מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי אקווריום

חשוב לבצע ניקוי אקווריום לפחות פעם בחודש וחצי כדי לשמור על הנראות של האקווריום, אבל גם על הבריאות של הדגים. במדריך הבא תמצאו הרבה מידע חשוב על כל השלבים בתהליך ניקוי אקווריום (למשל, צריך לרוקן את המים באקווריום, אבל לא יותר משליש), כמה יעלה ניקוי אקווריום יסודי עם בעל מקצוע (בדרך כלל 1,000-500 ₪, לא כולל חומרים) ואילו דגים כדאי לשלב באקווריום כדי להפחית את הצורך בניקוי.


ניקוי אקווריום

ניקוי אקווריום צריך לבצע בערך פעם בחודש וחצי - תלוי בגודל האקווריום ואיכות התכנון שלו. כל ניקוי אקווריום צריך לכלול:

אחד ניקוי הדפנות מבפנים ומבחוץ, המכסה והתאורה.
שתיים ניקוי הפריטים הקישוטיים - סלעים, צמחים מלאכותיים ועוד.
שלוש ניקוי המצע בקרקעית.
ארבע ניקוי הפילטר והצינורות.
חמש החלפת המים - בעלי מקצוע בתחום האקווריומים מדגישים שהשלב החמישי הוא החשוב מכולם לשמירת הבריאות של הדגים והניקיון באקווריום.

 

עיצוב אקווריום עם רקע כהה

מחיר ניקוי אקווריום

אם אתם מעדיפים להזמין ניקוי אקווריום מקצועי, המחיר נע בין 1,000-400 ₪ לניקוי אקווריום חד פעמי. המחיר תלוי בגודל האקווריום, זמן הניקוי שהוא דורש, סוג הפילטרים (האם יש בהם חומרים מיוחדים שדורשים החלפה?) ועוד.

אם יש לכם דגים וצמחייה שזקוקים לבדיקת מדדי המים, חומרים מיוחדים או מזון ייחודי, זה יעלה את המחיר בעוד כמה מאות שקלים, כדי לכסות את הוצאות בעל המקצוע. כדי לחסוך את העלות הזו, אתם יכולים לקנות את החומרים הדרושים בעצמכם. אם אתם מזמינים ניקיון תקופתי ולא חד פעמי, סביר שאיש האקווריומים יסכים לתת לכם הנחה. בנוסף לזה, אם האקווריום שלכם מורכב במיוחד, יש אנשי אקווריומים שיציעו לכם שירות ניטור מקצועי למדדים באקווריום (מליחות, חומציות, רעלים ועוד).

 

איש אקווריום מבצע ניקוי אקווריום בעזרת שואב רפש

ניקוי אקווריום - שלבי ניקיון

עכשיו נפרט על כל אחד מהשלבים של הניקיון:

 

1. הסרת אצות מהדפנות בניקוי אקווריום

בכל ניקוי אקווריום חשוב לנקות את החלקים החיצוניים של האקווריום (הזכוכית, המכסה, והתאורה) וגם את החלק הפנימי של הזכוכית. צריך להסיר מהדפנות את כל האצות שנדבקו אליהן והופכות את האקווריום לפחות שקוף. זה תמיד יהיה השלב הראשון, לפני שמנקים את המצע, כי כל הלכלוך שתסירו ישקע למצע.

 

ניקיון חניון מגנט ניקוי צף: 

מומלץ לקנות מגנט ניקוי צף בשביל לנקות את הדפנות. זה כלי שמורכב משני חלקים - חלק אחד הוא ספוג שמוכנס לאקווריום ויכול לצוף במים, החלק השני נועד לאחיזה שלכם. שני החלקים מכילים מגנט, ובאמצעותם אתם יכולים לעשות ניקוי לזכוכית באקווריום בלי להכניס את היד למים. חלק מהמגנטים מכילים גם להב קטן שמאפשר לגרד אצות יותר עקשניות.

סימן קריאה, סימן קריאה ורוד לא מומלץ להתקרב עם המגנטים לקרקעית אם יש לכם מצע חולי או חצץ דק מאוד. הגרגירים עלולים להיתקע בין המגנטים, והשפשוף יגרום לשריטת הדפנות בפנים האקווריום.

 

ניקוי אקווריום במגנט

 

2. הסרת אצות מפריטים קישוטיים בניקוי אקווריום

אצות נוטות להיצמד לסלעים וקישוטים שאנחנו מניחים באקווריום. יש כאלו שימליצו על השריה של הפריטים בחומר קוטל-אצות, אבל עדיף להימנע מהחדרה של חומרים כימיים למי האקווריום. ככל האפשר, מומלץ להיעזר בפתרון הטבעי - דגים מנקים. אלה דגים חמודים שאוכלים את האצות מהפריטים והדפנות, ואפשר לשלב כמות דגים שתתאים לניקוי אקווריום בגודל שיש לכם. דגים מנקים שיתאימו לאקוווריום שלכם יכולים להיות דגי אוטוצינקלוס, אנציסטרוס, קרוסוצילוס ועוד. 

סימן קריאה, סימן קריאה ורוד אם יש לכם צמחייה אמיתית באקווריום, חשוב לבחור דג מנקה שלא ינשנש לכם את הצמחים. כדאי להתייעץ עם איש אקווריומים מנוסה או עם מוכר דגי נוי לפני הקנייה.

 

דג אנציסטרוס מנקה אקווריום

 

3. המצע בקרקעית בניקוי אקווריום

לאורך הזמן, המצע בקרקעית של האקווריום צובר רפש שעשוי משאריות אוכל והלכלוך שהדגים מייצרים. חשוב מאוד להוציא את הרפש בניקוי אקווריום, כדי שלא יזהם את המים וימית את הדגים.

חלק מהחנויות יציעו לכם לקנות בקטריות שיפרקו את הרפש. זה פתרון יקר, ואנחנו מציעים להיצמד לפתרון הטוב והפשוט - לשאוב את הרפש בעזרת מכשיר "שואב רפש". זה צינור שנראה קצת כמו שואב אבק, ויודע להפריד בין החצץ לרפש כאשר עוברים באמצעותו על מצע האקווריום. חשוב לעבוד איתו בעדינות, כדי שאבק ורפש לא יתפזרו באקווריום ויעכירו את המים.

דג דגים שוכני קרקעית:

כדאי להחזיק באקווריום גם דגים שוכני קרקעית. אלה דגים ששוחים בקרבת המצע של האקווריום. השחייה שלהם מפחיתה הידבקות של הרפש למצע, כך שקל יותר לנקות אותו. דגים שוכני קרקעית טובים לאקווריום הם דגי קולי לוץ' או קורידורס, וחשוב להאכיל אותם באוכל מיוחד ששוקע לקרקעית.

 

שואב רפש בניקוי אקווריום

 

4. הפילטר והצינורות בניקוי אקווריום

בכל ניקוי אקווריום, חשוב לנקות ולרוקן גם את הפילטרים והצינורות. יש פילטרים שמכילים בקטריות מיוחדות וחשובות לחיים באקווריום. פילטרים כאלה אסור לשטוף במי ברז, אלא רק במי אקווריום. התייעצו עם איש אקווריומים או עם המוכר שמכר לכם את הפילטר.

 

5. החלפת מים בניקוי אקווריום

זה השלב הכי חשוב כדי לשמור על הדגים בריאים. בניגוד אולי למה שחשבתם, לא מחליפים את כל המים. זה אפילו אסור. החלפה כזו יכולה לגרום לדגים לסטרס בגלל השינוי הפתאומי בטמפרטורה ובהרכב המים. לכן מחליפים רק שליש מהמים. אפשר לשאוב את המים בעזרת משאבה, או אפילו להסתפק בדלי. רק כמובן, שימו לב שאתם לא שואבים גם את אחד הדגים. המים החדשים שאתם מכניסים לאקווריום צריכים להיות מסוננים מכלור ולהכיל את כל החומרים שהדגים שלכם צריכים, אם יש לכם דגים מיוחדים באקווריום.

סימן קריאה, סימן קריאה ורוד יש להכניס את המים החדשים בעדינות, בזרם חלש. שפיכה של כל המים בבת אחת תזעזע את הדגים.

 

עיצוב אקווריום

אנשי אקווריום מומלצים לניקוי אקווריום

כמו שראיתם, ניקוי אקווריום 'כמו שצריך' דורש ידע מקצועי אמיתי, והיכרות טובה עם הדגים והצמחייה שיש לכם באקווריום. גם אם אתם מנקים את האקווריום בעצמכם, כדאי להזמין איש מקצוע כל כמה חודשים לצורך ניקוי אקווריום יסודי יותר. לכן ריכזנו לכם רשימת אנשי אקווריומים מומלצים לניקוי אקווריום - כולם עם חוות דעת ודירוגים של לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך שומרים על מים צלולים באקווריום?

לפני הכל, חשוב לבחור פילטר שמתאים לגודל האקווריום שלכם. אם הפילטר קטן מידי הוא לא יצליח לנקות ביעילות את המים. חוץ מזה, חשוב לפתוח ולנקות הפילטר לפחות פעם בחודש וחצי, לנקות את הדפנות של האקווריום מבפנים, לשאוב את הרפש מתוך הקרקעית, ולהחליף את המים. מומלץ לצרף לאקווריום גם דגים מנקים שיאכלו את האצות ויפחיתו את הצורך בפעולות ניקוי. על כל הדברים האלה הסברנו בפירוט כאן למעלה.

איך מנקים אקווריום?

בקצרה, יש 5 פעולות שצריך לעשות בניקוי אקווריום: ניקוי הדפנות מבפנים, ניקוי הפריטים הדקורטיביים, שאיבת הרפש מהחצץ, ריקון הפילטר, והחלפת שליש מהמים. על כל הפעולות האלה פירטנו כאן למעלה.

איך מנקים ירוקת באקווריום?

כדי להפחית הצטברות של ירוקת באקווריום, מומלץ להציב את האקווריום במיקום מוצל עם חשיפה מועטה לשמש, ולשלב באקווריום דגים שאוכלים אצות כמו דגי אוטוצינקלוס, אנציסטרוס, קרוסוצילוס ועוד. כדי לנקות ירוקת קיימת, צריך לגרד אותה מהדפנות בזהירות (כדי לא ליצור שריטות על הזכוכית). מומלץ להשתמש במגנט ניקוי וכך לא תצטרכו להכניס את היד למים. מומלץ להימנע משימוש בחומרים כימיים אלא אם ההצטברות מאוד גדולה, ואז ניתן להשרות את כל הפריטים הקישוטיים של האקווריומים (צמחים מלאכותיים, סלעים וכדומה) בחומר קוטל-אצות. כמו כן, כדאי להחליף שליש מהמים. הסברנו את כל הפעולות האלה בפירוט כאן למעלה.

איך לשמור על אקווריום נקי?

כדי לשמור על אקווריום נקי, מומלץ לבצע לו ניקוי יסודי פעם בחודש וחצי. הניקוי צריך לכלול גירוד האצות מדפנות הזכוכית, שטיפת הפריטים הדקורטיביים מאצות, שאיבת הרפש מהקרקעית, ניקוי הפילטר, והחלפת שליש מהמים. בנוסף, כדאי להציב את האקווריום במיקום מוצל ופחות חשוף לשמש (כדי להפחית הצטברות אצות) ולשלב בתוכו דגים מנקים שאוכלים אצות. על כל הדברים האלה פירטנו כאן למעלה.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק