עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי

שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי מומלץ גם למי שלא קיבל הנחיות שיקום בשחרור מבית החולים, בעיקר בזכות זה שהוא מזרז זמני החלמה ומאפשר מיקסום תוצאות. הוא אמנם יקר יותר משיקום ברפואה הציבורית, אבל שווה לבדוק על החזרים מהביטוח והקופה - יש מצב שזה יצא משתלם. מה היתרונות והחסרונות של שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי, למי הוא מתאים וכמה הוא עולה – בעמוד הבא


שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי

תהליכי שיקום לאחר ניתוח אורתופדי שונים מאוד זה מזה, ותלויים במספר גורמים כמו:

פיזיותרפיהסוג הניתוח.

פיזיותרפיהגיל המטופל.

פיזיותרפיהמצבו של המטופל לפני הניתוח.

בהתבסס על כל אלה, יהיו מקרים בהם הרופא בכלל לא ימליץ על פיזיותרפיה במכתב השחרור שלו. לעומת זאת, יהיו מקרים בהם השיקום הוא כל כך אינטנסיבי שהחודשים הראשונים שלו יתבצעו באשפוז, ואחר כך אשפוז יום במרכז השיקום של בית החולים. אבל גם אם הרופא המנתח לא המליץ על שיקום אצל פיזיותרפיסט, זה ממש לא אומר שלא כדאי לכם לפנות לאחד. 

כל ניתוח אורתופדי כרוך בטראומה מסוימת לגוף, ולפיזיותרפיה יש שני יתרונות עיקריים בהחלמה מהטראומה הזאת:

כוכביתקצב ההחלמה: התרגילים שהפיזיותרפיסט יבצע אתכם מניעים את הרקמות באופן שמזרז באופן ניכר את קצב ההחלמה ואת החזרה לפעילות מלאה.

כוכביתאיכות ההחלמה: כשרקמות מתאחות אחרי ניתוח, הן יכולות להתאחות טוב יותר או טוב פחות. איכות ההחלמה במקרה הזה תשפיע על טווחי התנועה שלכם, רמות תפקוד ורמות כאב גם בעתיד הרחוק, וככל שתתחילו את השיקום יותר קרוב למועד הניתוח – הוא יהיה יותר יעיל.

 

שיקום לאחר ניתוח

יתרונות וחסרונות של שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי

החיסרון של שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי הוא אחד: זה יקר יותר. לכן, לפני שמתחילים שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי כדאי לברר לעומק שתי נקודות:

יד 1האם אתם זכאים להחזר מקופת החולים או חברת הביטוח על השיקום? ואם כן, כמה אחוזי החזר?

יד 2כמה זמן, בערך, צפוי לקחת השיקום?

בטיפול פיזיותרפיה יש ערך רב לרציפות התהליך, ולכן לא כדאי להתחיל טיפול ולקטוע אותו באמצע. אז לפני שמתחילים שיקום פרטי, כדאי לוודא שהמחיר שלו ריאלי עבורכם לאורך כל תקופת השיקום.

היתרונות של שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי, לעומת זאת, הם רבים. שלושת היתרונות העיקריים הם:

 

 יחס אישי

למטפל פרטי יש יותר זמן ופניות להעניק לכם יחס אישי, וזה יכול להתבטא במגוון דרכים חשובות. ראשית, הפיזיותרפיסט יכול להקדיש יותר תשומת לב ללמידת פרטי המקרה שלכם ובניית תכנית מותאמת אישית ברזולוציות הכי גבוהות. ושנית, מתאפשרת יותר תמיכה במובן הרגשי – שיקום לאחר ניתוח הוא תהליך לא פשוט ומאוד מתסכל לעיתים, ותמיכה רגשית מצד המטפל יכולה להיות משמעותית ביותר להליך ההחלמה.

 

 זמינות גבוהה

מטפלים פרטיים נוהגים לפתוח בפני המטופלים שלהם ערוצי תקשורת שלא זמינים ברפואה הציבורית, מה שיכול להקל מאוד בהתמודדות עם תהליך השיקום היומיומי. לדוגמא, אם אתם מבצעים פעולה גופנית שגורמת לכאב ולא יודעים אם היא מועילה לשיקום או דווקא מזיקה, תוכלו פשוט לשלוח הודעה למטפל שלכם בשביל לברר במקום לחכות לפגישה הבאה.

 

מקסום תוצאות

בעוד ברפואה ציבורית המטרה היא, הרבה פעמים, להחזיר את המטופל לתפקוד סביר בלבד, בשיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי הטיפול ימשיך עד שהמטופל יגיע לתוצאות המקסימליות שהוא מסוגל אליהן במסגרת ההחלמה. הנקודה הזאת רלוונטית במיוחד עבור אנשים פעילים וספורטיביים, או עבור קשישים, שעבורם החזרה למצב לפני הניתוח קשה יותר.

 

פיזיותרפיסט

תהליך שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי

המשך של שיקום פרטי לאחר ניתוח משתנה מאוד מניתוח לניתוח וממטופל למטופל. יש מקרים בהם חודש – חודשיים של פיזיותרפיה יספיקו, ויש מקרים בהם השיקום נפרש על פני חודשים רבים של מפגשים בתדירות גבוהה. סביר להניח שעוד לפני הניתוח תוכלו לקבל הערכה גסה של זמן השיקום הצפוי לכם, אבל קצב ההתקדמות תלוי בגורמים רבים שיתגלו רק במהלך הטיפול, כשהחשוב מבניהם הוא ההתמדה שלכם. שיקום לאחר ניתוח אורתופדי דורש עבודה רציפה, וכלל שיותר תסמכו על הפיזיותרפיסט שלכם ותבצעו את התרגילים לפי ההוראות שלו, כך יצליח יותר השיקום.

 

אבחון

הפגישה הראשונה עם הפיזיותרפיסט תהיה בעיקר פגישת אבחון. כל פיזיותרפיסט מנהל אותה קצת שונה, אבל סביר שהיא תכלול:

פיזיותרפיהמעבר על התיק הרפואי.

פיזיותרפיהבדיקה פיזית.

פיזיותרפיהתשאול על נסיבות הפציעה.

פיזיותרפיהתשאול על המצב טרום הפציעה.

פיזיותרפיההצבת מטרות.

אבחון מדויק הוא קריטי לבניית תכנית שיקום מותאמת, ולכן הפגישה הזאת יכולה להיות קצת ארוכה יותר מהפגישות הבאות, והיא לא תכלול הרבה טיפול. יכול להיות שבסופה יבוצעו תרגילים מסוימים ומתן הנחיות לתרגול בבית.

 

שיקום אורתופדי פרטי

מחיר שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי

מחיר שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי ינוע בין 300-450 ש״ח לפגישה. הפגישות צפויות להיות יותר יקרות אם הן מתקיימות בבית ולא בקליניקה. 

חשוב מאוד לברר את אופציות ההחזר הכספי על שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי, הן יכולות להוזיל את העלות באופן משמעותי.


פיזיותרפיסטים מומלצים שיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי

איכות השיקום לאחר ניתוח אורתופדי יכולה להשפיע על רמת החיים שלכם עשרות שנים קדימה, ובחירת מטפל מתאים היא קריטית. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של פיזיותרפיסטים מומלצים לשיקום פרטי לאחר ניתוח אורתופדי, כולם מלווים בחוות דעת של לקוחות קודמים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק