עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

קיר ירוק

קיר ירוק (או קיר צמחים) יכול לספק לכם לא רק מראה טבעי ויפה אלא גם תחושת רוגע, אוויר נקי יותר ואפילו טמפרטורות נמוכות יותר. מעוניינים בקיר ירוק ואין לכם מושג ירוק איך להתחיל? בדיוק בשביל זה אספנו עבורכם את כל המידע שתצטרכו על קירות ירוקים. ירוק-אנד-רול, כבר מתחילים.

קיר ירוק

קיר ירוק

קיר ירוק הוא שם די גנרי למתקנים שונים שאפשר לגדל בהם צמחים בצורה אנכית ובצמוד לקירות. בגדול החומרים מהם הוא עשוי לא משנים במיוחד, אלא בעיקר התוצאה שלה אתם מצפים- קיר צמחים ירוק ומלא עלים שיגרום גם לשכנים שלכם להוריק מקנאה.

 


יתרונות וחסרונות של קיר ירוק

וי קירות ירוקים הולכים ונפוצים בשנים האחרונות בעיקר כי השטחים הבנויים מתרבים. אם אין לכם מקום לגינה רחבת ידיים, קיר ירוק יכול להיות הפתרון עבורכם. הוא יאפשר לכם לייצר גינה תלויה לגובה במשטחים גדולים, מבלי לתפוס הרבה מקום, ועדיין ליהנות מהירוק-הירוק הזה בעין.

וי עוד סיבה שהקירות הירוקים עולים כפורחים בשמי הגינון, היא שהם ניתנים ליישום בכל מקום. על קיר חיצוני או בתוך המבנה, בבית, במרפסת, בבניין משרדים או בלובי של בית מלון- הכל הולך.

קיר ירוק במשרד

 

וי כל זה עוד לפני שאנחנו מדברים על פחות זיהום אוויר בעקבות תהליך הפוטוסינתזה שמתרחש ממש לידינו, והעובדה שקיר ירוק שמיושם על קיר חיצוני מהווה עוד שכבת בידוד מרעש ומחום, ולכן גם עוזר לשמור על הטמפרטורות בתוך המבנה נמוכות יותר. קול!

הכל טוב ויפה, אבל איפה הקטצ'?

איקס קיר ירוק מצריך תשומת לב רבה יותר מבחינת הדישון, הגיזום, וטיפול בצמחים ובשורשים לעומת גינה סטנדרטית. בעקבות זה אתם נדרשים לתחזק אותו או לתת למישהו אחר לתחזק אותו על בסיס קבוע.

איקס כדי להנות מהאפקט של קיר ירוק צריך שטח פנים שייראה מספיק מרשים, ההמלצה שקיבלנו היא גודל של לפחות 10 מטרים רבועים.


סוגי קירות ירוקים

קיר ירוק יכול להיות מורכב ממגוון עשיר של חומרים ושיטות. העיקריות שבהן הן:

בולטכיסי שתילה: בשיטה זו הצמחים גדלים על מצע אדמה. הכיסים הם מעין שקיות מלאות אדמה, אותן משקים בעזרת טפטפות. השיטה הזו אפשרית גם בחללים פנימיים אך לרוב מתאימה יותר לגינה או לקיר חיצוני. מי ההשקיה נוזלים בסופו של דבר למטה ובשביל להימנע מצורך בניקוז נוסף שיטה זו תתאים לשטח קרקע. 

חשוב לדעת: אם מדובר בבנייה של קיר ירוק עם כיסי שתילה בתוך מבנה יש צורך לדאוג לצינור ניקוז שיאגור את המים ויוביל אותם אל מערכת הניקוז.

כיסי שתילה של קיר ירוק

 

בולטגידול הידרופוני: בשיטת הגידול ההידרופונית הצמחים לא מחוברים לאדמה וגדלים על בסיס מים ודשן נוזלי. שורשי הצמחים נמצאים בתוך פתחים בצינורות. מערכת הצינורות מחוברת יחד למשאבה שמזרימה את המים במעגל סגור ומאפשרת לצמחים את התנאים לצמוח גם ללא חיבור לקרקע. מדובר בשיטת גידול שמצריכה הרבה מאד יחס אישי ותחזוקה צמודה.

קיר ירוק הידרופוני

קיר ירוק בשיטת כיסי שתילה

במאמר זה אנחנו נתמקד בעיקר בשיטה של כיסי השתילה. הקיר הירוק הנפוץ ביותר הוא בעצם סט מובנה של כיסי שתילה עשוי מבד מיוחד. את הסט ניתן לקנות בחנויות למוצרי גינון ומשתלות. 

גזע עץ מתקן בסיס - ראשית, בשביל לבנות קיר ירוק מקימים מתקן בסיס: הוא יכול להיות בנוי מאלומיניום, עץ, ברזל או פלסטיק. 

עלהכיסי שתילה - על גבי מתקן הבסיס מרכיבים את היחידות של כיסי השתילה או תאי השתילה. היחידות יכולות להיות עשויות מבד, פלסטיק או רשת ברזל. כיסי השתילה מגיעים בגדלים שונים, וכל יחידה מכילה מספר כיסי שתילה אחר. ניתן לחבר כמה יחידות בגודל הנצרך בשביל ליצור קיר גבוה, רחב או בצורות שונות ולקבל את העיצוב הרצוי מבחינתכם

טיפהמערכת השקיה - לתשתית הזו צריך להסדיר בנוסף מערכת השקיה. אם כבר יש לכם מחשב השקיה לגינה, אתם מסודרים, רק תצטרכו לחבר טפטפות קטנות מעל כיסי השתילה ולתת לדברים לזרום. חשוב להקפיד למקם את הטפטפות רק מעל הכיסים העליונים כדי שהכיסים התחתונים אליהם המים מחלחלים לא יסבלו מעודף מים. אם תצטרכו להתקין מערכת השקיה חדשה - אין צורך לבחור במערכת יקרה או מתוחכמת במיוחד.

טיפ שלנו: גם אם החלטתם לבנות קיר ירוק לבד, עדיין כדאי להתייעץ קודם עם גנן שמבין עניין. הוא יוכל להמליץ לכם על השיטה והצמחים שמתאימים לצורך שלכם ולשטח בו הקיר יוקם.

קיר צמחים

תחזוקת קיר ירוק

אם חשבתם שקיר צמחים או קיר ירוק הוא עניין של שתול ושכח, אתם יכולים לשכוח מזה. הקיר הירוק זקוק לתשומת לב ותחזוקה שוטפת כדי לשגשג לאורך זמן.

עצים לשתילההשקיה של קיר ירוק מתבצעת על ידי מערכת ההשקיה באופן אוטומטי, ואליה ניתן להוסיף דשן בהתאם, ככה שזה החלק הקל. אבל מדי פעם צריך לגזום או לשתול מחדש צמחים. 

עצים לשתילההאדמה בה משתמשים היא אדמה שמתאימה כמצע לקירות ירוקים וכוללת בתוכה חומרי דישון (כבול ודומיו). חשוב לשים לב שלעיתים לאחר זמן מסוים מצע האדמה בתוך כיסי השתילה עלול לסבול מהמלחה בעקבות משקעים ממי ההשקיה. במקרה זה צריך לרענן את מצע האדמה או להחליף אותו.

עצים לשתילהכמובן שבשביל לשמור על תחזוקה מינימלית צריך להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי ההתאמה של הצמחים לתנאים המסוימים של הקיר הירוק שלכם. גודל כיסי השתילה, תנאי התאורה, מיקום חיצוני או פנימי, וגם האזור הגיאוגרפי שלכם עשויים להשפיע על ההחלטה. על איזה צמחים מתאימים לקיר ירוק נרחיב בצמחה, אה בשמחה, ממש בעוד רגע.

קיר ירוק חיצוני

צמחים לקיר ירוק

צמחים לקיר ירוק צריכים להתאים לתכונות של הקיר המבוקש, וכמובן לקלוע לטעמכם. 

קיר ירוק פנימי או בתוך מבנה - לקיר כזה צריך לבחור צמחים רב עונתיים המתאימים לצל מלא ומאפשרים מגוון רחב של צבעים. במקרה כזה יתאימו צמחי הפוטוס השונים, ירקה, אתיריום, פיקוס זוחל מגוון, שרך רך סלסולים, קן לציפור, ביצן, קרוטון, קרדוליין.

קיר חיצוני חשוף לשמש חלקית - עבור קיר עם חשיפה לחצי שמש נמליץ על טיבוצ'ינה ארגמנית, יהודי נודד, קיסוסים, מילנבקיה, לפופית הבטטה, דיכונדרה כסופה וסוקולנטים שונים.

טיפ שלנו: על אף הפיתוי, אם אתם מעוניינים בקיר ירוק מלא ועשיר שיישאר כך לאורך זמן, קחו בחשבון שבחירה בפרחים עונתיים או בצמחי תבלין עשויה להותיר איזורים דלילים בקיר. זאת בעקבות השימוש או בצמחים או הנבילה שלהם בתום העונה.

לאחר שתילת הצמחים מחכים בקוצר רוח עד שהם יגדלו והצמחים יכסו את כל שטח הפנים של המתקן בעלווה ירוקה. אם נבחרו צמחים מתאימים לתנאי השטח כבר לאחר כחודש וחצי-חודשיים תוכלו להתחיל להנות מהתוצאה.

קיר ירוק מעוצב

קיר ירוק מחיר

יש לא מעט גורמים שעשויים להשפיע על המחיר של קיר ירוק. העלויות תלויות בין השאר ב:

כסף שיטת הבניה של הקיר גידול הידרופוני, כיסי שתילה או שיטה אחרת. אם מדובר בכיסי שתילה סוג החומר והגודל של יחידות כיסי השתילה ישפיעו על המחיר.

כסף גודל הקיר – ככל שהקיר גדול יותר הוא מצריך כיסי שתילה רבים יותר ויותר צמחיה שתכסה את שטח הפנים של הקיר.

כסף מערכת ההשקיה – אמנם מערכת השקיה פשוטה מספיקה, אבל אם תבחרו להשקיע במערכת השקיה מורכבת יותר, המחיר יעלה בהתאם. 

כסף סוג הצמחים – תלוי כמובן בטעם שלכם.

כסף עבודת הגנן – עד כמה העבודה מורכבת והאם היא מצריכה טיפוס לגובה או סולמות.

עלות מחיר התקנת קיר ירוק בשיטת כיסי שתילה עומדת על כ-1200-1500 ₪ למ"ר. בשיטות נוספות המחירים יעמדו בין 1500-2000 ₪ למ"ר. המחיר כולל את תכנון הצמחיה, הצמחיה עצמה, מחשב השקיה, כיסי השתילה, האדמה והתאורה.

קיר ירוק פנימי

גננים מומלצים לקיר ירוק

אין ספק שקיר ירוק עובר מסך באופן מופלא ועושה פלאים בבית ומחוצה לו. אם אתם ירוקים בכל מה שקשור להתקנת קיר ירוק תוכלו להיעזר ברשימת הגננים המומלצים שליקטנו עבורכם, כולם עם המלצות וחוות דעת של לקוחות קודמים. בטוחים שתמצאו שם את האחד שתתנו לו אור ירוק להקים עבורכם את הקיר הירוק עליו חלמתם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה צמחים מתאימים לקיר ירוק?

מומלץ לבחור בצמחים רב עונתיים שיישארו ירוקים לאורך השנה. סוג הצמחים תלוי אם מדובר בקיר ירוק פנימי או חיצוני.

בשביל קיר ירוק בתוך מבנה יש צורך בצמחים מתאימים לצל מלא: פוטוס שונים, ירקה, אתיריום, פיקוס זוחל מגוון, שרך רך סלסולים, קן לציפור, ביצן, קרוטון וקרדוליין.

עבור קיר חיצוני חשוף לשמש חלקית יתאימו: טיבוצ'ינה ארגמנית, יהודי נודד, קיסוסים, מילנבקיה, לפופית הבטטה, דיכונדרה כסופה וסוקולנטים שונים.

מה המחיר של קיר ירוק?

המחיר של התקנת קיר ירוק בשיטת כיסי שתילה יהיה בדרך כלל בין 1200-1500 ₪ למ"ר. העלות כוללת את תכנון הצמחיה, הצמחיה, מחשב ההשקיה, כיסי שתילה, אדמה ותאורה.

אנשים שהתעניינו בקיר ירוק התעניינו גם בזה...

שתילת גלעין מנגו בעציץ
איך לגדל ליצ׳י מגרעין?
צמח מים
איך מגדלים צמחי מים?
רקפות על מרפסת
איך משקים רקפות?
גנן
גננים
מחיר הקמת גינה
הקמת גינה - מחיר
דשא סינטטי
דשא סינטטי – מחירים
דשא סינטטי מומלץ
דשא סינטטי מומלץ
איך להנביט אבוקדו
איך להנביט אבוקדו?
נוריות פורחות מפקעות
איך שותלים פקעות של נוריות?
מערכת השקיה לגינה
מערכת השקיה – מחיר
התקנת דשא סינטטי
התקנת דשא סינטטי
עציץ אורגנו
מה זה דשן 20 20 20?
שתילת ורד
הקמת גינה
גינת גג מעוצבת
עיצוב גינת גג
גינת יוקרה מעוצבת
עיצוב גינות יוקרה
תכנון גינה
תכנון גינה
אחזקת גינה
מחיר גנן
שתילת דשא במרבדים
שתילת דשא - מחיר
ייחור
מה זה ייחור?
קניית עציצים
הצעת מחיר לדוגמא להקמת גינה
בצל או פקעת
מה ההבדל בין פקעת לבצל?
דשן
מה זה דשן?
אחזקת גינה
אחזקת גינות
אחזקת גינות
כלי גינון מומלצים
גידול ירקות במערכת הידרופונית ביתית
מה זה גידול הידרופוני?
צינור עיוור
מה זה צינור עיוור?
עץ תמר
מה ההבדל בין עץ דקל לעץ תמר?
גינה מעוצבת
עיצוב גינה
מחשב השקיה
מחשב השקיה
מערכת השקיה – המדריך השלם
ביצי יתוש במים
איך מזהים השקיית יתר?
ההבדל בין ורד לשושנה
מה ההבדל בין ורד לשושנה?
השקיית גינה במשפך | מחשב השקיה - מדריך מידרג
מה זה השקיה בינונית?
איסוף עשבייה לאחר ניכוש עשבים
ניכוש עשבים
גדר חיה לגינה
גדר חיה לגינה
גינת גג עירונית
גינה במרפסת
הדליה לגפן
מה זה הדליה?
מזמרה
מה זה מזמרה?
דשן אורגני
מה ההבדל בין דשן כימי לדשן אורגני?
השקייה יומית של גרניום
מה זה שמן נים?
ציוד לשיקום גינה
שיקום גינה
טפטפות במערכת השקיה לגינה
תיקון מערכת השקיה לגינה
משאבת דישון לגינה
מערכת דישון לגינה
חלוקי נחל לגינה
חיפוי קרקע לגינה
מסלעה בגינה
עיצוב מסלעה בגינה
שביל אבני מדרך
אבני מדרך
עץ אחרי שתילה
שתילת עצים
טפטפת מסוג טפטפת נעץ
סוגי טפטפות
עיצוב גינה פרטית
עיצוב גינה בבית פרטי
צמחיה מלאכותית ללובי בתוך אדניות מותאמות אישית
צמחיה מלאכותית ללובי
עציץ גוזמניה
כמה להשקות גוזמניה?
קיר ירוק הידרופוני
מערכת הידרופונית ביתית
עיצוב גינה עם בריכה
עיצוב גינה עם בריכה
דשא צהוב
דשא צהוב - מה עושים?
מחלוטה
מה זה מחלוטה?
גינת גג עירונית
גינות גג - תמונות
גינון מסביב לבניין
עיצוב גינה בבניין משותף
עיצוב גינת גג
קטלוג עיצוב גינות
עיצוב גינה כפרית
עיצוב גינה כפרית
דשא סינטטי
למה דשא מתייבש למרות השקייה?
עיצוב גינה עם דשא סינטטי
עיצוב גינה עם דשא סינטטי
גינה עם דשא סינטטי - לפני ואחרי
שיפוץ גינה
עץ תפוז
מתי לדשן עצי פרי?
גינון מסביב לבניין
מתי נותנים אוריאה לעצים?
עשבים שוטים
איך נפטרים מסיידה?
ריסוס עשבים בגינה
מתי לרסס עשבים?
פרלייט בצמחים
מה זה פרלייט?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק