עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פיזיותרפיסטית רצפת אגן

פיזיותרפיסטית רצפת אגן יכולה להקל על בעיות של כאבים באזור האגן, צניחת איברים ושליטה בסוגרים. מחיר פגישה עם פיוזיותרפיסטית רצפת אגן נע בדרך כלל בין 350-450 ש״ח, אלא אם תבחרו להיעזר בפיזיותרפיסטית שמתמחה בבעיה ספציפית - ואז המחיר יעלה. בנוסף, פיזיותרפיסטית רצפת אגן לא תמיד תחזיק את כל הכלים על מנת לעזור לכן, ובמקרים מסוימים תצטרכו לעבור אצל רופא לקבלת אבחנה מדויקת לפני ההגעה לטיפול. כל מה שחשוב לדעת על פיזיותרפיסטית רצפת האגן - בעמוד הבא.


רצפת האגן

קודם כל, חשוב להבין מהי בדיוק רצפת האגן ואיך היא פועלת. רצפת האגן היא קבוצה של שרירים, כלי דם ורקמות חיבור הממוקמת בתחתית הבטן שלנו באזור האגן, ומתחברת לעצמות האגן מקדימה ולעמוד השדרה מאחורה. רצפת האגן בנויה כמו סוג של ערסל, ועליה מונחים שלפוחית השתן, הרחם והרקטום. רצפת האגן קיימת גם אצל נשים וגם אצל גברים, אך המבנה והתפקודים שלה שונים בין המינים.

שרירי רצפת האגן מעורבים במספר תהליכים חשובים בגוף, כמו:

אישה בהיריון תמיכה באיברים הפנימיים.

אישה בהיריון שליטה בסוגרים.

אישה בהיריון תפקוד מיני.

אישה בהיריון היריון ולידה.

אישה בהיריון יציבה.

 

רצפת האגן

מתי צריך להיעזר בפיזיותרפיסטית רצפת אגן

התקופה שבה הכי נפוץ לחוות תסמינים הקשורים לתפקוד לא תקין של רצפת האגן היא סביב היריון ולידה. יחד עם זאת, גם נערות מתבגרות ונשים מעל גיל 50 נמצאות בקבוצת סיכון לבעיות ברצפת האגן. כמה מהסימנים הנפוצים ביותר שיכולים לעזור לזהות צורך בפיזיותרפיסטית רצפת אגן הם:

נקודהדליפת שתן.

נקודהדחיפות שתן.

נקודהצניחת איברים (ניתן להרגיש כובד באזור האגן בעת עמידה או הליכה).

נקודהכאב או קושי בקיום יחסי מין.

חשוב לציין שרצפת האגן היא אזור מורכב מאוד, ויש אינספור בעיות אפשריות שיכולות לצוץ בו ולהיות מטופלות בעזרת פיזיותרפיה. אם אתן חוות איזשהו כאב או קושי באזור, תמיד אפשר וכדאי להתייעץ טלפונית עם פיזיותרפיסטית רצפת אגן ולהבין האם יש צורך בהגעה לטיפול.

 

אבחון בעיות ברצפת האגן

בעיות רצפת אגן הן כמובן בעיות רפואיות, ולכן במקרים רבים ההגעה לפיזיותרפיסטית רצפת אגן תיעשה בעקבות הפניה מרופא. במקרים אחרים, פונה המטופלת קודם לפיזיותרפיסטית באופן עצמאי, והיא זו שתפנה אותה לקבלת אבחנה מדויקת מרופא לפני ההגעה לטיפול.

לבשימו לב: חשוב לציין שהמאמר הזה מתמקד בפיזיותרפיה של רצפת האגן עבור נשים בלבד. גם גברים צריכים להיעזר לעיתים בפיוזיותרפיה של רצפת האגן, אך אלו מקרים נדירים הרבה יותר, והבעיות שמהן הצורך הזה נובע שונות מאשר אצל נשים.

 

חיזוק רצפת האגן בהיריון

שלבי פיזיותרפיית רצפת האגן

הפגישה הראשונה עם פיזיותרפיסטית רצפת אגן היא פגישת אבחון, והיא שונה באופי שלה מהפגישות שיגיעו אחריה. בנוסף, היא נוטה להיות ארוכה יותר – פגישת ראשונה בדרך כלל תערוך כשעה – שעה ורבע, בעוד פגישות רגילות בדרך כלל אורכות 45 דקות. הפגישה הראשונה תהיה מורכבת מהשלבים הבאים:

אחד ריאיון.

שתיים הסבר על רצפת האגן באופן כללי ועל הבעיה ממנה את סובלת באופן פרטני.

שלוש בדיקה פיזית.

ארבע התחלת טיפול והנחיות הביתה.

המשך הטיפול מול הפיזיותרפיסטית תלוי מאוד בסוג הבעיה ממנה את סובלת. במקרים של חולשה ברצפת האגן, נניח, יש בדרך כלל פער גדול יותר בין פגישה לפגישה (בערך שלושה שבועות) מכיוון שרוב העבודה תיעשה בתרגילים ביתיים, והפגישות נועדו בעיקר למעקב והתאמת הטיפול. לעומת זאת, במקרים של כאבים נהוג לקיים פגישות צפופות יותר על מנת לבצע טיפולים שמטרתם להקל על הכאב.

 

סוגי טיפול בפיזיותרפיה של רצפת אגן

בגדול, אפשר לחלק את סוגי הטיפול שפיזיותרפיסטית רצפת אגן נעזרת בהם לשלוש קטגוריות:

וי תרגילים: זהו בדרך כלל החלק המשמעותי ביותר של הטיפול. בהתאם לאבחנה, פיזיותרפיסטית רצפת אגן תיתן למטופלת שלה מספר תרגילים שהיא תצטרך לתרגל בעצמה בבית בין פגישה לפגישה. התרגילים יכולים להיות כאלה שנועדו לחזק או לשחרר את רצפת האגן עצמה, אבל לעיתים ניתנים גם תרגילים לחיזוק או שחרור שרירים הסובבים את רצפת האגן ותומכים בה בדרכים שונות, ואף מתיחות ותרגילי נשימה.

וי טיפול מנואלי: בעיקר במקרים של כאב (אבל לא רק) תיעזר הפיזיותרפיסטית גם בעיסוי, מתיחות או פעולות חיצוניות אחרות שהיא מפעילה על המטופלת.

וי טיפול התנהגותי: בנוסף לתרגילים, לפעמים תשלח הפיזיותרפיסטית את המטופלת הביתה עם הנחיות התנהגותיות. לדוגמא, במקרים של תכיפות שתן לפעמים תונחה המטופלת להתעלם מתחושת התכיפות לפרקי זמן מסוימים ולהתאפק.

 

חיזוק רצפת האגן

פיזיותרפיסטית רצפת האגן – מחיר

המחיר של פגישה עם פיזיותרפיסטית רצפת אגן נע בין 350-1,000 ש״ח, אבל הטווח הנפוץ הוא בין 350-450 ש״ח. חשוב לציין שיש מטפלות שמתמחרות את הטיפול לפני אורכו ולא לפי מחיר לפגישה (אך כמובן שגם במקרים האלה המחיר ימצא בתוך הטווחים שציינו).

יש שני גורמים עיקריים שמשפיעים על המחיר של טיפול אצל פיזיותרפיסטית רצפת אגן: 

יד 1מוניטין - ככל שהפיזיותרפיסטית יותר מוכרת ומבוקשת סביר שהיא תגבה מחיר יותר גבוהה לפגישה. 

יד 2התמחות - יש פיזיותרפיסטיות רצפת אגן שמתמחות בטיפול במחלות או תופעות מסוימות, וההתמחות הזאת בדרך כלל מגולמת במחיר.


פיזיותרפיסטיות רצפת האגן מומלצות

בעיות ברצפת האגן יכולות לפגוע באיכות החיים באופן שמשמעותי, וטיפול נכון ומקצועי בבעיות כאלה הוא קריטי. בדיוק בגלל זה הכנו לכם רשימה של פיזיותרפיסטיות רצפת אגן מומלצות, מלוות בחוות דעת של לקוחות קודמות.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק