עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניתוק קודן לרכב

ניתוק קודן לרכב יכול לחסוך לכם זמן ותקלות אבל קחו בחשבון שהוא גם עשוי להשאיר אתכם בלי הגנה ובלי ביטוח. אי אפשר לבצע את הניתוק לבד, אבל אנחנו כאן בשביל לספר לכם על היתרונות, החסרונות, איך עובד ניתוק קודן לרכב וכמה הוא עולה (ספויילר: 150-300 ₪ עבור ניתוק קודן סטנדרטי).

 

קודן לרכב מנותק

 


האם כדאי לנתק קודן לרכב?

עוד לפני שניגש ליתרונות ולחסרונות של ניתוק קודן לרכב, צריך לומר שיש מקרים שבהם אין ברירה וחייבים לבצע ניתוק. אם הקודן התקלקל, הרכב לא מתניע ואין שום דרך לתקנו, אתם תאלצו לנתק את הקודן. כמו כן, אם שכחתם את הקוד - בחלק מהמקרים ניתן יהיה לברר את הקוד עם החברה אך בחלק מהמקרים תצטרכו לבצע ניתוק והתקנה מחדש.

 

קודן לרכב לפני ניתוק

 

ומה אם אתם סתם רוצים לנתק אותו? אז ככה, לניתוק קודן לרכב יש מספר יתרונות וחסרונות:

 

יתרונות של ניתוק קודן לרכב

מנעול נוחות - זה אמנם עניין של שניות אבל אין מה לעשות, לא כולם אוהבים לבזבז את זמנם על הקשת קודים. וזה עוד בלי לומר מילה על הרגעים האלו בבוקר, לפני הקפה, שהמוח לא מצליח להיזכר ב-4 ספרות.

מנעול מניעת תקלות - בעקרון, אם הקודן שלכם איכותי אין סיבה שיהיו יותר מדי תקלות. אבל עם השנים הקודן מתבלה, המקשים נשחקים וכל כניסה לרכב יכולה להפוך למאבק. רגע לפני שהמקש שובר את גב הגמל, ניתוק קודן לרכב יחסוך את זה.

 

חסרונות של ניתוק קודן לרכב

מנעול חשיפה לגניבות - החיסרון הברור ביותר של ניתוק קודן לרכב הוא הורדת ההגנה ברכב. אמנם הקודן לא מונע לחלוטין את יכולת הגניבה אך הוא מעכב את הגנב, מה שיכול להציל לכם את הרכב.

מנעול חברות הביטוח - בהרבה מהמקרים חברות הביטוח דורשות התקנה של קודן. ניתוק קודן במקרים אלו עלול להוביל לביטול הביטוח וכדאי לבדוק את זה לפני הניתוק.

יש לציין שאם מדובר ברכב חברה או ברכב ששייך לחברת ליסינג, יש לקבל את אישורן לפני שמבצעים ניתוק קודן לרכב.

 

ניתוק קודן לרכב

איך לנתק קודן לרכב?

כדי לחבר אתכם לתהליך הניתוק, אנחנו צריכים שניה להסביר איך עובדת התקנת קודן לרכב. בשלב הראשון מתקין המערכות חותך את אחד מחוטי הרכב שאחראים על ההתנעה. על מקום הניתוק הוא מניח את ה'עלוקה' - הגורם המחבר בין שני חוטי הרכב החתוכים. רק כאשר העלוקה תתן פקודת חיבור, החוטים יתחברו והרכב יוכל להתניע.

את הפקודה הזו אתם בעצם נותנים כשאתם לוחצים על הקוד. אם תרצו, תוכלו לעשות ניתוקים נוספים ואף שיבושים אלחוטיים. כמו כן, על העלוקה ניתן לשים כספת מברזל או מאלומיניום שתקשה על הגנב להגיע למקום החיבור.

 

תהליך ניתוק קודן לרכב

אז החלטתם שאתם רוצים לנתק את הקודן, או שבאמת כבר אין ברירה, מה עכשיו? בהתחלה טכנאי המערכות יגיע אליכם ויבדוק שאכן התקלה בקודן. לאחר מכן, אם באמת התקלה נעוצה בקודן, הוא יצטרך לבדוק את מספר הניתוקים ומיקומם ברכב. כמו שציינו, כאשר מתקינים לכם את הקודן ברכב מבצעים מספר ניתוקים בחוטי ההתנעה ואותם בדיוק איש המערכות יצטרך לחפש.

לאחר שהטכנאי שלכם ימצא את הניתוקים, הוא יחבר אותם ובכך ינטרל את הקודן. זמן העבודה המשוער לניתוק קודן לרכב הוא בין חצי שעה לשעה והוא תלוי בסוג הקודן ובמספר הניתוקים. כמובן שאם תרצו או תצטרכו, הוא גם יתקין לכם קודן חדש ברכב.


תמונות של קודן לרכב - במידרג

תיקון קודן אזעקה ברכב.
צילום: גיל רוזנברג, תל אביב.
התקנת קודן רכב.
צילום: אפרת פ. תל אביב.
תיקון תקלה בקודן עלוקה ובקידוד מפתח לרכב סמארט ...
צילום: מתי י. כוכב יאיר.
ניתוק אזעקה בעייתית של מאזדה , ביטול את הקודן ...
צילום: בעילום שם
ניתוק קודן ברכב מחברת רנו קליאו שנתון 2017 ...
צילום: אלעד נחום, בת ים.
תיקון קודן לרכב מסוג יונדאי אקסנט שנתון 2010.
צילום: נעמי הרוש, אורנית.
ביטול קודן ברכב מסוג טיוטה סוזוקי.
צילום: שמעון בלזם-גלד, גבעת שמואל.
החלפה של קודן לרכב.
צילום: אלון אטרי, תל אביב.
החלפת קודן לרכב.
צילום: עידן עזרא, רמת השרון.
החלפת קודן ברכב מסוג פיג'ו 108 שנתון 2015 ...
צילום: ויקי ב. מודיעין.

האם אפשר לבצע ניתוק קודן לרכב לבד?

ניתוק קודן לרכב חייב להתבצע אך ורק על ידי איש מקצוע בעל ניסיון בתחום. כאשר מתקינים את הקודן מנתקים חוטים האחראים על ההתנעה, כך שהקודן מחובר למערכות החשמל של הרכב. זה אולי מפתה לנסות לשחק ולנתק אותו לבד אבל אם אין לכם את הניסיון כל טעות יכולה לגרום לפגיעה במערכות הרכב. בנוסף, אם אתם מנתקים את הקודן בגלל שהרכב לא מתניע, שווה לבדוק קודם שאכן הקודן הוא מקור התקלה.

 


כמה עולה ניתוק קודן לרכב?

באופן כללי מחיר ניתוק קודן לרכב נע בין 150-700 ₪ בממוצע, כולל מע"מ. עלות ניתוק הקודן תלויה במספר הניתוקים, מיקומם ברכב ואם יש כספת שצריך לפרוץ. אם לא אתם התקנתם את הקודן ברכב רק טכנאי המערכות ידע להגיד לכם כמה ניתוקים יש ברכב.

כסף מחיר ניתוק קודן לרכב עם ניתוק אחד נע בין 150-300 ₪ בממוצע.

כסף מחיר ניתוק קודן לרכב עם מספר ניתוקים נע בין 300-450 ₪ בממוצע.

כסף מחיר ניתוק קודן לרכב עם כספת נע בין 500-700 ₪ בממוצע.

כסף מחיר התקנת קודן לרכב נע בין 250-600 ₪ בממוצע.

לפני שאתם מזמינים את איש המערכות לניתוק, מומלץ לברר איתו את טווח המחירים שלו לכל המקרים הרלוונטים, כדי שלא יהיו הפתעות. 

 

קודן ישן לפני ניתוק

מתקיני מערכות מומלצים לניתוק קודן לרכב

כמו שציינו, ממש לא כדאי לנסות לנתק את הקודן לרכב לבד. מצד שני, גם השוק מלא בחאפרים שיכולים להזיק לכם לרכב. בדיוק בשביל זה ריכזנו כאן עבורכם רשימה של מתקיני מערכות לרכב מומלצים המתמחים בניתוק קודן לרכב. לאחר כל עבודה, נציג מידרג פונה ללקוחות ומקבל חוות דעת וציונים, כך שהציונים לא יהיו מנותקים מהמציאות.


;

שאלות נפוצות לדף זה

האם אפשר לנתק קודן לרכב לבד?

הקודן מחובר לחוטי ההתנעה ולמערכות החשמל של הרכב, ככה שכל ניסיון לא מקצועי לנתק את הקודן עשוי לפגוע ברכב. לכן, למרות שזה עשוי לחסוך לכם כמה מאות שקלים ממש לא כדאי לבצע ניתוק קודן לרכב לבד.

איך לנתק קודן לרכב?

את ניתוק הקודן לרכב יבצע איש המקצוע, לאחר שימצא את מספר הניתוקים ומיקומם ברכב. זמן העבודה הוא בין חצי שעה לשעה ומשתנה לפי סוג הקודן ומספר הניתוקים.

כמה עולה לנתק קודן לרכב?

מחיר ניתוק קודן סטנדרטי, הכולל ניתוק אחד, נע בין 150-300 ₪. אם יש לכם מספר ניתוקים או כספת המחיר נע בין 500-700 ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק