מוקד מידרג: 1-700-707-233

לידים חמים


לידים הם בסך הכל פרטים של לקוחות שהתעניינו בשירות שלכם, אז למה יש להם טמפרטורה? במאמר הבא נדבר על על לידים - מה ההבדל בין לידים חמים ללידים קרים, איך מייצרים לידים לעסק, וכמה זה עולה. אגב, במידרג הלידים הם בחינם ומשלמים רק אם סוגרים עסקה, אבל נדבר על זה בהמשך.


לידים חמים

כדי להבין מה זה לידים חמים, נסו להיזכר בחופשה האחרונה שיצאתם אליה. כמה זמן עבר עד שהחלטתם בין מלון לצימר, כמה אתרים בדקתם עד שהחלטתם איפה לסגור חופשה, וכמה אנרגיות השקעתם בחיפושים. התהליך הזה עובר על כל לקוח לפני רכישה או הזמנה של שירות, ומקובל לחלק את מצב הלקוחות לאורך התהליך לפי טמפרטורות.  

  • לקוח קר: בשלב זה הלקוחות מתעניינים רק באופן כללי, אבל לא מוכנים לסגור עסקה וזקוקים לעוד מידע. 

  • לקוח פושר: הלקוחות כבר מתעניינים בנושא ובוחנים את כל האפשרויות, אבל הם צריכים עוד טיעונים שישכנעו אותם לסגור עסקה.

  • לקוח חם: מדובר כבר בלקוח שמתעניין באופן אקטיבי בשירות שלכם ומעוניין לקבל הצעת מחיר או אפילו להתחיל עבודה. 

לידים חמים הם פרטים של לקוחות חמים, כלומר כאלה שמוכנים לשלם על שירות, וזה מה שהופך אותם למוצר מבוקש כל כך.

משפך שיווק לייצור לידים חמים

מה ההבדל בין לידים חמים לקרים

יש כמה הבדלים משמעותיים בין לידים חמים ללידים קרים:

אופי שיחת המכירה: בשיחה לליד חם המטרה היא להתקשר, להבין בדיוק את הצורך הספציפי של הלקוח ואז לקבוע פגישה או לסגור את העסקה כבר בטלפון. לעומת זאת, תסריט שיחה לליד קר יהיה שונה לחלוטין - תצטרכו להציג את העסק, להסביר לו למה אתם פונים אליו, ולבדוק אם הפניה אכן רלוונטית. במקרים רבים תגלו שלא. 

מחיר הליד: לידים חמים הם הרבה יותר איכותיים, ולכן המחיר שתשלמו לחברות שמוכרות לידים יהיה גבוה משמעותית ממחיר לידים קרים. 

השימוש בליד: בחלק מהמקרים לידים קרים הם בסך הכל רשימת טלפונים של לקוחות פוטנציאלים, ולכן לא נכון שיווקית להתקשר אליהם עדיין, ותצרכו לטרגט אותם בקמפיינים בפייסבוק או בגוגל לפני. 

פרסום בפייסבוק - קמפיין לידים

מה הופך לידים ללידים חמים?

זוכרים את התהליך שדיברנו עליו קודם, זה עם הלקוחות הקרים והחמים? התהליך שהלקוחות עוברים נקרא משפך שיווק. כדי שלקוחות ולידים קרים יהפכו ללידים חמים הם צריכים לעבור תהליך שיוריד אותם במשפך הזה. התהליך יכול להיות מאמר מקיף ומקצועי שמסביר על השירות שאתם נותנים, שאלון אבחון שעוזר להם (ולכם) להבין מה הלקוח צריך, או תמונות וסרטונים שמציגים פרוייקטים שביצעתם. ליד שמגיע מלקוח בתחתית המשפך הוא ליד חם ורלוונטי מאוד. 

אז איך עושים את זה? הנה כמה שיטות עיקריות:


לידים חמים מקידום אורגני

קידום אורגני הוא קידום של האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל, מבלי לשלם כדי להופיע בתוצאות הראשונות. הרחבנו על זה במאמר על קידום אתרים לעסקים קטנים, אבל בקצרה - תצטרכו ליצור מספר דפי תוכן איכותיים שמעניקים ללקוחות ידע מקצועי ונגיש על השירות שהם מתעניינים בו. המאמרים יכולים לעסוק באפשרויות השונות, במחיר העבודה ומה משפיע עליו, או להסביר על תהליך העבודה מול בעל המקצוע.

תוכלו לדעת אם הלידים שמגיעים בעקבות המאמרים הם לידים חמים או קרים לפי המאמר שהם הגיעו אליכם בעקבותיו: ליד שהגיע בעקבות מאמר שמסביר על תהליך העבודה או על המחירים הוא ככל הנראה ליד חם, אבל ליד שהגיע בעקבות מאמר כללי יותר (למשל מאמר שסוקר את כל סוגי עיצוב הסלון הקיימים) יהיה לכל היותר ליד פושר.

תוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות של עסקים בגוגל

לידים חמים מקידום ממומן

קידום ממומן הוא דרך קיצור לתוצאות הראשונות בגוגל. תוכלו לקרוא על זה בהרחבה במאמר על פרסום עסקים בגוגל, אבל בקצרה - אתם יוצרים דף נחיתה ומקדמים אותו במערכת הפרסום של גוגל לפי מילות מפתח. למשל אם אתם מובילים תוכלו לכוון את המודעות לאנשים שחיפשו בגוגל "מוביל מומלץ" וביטויים דומים.

לידים שיגיעו אליכם בעקבות הפרסום הזה יהיו לידים חמים אם כיוונתם את הפרסום לביטויים שמביעים כוונת רכישה. אדם שמחפש טכנאי מקררים מומלץ למשל, הוא אדם שזקוק לטכנאי. לעומת זאת אדם שמחפש מקרר מומלץ כנראה לא יהיה רלוונטי לכם (אלא אם אתם מוכרים מקררים כמובן). 

היתרון של פרסום ממומן בגוגל הוא שהוא מאפשר לכם להופיע למעלה בלי התהליך הארוך של קידום אורגני. החסרונות הם שברגע שתפסיקו לשלם לגוגל תפסיקו להופיע בראש התוצאות, ושגולשים רבים תופסים את התוצאות הממומנות כפחות אמינות.

דף נחיתה ללידים

קמפיין לידים בפייסבוק

פרסום בפייסבוק יכול להיות אפיק קל ונוח ליצירת לידים. מערכת הפרסום בפייסבוק מאפשרת לכם לבחור קהל מדויק לפי מיקום, גיל ותחומי עניין. אם אתם רוצים שהלידים שיגיעו אליכם דרך הקמפיין יהיו לידים חמים, גם כאן חשוב שהקהל יעבור תהליך. לפני שתפרסמו קמפיין לידים, כדאי לפרסם לקהל היעד שלכם קמפיין היכרות, שנקרא גם קמפיין מודעות. אחרי שהקהל ידע מי אתם ומה ההתמחות שלכם, הוא ישאיר לידים חמים ורלוונטים.

טופס לידים לעסקים בפייסבוק

 


איך נראה טופס לידים

טופס לידים הוא דף הנחיתה שבו הלקוחות משאירים לכם את הפרטים, אבל מעבר לפרטים הטכניים, טופס לידים שבנוי טוב יכול להפוך את הלידים ללידים רלוונטיים יותר ולעזור לכם לכוון את שיחת המכירה בהמשך. זה מה שדף נחיתה טוב מכיל:

פרטים נוספים על העסק: ספרו עוד קצת על עצמכם ועל המומחיות שלכם, צרפו גם חוות דעת של לקוחות קודמים שממליצים עליכם או קישור לאתר של העסק.

תמונות: אם זה רלוונטי, צרפו דוגמאות לפרויקטים קודמים.

שאלות אבחון: הבינו טוב יותר את מצב הלקוח. חשוב לא להכביד, אבל 2-3 שדות שיעזרו לכם להבין איך להתאים את השירות ללקוח. למשל מה גודל השיפוץ שהוא מתכנן, או כמה חדרים יש בדירה שהוא מחפש לה הובלה.

פרטי התקשרות: אמנם מובן מאליו אבל אל תשכחו לדאוג ששדות השם והטלפון יהיו שדות חובה, כלומר שאי אפשר לשלוח את הטופס בלי למלא אותם.

דף תודה: לאחר שהלקוחות מילאו את הפרטים, צריך לקפוץ להם דף תודה שמאשר להם שהפרטים התקבלו ושתיצרו איתם קשר בהמשך.

הנה למשל דוגמה לדף נחיתה לצורך הצטרפות למידרג.

חשוב לציין, אלה מאפיינים של טופס לידים מפורט יחסית. אם אתם משתמשים בטופס לידים של פייסבוק תאלצו ליצור גרסה מעט יותר מצומצמת שכוללת פרטים על העסק וכמה שדות מידע שחשוב לכם לקבל.

דוגמה לטופס לידים

טיוב לידים

כשמגיעים אליכם לידים אתם עדיין לא יכולים להיות בטוחים שהם לידים חמים, ולכן חשוב לסנן. טיוב לידים נעשה בשני שלבים:

1. עוברים על הרשימה ומוודאים שכל הלידים תקינים ומכילים שמות ומספרי טלפון אמיתיים.

2. מתקשרים למי שהשאירו את הלידים והופכים אותם ללקוחות שלכם.

אל תבזבזו זמן. כל יום שעובר בין השארת הפרטים לטלפון שלכם הופך את הלידים מחמים לקרים, ואת שיחת המכירה שלכם לפחות רלוונטית.

 

שיחת טלפון לטיוב לידים

קניית לידים

אם כל הסיפור הזה של קידום באינטרנט ויצירת קמפיינים נשמע לכם קצת מורכב, אתם צודקים. אל דאגה, שלל חברות פרסום יכולות לטפל בנושא הזה עבורכם. חלק מהחברות מקימות אתרים שמקדמים תחום כלשהו באופן אורגני ואז מוכרות את הלידים שהתקבלו לבעלי מקצוע בתחום, וחלקן ייצרו קמפיינים מותאמים עבורכם באופן אישי. אבל לא כל החברות הן יעילות או אמינות, ולכן חשוב לוודא את הדברים הבאים לפני שחותמים על חוזה לקניית לידים:

📄 בלעדיות - האם אתם היחידים שהלידים מגיעים אליהם, או שהחברה מעבירה את הפרטים לעוד בעלי מקצוע? לידים לא בלעדיים שווים פחות.

📄 איך הושארו הלידים - לידים שיגיעו מאתרים שקודמו באופן אורגני יהיו בדרך כלל לידים איכותיים ורלוונטיים, וגם לידים שהושארו בעקבות שאלון אבחון עצמי יוכלו להיות לידים חמים. לעומת זאת, לידים שהם בסך הכל פרטים של לקוחות שנאספו מרחבי הרשת או לידים שהושארו לצורך התעניינות כללית הם לידים קרים שצריכים לעלות לכם הרבה פחות.

📄 שיטת התשלום - חשוב לסכם מראש האם אתם משלמים סכום קבוע בכל חודש, או משלמים לפי מספר הלידים שמגיעים אליכם.

📄 אחריות חברת הפרסום ללידים - כדאי לשאול את חברת הפרסום מה קורה במקרה של לידים קרים ולא רלוונטים: האם הם יפחיתו בתשלום, או האם התשלום לא משתנה בהתאם למידת הרלוונטיות. סיכום מראש בנושא הזה ימנע מכם הפתעות לא נעימות בהמשך.

הודעת תודה לאחר מילוי טופס לידים

מחיר לידים

עוד רגע ניכנס למחירי הלידים עצמם, אבל קודם כל קצת רקע על מה משפיע על המחיר:

🏃‍♂️ תחרות בתחום: ככל שיותר אנשים מפרסמים ומתחרים בכם יותר קשה להשיג לידים ומחירי הלידים עולים.

🎯 רלוונטיות הלידים: לידים חמים יעלו משמעותית יותר מלידים קרים. לידים קרים לחלוטין יכולים לעלות שקלים בודדים בזמן שלידים חמים יכולים לעלות אפילו כמה מאות שקלים.

📄 בלעדיות: מחיר הלידים יעלה אם אתם היחידים שמקבלים אותם.

💰 גובה העסקה: יש הבדל בין לידים של לקוחות שמתעניינים בשירות בשווי עשרות אלפי שקלים ללידים שמתעניינים בשירות בעלות של כמה מאות שקלים, והמחירים של הלידים עולים בהתאם.

 

איך יודעים אם מחיר הלידים משתלם

כדי לדעת אם כל העסק בכלל משתלם לכם, תצטרכו לעשות את החישוב הבא - כמה אחוזים מהלידים מבשילים לעסקה, ומה גובה העסקאות שנסגרות כתוצאה מהלידים. אם לצורך העניין אתם סוגרים 10% מכלל הלידים והרווח הנקי שלכם מעסקה הוא 1,000 ש"ח, מחיר הליד המקסימלי יהיה 100 ש"ח, וכל מחיר מעבר לזה יהיה הפסדי עבורכם.

 

מחירי לידים לדוגמה

כדי לקבל קצת פרספקטיבה, הנה מחירים לדוגמה של לידים בשירותים שונים:

💰 מחיר לידים להובלות נע בין 20-70 ₪

💰 מחיר לידים לרפואת שיניים נע בין 40-150 ₪

💰 מחיר לידים למעצבי פנים נע בין 40-100 ₪

💰 מחיר לידים לאינסטלטורים נע בין 100-200 ₪

💰 מחיר לידים לטכנאים נע בין 30-70 ₪

💰 מחיר לידים לעורכי דין נע בין 40-150 ₪

💰 מחיר לידים ליועצי משכנתא נע בין 50-150 ₪


לידים חמים במידרג

במידרג לקוחות מגיעים אליכם אחרי שהם חיפשו באופן אקטיבי בעל מקצוע או קראו דפי תוכן שמסבירים על סוג העבודה בהרחבה, ולכן הלידים שמגיעים ממידרג הם לידים חמים ואיכותיים, והטלפונים שתקבלו יהיו של לקוחות רלוונטיים שמעוניינים לסגור עסקה. אבל העובדה שהלידים שקיבלתם הם לידים חמים עדיין לא שווה לכם כסף, ולכן לא תשלמו עליהם כלום עדיין - אנחנו לא גובים תשלום על לידים אלא רק על עסקאות שסגרתם. גובה העמלה נע בין 5-10% מהתשלום שקיבלתם.

והנה דוגמה לטופס לידים שמשולב במאמר:


רוצים להתחיל לקבל לידים חמים ורלוונטיים? השאירו לנו פרטים כאן


שאלנו עסקים במידרג למה הם מדורגים אצלנו - זה מה שהם ענו


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.