מוקד מידרג: 1-700-707-233

קופינג לבריכה

השלב האחרון בבניית בריכה הוא הקופינג, וכאן יכול להיות שאתם עוצרים ושואלים – מה זה בכלל קופינג לבריכה? שמחים ששאלתם - קופינג באופן כללי הוא חיפוי אבן שנועד לנתב מים לכיוון שאנחנו רוצים - תמצאו אותו באדני חלון ובראש חומות אבן. במקרה של בריכות, מדובר באבני הסף שמקיפות את הבריכה. אז מה בעצם הקטע של קופינג לבריכה, מה תהליך ההתקנה שלו וכמה כל זה יעלה? מתחילים.


מה זה קופינג לבריכה

אבני השפה של הבריכה, הידועות גם בשם קופינג, נמצאות שם בעיקר מסיבה עיצובית – הקופינג מעניק לבריכה גימור יפה, ובבריכות גלישה גם מסתיר את התעלה המקיפה את הבריכה. יתרון נוסף של הקופינג הוא שמדובר באבנים עמידות, שכלור הנמצא במי הבריכה לא שוחק אותן. כך אבני הקופינג יוצרות מחיצה בין הבריכה לשאר הריצוף בחצר, ומשאירות את המים בבריכה.

אבני הקופינג מגיעות בעובי של 3-5 ס"מ. חשוב לבחור באבנים מחוספסות נגד החלקה, אף אחד לא רוצה להחליק לבריכה בטעות.

התקנת קופינג לבריכה

סוגי קופינג לבריכה

בריכה ביתית קופינג אבן לבריכה – זה הקופינג לבריכה הנפוץ ביותר. בדרך כלל משתמשים בשיש חברון (שנקרא גם אבן חלילה), שהוא אבן גיר טבעית. קופינג מאבן הוא האופציה הזולה יותר, אבל מצריך תחזוקה וחידוש סילר מדי כמה שנים. אם תרצו, תוכלו להתקין גם קופינג משיש אחר, אבל ככל שהשיש נחשב יוקרתי יותר המחיר יעלה.  

בריכה ביתית קופינג גרניט פורצלן לבריכה – ריצוף גרניט פורצלן עמיד יותר למי הכלור של הבריכה ולכן מתאים יותר לקופינג לבריכה. עם זאת, השוליים של אבני הריצוף הם ישרים וחשוב לעגל אותם לפני שמשתמשים בהן לקופינג - אתם נשענים על שולי הבריכה ולכן הקופינג צריך להיות ידידותי למגע. מי שיעגל את המרצפות יהיה הרצף שמתקין את הקופינג.

בריכה ביתית קופינג מרחף לבריכת גלישה – בריכת גלישה מוקפת בתעלה, והקופינג, מעבר ליתרונות הרגילים שלו, גם מאפשר לכם להסתיר אותה. קופינג מרחף יושב על תמיכות שיש שנמצאות בהיקף שלו וברובו נמצא מעל תעלת הגלישה, כך שהמים יכולים לגלוש מהבריכה ישירות לתעלה והיא נשארת נסתרת.

בריכה ביתית קופינג מחורץ לבריכת גלישה – אפשרות נוספת לתעלת גלישה היא אבני קופינג עם חריצים שמאפשרים מעבר של המים ישירות לתעלה דרך האבן.

קופינג מאבן טבעית לבריכה

התקנת קופינג לבריכה

התקנת קופינג לבריכה היא השלב האחרון בבניית הבריכה, ונעשית לאחר שכל חיפוי הבריכה הותקן. קבלן הבריכות ימרח טיט או דבק עמיד למים, ועליו יניח את הקופינג. אם הקופינג הוא מאבן טבעית הקבלן ימרח עליו שכבת סילר, שתגן עליו מספיגת מים וכתמים.

אם הקופינג הגיע לא מעובד מהמפעל, או שהבריכה עגולה, הקבלן יצטרך לעבד את אבני הקופינג במקום – לחתוך לאורך הנכון וללטש חלקים שצריכים ליטוש. זה יוסיף לכם למחיר העבודה בין 50-100 ₪ למטר.

קופינג שיש לבריכה ביתית

קופינג לבריכה - מחירים

מחיר מחיר התקנת קופינג לבריכה לא כולל חומרים נע בין 100-300 ₪ למטר רץ.

מחיר מחיר התקנת קופינג לבריכה כולל עלות חומרים נע בין 180-650 ₪ למטר רץ.

למה הטווח הרחב הזה? זה בגלל שמחיר קופינג לבריכה מושפע מארבעה גורמים:

בריכה ביתית גודל הבריכה – ככל שהבריכה גדולה יותר, מחיר התקנת הקופינג ירד, ובבריכות קטנות המחיר יתייקר. לרוב, בבריכות ביתיות שההיקף שלהן קטן מ-20 מטרים, התמחור של הקופינג לא יהיה לפי מטר רץ אלא גלובלי לכל הבריכה.

בריכה ביתית מורכבות העבודה – האם יש צורך בעיבוד נוסף בשטח, או שהאבנים מגיעות מוכנות להתקנה? האם ההתקנה היא ישירות על הרצפה או שמדובר בקופינג מרחף? התשובה לשתי השאלות האלה יכולה ליצור הבדל של כמה עשרות שקלים לכל מטר.

בריכה ביתית גודל האבן – אבני קופינג לבריכה הן מאסיביות ובדרך כלל צריך שני אנשים כדי להתקין אותן, אבל במקרה של אבנים ארוכות או כבדות במיוחד יהיה צורך בעוד אנשי צוות ומחיר התקנת הקופינג יתייקר.

בריכה ביתית סוג האבן – אבנים טבעיות כמו שיש חברון הן האופציה הזולה ביותר, אבל תמיד תוכלו להתקין שיש איכותי יותר ולשלם כמה מאות שקלים יותר לכל מטר.

 

אז תכלס – כמה עולה קופינג לבריכה

מחיר מחיר התקנת קופינג לבריכה, לא כולל חומרים נע בין 100-250 ₪ למטר רץ, תלוי בכל הפרמטרים שציינו למעלה.

מחיר מחיר התקנת קופינג מרחף לבריכה, לא כולל חומרים, נע בין 150-300 ₪ למטר רץ.

מחיר מחיר קופינג שיש חברון כולל חומר ועבודה נע בין 180-400 ₪ למטר רץ.

מחיר מחיר קופינג לבריכה משיש יוקרתי נע בין 350-650 ₪ למטר רץ, תלוי בסוג השיש.

קופינג לבריכה מעוגלת

קבלנים מומלצים להתקנת קופינג לבריכה

אסתטיקה היא חלק חשוב בבריכה ביתית, ולכן כדאי שמי שיתקין לכם את הקופינג לבריכה יהיה קבלן בריכות מנוסה עם המלצות של לקוחות קודמים, וזה בדיוק מה שריכזנו לכם כאן ברשימת קבלני הבנייה המומלצים להתקנת קופינג לבריכה. מוזמנים לקרוא חוות דעת ודירוגים ולבחור בקבלן ששבה את לבכם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה קופינג לבריכה?

מחיר התקנת קופינג לבריכה, לא כולל עלות הריצוף עצמו, נע בין 100-300 ₪ למטר רץ, תלוי בגודל הבריכה ומורכבות העבודה. 

מחיר התקנת קופינג לבריכה כולל עלות הריצוף עצמו נע בין 180-650 ₪ למטר רץ, תלוי בסוג האבן. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק