עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ביטול פסילה מנהלית

פסילה מנהלית ניתנת על ידי שוטר בדרגת פקח ומעלה, ללא משפט או הוכחות לביצוע עבירה. פסילה מנהלית אמורה להיות זמנית עד שיוכח אם הנהג סיכן הולכי הרגל ונוסעים אחרים, וניתן לבטל אותה אם היא ניתנה שלא כצדק או שהוכח שהנהג לא אשם בעבירה. הליך ביטול פסילה מנהלית יכול להשפיע על עתיד הרישיון שלכם, אז לפני שאתם פונים לעורך דין –  קראו כאן את כל המידע שאתם צריכים לדעת


מה זה פסילה מנהלית

פסילה מנהלית היא פסילה של רישיון הנהיגה לזמן מוגבל, הניתנת על ידי קצין משטרה. בשונה משלילת רישיון שבדרך כלל ניתנת מהרשות השופטת כענישה על עבירה (לאחר דיון בבית משפט), פסילה מנהלית לא דורשת משפט או הוכחה לביצוע עבירה, ושוטר בדרגה המתאימה יכול לתת לכם פסילה מנהלית במקום, ללא הוכחות.

את הפסילה המנהלית תקבלו משוטר בדרגה המתאימה (פקח ומעלה). ייתכן שתצטרכו לבצע את השימוע לפני הפסילה במקום העבירה, או שתזומנו לתחנת משטרה במהלך שלושת הימים אחרי התאונה. בגלל היעדר המשפט והאופן המהיר בו ניתנת הפסילה, פסילה מנהלית היא זמנית עד לדיון בבית משפט או עד קבלת החלטת שופט שתוכיח שאתם באמת אשמים בעבירה. ניתן לתת פסילה מנהלית ל-30, 60 או 90 יום, כתלות בחומרת העבירה, כאשר פסילה ל-90 יום ניתנת על מעורבות בתאונה קטלנית שהביא למותו של אדם.

 

הפקדת הרישיון

לפני הפסילה תתבקשו להתייצב לשימוע מול קצין משטרה (ייתכן שאפילו תבצעו את השימוע במקום שעצרו אתכם בכביש) ואם הוא יחליט לאחר השימוע על פסילה - תצטרכו להפקיד אצלו את הרישיון לתקופה שהוא החליט. שימו לב שספירת ימי הפסילה תתחיל רק לאחר הפקדת הרישיון, אז חבל לגרור את זה.

 

פסילה מנהלית

פסילה מנהלית משוטר

הנה כמה טיפים שחשוב לדעת על שימוע לפני פסילה מנהלית:

חוזה שכירות לעסק  התייעצו עם עורך דין. גם אם נמצא שוטר בדרגה המתאימה שיכול לעשות לכם שימוע באותו רגע, תוכלו לבקש לבצע שיחה עם עורך דין טרם השימוע. זה מומלץ במיוחד כי מה שתגידו בשימוע ימשיך ללוות אתכם גם בבית המשפט לאחר מכן, ורצוי לדעת מה להגיד כדי להקל על העונש.

חוזה שכירות לעסק  יש לכם עבר תעבורתי נקי? זכיתם. ככל שהעבר התעבורתי שלכם יותר נקי (לא ביצעתם עבירות קודמות) יש סיכוי גדול יותר שהשוטר יחליט לא לפסול לכם את הרישיון. לכן, כדאי להדגיש בשימוע שמדובר בעבירה ראשונה שלכם. אם המקרה שלכם הפוך וזו לא עבירה ראשונה, המנעו מלדבר על מקרי עבר או להצדיק את עצמכם, זה עלול לשמש נגדכם.

חוזה שכירות לעסק  אל תהיו אדישים. שוטרים יכולים לפסול רישיון כדי למנוע מנהגים בעלי פוטנציאל סיכון גבוה להמשיך לנהוג עד לדיון בבית משפט. דאגו לציין שאתם מודעים לסיכון בעבירות תנועה ושאתם לא מקלים ראש במה שקרה. התנגדות ואדישות לעבירה יכולה לעלות את רמת המסוכנות שלכם בעיני השוטר, אשר יתלבט אם אתם מבינים את צו השעה.

 

פסילה מנהלית משוטר

ביטול פסילה מנהלית

ניתן לבטל פסילה מנהלית וזה אפילו תהליך די מהיר (אמור לקחת עד שלושה ימים לקבל תשובה על בקשה לביטול הפסילה), אך זה לא כל כך פשוט לביצוע. כדי לבטל פסילה מנהלית תצטרכו להוכיח שאתם לא מסוכנים לנהגים והולכי רגל בכביש ו/ או שנגרמת לכם פגיעה מתקופת שלילת הרישיון, בפן הרפואי, הכלכלי, המקצועי ועוד.

עם זאת, שימו לב שאם באמת הייתם אשמים בעבירה החמורה ורוב הסיכויים שיישלל לכם הרישיון (לדוגמא בנהיגה בהשפעת סמים או אלכוהול או פגיעה בהולך רגל), הפסילה תתקזז מזמן העונש שינתן לכם מאוחר יותר, ובמצבים כאלו לא רצוי לבטל את הפסילה.

 

איך מגישים בקשה לביטול פסילה מנהלית

חשוב לציין שבית המשפט לא מקל ראש ולא מרבה לבטל החלטות של שוטר ולבטל את הפסילה, בעיקר אם אין לכם טיעונים טובים, אך אם אתם יכולים להוכיח שאתם לא אשמים בעבירה (נניח הייתם רכב שלישי בתאונת שרשרת ולא יכלתם למנוע את התאונה) – תוכלו לבקש לבטל את הפסילה. את הבקשה לביטול פסילה מנהלית מגישים למשרד הרישוי.

חוזה שכירות לעסק אם הצלחתם לבטל את הפסילה המנהלית, העבירה לא תופיע לכם בתיק התעבורתי ולא תיספר אם חלילה תצברו עבירות נוספת בעתיד.

 

הגשת בקשה לביטול פסילה מנהלית

ביטול פסילה מנהלית עם עורך דין

סיכויי ההצלחה של ביטול פסילה מנהלית עולים אם אתם נעזרים בעורך דין, בעיקר כי יש לו ניסיון עם ניסוח הסיבות שיכולות להביא לביטול הפסילה.

אם תעזרו בעורך דין לביטול פסילה מנהלית, הוא יוכל גם להגיש את דו''ח הבקשה לביטול הפסילה בשמכם, וגם לייצג אתכם בהליך המשפטי אם לא תתקבל הבקשה לביטול.

חוזה שכירות לעסק בבית משפט לתעבורה בכל מקרה תצטרכו את שירותיו של עורך דין, אז אם אתם יודעים שאתם אשמים בעבירה, רצוי להתייעץ עם עורך עוד בשלב השימוע לפסילה מנהלית.

 

ליווי תהליך ביטול פסילה מנהלית

מחיר ביטול פסילה מנהלית

מחיר ביטול פסילה מנהלית משתנה בין עורכי הדין השונים ותלוי במוניטין, הבניסיון של עורך הדין וגם בחומרת העבירה שבוצעה.

מחיר ביטול פסילה מנהלית נע בין 1,800 – 3,000 ש''ח לרוב, אך יכול להגיע ל-10,000 שקלים ויותר במקרה של הריגה בכביש.

חוזה שכירות לעסק המחיר כולל את הגשת בקשת ביטול הדו''ח (אין אגרת תשלום) וכן הייצוג בבית משפט, ואמור לכלול גם כל טופס או בקשה שתידרשו בקשר לעבירה הנתונה גם לאחר ההליך המשפטי.

*חשוב לציין - המחירים המובאים כאן הם טווח מחירים ממוצע, אך הם אינם מחייבים ולכל עורך דין הזכות לגבות לפי שיקול דעתו.


נהיגה בזמן פסילה מנהלית

שימו לב - חוץ מזה שנהיגה בזמן פסילה מנהלית היא עבירה על החוק (ונחשבת אפילו עבירה חמורה מאוד), היא תוביל ברוב המקרים לשלילת רישיון לתקופה של שלוש שנים (!), וגם בית המשפט וגם המשטרה לא מקלים ראש בעבירה זו.

שימו לב שגם אם לא הפקדתם את הרישיון שלכם, אתם עדיין תיחשבו בפסילה ולא תוכלו לנהוג.

פסילה מנהלית

עורכי דין מומלצים לביטול פסילה מנהלית

אין ספק שהחיים הרבה יותר קשים בלי רישיון נהיגה. ריכזנו עבורכם עורכי דין מומלצים לביטול פסילה מנהלית שיוכלו לסייע לכם להחזיר את הרישיון. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ואם תעזרו באחד מהם, נבקש שתדרגו אותם גם אתם – ככה אנחנו שומרים על הביקורות באתר מעודכנות תמיד.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה ביטול פסילה מנהלית עם עורך דין?

לרוב עורך דין יגבה בין 1,800- 3,000 ש''ח על הגשת ביטול פסילה מנהלית מטעמכם. אם ביצעתם עבירה חמורה במיוחד או הייתם מעורבים בתאונה קטלנית, המחיר יכול להיות כמה עשרות אלפי שקלים. 

איך מבטלים פסילה מנהלית?

כדי לבטל פסילה מנהלית עליכם להוכיח שלא הייתם אשמים בעבירה שבוצעה או להוכיח שאינכם מהווים סכנה לסובבים אתכם בכביש. את הבקשה עצמה תוכלו להגיש באתר של משרד הרישוי. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק