מוקד מידרג: 1-700-707-233

פרסום בפייסבוק


פרסום בפייסבוק הוא דרך יעילה להגיע לעוד לקוחות ולשמור על הלקוחות הקיימים שלכם. פרסום ממומן בפייסבוק יביא לתוצאות יעילות בהרבה מפרסום אורגני, והוא מאפשר לכם להגדיר בצורה מדויקת את קהל היעד לפרסום. אז איך בכלל מקימים קמפיין בפייסבוק, איך מטרגטים קהלים, וכמה עולה פרסום ממומן בפייסבוק? מתחילים

המלצה: זהו מאמר מפורט, כדאי לפתוח במקביל את מנהל המודעות וליישם את הדברים שרלוונטיים לכם כרגע. 


פרסום ממומן בפייסבוק

החשיפה בפייסבוק מתחלקת ל-2: חשיפה אורגנית, כלומר קהל שמגיע אליכם באופן טבעי וללא תשלום, וחשיפה ממומנת. למרבה הצער החשיפה האורגנית של דפים בפייסבוק היא נמוכה למדי, ואם תרצו להגיע לקהל גדול תאלצו לשלם על זה. בנוסף, בפרסום ממומן בפייסבוק נפתחות בפניכם אפשרויות רבות שלא זמינות בפרסום אורגני בדף העסקי.

 

פרסום ממומן בפייסבוק - יתרונות

✔️ טרגוט מדויק של קהל - פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר לכם לבחור מי בדיוק הקהל שיראה את הפוסט: מקום מגורים, מגדר, גיל, ותחומי עניין. אפשר גם להגדיר קהל שלילי, כלומר כאלה שאתם לא רוצים שיראו את הפרסום.

✔️ אפשרות מדידה של תוצאות - פייסבוק מאפשרת מעקב אחרי הפרסום, כך שתוכלו לדעת כמה לקוחות הזמינו מכם שירות או השאירו לכם פרטים בעקבות המודעה. למדידה טובה יותר של המרות תצטרכו להטמיע פיקסל באתר שלכם, נדבר על זה עוד מעט.

✔️ עלות נמוכה - בהשוואה לאפשרויות פרסום אחרות, עלות הפרסום בפייסבוק היא נמוכה יחסית. תוכלו להשיג תוצאות טובות גם בתקציב של כמה מאות שקלים בחודש.

 

פרסום ממומן בפייסבוק - חסרונות

❌ תוצאות לא מיידיות - אל תצפו להצלחה ברגע שתתחילו לפרסם, ייקח לכם זמן לזהות בדיוק איזה פרסום עובד ואיזה לא, מה התוכן שהקהל שלכם מתחבר אליו ומה מוביל להזמנת שירות. זמן הלמידה הזה יעלה לכם כסף, אבל בסוף תגיעו לנוסחה המנצחת.

❌ מערכת שצריך ללמוד - אמנם מערכת הפרסום של פייסבוק היא לא מאוד מורכבת, אבל עדיין תצטרכו להקדיש זמן כדי להבין איך היא פועלת ואיך לעבוד איתה בצורה יעילה. אם אתם לא טכנולוגיים במיוחד כנראה עדיף שמישהו יתפעל את החשבון עבורכם.

מנהל המודעות של פייסבוק

יצירת מודעה בפייסבוק

מודעות בפרסום בפייסבוק מתחלקות לשני סוגים: קידום פוסט קיים, שנקרא גם בוסט, ויצירת מודעה חדשה שלא תופיע בעמוד, ונקראת גם דארק פוסטינג. את שני סוגי הפרסום יוצרים דרך מנהל המודעות, אבל בקידום פוסט בוחרים באופציה של "השתמש בפוסט קיים", ואז בוחרים בפוסט שרוצים לקדם.

טיפ טיפ: אל תלחצו על הכפתור "קידום פוסט" (boost post) שנמצא תחת הפוסט, תמיד קדמו דרך מנהל המודעות. זה יעיל יותר ויחסוך לכם כסף.

היתרון בקידום פוסט קיים הוא שמדובר בתוכן שנשאר אצלכם בדף תמיד וכל מי שיכנס לקרוא עליכם קצת יוכל לראות אותו ולהתרשם. לדארק פוסטינג יש הרבה יתרונות אחרים - אפשר לפרסם מודעה לזמן קצר במספר וריאציות ולראות מה הטקסטים והקהל שעובדים לכם בצורה הכי יעילה. בנוסף, לא תמיד תרצו שפרסום יופיע כפוסט בדף. קידום של פוסטים קיימים יהיה נכון בדרך כלל לקמפיין מודעות וקמפיין מעורבות.

פרסום בפייסבוק - קידום פוסט קיים

סוגי קמפיינים בפייסבוק

סוגי הקמפיינים בפייסבוק משתנים לפי סוג הקהל שאתם מכוונים אליו והמטרה שאתם מכוונים אליה. אלה סוגי הקמפיינים העיקריים שרלוונטים עבור דף פייסבוק עסקי


קמפיין מודעות

קמפיין מודעות, כשמו כן הוא, נועד לגרום לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים להכיר אתכם ולדעת שאתם קיימים. בדרך כלל לקוחות לא מזמינים שירות ברגע שהם שומעים עליכם, ולכן בקמפיין המודעות צריך להיות עדינים ולא שיווקיים מדי - ספרו על העסק, שתפו בקטע מעניין שקרה לכם, תנו טיפ בנושא המקצועי שלכם או פרסמו חוות דעת שקיבלתם וריגשה אתכם.

העיקרון הוא לגרום לאנשים לזכור אתכם, ולכן תמיד כדאי להזמין את הלקוחות לדיון. דיברנו על זה למעלה. 

 

פרסום בפייסבוק - קמפיין מודעות

 

קמפיין מעורבות

קמפיין מעורבות הוא די דומה לקמפיין מודעות, אבל השיקול המרכזי בו הוא קבלת תגובות ולייקים ממשתמשים. חשבו רגע על הדרך שבה אתם משתמשים בפייסבוק: מתי יש יותר סיכוי שתתעכבו על פוסט, כשיש לו הרבה לייקים ותגובות, או כשהוא בלי אף תגובה? סיבה נוספת לקמפיין מעורבות היא הגדלת כמות הלייקים בעמוד, כך שתוכלו לצבור קהל משתמשים וחזות אמינה יותר.

בקמפיין מעורבות מומלץ לקדם פוסט קיים בדף, ולא לפרסם בדארק פוסטינג.

 

קמפיין לידים

לידים הם פרטים של לקוחות שמעוניינים לקבל מכם שירות או לפחות מתעניינים מספיק ורוצים שתחזרו אליהם. פרסום קמפיין לידים בפייסבוק צריך לטרגט קהל שכבר הביע עניין בתכנים שלכם בעבר או שתחומי העניין שלו רלוונטים אליכם. תמיד נסו לחשוב איפה נמצא הקהל שלכם כשאתם מחליטים מי קהל היעד של הקמפיין. אם אתם עוסקים בבדק בית, תוכלו לטרגט את כל מי שמתחתן בקרוב וגר באזור שלכם, ולהציע להם הנחה על הזמנת בדק בית לדירה חדשה. אם אתם צובעים דירות תוכלו לטרגט אנשים באזורכם לקראת הפסח.

בכל מקרה גם קמפיין לידים צריך להכיל ערך כלשהו ללקוח. זאת יכולה להיות הנחה לזמן מוגבל, מדריך חינמי, או כל ערך מוסף שאתם יכולים לחשוב עליו. אנשים לא אוהבים לתת את הפרטים שלהם סתם ככה. טופס הלידים יכול להיות באתר שלכם, או בטופס לידים של פייסבוק. מומלץ לבדוק איזו אפשרות מביאה לכם תוצאות טובות יותר ולהשתמש בה לפרסום בפייסבוק.

פרסום בפייסבוק - קמפיין לידים

 

קמפיין הודעות

זאת גישה מעט יותר ישירה לפרסום בפייסבוק. מוסיפים למודעה כפתור שמפנה לשליחת הודעה לדף הפייסבוק או לוואטסאפ. חשוב מאוד להיות זמינים אחרי שמפרסמים קמפיין הודעות, ולענות במהירות לכל פניה. בפייסבוק אפשר להגדיר שאלות נפוצות עם תשובות אוטומטיות, ובוואטסאפ ביזנס תוכלו לשלוח הודעה אוטומטית לכל מי שיפנה אליכם.

קהל קמפיין מודעות צריך להיות כזה שכבר הביע עניין בכם בעבר - למשל כאלה שנכנסו לאתר שלכם ולא הזמינו שירות, ויכול להיות שמה שעוצר אותם זה שהם צריכים לקבל תשובה לכמה שאלות.

פרסום בפייסבוק - קמפיין הודעות

 

קמפיין תנועה

זה קמפיין שמטרתו לגרום לקהל להכנס אל האתר שלכם. יש לזה שתי מטרות עיקריות - יצירת קהל, והמרת לקוחות.

המרת לקוחות: אם האתר שלכם מסביר על השירות שלכם ונותן ללקוחות את כל המידע שהם זקוקים לו יש סיכוי סביר שהם אכן יזמינו מכם שירות. כמובן בהנחה שפרסמתם לקהל הרלוונטי.

בניית קהל: לא כל מי שנכנס לאתר שלכם בעקבות הפרסום בפייסבוק יבצע פעולה כלשהי, למעשה רוב מוחלט לא יזמינו שירות. בנו קהל של כל מי שנכנס לאתר שלכם באמצעות פיקסל המעקב של פייסבוק וכך תוכלו לפרסם להם בצורה ממוקדת ויעילה. למשל תוכלו לפרסם שירות בהנחה לכל מי שנכנס לדף של הזמנת השירות ויצא לפני שהגיע לשלב התשלום. עוד רגע נרחיב על הטמעת פיקסל ובניית קהלים.

פרסום בפייסבוק - קמפיין תנועה

 

קמפיין המרות

מטרת הקמפיין היא לגרום ללקוחות להזמין שירות דרך האתר. כדי שפייסבוק ידעו מה נחשב אצלכם להמרה תצטרכו להגדיר את זה דרך פיקסל. למשל - כל אדם שלחץ על הכפתור "אני רוצה הצעת מחיר" או כל אדם שהגיע לדף התודה שאחרי התשלום. קמפיין המרות צריך להיות בסופו של תהליך, והקהל שלו צריך להיות מורכב מאנשים שכבר מכירים אתכם או הביעו עניין בהזמנת השירות שלכם. אל תצפו שאדם שאף פעם לא התעניין בשיפוצים יזמין אתכם פתאום להחליף לו את כל הריצוף בבית - הרבה יותר הגיוני לטרגט כאלה שנכנסו לאתר וקראו על הריצופים השונים והמחירים שלהם.

פרסום בפייסבוק - קמפיין המרות

פיקסל פייסבוק

פיקסל פייסבוק הוא כלי שמשרת שתי מטרות - הוא בונה קהלים מדויקים, ומאפשר לכם למדוד את תוצאות הקמפיין. לפני שמתחילים לפרסם בפייסבוק כדאי להטמיע את הפיקסל באתר ולהגדיר לו מראש איך אתם מגדירים כל פעולה: צפיה בתוכן, הוספה לעגלה, או המרה.

אז איך מטמיעים את הפיקסל? הולכים למנהל האירועים של פייסבוק, ובוחרים על חבר מקור נתונים, נותנים לפיקסל שם (לא חייבים להיות יצירתיים, גם הפיקסל של אבי זה שם סבבה). אחר כך נותנים לפיקסל את כתובת האתר שלכם.

הרשו לנו לצאת מנקודת הנחה שאתם משתמשים באתר על פלטפורמה של וורדפרס או וויקס, ולכן כשאתם לוחצים על "המשך הגדרת פיקסל" בחרו באפשרות של אינטגרציית שותפים ואז בחרו את הפלטפורמה של האתר שלכם.

אם האתר שלכם נמצא על פלטפורמה אחרת שלא נתמכת, תאלצו להטמיע את פיקסל הפייסבוק בעצמכם - תוכלו לבחור בהוספה ידנית אם אתם מנהלים את האתר בעצמכם או בשליחת הוראות במייל אם מישהו אחר מפתח את האתר עבורכם.

פרסום בפייסבוק - התקנת פיקסל

קהל לפרסום בפייסבוק

הגדרת הקהל לפרסום בפייסבוק היא אולי הצעד החשוב ביותר בקמפיין. אז איך יודעים לאיזה קהל נכון לפנות?

 

סוגי קהל

ככלל אפשר לחלק את הקהל בפרסום בפייסבוק לשלוש קטגוריות עיקריות - קהל קר, קהל פושר, וקהל חם. אתם יכולים לפרק את זה ליותר סוגי טמפרטורות, אבל זה לא מאוד קריטי. קהל קר הם לקוחות שלא מכירים אתכם, קהל פושר הם לקוחות ששמעו עליכם אבל עדיין לא הביעו עניין בהזמנת השירות או רכישת המוצר, וקהל חם הם לקוחות שכבר הביעו עניין ומוכנים לקנות מכם, ואולי אפילו קנו מכם בעבר.

כשמתחילים קמפיין בפייסבוק חשוב מאוד להבין מי הקהל שלנו ולהתאים את המסרים אליהם. אם מדובר בקהל קר מטרת הקמפיין תהיה מודעות או מעורבות, לא נכון להציע להם להזמין שירות כבר עכשיו. לקהל חם או פושר דווקא לגמרי אפשר להציע שירות, וככל שהם יותר "חמים" ומעוניינים להזמין מכם שירות המסר השיווקי יכול להיות ישיר יותר. אם אתם מפרסמים קמפיין שקהל היעד שלו הוא לקוחות שביקרו באתר וכמעט ביצעו רכישה לגמרי אפשר להציע להם מבצע לזמן מוגבל או להזכיר להם למה שווה להם לקנות דווקא עכשיו.

 

רימרקטינג

רימרקטינג הוא שיווק חוזר. מדובר בקמפיין פייסבוק שפונה ללקוחות שקנו מכם בעבר או שראו פרסומים שלכם, ובאופן כללי לכל מי שפגשו בכם בעבר. מטרת הפרסום הזה היא להעביר את הלקוחות מסטטוס של לקוחות פושרים ללקוחות חמים. כשמתאימים את המסרים השיווקיים לפרסום קחו בחשבון את המסרים והתכנים שהקהל כבר פגש, והמשיכו אותם.

פרסום בפייסבוק - רימרקטינג

פרסום ממומן בפייסבוק - יצירת קהל

יש שלוש דרכים ליצור קהל לפרסום בפייסבוק: קהל מותאם אישית, קהל שמור, וקהל דומה.  מרכז הקהלים של פייסבוק מאפשר לכם לבנות את הקהל המתאים לכל מטרה. אז בואו נדבר קהל.

 

קהל מותאם אישית

מדובר בקהל שמבוסס על מקור נתונים שלכם: זאת יכולה להיות רשימת אנשי קשר של לקוחות שהשאירו לכם טלפון או כתובת מייל, אנשים שביקרו באתר, אנשים שצפו בסרטונים, או אנשים שרכשו מכם בעבר. קהלים כאלה יהיו בדרך כלל איכותיים ויתנו תוצאות יעילות לפרסום.

אחרי שמתקינים פיקסל באתר כדאי ליצור קהל מהאנשים שביקרו באתר ב-30 יום האחרונים, ב-60 יום וב-90 יום האחרונים, אנשים שהגיעו לעגלת הקניות אבל לא ביצעו רכישה, ואנשים שהזמינו מכם שירות. אפשר גם לבנות קהל של האנשים שבילו הרבה זמן באתר שלכם (הם הטופ 25% במשתמשי האתר). צרו את הקהלים האלה גם אם אתם לא מפרסמים כרגע קמפיין שפונה אליהם, תמיד טוב שהם יהיו קיימים למקרה הצורך.

פרסום בפייסבוק - יצירת קהל

 

קהל שמור

פייסבוק מאפשרת לטרגט קהל לפי גיל, מקום מגורים, נתונים דמוגרפיים ותחומי עניין. בפרסום שנועד להגיע ללקוחות פוטנציאלים שעדיין לא פגשו בכם או שאין לכם את הפרטים שלהם. אם אתם וטרינרים שגרים בתל אביב למשל, תוכלו לפרסם לתושבי תל אביב שמתעניינים בכלבים או חתולים, ואם אתם מובילים תוכלו לפרסם לאנשים שהתארסו לאחרונה או התחילו ללמוד תואר. שימו לב שביצירת קהל אפשר לשלב בין קהלים וליצור קהל יעד מדויק עבור הפרסום שלכם בפייסבוק - למשל אנשים שביקרו באתר שלכם בשנה האחרונה ותחומי העניין שלהם מתאימים לשירות שאתם מציעים, אבל עדיף לא לצמצם את הקהל יותר מדי. 

פרסום בפייסבוק - יצירת קהל שמור

 

קהל דומה

אחרי שתבינו איזה קהל מגיב טוב לפרסום שלכם בפייסבוק ומביא לתוצאות טובות תוכלו ליצור קהל דומה, שנקרא גם לוק אלייק. כדאי להתחיל בקהל עם דמיון של 1-3%, ואם התוצאות טובות אפשר להגדיל את האחוזים. ככל שהאחוזים גדלים הקהל פחות דומה.

יצירת קמפיין בפייסבוק צריכה להיות הוליסטית - אחרי שיצרתם את הקהלים, הגדירו מטרות ומסרים לקמפיין והתאימו אותם לקהל הנכון. פרסום פייסבוק יכול להיות עם קריאייטיב נהדר וויז'ואל מרהיב, אבל אם הקהל הלא נכון נחשף למסר אתם פשוט מבזבזים כסף. הסוד הוא כמובן לנסות ולבדוק עד שמזהים את השילוב שמביא לתוצאות הטובות ביותר.

 

איזה קהל לשלול מהפרסום

כדי שלא תבזבזו תקציב פרסום על קהל לא רלוונטי, חשוב להגדיר גם קהל שלילי. בקהל השלילי אפשר לכלול אנשים שלא גרים באזור השירות שלכם, אנשים שכבר הזמינו את השירות ולא יצטרכו אותו שוב, וכל מי שאתם יודעים שלא באמת צריך לפגוש את הפרסום שלכם. החיוב בקמפיינים בפייסבוק הוא לפי חשיפה, וחשוב לדאוג שמי שנחשף לקמפיין הוא אכן לקוח פוטנציאלי.


ניהול תקציב פרסום בפייסבוק

אין מחיר קבוע לפרסום בפייסבוק, כי אתם מגדירים את התקציב עבור הקמפיין, אבל יש כמה עקרונות מנחים שיעזרו לכם לא לבזבז כסף ולעקוב אחרי ההוצאות של הפרסום.

 

התחילו בתקציב נמוך והגדילו תקציבים לקמפיינים מצליחים

כמו שכתבנו, בדיקה ולמידה הן חלק קריטי מפרסום בפייסבוק. צרו מספר קמפיינים שונים עם תקציב זהה. את כל הקמפיינים תתחילו עם תקציב נמוך יחסית, למשל 20-50 ש"ח ליום לכל קמפיין. ברגע שאתם מזהים קמפיין שמביא לתוצאות טובות (גם בכמות וגם בעלות לתוצאה) התחילו להגדיל את התקציב שלו ובמקביל להוריד את התקציבים של הקמפיינים שמצליחים פחות. חשוב - העלאה בתקציב חייבת להיות הדרגתית, אל תכפילו את תקציב הפרסום פתאום. כדאי לשמור על עליות של 20-50% בכל פעם.

 

בדקו פרמטרים שונים וזהו מודעות מנצחות

תחת כל קמפיין, צרו סדרות מודעות דומות ושנו בהן פרט אחד שאתם רוצים לבדוק. למשל קריאייטיב זהה בכולן אבל קהלים שונים, אותו קהל ואותה תמונה אבל כיתוב שונה על התמונה, או קהלים דומים וקריאייטיב זהה אבל קריאה לפעולה שונה. כתבו לעצמכם כמה עולה לכם כל תוצאה בכל סדרת מודעות, ובסופו של דבר רוצו עם הקריאייטיב שמביא ללידים הזולים ביותר. (ככלל, ליד אמור לעלות 10$ או פחות, אבל זה משתנה מאוד ולפעמים שווה לכם לשלם גם כמה מאות שקלים על כל ליד, כך שזה חישוב שאתם צריכים לעשות לעצמכם)

 

השתמשו במיטוב תקציב קמפיין

כשיוצרים קמפיין עם כמה סדרות מודעות אפשר לבחור באפשרות "מיטוב תקציב קמפיין". מגדירים תקציב כולל לקמפיין, ומערכת הפרסום של פייסבוק דואגת לחלק את התקציב בצורה המיטבית בין סדרות המודעות כך שסדרות המודעות שמביאות לתוצאות זולות יותר ישתמשו במרבית התקציב.

פרסום בפייסבוק - מיטוב תקציב קמפיין

 

קבעו מחיר מקסימום

זאת לא חובה, אבל אם יש מחיר שאתם יודעים שהוא הגבול העליון שלכם עבור תוצאה (אם נניח חישבתם שכל ליד שעולה יותר מ-13$ כבר לא שווה לכם) תוכלו כבר בשלב יצירת הקמפיין לבחור באפשרות "תקרת עלות" במקום התוצאה הזולה ביותר.

פרסום בפייסבוק - בקרת עלות

מחיר ניהול פרסום בפייסבוק

אם זה נשמע לכם מורכב קצת, תוכלו לשכור מומחים בפרסום בפייסבוק שינהלו את הקמפיינים עבורכם.

כסף מחיר ניהול חשבון מודעות משתנה בהתאם להיקף העבודה והשירותים ונע בין 1,500-6,000 ש"ח בחודש, לא כולל תקציב הפרסום שעובר לפייסבוק עצמה.


עסקים במידרג ופרסום בפייסבוק

עסקים רבים במידרג מספרים שמאז שהצטרפו לאתר הם לא צריכים לפרסם את עצמם בשום מקום אחר, פשוט כי ההופעה במידרג מספקת להם מספיק לקוחות בלי להתעסק בפרסום בפייסבוק או בגוגל. אם מעניין אתכם לדעת איך מצטרפים לאתר - אפשר לקרוא על זה כאן. והנה מה שמספרים עסקים מדורגים באתר


עסקים במידרג מצליחים גם בלי פרסום בפייסבוק - כאן נרשמים


אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.