הIP עלול להתבלות ולהישחק עד למצב שלא יספק יותר חיבור לתשתית האינטרנט. כשהכבל נשחק, פשוט מחליפים אותו.
 

מצלמת אבטחה בעיה בהגדרות הרשת: שינויים ברשת האינטרנט מצריכים התאמה של המצלמות לכתובת האינטרנט החדשה. את ההתאמה הזאת אפשר לבצע לבד בהתאם להוראות היצרן או להיעזר בטכנאי שיבצע את זה במחיר ביקור250-350)  ₪).
 

מצלמת אבטחה תקלה ב-NVR: ה-NVR הוא המוח של מערכת המצלמות. הוא קולט את צילומי המצלמות ושומר אותם בין שבועיים לחודש (תלוי במכשיר). אם ה-NVR מפסיק לעבוד, סיכוי טוב שיש תקלה באחד הרכיבים שלו.

כמו במקרה של בעיה בקליטת האינטרנט גם במקרה של NVR שמצליח להתחבר למצלמות האבטחה, הוצאה והחזרה לחשמל יכולה לגרום לו לעבוד שוב באורח פלא.

 

מכשיר NVR של מצלמות IP

מחירים של מצלמות IP

רוב טכנאי מצלמות האבטחה מספקים את המצלמות והתשתיות שאותן יתקינו.

מחיר המצלמות IP עצמן ללא שאר המערכת ינוע ברוב המקרים בין 300 - 600 ₪ למצלמה. המחיר תלוי בחברה, בדגם, ובאפשרויות הטכנולוגיות שקיימות במצלמה.

מחיר התקנת מצלמות IP כולל אספקת המצלמות ומכשיר הNVR ינוע ברוב המקרים בין 6,000 – 10,000 ₪. הטווח הרחב נובע מכמות המצלמות, סוג המצלמות ואורך כבל הרשת שצריך למתוח.

מחיר תיקון מצלמת אבטחה ינוע לרוב בין 250 - 600 ₪.

כדי לקבל סדרי גודל, הנה שתי דוגמאות אמיתיות למחירים של שתי התקנות מצלמותIP , אחת קטנה ואחת גדולה:

כסף התקנת 3 מצלמות אבטחה IP עם מכשיר NVR והתקנת תשתיות בבית פרטי עלתה 6,200 ₪.
 

כסף התקנת 7 מצלמות IPעם מכשיר NVR והתקנת תשתיות בעסק עלתה 8,950 ₪.
 

 כוכבית טורקיז המחירים כוללים מע"מ.


מתקיני מצלמות אבטחה מומלצים להתקנת מצלמות IP

אז למדנו הרבה על מצלמות IP והגיע הזמן להתקין אותן אצלכם. בדיוק לצורך הזה, הנה רשימת טכנאי מצלמות אבטחה המתמחים בהתקנת מצלמות IP. כמובן שאחרי שהבית שלכם כבר יהיה מרושת במצלמות נתקשר לשמוע איך הייתה העבודה ולקבל חוות דעת. יאללה, תתחילו לצלם!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה סוגים של מצלמות IP יש?

סוגי המצלמות IP הנפוצים הם של החברות: Provision, Hikvision, Dahuah.
מצלמות IP מגיעות בשתי צורות: מצלמות צינור ומצלמות כיפה.

מה המחירים של מצלמות IP?

מחיר המצלמות IP  ינוע ברוב המקרים בין 300 - 600 ₪ למצלמה ותלוי בחברה ובדגם.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק