עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

פוליש לרצפת טרצו

פוליש לרצפת טרצו יהיה לרוב פוליש קריסטל, שיחזיק שלוש שנים. תוכלו לבחור גם בפוליש ווקס שיהיה הרבה יותר זול (ההבדל יכול להגיע ל-1,000 ₪) אבל יחזיק רק שנה. אם טרצו אין זו אגדה: במאמר הבא נציג את ההבדלים בין סוגי הפוליש השונים כדי שתוכלו לבחור בפוליש שהכי יתאים לרצפת הטרצו שלכם.


פוליש לרצפת טרצו

טרצו היא עיירה פסטורלית באיטליה אליה מייחסים את המצאת הטרצו, או בעברית צחה: בלטה. טרצו הוא שם לאריחים עשויי בטון לבן וחצץ. בניגוד לרצפות עשויות אבנים סינטטיות, כן אפשר להבריק ולעשות פוליש לרצפת טרצו, או "לחדש" רצפת טרצו אם תרצו. מיד נסביר איך זה נעשה, אבל בואו נבין קודם מה זה פוליש בכלל.

פוליש הוא עבודת ניקיון שמטרתה להבריק את הרצפה (לאחר שעברה ספונג'ה). יש שני סוגי פוליש נפוצים שנעשים על ידי מכונות ייעודיות: פוליש קריסטל ופוליש ווקס. צפו בגיא, בעל חברת ניקיון, שמסביר על ההבדל ביניהם:

רצפת טרצו לאחר פוליש

פוליש ווקס לרצפת טרצו

פוליש ווקס נעשה על ידי מריחת חומר דמוי שעווה (ווקס = Wax) שמבריק את הרצפה. חברת הניקיון תמרח את החומר בעזרת מכונה עם גלגל מסתובב.

איקס עמידות - בניגוד לפוליש קריסטל, פוליש ווקס הוא חיצוני בלבד והברק יחזיק עד שנה: זאת אומרת שאפקט ההברקה נעשה באמצעות הווקס שמורחים על רצפת הטרצו ולא מחדירים חומרים לבלטות עצמן.

וי מחיר - המניע לבחור בפוליש ווקס הוא בעיקר כלכלי. ההבדל בין פוליש ווקס לפוליש קריסטל בדירת 100 מ"ר, למשל, יכול להיות בין 500-1,500 ₪.


פוליש קריסטל לרצפת טרצו

פוליש קריסטל נעשה על ידי צמר פלדה, חומרי ניקוי וגלגל הברקה במספר שלבים, כשבכל שלב חברת הניקיון תחדיר לרצפת הטרצו חומר אחר באמצעות קרצוף.

וי עמידות - פוליש קריסטל יחזיק עד שלוש שנים, פי שלוש מפוליש וקס ולכן הוא גם הפוליש המומלץ יותר על ידי חברות ניקיון.

איקס מחיר - פוליש קריסטל הוא גם הרבה יותר יקר מפוליס ווקס.

למרות כל היתרונות, פוליש קריסטל לא מתאים לכל רצפת טרצו ובמקרים מסוימים כדאי לבחור דווקא בפוליש ווקס (וממש עוד רגע נסביר מתי).

צפו בשי, בעל חברת ניקיון, שמסביר מה זה פוליש קריסטל, איך עושים אותו ואיך לשמור עליו לאורך זמן:

רצפת טרצו לאחר פוליש

איזה פוליש מתאים לרצפת טרצו?

כמו שאמרנו קודם, פוליש קריסטל הוא פוליש מומלץ יותר מפוליש ווקס, אבל זה לא אומר שהוא תמיד יהיה הפוליש שהכי יתאים לרצפת הטרצו שלכם. בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם את כל המשתנים שיעזרו לכם לבחור  בפוליש שיתאים לחידוש הרצפה שלכם.

 

מצב הרצפה

אם ימי הזוהר של רצפת הטרצו שלכם מאחוריה והיום היא קצת "שרוטה", החומרים שמחדירים לרצפה במהלך פוליש קריסטל עלולים לפורר אותה. במצב כזה כדאי לעשות פוליש ווקס, שישמור על רצפת הטרצו כמו שהיא עד השנה הבאה, או דווקא ללטש את הרצפה ולתת לה מראה חלק ואחיד. אחרי הליטוש תוכלו לעשות איזה פוליש שתרצו.

 

תדירות התנועה

אם אתם מתכננים לעשות פוליש לרצפת טרצו בחדר שזזים ומתהלכים בו בתדירות גבוה, כמו סלון או מטבח, כדאי לבחור בפוליש קריסטל, שנחשב לאיכותי יותר ויחזיק זמן רב יותר מאשר פוליש ווקס.

 

גודל התקציב

כסף מגלגל את העולם, אז מה הפלא שהוא גם שיקול בבחירת פוליש לרצפת טרצו? פוליש אמנם יחזיק זמן רב יותר אבל הוא גם יקר יותר מפוליש ווקס בצורה משמעותית.

פוליש לרצפת טרצו

מחיר פוליש לרצפת טרצו

פוליש לרצפה מחיר פוליש קריסטל לרצפת טרצו נע בין 20-30 ₪ למ"ר.

פוליש לרצפה מחיר פוליש ווקס לרצפת טרצו נע בין 15-20 ₪ למ"ר.

המחירים לא כוללים מע"מ.

כוכביםאם רצפת הטרצו שלכם קטנה מ-100 מ"ר, יכול להיות שחברת הניקיון תגבה מחיר מינימום של 1,500-2,000 ₪ כדי שישתלם לה בכלל להגיע אליכם עם צוות וציוד.

כוכבים אם רצפת הטרצו שלכם שחוקה ומלאת שריטות, יכול להיות שתעדיפו לעשות גם ליטוש רצפה לפני הפוליש. מחיר ליטוש שנעשה יחד עם פוליש יעלה את המחיר ב-10 ₪ למ"ר.

ליטוש מרצפות טרצו

איך לשמור על הפוליש לאורך זמן?

לא משנה אם בחרתם בפוליש ווקס או בפוליש קריסטל, יש שתי פעולות שחשוב להפקיד עליהן כדי לשמור על הפוליש לאורך זמן:

מספר 1 לשטוף את הרצפה בחומר ניקוי יעודי: כשאתם עושים ספונג'ה השתמשו בחומר מיוחד לווקס או בחומר משמר קריסטל, שישמור על הברק לאורך זמן. חומרי ניקיון סטנדרטיים עלולים לשחוק את הפוליש מהר יותר.

מספר 2 להימנע מגרירת רהיטים: רהיטים גרורים ישאירו ראיות בולטות על הבלטות. ככה תשמרו על הפוליש ועל היחסים עם השכנים באותו זמן.

חידוש מרצפות טרצו

חברות ניקיון לפוליש רצפת טרצו

אחרי שלמדתם על ההבדלים בין סוגי הפוליש השונים ובחרתם בפוליש שהכי מתאים לרצפת הטרצו שלכם, הגיע הזמן להזמין חברת ניקיון מקצועית שתבצע אותו. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימת חברות ניקיון מומלצות לפוליש לרצפת טרצו, עם חוות דעת של לקוחות קודמים.


;

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק