עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פיזיותרפיסט ספורט

אין תעודה מיוחדת שקובעת שפיזיותרפיסט מסוים הוא פיזיותרפיסט ספורט, והתואר הזה מושג על ידי  עבודה רבה עם ספורטאים וידע על פציעות ספורט. אם אתם זקוקים לפיזיותרפיסט ספורט, בדקנו במאמר הבא איך תדעו לבחור את הפיזיותרפיסט הנכון, איזה פציעות ספורט יש וכמה תעלה פגישה ממוצעת (בין 350-450 ש"ח).


מי הוא פיזיותרפיסט ספורט

פיזיותרפיסט ספורט הוא פיזיותרפיסט שיצא לו לטפל בעבר בספורטאים, והוא מכיר את העולם ואופי הטיפול המתאים להם  על פי הפרמטרים הבאים: 

פיזיותרפיהמינון עומסים: הגוף של ספורטאי יכול לשאת עומסים בעצימות יותר גבוהה מאשר אדם שלא עוסק בפעילות גופנית. לכן, כשעובדים עם ספורטאים, אפשר וצריך לתת להם תרגילים בעצימות ובתדירות יותר גבוהה.

פיזיותרפיהאופי התרגילים: כאשר משקמים אדם מפציעה אורטופדית, המטרה היא לתת לו תרגילים שיאפשרו לגוף לחזור לפעילות הרגילה שלו. בפציעות ספורט, התרגילים צריכים להכין את הגוף לפעילות רגילה השונה משל אנשים אחרים. לכן, פיזיותרפיסט ספורט חייב לקחת זאת בחשבון באופי של התרגילים, ולעצב אותם כך שיאפשרו לגוף להגן מפני חזרה של הפציעה גם תחת פעילות ספורטיבית.

פיזיותרפיההיכרות עם עולם הספורט ועם האופי של ספורטאים: ספורטאים נוטים לסבול מעודף מוטיבציה, ואחד הקשיים הנפוצים אצלם בהחלמה מפציעות היא רצון "לרוץ קדימה" ולא להקדיש זמן למנוחה, מה שיכול לפגוע מאוד בתהליך. פיזיותרפיסט ספורט צריך להכיר את התכונה הזאת ולדעת להבהיר למטופל את קצב השיקום הנכון ואת חשיבות התהליך. בנוסף, פיזיותרפיסט ספורט מבין את האילוצים של אורך חיים ספורטיבי, ובמידת הצורך יכול להיות בקשר עם המאמן ולהתאים את קצב ואופי השיקום לאירועים כמו תחרויות.

פיזיותרפיהתמיכה בתהליך החזרה לאימון: פיזיותרפיסט רגיל עלול לטעות ולחשוב שאם המטופל שלו לא סובל יותר מכאבים במנוחה או בעת ביצוע פעולות שגרתיות, הוא מוכן לסיים את הטיפול. פיזיותרפיסט ספורט מכיר לעומק את העומסים שהגוף עתיד לחוות, ולא ישחרר את המטופל לפני שהוא מוודא בתוך המסגרת הבטוחה של הטיפול שהגוף מוכן לחזור להתמודדות עם העומסים שצפויים לו.

 

פיזיותרפיסט ספורט

סוגי פציעות ספורט

בגדול, אפשר לחלק את פציעות הספורט שיצריכו עבודה עם פיזיותרפיסט לשתי קטגוריות עיקריות:

נקודהפציעות שנובעות מעומס יתר (Over load): פציעות שנובעות מעומס יתר נובעות מטראומה נקודתית וחד פעמית, וקורות כאשר אנחנו דורשים מאיבר או מרקמה לבצע פעולה שהיא מעבר לגבולות היכולת שלה. לדוגמא, נקע, שקורה כאשר אנחנו מותחים רצועה יתר על המידה. דוגמאות נוספות לפציעות עומס יתר הן קרע בשריר ושבר בעצם. אלו פציעות שבדרך כלל תרגישו מיד כשהן קורות, ומתאפיינות בכאב חד.

נקודהפציעות שנובעות משימוש יתר (Over use): אלה פציעות שקורות עם הזמן, ונובעות משחיקה כזאת או אחרת של הרקמות. הן יכולות להתבטא בדלקות גידים, שברי מאמץ ועוד. דוגמא לפציעת שימוש יתר היא מרפק טניס, הנובעת מדלקת שנגרמת בגיד שנמצא בחלק הצדדי החיצוני של המרפק (שווה לציין שלא רק טניסאים סובלים ממנה). פציעות שנובעות משימוש יתר בדרך כלל יתאפיינו בכאב עמום בזמן פעילות, שילך ויחריף עם הזמן כל עוד לא יטופל.

חשוב לציין שעל אף ששני סוגי הפציעות האלה נפוצות בספורטאים ויכולות בקלות להיגרם מספורט, הן גם יכולות לקרות לא כתוצאה מפעילות ספורטיבית. אנשים כמובן יכולים פשוט ליפול ולנקוע את הקרסול, או לסבול מדלקת גידים כתוצאה מהקלדה מרובה. 

בנוסף, שני סוגי הפציעות יכולים לקרות בכל סוג של ספורט, אבל פציעות שנובעות מעומס יתר יהיו יותר אופייניות בסוגי ספורט שכוללים תנועות חדות ולא נשלטות (כמו ריקוד או התעמלות אומנותית) או ספורט שמערב מגע (כמו היאבקות, כדורסל, כדורגל…).

 

פיזיותרפיה לגב

תהליך הטיפול עם פיזיותרפיסט ספורט

התהליך של טיפול אצל פיזיותרפיסט ספורט משתנה מאוד מאדם לאדם, ונקבע לפי אופי הפציעה וסוג הפעילות אליה חוזר המטופל. יש פציעות שדורשות פגישה או שתיים בלבד, ובפציעות מסוימות ימשך הטיפול על פני שנה שלמה, כשחלקו במפגשים של יותר מפעם בשבוע. בדרך כלל, הפגישה הראשונה עם הפיזיותרפיסט תהיה פגישת אבחון, ותכלול:

כוכביתתשאול מילולי.

כוכביתבדיקה פיזית.

כוכביתהסבר על הפציעה ועל הטיפול הצפוי.

כוכביתביצוע תרגילים ומתן הנחיות הביתה.

לאחר מכן, הפגישות יכללו שילוב של ביצוע תרגילים בסטודיו, הנחיות לביצוע תרגילים בבית, וטיפול מנואלי (עיסוי רפואי, דיקור יבש וכדומה).


איך לבחור פיזיותרפיסט ספורט

הבחירה בפיזיותרפיסט ספורט שמתאים לכם קשורה לרמה בה אתם עוסקים בספורט. ספורטאי מקצועי, לדוגמא, צריך רמת התמחות יותר גבוהה מאשר מי שעוסק בספורט כתחביב, וסביר שיבחר בפיזיותרפיסט שעובד אך ורק עם ספורטאים, ואפילו כאלה העוסקים בשדה הספציפי שלו. 

על מנת לבחור את פיזיותרפיסט הספורט הנכון לכם, כדאי שתבררו מולו קודם:

אחד האם יצא לו לטפל בעבר באנשים שעוסקים בספורט ברמה בה אתם עוסקים? 

שתיים האם יצא לו להתעסק עם פציעות דומות בהקשר של ספורטאים? 

שלוש אם עברתם ניתוח אורתופדי בעקבות פציעה, האם לפיזיותרפיסט שבחרתם יצא לבצע בעבר שיקום אורתופדי מהסוג הזה?

תרגיל פיזיותרפיה

פיזיותרפיסט ספורט – מחיר

המחיר של טיפול אצל פיזיותרפיסט ספורט נע בין 350-500 ש"ח לפגישה, כאשר המוניטין של הפיזיותרפיסט והתמחויות מיוחדות עשויות להשפיע ולהעלות את המחיר. .בנוסף, כדאי לדעת שביקור בית מפיזיותרפיסט ספורט יוסיף לעלות הכוללת בערך 100 ש"ח.


פיזיותרפיסטים ספורט מומלצים

עבור אנשים העוסקים בספורט, היכולת להתאמן בחופשיות וללא כאב היא אחד הדברים החשובים ביותר, ומשפיעה על כל תחומי החיים. לכן הכנו לכם רשימה של פיזיותרפיסטים ספורט מומלצים עם ממוצע ציונים של 9 ומעלה מלקוחות קודמים, כולל חוות דעת.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק