עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פיזיותרפיסט עד הבית

במקרים של התאוששות מניתוחים קשים, ירידה תפקודית או פציעות שמקשה על הניידות - ניתן להזמין פיזיותרפיסט עד הבית. כמובן שגם כל מי שיכול להתנייד בחופשיות יכול להזמין פיזיותרפיסט עד הבית, אך זה לא מומלץ מכיוון שכשאין קושי בניידות - כדאי להיעזר בכל המכשור שבקליניקה לתוצאות מיטביות. כל מה שחשוב לדעת על פיזיותרפיסט עד הבית - במדריך הבא.


מתי ניעזר בפיזיותרפיסט עד הבית

נתחיל מהסוף: אם אפשר להגיע לקליניקה עבור טיפול פיזיותרפיה, זה עדיף. הכלים הטיפוליים שעומדים לרשות הפיזיותרפיסט בקליניקה הם רבים יותר ומאפשרים שיקום מתקדם יותר. אז מתי כן נבחר בפיזיותרפיסט עד הבית? במקרים בהם המטופל לא נייד, ולא יכול להגיע לקליניקה. במקרים כאלה הטיפול עצמו נועד לשפור תפקודים יומיומיים, ולכן הסביבה הביתית כן מספקת את הכלים הדרושים לטיפול.

יש אינספור מקרים בהם מטופל יכול להזדקק לפיזיותרפיסט עד הבית ולא ננסה לסכם פה את כולם, אבל אלו כמה מהקטגוריות הנפוצות:

פיזיותרפיהמטופלים בגיל השלישי.

פיזיותרפיהשברים (בעיקר בגפיים התחתונות, אך גם שבר בכתף לדוגמא לא מאפשר נהיגה ולכן מקשה על הניידות).

פיזיותרפיהסחרחורות.

פיזיותרפיהאירוע מוחי.

פיזיותרפיהמחלות רקע מורכבות.

פיזיותרפיהשיקום מניתוח.

 

פיזיותרפיה עד הבית

איך לבחור פיזיותרפיסט עד הבית

אין צורך בהכשרה מיוחדת בשביל להעניק טיפול בבית הלקוח, וכמעט כל הפיזיותרפיסטים מגיעים עד הבית במקרה הצורך. המקרים הנפוצים בהם ניעזר בפיזיותרפיסט עד הבית לא דורשים התמחויות מיוחדות, וכל פיזיותרפיסט טוב ומנוסה יוכל לסייע לכם בהן. 

בגלל ששימוש בשירות של פיזיותרפיסט עד הבית מגיע בדרך כלל אחרי פציעות קשות במיוחד, ההנחיה להיעזר באחד תגיע הרבה פעמים מגורם רפואי – לדוגמא, כהנחיה במכתב שחרור מאשפוז. לעומת זאת, תמיד אפשר גם להפעיל שיקול דעת ולהזמין פיזיותרפיסט עד הבית על דעת עצמכם. אם נניח יש לכם קרוב משפחה מבוגר שלא עבר פציעה מורכבת אבל מתקשה בתפקודים יומיומיים, בהחלט אפשר וכדאי לשקול את הנושא.

 

שיקום אורתופודי

תהליך טיפול עם פיזיותרפיסט עד הבית

כמו בכל תהליך שיקומי, הפגישה הראשונה עם פיזיותרפיסט עד הבית תהיה פגישה אבחון, ותכלול בעיקר בדיקה גופנית ותשאול ופחות תרגילים. הפגישות שיבואו אחרי זה יארכו בין 45 דקות לשעה, כאשר כל פגישה שתבוא אחרי הפגישה הראשונה תתחיל בהערכה חוזרת של מצבו של המטופל, על מנת לאמוד את השפעת התוכנית הטיפול ולבצע בה שינויים בהתאם לממצאים.

כשמדובר בפיזיותרפיסט עד הבית, הפגישות לרוב יתקיימו בתדירות די גבוהה – לפחות פעם בשבוע, ופעמים רבות מספר פעמים בשבוע. יש לכך מספר סיבות:

יד 1דחיפות הטיפול: אם אדם מתקשה בניידות במידה שדורשת ממנו להזמין פיזיותרפיסט עד הבית, יש דחיפות גדולה להביא לשיפור במצבו בפרק הזמן הקצר ביותר.

יד 2אופי הטיפול: בניגוד לשיקום בקליניקה, שפעמים רבות כולל בעיקר הנחיות לתרגילים שהמטופל צריך לבצע בעצמו בבית, במצבים שיקומיים קשים יותר המטופל זקוק לליווי צמוד לטובת ביצוע התרגילים.

יד 3קצב השיפור: האופי של החלמה מפציעות הוא כזה שככל שאנחנו יותר קרובים למועד הפציעה עצמה, ככה השינוי יותר גדול ומהיר. בגלל זה אנחנו צריכים מעקב צמוד של פיזיותרפיסט, שיוכל להתאים את הטיפול לכל שלב בו אנחנו נמצאים בתהליך השיקום.

מכיוון שמטרת הטיפול היא לרוב החזרה לתפקוד יומיומי תקין, התרגילים שיבוצעו ינועו סביב התנועות והתפקודים האלה, ויעשו שימוש בחפצים שימצאו אצל המטופל בבית. לדוגמא, עבור אדם שמשתקם משבר בכתף, הרמה של קומקום יכול להיות פעולה מאתגרת ביותר ועל כן יכולה להתאים כתרגיל שיקומי.

 

טיפול ביתי

מחיר פיזיותרפיסט עד הבית

המחיר של פיזיותרפיסט עד הבית נע בדרך כלל בין 350-650 ש"ח לפגישה. פיזיותרפיסטים רבים גובים תוספת תשלום של 100 ש"ח בערך על ההגעה לבית הלקוח, ולכן אם תמשיכו את הטיפול אצלם בקליניקה בשלב יותר מאוחר יכול להיות שהמחיר לפגישה יהיה נמוך יותר.


פיזיותרפיסטים מומלצים

תהליך של שיקום רפואי הוא תמיד רגיש, ופי כמה וכמה כשאנחנו מכניסים לביתנו אדם שעבודתו היא להחזיר אותנו לתפקוד ברמות הבסיסיות ביותר. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של פיזיותרפיסטים מומלצים, כולם עם ציון ממוצע של 9 ומדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק