מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניהול ואחזקת מבנים

חברת ניהול ואחזקת מבנים חובשת שני כובעים - ניהול מבנה (גביית דמי ועד הבית ודאגה לתיקונים קטנים) ואחזקה שלו (בניית תקציב והזמנת בעלי מקצוע לעבודות גדולות). חברת הניהול בעצם לוקחת על עצמה את תפקיד יו"ר ועד הבית הקלאסי. מה המחירים, מה כוללים השירותים וגם כמה טיפים לעבודה מול חברת ניהול ואחזקת מבנים - תחזיקו חזק - מתחילים


ניהול ואחזקת מבנים

ממש כמו שמשתמע מהשם, חברת ניהול ואחזקת מבנים אחראית על שני תחומים – ניהול הבניין ואחזקה שלו. כל אחד מהתחומים מכיל תפקידים שונים ומיד נפרט מה כל אחד מהם כולל וגם כמה זה צריך לעלות.

בקצרה - התפקיד של חברת ניהול ואחזקת מבנים הוא להחליף את תפקיד יו"ר ועד הבית שממלא לרוב אחד הדיירים בבניין.

 

בניינים בניהול חברת ניהול ואחזקת מבנים

ניהול מבנים

בתחום ניהול מבנים, חברת הניהול והאחזקה אחראית על שני דברים:

מספר 1 גביית התשלום החודשי עבור ועד הבית מדיירי הבניין (לרוב באמצעות אפליקציה ייעודית) לחשבון הבנק של וועד הבית.

מספר 2 ביצוע תיקונים קטנים בבית המשותף, כמו החלפת מתג שהתקלקל או החלפת נורה שנשרפה. את התיקונים מבצע איש תחזוקה מטעם חברת הניהול והאחזקה שמגיע אחת לשבוע לסיור בבניין. גם דיירי הבניין יכולים לדווח על התקלות השונות, לרוב באמצעות אותה אפליקציה שהזכרנו קודם או בדיווח ישיר לאיש התחזוקה.

 

חשמלאי מחליף מתג תאורה

אחזקת בניין

כשזה מגיע לאחזקת בניין, תפקידה של חברת הניהול והאחזקה כולל שני תחומי אחריות עיקריים:

 

מספר 1 בניית תקציב לאחזקת בניין

לפני תחילת העבודה של חברת הניהול והאחזקה עם דיירי הבניין, נציג מטעמה יגיע כדי לבדוק מה מצב הבניין, איזה שירותים דרושים לאחזקתו (לדוגמה, שירותי ניקיון, גינון, הדברה וכו') ולהביא הצעות מחיר לשירותים של בעלי המקצוע הדרושים לאחזקת הבניין השוטפת.

תקציב בהתאם להערכת התקציב הזאת נקבעת העלות החודשית שכל דירה בבניין תשלם עבור הניהול והאחזקה שלו.

בניין ישן לבניית תקציב לניהול ואחזקה

 

מספר 2 תיאום שירות עם בעלי מקצוע

אם, לדוגמה, איש התחזוקה גילה שהמנורה בכניסה לבניין לא התקלקלה אלא שיש קצר בלוח החשמל של הבניין - כבר לא מדובר בתקלה קטנה ונקודתית שהוא יכול לטפל בה. לכן, במצב כזה, חברת ניהול ואחזקת מבנים תזמין חשמלאי לתיקון קצר, תתאם זמן הגעה, ונציג מטעמה ילווה את בעל המקצוע.

בנק בנוסף, חברת האחזקה תדאג להעברת התשלום לבעלי המקצוע השונים מחשבון הבנק של ועד הבית. לדוגמה, עבור ניקוי חדר המדרגות, בדיקת כיבוי אש בבית משותף, בדיקת מעליות תקופתית, אחזקת גינה בבית המשותף, הדברה תקופתית ועוד.

קצר חשמלי בבית

טיפים לעבודה עם חברת ניהול ואחזקת מבנים

עכשיו, כשאתם מבינים איך חברת ניהול ואחזקת מבנים עובדת, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בהתנהלות מולה:

מספר 1 צבוע וודאו שתשלומי ועד הבית מופקדים לחשבון ייעודי - שימו לב שכספי ועד הבית שדיירי הבניין משלמים מופקדים לחשבון הבנק של ועד הבית ולא לחשבון של חברת הניהול והאחזקה. כך תמיד תוכלו לדעת למה הכסף משמש והסיכון לשימוש לרעה בכספים יפחת.

מספר 2 צבוע בדקו שלחברת ניהול ואחזקת ועד בית יש ביטוח - לפני שאתם סוגרים עם חברת ניהול ואחזקת מבנים, וודאו שיש לה ביטוח צד ג' או ביטוח אחריות מקצועית על שמה. ביטוחים אלה יתנו לכם שקט במקרה, חלילה, של נזק שנגרם למבקר בבניין או עובד תחזוקה. במקרה כזה, חברת הביטוח תכסה את העלויות ולא דיירי הבניין. לכן, אל תסתפקו רק בהוספה של החברה לביטוח הבניין המשותף שלכם.

מספר 3 צבוע בחרו את שיטת התמחור המתאימה לכם - מחיר ניהול ואחזקת מבנים (ממש כמו מחיר ועד הבית הקלאסי) יכול להתחלק בין הדירות בבניין בשני אופנים - חלוקה שווה בין כל הדירות או חלוקה לפי שטח הדירה כך שדירה בעלת שטח גדול יותר תשלם יותר עבור שירותי הניהול והאחזקה.

שימו לב המחיר הכולל שתשלמו עבור חברת ניהול ואחזקת מבנים לא ישתנה אבל המחיר פר דירה יושפע מהבחירה.

 

בניין מנוהל על ידי חברת ניהול ואחזקת מבנים

מחיר ניהול ואחזקת מבנים

כמו שתפקיד חברת ניהול ואחזקת מבנים מורכב משני חלקים, כך גם המחיר:

כוכבית המחירים לא כוללים מע"מ.

 

מחיר ניהול מבנים

התשלום עבור ניהול ועד בית הוא התשלום היחיד שמשולם לחברת הניהול והאחזקה עצמה.

מחיר חברת ניהול ועד בית נע בין 80-120 ₪ לדירה, לחודש. המחיר תלוי במספר הדירות בבניין, ככל שיש יותר דירות בבניין כך המחיר לדירה יורד.

 

מחיר אחזקת בניין

סימן קריאה התשלום עבור אחזקת הבניין עובר מחשבון הבנק של הועד (שאותו מנהלת חברת הניהול) לבעלי המקצוע המספקים את שירותי האחזקה של הבניין ולא לחברת הניהול.

מחיר התמחור של אחזקת בניין קצת יותר מורכב מתמחור ניהול הבניין והמחיר יכול לנוע בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים בחודש לדירה.

כך לדוגמה, מחיר האחזקה של בניין עם מעלית יהיה יקר יותר ממחיר אחזקת בניין בלי מעלית. גורם נוסף שמשפיע על המחיר הוא תדירות השירות. לדוגמה, שירותי ניקיון דו שבועיים יעלו את מחיר אחזקת הבניין לעומת ניקיון חד שבועי.

כדי לסבר את האוזן, הנה כמה מחירים של שירותי אחזקת בניין נפוצים שמשפיעים על עלות ועד הבית:

כוכבית שימו לב שהמחירים הם לכל הבניין ומתחלקים בין כל הדיירים כתוספת למחיר ניהול ועד הבית.

 

ניקיוןשירותי ניקיון - מחיר ניקוי חד שבועי קבוע לבית משותף נע בין 250-1,000 ₪ לחודש והוא תלוי במספר הקומות במבנה ובגודל החללים. לדוגמה, מחיר שירותי ניקיון לבניין בן 3 קומות, שכולל רק גרם מדרגות יהיה קרוב לטווח התחתון. לעומת זאת, מחיר ניקיון בניין בן 10 קומות שכולל לובי כניסה וחלל משותף בין הדירות, יהיה בטווח העליון של המחירים.

שירותי ניקיון לבית משותף

 

תיקן גרמני שירותי הדברה - מחיר הדברה נגד ג'וקים בבניין, שכוללת ריסוס בורות ביוב, נע בין 330-380 ₪ לבניין בן 2 קומות. כל קומה נוספת תעלה את מחיר ההדברה בכ-100 ₪. מומלץ לבצע את ההדברה אחת לשנה.

ריסוס בורות ביוב בבניין משותף

 

עץ בגינה מעוצבת אחזקת גינה - מחיר אחזקת גינה בבית משותף נע בין 500-1,200 ₪ לחודש והוא כולל את עבודת הגנן בלבד במשך שעה עד שעה וחצי. כך לדוגמה, מחיר אחזקת גינה קטנה שכולל גיזום קל של שיחים ודשא, יהיה בסביבות 500 ₪. להבדיל, מחיר אחזקת גינה גדולה בה יש צורך בגיזום שטח גדול של דשא, דישון צמחים, גיזום שיחים ועצים וכו', יהיה קרוב יותר ל-1,200 ₪.

גינה מתוחזקת בבית משותף

 

מעלית בדיקה תקופתית למעלית - בדיקה כזו יש לבצע פעם בחצי שנה באמצעות מהנדס מוסמך. מחירה נע בין 200-500 ₪ לבדיקה, למעלית.

מעליות בבניין משותף

 

כסף הוצאות בלתי צפויות - כדי לממן את עלות החלקים במקרה של תקלות בבניין או עבודות גדולות ומפתיעות כמו איטום חדש לגג או כריתת עץ שניזוק בסופה האחרונה, חברת הניהול והאחזקה גובה תוספת למחיר האחזקה שנעה בין 8-14 אחוזים ממחיר ועד הבית. ככל שיש יותר דירות בבניין כך התוספת תהיה קטנה יותר.


חברות מומלצות לניהול ואחזקת מבנים

אם אתם לא יכולים לחכות להעביר הלאה את החובות של ניהול ועד בית, אספנו עבורכם רשימת חברות ניהול ואחזקת מבנים מומלצות שתרגישו בנוח להשאיר את ניהול ואחזקת הבית המשותף בידיהן. לאחר שתקבלו הצעת מחיר ותתחילו את העבודה המשותפת, ניצור קשר לקבלת חוות דעת. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך עובדת חברת ניהול ועד בית?

חברת ניהול ועד בית אחראית על ניהול הבניין ואחזקתו. הניהול כולל אחריות על גביית תשלומי ועד הבית מדיירי הבניין ותיקון תקלות קלות בבניין.

כמה עולה חברת ניהול לבניין?

מחיר חברת ניהול בניין מתחלק למחיר עבור שירותי הניהול שנע בין 80-120 ₪ לדירה ולמחיר האחזקה שנע בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים ותלוי בשירותי האחזקה (כמו ניקיון, גינון ועוד).

אנשים שהתעניינו בניהול ואחזקת מבנים התעניינו גם בזה...

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק