מוקד מידרג: 1-700-707-233

בניית אקווריומים

חולמים על אווירת ים וטבע בבית? יתכן שבניית אקווריום תגשים לכם את החלום! אבל לפני שאתם נוסעים לקנות דגים, כדאי לדעת שבניית אקווריום דורשת תכנון של גודל, מיקום וסוג הצמחייה והדגים שיהיו בו. בשל כך, טווח המחירים רחב מאוד ונע בין מאות שקלים לעשרות אלפי שקלים. כדי שלא תמצאו את עצמכם מוצפים במידע, ארגנו כאן את כל מה שתצטרכו לדעת על בניית אקווריום


מה לקחת בחשבון לפני בניית אקווריום

אחד היתרונות המשמעותיים של בניית אקווריום לעומת קניית אקווריום מוכן, היא היכולת להחליט על הגודל הרצוי בשבילכם. כך האקווריום יכול להכנס כמעט בכל מיקום או נישה שתדמיינו בבית או במשרד. רגע לפני שהדמיון שלכם רץ קדימה לאוכל שתקנו לדגים, יש מספר דברים מרכזיים אותם יש לקחת בחשבון: ניקיון, קרבת קרני השמש למיקום שבחרתם, וצורת האקווריום - מרובע או מעוגל. קחו נשימה עמוקה וכבר נסביר הכל.

 

 

ניקיון האקווריום

ככל שהאקווריום גדול יותר יהיה קל יותר לנקות אותו. קצת מפתיע, נכון? יש לכך שתי סיבות מרכזיות:

אחד ריכוז רעלים - ככל שכמות הליטרים של המים גדולה יותר, כך לוקח זמן רב יותר להצטברות של רעלים ולכן האקווריום נשאר נקי לזמן ארוך יותר. 

שתיים מערכות ניקוי - ככל שהאקווריום גדול יותר, מערכת הניקוי יכולה להיות מאסיבית יותר וכך גם יעילה יותר. מערכות כאלה אמנם יקרות יותר ממערכות של אקווריומים קטנים אך הן גם מחזיקות זמן רב יותר.

 

אקווריום

 

מיקום האקווריום

בבית - ברור שהעדיפות היא לשים את האקווריום במקום בו כולם ייראו וייהנו ממנו, אבל יש עוד כמה דברים שיש לשים לב אליהם לפני שבוחרים את המיקום הרצוי:

אחד עדיף למקם את האקווריום באיזור בו אין שמש ישירה. ככל שהשמש חזקה יותר כך היא מזרזת את תהליך הפוטוסינתזה ומייצרת יותר ירוקת שמלכלכת את האקווריום.

שתיים עדיף שהאקווריום יהיה ליד נקודת חשמל. לצורך חיבור נוח של משאבה, פילטר ותאורה.

שלוש כדאי למקם את האקווריום ליד נקודת ביוב קרובה. מיקום האקווריום בסמוך לנקודת ניקוז (במקרים בהם הבית בתהליך בנייה), יכול להועיל ולחסוך לכם בעלויות התחזוקה. מיקום בסמוך לנקודה כזאת מאפשר התקנה של מערכת החלפת מים אוטומטית. החלפה של מים באקווריום נעשית בדרך כלל פעם בחודש-חודש וחצי, ומערכת אוטומטית תקל עליכם ותבצע ההחלפה באופן אוטומטי. מכם נדרש רק לפתוח ולנקות את הפילטר פעם בחודשיים-שלושה.

 

צורת האקווריום

ניתן לבנות אקווריום בצורה מרובעת או מעוגלת. שימו לב שאם אתם רוצים דווקא בניית אקווריום מעוגל, מדובר בעסק יקר בהרבה מבניית אקווריום מרובע (כמה יותר? כ 80% יקר יותר!). הסיבה לכך היא שדפנות האקווריום המעוגל אינן עשויות זכוכית רגילה אלא זכוכית אקרילית - חומר אותו ניתן להשיג רק באמצעות ייבוא, מה שמייקר את המחיר בצורה משמעותית. אם תבחרו באקווריום מרובע עדיין תוכלו לייצר בעזרת הזכוכית צורות לא סטנדרטיות ומיוחדות.

 

אקווריום

מבנה האקווריום

האקווריום מורכב מדפנות (קירות האקווריום) ובסיס (הרצפה שלו). הדפנות והבסיס מגיעים במגוון סוגים שישפיעו על העיצוב והאיכות של האקווריום:

 

דפנות האקווריום

ישנם שלושה סוגים מרכזיים של דפנות אקווריום: זכוכית קליר, זכוכית אקסטרה קליר וזכוכית אקרילית. איך בוחרים? בעיקר לפי שיקולים של נראות ומחיר:

אחד זכוכית קליר - הזכוכית הבסיסית ביותר. מתאימה לאקווריומים מרובעים בגובה של עד 80 ס"מ. זכוכית מהסוג הזה היא בעובי של כ-15 מילימטר ולרוב בצבע ירוק לא נראה לעין (רק למביט מהצד).

שתיים זכוכית אקסטרה קליר - זכוכית דומה מאוד לזכוכית קליר אך צבעה אינה ירוק כך שגם מהצד הזכוכית נראית שקופה לחלוטין. זכוכית זאת יקרה יותר וההוצאה תשתלם רק כאשר עובי הזכוכית הוא מעל 15 מילימטר - בעובי כזה הגוון הירוק בולט יותר לעין.

שלוש זכוכית אקרילית - כפי שכבר ציינו, זוהי זכוכית המתאימה לבניית אקווריום מעוגל והיא יקרה הרבה יותר מזכוכית קליר ואקסטרה קליר, בשל הצורך לייבא אותה במיוחד.

 

אקווריום

 

כוכבית קטנה שימו לב שבניית אקווריום בעל דפנות גבוהות דורשת שימוש בזכוכית עבה יותר - לצורך יציבות (גובה של 80 ס"מ - זכוכית בעובי 15 מילימטר, גובה של 1.10 מטרים - זכוכית בעובי 19 מילימטר וכך הלאה).

כוכבית קטנה עיצוב הדופן האחורית - ניתן כמובן להשאיר את הדופן כפי שהיא, ללא עיצוב מיוחד. אך יש גם אפשרות להדבקה של טפט שייצור מראה צבעוני ומעניין יותר. תוכלו לבחור באפשרות הזולה ביותר - מדבקה חלקה, ללא ציורים (עולה עשרות עד מאות שקלים), באפשרות יקרה מעט יותר - מדבקה מעוצבת (נופים, צורות וכדומה) או באפשרות היקרה משמעותית משתי האחרות - מדבקת תלת מימד (יכולה להגיע לאלפי שקלים). 

 

בסיס האקווריום

בסיס האקווריום הוא המשטח שעליו מונח האקווריום (האקווריום כולו - הדפנות והתחתית, עשויים זכוכית) – המשטח יכול להיות עשוי מחומרים שונים: עץ סנדוויץ', סיבית, ברזל דקורטיבי, חיפוי זכוכית, גבס ועוד. ההחלטה תלויה בכם – טעמכם האישי או השידה שכבר יש לכם ועליה אתם רוצים לשים את האקווריום.


בניית אקווריום - מים וצמחייה

בניית אקווריום לא מסתיימת רק במבנה עצמו, כמובן. השלב הבא הוא להחליט איך האקווריום ייראה בפועל.

בואו נצלול ליתרונות ולחסרונות של סוגי המים והצמחים השונים:

 

צמחייה מלאכותית או טבעית 

הבחירה בין שתי האפשרויות תלויה בעיקר בטעם שלכם ובכמה אתם מוכנים להשקיע. צמחייה טבעית דורשת גינון וגיזום (כן, ממש כמו בגינה). אמנם תוכלו לעשות זאת בעצמכם (כדאי להתייעץ על כך עם בעל המקצוע שבנה עבורכם את האקווריום) אך עדיין כדאי לקחת זאת בחשבון כאשר אתם מחליטים על סוג הצמחייה.

 

צמחייה באקווריום

 

מים מתוקים לעומת מים מלוחים 

זה הרגע להחליט האם אתם בוחרים באפשרות הרווחת והפשוטה של מים מתוקים או באופציה המושקעת והיקרה יותר - מים מלוחים. למים מתוקים יש יתרונות רבים:

כוכבית זולים יותר

כוכבית דורשים פחות מערכות תחזוקה

כוכבית מאפשרים מגוון רחב יותר של דגים מתאימים למים מתוקים

כוכבית מאפשרים צמחיה מגוונת יותר

כמו שאתם כבר בטח מנחשים, מים מלוחים מאפשרים אקווריום מיוחד יותר מבחינת הצמחייה והדגים, אך גם כזה שדורש השקעה טכנית וכלכלית לא קטנה:

כוכבית הצמחייה היחידה שאפשרית היא שוניות ואלמוגים

כוכביתנדרשת תאורה מיוחדת אשר מאפשרת תהליך של פוטוסינתזה לשוניות ולאלמוגים

סימן קריאהשימו לב שלסוגי המים והצמחיה יש השפעה על בסיס האקווריום: צמחיה אמיתית במים מתוקים דורשת אדמה מינרלית ואילו מים מלוחים דורשים חצץ אלמוגים המסייע לאיזון המלחים במים.

 

אקווריום

בניית אקווריום - מחיר

אחרי שהבנו שיש אפשרויות רבות ומגוונות בבניית אקווריום, נוכל להבין גם מדוע טווח המחירים נע בין כמה מאות שקלים לבין עשרות אלפי שקלים (!).

הגורמים המרכזיים המשפיעים על המחיר הם:

כסף גודל האקווריום

כסף צורת האקווריום - מחיר אקווריום עגול יקר יותר באופן משמעותי מאקווריום מרובע

כסף העיצוב - לרוב עיצוב ייחודי יעלה יותר מאקווריום מרובע סטנדרטי 

כסף סוג הצמחייה והדגים

כסף מערכות התחזוקה- הפילטרים, הסננים, מערכות התאורה והחמצן השונות


בעלי מקצוע מומלצים לבניית אקווריום

אז עכשיו, כשאתם שוחים בחומר, החלטתם שבניית אקווריום זה בדיוק מה שאתם צריכים כדי להוסיף לאווירת הטבע והרוגע בבית? מצוין! כמו שהבנתם, זה עסק מורכב שנדרשת בו הבנה מעמיקה של התחום. אז כדי שתישארו עם הראש מעל המים,  אספנו בשבילכם רשימה של אנשי בניית אקווריום, על פי חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי ההתקנה נתקשר לשמוע מכם את חוות הדעת שלכם ונשמח שלא תמלאו פיכם מים ותשתפו אותנו בחוויה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה יש לקחת בחשבון לפני בניית אקווריום?

*ניקיון האקווריום - ככל שהאקווריום יהיה גדול יותר, כך יהיה קל יותר לנקות אותו.

*מיקום האקווריום - כדאי שלא יהיה תחת שמש ישירה, שהמיקום יהיה קרוב לנקודת חשמל  ואם אפשרי, גם לנקודת ביוב (יכול לחסוך בעלויות התחזוקה). 

*צורת האקווריום - ניתן לבנות אקווריום מרובע או מעוגל.

דפנות ובסיס האקווריום - מהם הסוגים האפשריים?

דפנות - זכוכית קליר (מהצד לא שקופה לחלוטין), אקסטרה קליר (שקופה לחלוטין מכל הצדדים). בנוסף, ניתן לעצב את הדופן האחורית בסוגים שונים של מדבקות עיצוב אקווריום. 

בסיס - יכול להיות עשוי מחומרים שונים, על פי בחריתכם: עץ סנדוויץ', ברזל דקורטיבי, גבס ועוד. 

מהם סוגי המים והצמחיה האפשריים בבניית אקווריום?

*צמחייה מלאכותית או טבעית - תלוי בטעם האישי ובכמה כסף אתם מוכנים להוציא. 

*מים מתוקים או מים מלוחים (צמחיה ודגים מיוחדים יותר אך נדרשת השקעה כלכלית וטכנית רבה יותר מאקווריום מים מתוקים).

בניית אקווריום - מה המחיר?

טווח המחירים של בניית אקווריום רחב מאוד ונע בין כמה מאות שקלים לכמה עשרות אלפי שקלים (!), תלוי בגודל, בצורה ובסוג הצמחיה והדגים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק