מוקד מידרג: 1-700-707-233

הרחקת עורבים

גם אתם מרגישים שאורב לכם עורב מחוץ לבית? אולי ירגיע אתכם לדעת שאתם לא לבד. בין אם אתם מעריכים אותם בזכות משחקי הכס או שונאים אותם בגלל היצ'קוק, הגיוני שתרצו לשמור מרחק מבעל הכנף הצווחן, המלכלך והמעט מפחיד. סיכמנו לכם את כל השיטות הקיימות להרחקת עורבים, מידת היעילות של כל אחת מהן וגם תשובה לשאלה - האם העורב באמת נקמן?

עורב

 


הכר את העורב

כמה עובדות שחשוב שתדעו לפני שאתם בוחרים אמצעי להרחקת עורבים:

עורב לא סתם העורבים הצליחו להתרבות ולהפוך לחלק מהנוף העירוני - הם סתגלנים, חכמים ולמדו לחיות לצד בני האדם ולהנות מהמזון המגוון והטעים לחיך העורבני, האוכל-כל.

עורב בשונה מיונים, עורבים מקננים על עצים ולא סביר שתמצאו אותם בבניינים או במסתורי כביסה. לכן, רוב האינטראקציה שלהם עם בני האדם מתרחשת במרפסת או בגינה, בחיפוש אחר מזון.

עורב למרות שלא תמיד קל להבחין ביניהם, בישראל חיים שמונה מינים של עורבים, כאשר שישה מתוכם נחשבים למינים מוגנים ורק שניים – העורב ההודי והעורב האפור, מוגדרים כמזיקים.

בין אם העורב שהתנחל לכם במרפסת מוגן או מזיק, המאמר מתייחס להרחקת עורבים ללא פגיעה בהם.

עורב אפור עורב הודי

שיטות לביצוע הרחקת עורבים

מי שמבצע הרחקת עורבים הם מרחיקי היונים, אך כדאי לדעת שבניגוד להרחקת יונים, השיטות הקיימות להרחקת העורבים לא מבטיחות הצלחה. בזכות אינטליגנציה גבוהה, כושר למידה מפותח ויכולת לפתור בעיות, העורבים עולים במהרה על שיטות ההרחקה ומצליחים לעקוף אותן. מרחיקי יונים ממליצים להרחיק עורבים באמצעות רשת ודוקרנים להרחקת עורבים, אבל כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת, אלה כל השיטות הקיימות להרחיק עורבים, כולל יתרונות וחסרונות:

דחליל להרחקת עורבים הרחקת עורבים באמצעות דוקרני נירוסטה.

+ יתרונות: קל להתקנה, אסתטי יחסית.

- חסרונות: יעילות מוטלת בספק שכן בשונה מיונה עורב לא תמיד מוטרד מדוקרנים.

דחליל להרחקת עורבים הרחקת עורבים באמצעות סליל קפיצי – סליל נירוסטה הפרוס לאורך המשטח.

+ יתרונות: מתאים למקומות בהם אין אפשרות להציב דוקרנים, אסתטי, קל להתקנה.

- חסרונות: יעילותו שנויה במחלוקת, יש הטוענים כי העורבים רואים בו נדנדה.

דחליל להרחקת עורבים הרחקת עורבים באמצעות רשת מתכת.

+ יתרונות: יעילה ועמידה מפני עורבים (שיכולים לקרוע רשת יונים רגילה).

- חסרונות: בולטת ולא אסתטית, לא מיועדת לסגירת שטחים גדולים, מחלידה ומצריכה תחלופה לאחר מספר שנים.

דחליל להרחקת עורבים הצבת דחליל בצורת עורב מת.

+ יתרונות: מבהיר לעורבים באופן חד משמעי שכדאי להם להתרחק מהמקום.

- חסרונות: לא אסתטי - בלשון המעטה.

דחליל להרחקת עורבים הצבת דחלילי ינשופים ושאר דורסים.

+ יתרונות: פתרון אסתטי ואפילו נחמד כקישוט למרפסת או לגינה.

- חסרונות: לא יעיל לאורך זמן, כמו שציינו העורבים חכמים ובשלב מסוים הם עולים על הטריק.

פסלים להרחקת עורבים

דחליל להרחקת עורבים  מערכת הרחקה אלקטרונית המשמיעה רעשים אולטרה-סונים שמציקים לבעלי כנף.

+ יתרונות: אסתטית, קלה להתקנה, יעילה גם נגד יונים, עטלפים ומיינות.

- חסרונות: עלות גבוהה, יעילות שנויה במחלוקת.

 

הידעת? שיטת הרחקה באמצעות שידור קולות מצוקה לא יעילה כשזה מגיע להרחקת עורבים, שלא יהססו להגיע למקום לעזרת חברם.


סיבות שיגרמו לכם להתעניין בהרחקת עורבים

אז למה שתרצו בכלל להרחיק עורבים? אלה הסיבות השכיחות:

נגד עורבים העורב הוא חיה צווחנית שחיה בלהקה וגורמת ללא מעט רעש.

נגד עורבים הלשלשת של העורב מלכלכת ועלולה להעביר מחלות. לכן חשוב לפנות אותה ולחטא את האזור – מוזמנים לקרוא עוד על ניקוי צואת ציפורים

נגד עורבים כל מי שהשאיר אי פעם צלחת אוכל במרפסת ללא השגחה יודע שהרחקת עורבים מבוקשת גם בגלל מטרד של גניבת מזון.

נגד עורבים הסיבה השכיחה ביותר להרחקת עורבים היא חשש מהתקפה של עורבים, על כך נרחיב בפסקה הבאה.

עורב מחפש מזון

האם העורב נקמן?

על אף השם הרע שיצא לו, העורב לא תוקף בני אדם ללא סיבה. כמו בעלי חיים רבים, הוא עלול לתקוף כשהוא מרגיש סכנה - לעצמו או לגוזלים שלו. בתקופת הקינון, שמתרחשת באזור חודש מאי, גוזלי העורבים עלולים להימצא על הקרקע מספר ימים עד שהם לומדים לעוף ואם תתקרבו אליהם תסווגו מיד כאויבים. הזיכרון הפנומנלי של העורב מסייע לו לזכור אתכם ולהזהיר את יתר הלהקה שאתם מהווים סכנה. סכנה 

רוב הסיכויים שבפעם הבאה שתצאו מהבית, הלהקה כולה עלולה לתקוף אתכם בצווחות ותעופה מעל הראש. לכן, כשמדובר בהרחקת עורבים, פינוי קן עורבים או גוזל שנפל מהקן – מומלץ להיעזר במרחיק עורבים שיהיה ערב לביטחונכם.

עם זאת, אם בחרתם להתקין אמצעי פשוט שלא יעורר את חמתם של העורבים, כמו דוקרנים, קפיץ מקפיץ, דחלילים, או מכשיר אלקטרוני - בהחלט ניתן לעשות זאת לבד (כל עוד מיקום ההתקנה אינו מסוכן!).


מחירי הרחקת עורבים

מחיר הרחקת עורבים משתנה בהתאם לאמצעי שנבחר:

מחיר מחיר דוקרני נירוסטה להרחקת עורבים נע סביב 70-120 ₪ למטר.

מחיר מחיר רשת מתכת נגד עורבים נע סביב 50-60 ₪ למטר.

מחיר מחיר סליל קפיצי נע סביב 60-100₪ למטר.

מחיר מחיר דחליל עורב מת, ינשוף ושאר דורסים עומד על כ-80₪, אלא אם אתם מעדיפים דחליל משוכלל שמשמיע קולות ואז המחיר עומד על כ-150₪.

מחיר מחיר מכשיר אלקטרוני להרחקת בעלי כנף משתנה בהתאם לרמת הטכנולוגיה, עוצמות התדר והמותג. מכשיר פשוט מתחיל מ-200₪ והמכשירים היקרים מגיעים ל-1500₪.

מזגן לא מחמם כדאי לדעת - הרחקת עורבים מתייקרת כאשר המיקום מסובך או מסוכן (גג רעפים למשל) או כאשר ההתקנה מצריכה שימוש בסנפלינג.


המלצות על מרחיקי עורבים

אז אם צווחת העורב אינה ערבה לאוזנכם ומדובר במטרד בלתי נסבל, מומלץ להזמין בעל מקצוע שמנוסה בהרחקת עורבים ולהימנע ממצב בו אתם נכנסים לרשימה השחורה של העורב. לצורך כך הכנו לכם רשימה של מרחיקי יונים מומלצים שעוסקים בהרחקת עורבים לפי דירוג וחוות דעת של לקוחות קודמים. לאחר קבלת השירות נתקשר אליכם על מנת לבדוק אם עפתם עליו או לא.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה השיטה היעילה ביותר להרחקת עורבים?

קיימות מגוון שיטות להרחקת עורבים: דוקרני נירוסטה, סליל קפיצי, רשת מתכת, דחלילים שונים ומערכת אלקטרונית. לכולן יתרונות וחסרונות המפורטים במאמר. כדאי לדעת שבשונה מהרחקת יונים, יעילות הרחקה עורבים מוטלת בספק, כיוון שהעורב, בהיותו יצור אינטיליגנטי, עולה במהרה על הטריק ולרב מצליח לעקוף אותו.

האם אפשר להרחיק עורבים באופן עצמאי?

אם בחרתם להתקין אמצעי פשוט כמו דוקרנים, סליל קפיצי, דחלילים, או מכשיר אלקטרוני - בהחלט ניתן לעשות זאת לבד (כל עוד מיקום ההתקנה אינו מסוכן!). אם בחרתם באמצעי מורכב יותר להתקנה כמו רשת מתכת או כאשר המיקום מסוכן או מסובך - עדיף להיעזר בבעל מקצוע. כמו כן כשמדובר בפינוי קן עורבים או גוזל שנפל מהקן – אין לגעת בו ואפילו לא להתקרב אליו. מומלץ להיעזר במרחיק עורבים מנוסה.

כמה עולה להרחיק עורבים?

מחיר הרחקת עורבים תלוי בשיטת ההרחקה: התקנת דוקרנים, רשת מתכת וסליל קפיצי נעה סביב 70-120 ש"ח למטר. מחיר דחלילים עומד על 80 ש"ח לדחליל פשוט ויכול להגיע ל-150 ש"ח לדחליל משוכלל. מכשיר אלקטרוני להרחקת כל בעלי הכנף הוא היקר ביותר - מחירו מתחיל ב-200 ש"ח ויכול להגיע לכ-1500 ש"ח. כמו כן, עלות ההרחקת עורבים מתייקרת כאשר המיקום מסובך או כאשר ההתקנה מצריכה שימוש בסנפלינג.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק