עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

ניקוי מזגן מעובש

ניקוי מזגן מעובש מועיל גם לבריאות שלנו וגם לאורך חיי המזגן. בימי הקיץ החמים בישראל, המזגן עובד נון-סטופ ועדיף שתנשמו אויר נקי כשאתם בסביבתו קריצה  אחת הדרכים להבטיח שבני הבית נושמים אוויר טוב היא ניקוי יסודי של המזגן מעובש. אז איך זה נעשה, כמה ניקוי מזגן מעובש עולה ואיך תוכלו לשמור על המזגן שלכם טוב יותר? לא נייבש אתכם, הכל כאן


מתי צריך לנקות מזגן מעובש?

הסימן הכי ברור שהגיע הזמן לנקות את המזגן מעובש, הוא, איך לא, כשיש סימני עובש - מעין כתמים שחורים על שלבי המזגן או בתוכו (תוכלו להסתכל בעזרת פנס). בנוסף, ריח רע מהמזגן הוא עוד סימן עיקרי שצריך לעורר את החשד שלכם. גם נזילת מים מהמזגן, מזגן שמוציא אוויר חלש או עושה רעש הן תקלות שיכולות להעיד על הצטברות עובש במזגן, אבל קחו בחשבון שיש להן גורמים נוספים כמו לכלוך רב שהצטבר בתוך המזגן. בכל מקרה, אם המזגן שלכם סובל מאחד התסמינים האלו הוא רומז לכם שגם אם לא פסח, אולי הגיע הזמן לנקות אותו.

אם תרצו לבחור מלכתחילה מזגן שלא יטפטף ולא יצטבר עליו עובש - תוכלו למצוא על כך מידע נוסף בהחלפת תריס למזגן. 

מזגן עם עובש

 


כל כמה זמן כדאי לנקות מזגן מעובש?

באופן כללי, ניקוי מזגן מעובש מומלץ אחת לשנה-שנתיים. תדירות הניקוי המומלצת תלויה בגורמים שונים:

ניקיוןהשימוש במזגן - ככל שהמזגן עובד יותר שעות וככל שיש יותר אנשים בבית, המזגן עובד קשה יותר ולכן גם מתמלא בלכלוך מהר יותר.

ניקיוןניקיון המזגן - אם אתם מנקים פילטרים פעם בחודש – שאפו על זה! סיכוי גבוה שתפגשו בטכנאי לניקוי מזגן מעובש אחת לשנתיים או אפילו יותר.

ניקיוןמיקום המזגן - אם המזגן נמצא במטבח הרווחתם אוויר קר בזמן הבישולים, אבל יחד עם זאת יש יותר חלקיקי שומן שמצטברים במזגן ומזיקים לו. לכן, כדאי לנקות אותו מעובש אחת לחצי שנה-שנה בערך.


ניקוי מזגן מעובש – עשה זאת בעצמך?

ניקוי מזגן מעובש נשמע כמו משהו קליל ונחמד שניתן לעשות בקלות. כמובן שאנחנו מאמינים בכם, אבל במקרה שיש עובש קשה בחלקים הפנימיים של המזגן, עדיף שנשאיר את העבודה לטכנאי מיזוג אוויר. הניקוי כרוך בפירוק חלקים כמו מפוח, פילטרים ומאיץ, ולעיתים הפירוק וההחזרה שלהם יהיו מסובכים.

גם אם יש לכם ידיים טובות ואתם לגמרי יכולים לפרק ולהחזיר את החלקים בשלמותם, צריך להשתמש בחומרים כימיים כדי להיפטר מהעובש אחת ולתמיד. שימוש לא נכון בחומרים האלו עלול להרוס חלקים אחרים במזגן או חלילה לפגוע בבריאותכם.

וי  אז מה בכל זאת תוכלו לעשות בעצמכם? אם מדובר בעובש נקודתי שאתם יכולים להשתלט עליו, תוכלו לנקות את החלקים הנגועים בעזרת חומץ 5% או תרסיס ייעודי לניקוי מזגן. קחו בחשבון שהחומץ משאיר ריח רע אחריו, אז יש לשטוף אותו מהמזגן במים לאחר מכן.

אל תעשה ומה לא כדאי לעשות? כדאי להימנע מחומרים כמו מסיר שומנים, אקונומיקה או חומרים מבוססי חומצות למיניהן. הם גם יהרסו את החלקים הפנימיים של המזגן וגם את האויר שאתם נושמים.

 

ניקוי מזגן עבש

 


תהליך ניקוי מזגן מעובש

נתחיל בזה שאין דרך אחת נכונה לנקות את המזגן מעובש, ותהליך הניקוי תלוי בגישה של הטכנאי וברצון שלכם. התהליך יתחיל בפירוק החלקים הפנימיים של המזגן, מפני שהם אלו שנגועים בעובש ברוב המקרים. חלק מהטכנאים, יעדיפו להשרות את החלקים הפנימיים באמבטיית מים לניקוי ראשוני מלכלוך ואבק.

לאחר מכן, הטכנאי ירסס על חלקי המזגן חומר כימי שנועד להסיר את העובש. וכאן מגיע השוני בין הטכנאים – חלק מהטכנאים יעדיפו לרסס חומר כימי על כל החלקים הפנימיים של המזגן. כלומר, גם על אלו שלא נגועים בעובש כדי לחטא את המזגן באופן מושלם. לעומת זאת, חלק מהטכנאים ימליצו לחטא את הרכיבים הנגועים בעובש בלבד, כדי לא לקחת את הסיכון שהחומר הכימי יפגע ברכיבים התקינים שלא לצורך.

 

אז מה עדיף?

אין תשובה אחת נכונה, ולרוב רק הטכנאי בשטח יוכל להעריך. אם מצב העובש במזגן קשה וחלקים רבים נגועים כנראה שעדיף לחטא את הכל, אבל אם העובש הצטבר רק על חלקים מסוימים ושאר החלקים במצב טוב, עדיף להתמקד בחלקים הנגועים.

 

ניקוי מזגן מעובש

 

שימו  : לא משנה באיזו שיטה הטכנאי שלכם ינקה את העובש מהמזגן, ניקוי הסוללה והמאיץ הם MUST מכיוון שאלו החלקים בהם מצטבר רוב העובש והלכלוך. לאחר הסרת העובש, הטכנאי ישטוף את החומר הכימי מחלקי המזגן, לרוב באמצעות קומפרסור מסוג גרניק - מכשיר לחץ מים גבוה במים קרים. חשוב שהקומפרסור יהיה בשימוש רק בסוף התהליך כיוון ששימוש בו בתחילת התהליך יפזר את העובש והלכלוך לכל עבר, ואת זה כמובן, אתם לא רוצים. בסיום, הטכנאי ייבש את החלקים השטופים ויחזיר אותם למזגן.

 

על חומרים כימיים ושאר ירקות

לכל חומר יש הוראות יצרן שמגדירות את הזמן שיש לחכות לאחר ריסוס החומר. טיפ שלנו – עדיף שתבקשו מהטכנאי לבדוק את גב האריזה של החומר הכימי כדי לראות את המרכיבים שהוא כולל, ולוודא שמדובר בחומר שמאושר על ידי משרד הבריאות. ישנם חומרים כימיים שמסוכן לנשום אותם ולהיות בקרבתם, אז ייתכן שתאלצו לצאת מהבית בזמן הניקוי או לא להיות בקרבת הטכנאי.

אם אתם לא חובבים גדולים של חומרים כימיים תוכלו לבקש מהטכנאי להשתמש בחומרים ידידותיים יותר כמו חומרים אורגניים, רק קחו בחשבון שלרוב הם מנקים את המזגן משמעותית פחות טוב.

 

ריסוס לניקוי מזגן מעובש

 

ניקוי מזגן עילי מעובש

היתרון במזגן עילי הוא העובדה שהוא תלוי על הקיר, יש אליו גישה קלה, ולכן ניתן לנקות אותו בקלות. במזגן עילי הטכנאי ינקה בדרך כלל גם את המפוח וגם את הסוללה והמאיץ, כי שם מצטברים רוב הלכלוך והעובש.

 

ניקוי מזגן מיני מרכזי מעובש

במזגן מיני מרכזי תהליך הניקוי מעובש מורכב יותר, ולפעמים הוא יהיה פחות מקיף ויעיל מפני שהמזגן וחלקיו הפנימיים פחות נגישים. בחלק מהמקרים יהיה ניתן להוציא את החלקים הפנימיים ולנקות אותם כמו במזגן עילי, אבל אם אין גישה נוחה לעיתים יהיה צורך בשבירת חלקים מהגבס כדי להגיע אליהם. במקרים כאלו כדאי לשקול שוב את כל העניין גם מפני שהעלות תהיה גבוהה משמעותית (תכף מגיעים לזה), וגם כי השימוש בקומפרסור עלול להרטיב חלקים בגבס ולהרוס אותו. בגלל הסיבות האלו ממש, הרבה טכנאים לא מבצעים ניקוי מעובש במזגן מיני מרכזי שאין אליו גישה נוחה.

 

מזגן מיני מרכזי עם עובש

 

ניקוי מזגן עם קיטור

קיטור הוא מכשיר לחץ מים גבוה במים חמים, בניגוד לגרניק שעובד על מים קרים. לרוב יש צורך להשתמש בקיטור רק כשיש הצטברות שומן משמעותית בסוללה של המזגן, דבר שקורה בעיקר במסעדות.


כך תשמרו על חיי המזגן שלכם

אז נכון שבשביל ניקוי יסודי של מזגן מעובש מומלץ להיעזר בטכנאי, אבל יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות בעצמכם כדי למנוע את הניקוי הבא, או לפחות לדחות אותו באופן משמעותי:

פילטרים, פילטרים, ושוב – פילטרים! החוק מספר אחד בשמירה על המזגן הוא לנקות את הפילטרים אחת לחודש בממוצע. לא תאמינו כמה תקלות זה יכול לחסוך לכם קריצה רק זכרו שלא להחזיר פילטר רטוב למקומו לאחר הניקוי, כיוון שרטיבות ולחות גורמים להתפתחות עובש.

טיפ נוסף הוא להפעיל את המזגן על מצב אוורור למשך 10 דקות בסיום השימוש בו, או לפחות אחת לכמה ימים. יש מזגנים שמצב האוורור מתרחש אוטומטית בסיום השימוש, ויש מזגנים שצריך להפעיל את מצב האוורור באופן ידני.

 


ניקוי מזגן מעובש – מחיר

מחיר ניקוי מזגן משתנה לפי סוג המזגן:

מחיר מחיר ניקוי מזגן עילי מעובש נע בין 300 ₪ ל-600 ₪, תלוי בגודל המזגן וברמת העובש.

מחיר מחיר ניקוי מזגן מיני מרכזי מעובש יתחיל ב-500 ₪ בגלל הגישה הקשה אליו, ויכול להגיע אפילו ל-2,000 ₪ אם צריך לשבור את קיר הגבס כדי להגיע לחלקים הפנימיים.


טכנאי מיזוג מומלצים לניקוי מזגן מעובש

עובש במזגן הוא מסוג הדברים שטיפול מוקדם בהם הוא משמעותי, וככל שמחכים – הנזק גדל.  אז במקום לחכות שהמזגן שלכם יעלה עובש, כאן תוכלו למצוא רשימה של טכנאי מיזוג אויר מומלצים לניקוי מזגן מעובשכולם מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות אמתיים. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך מנקים מזגן מעובש?

ניתן לנקות מזגן מעובש באופן עצמאי במידה ומדובר בעובש נקודתי ובעל גישה קלה, בעזרת חומץ או תרסיס ייעודי לניקוי מזגן. 

אם העובש נמצא בחלקים הפנימיים, עדיף לקרוא לטכנאי מיזוג אויר שינקה לכם את העובש, מכיוון שהתהליך מורכב כפי שפירטנו כאן למעלה, מוזמנים להציץ.

 

כמה עולה ניקוי מזגן מעובש?

המחיר משתנה בין מזגן עילי למזגן מיני מרכזי ובהתאם לגודל המזגן ורמת העובש.

מחיר ניקוי מזגן עילי מעובש נע בין 300 ₪ ל-500 ₪. 

מחיר ניקוי מזגן מיני מרכזי מעובש יתחיל ב-500 ₪ בגלל הגישה הקשה אליו, ויכול להגיע אפילו ל-2,000 ₪ אם צריך לשבור את קיר הגבס כדי להגיע לחלקים הפנימיים.

מתי צריך לנקות מזגן מעובש?

ריח רע מהמזגן או סימני עובש (מעין כתמים שחורים) על שלבי המזגן או בתוכו, מסמנים לכם שהגיע הזמן לנקות את המזגן מעובש.

ישנם תסמינים נוספים כמו נזילת מים מהמזגן, מזגן שמוציא אוויר חלש או עושה רעש שמעידים על הצטברות עובש במזגן אבל יכולים להיגרם גם מלכלוך רב שהצטבר בתוכו. 

אנשים שהתעניינו בניקוי מזגן מעובש התעניינו גם בזה...

ניקוי מזגן
ניקוי מזגן – מחיר
מזגן לא מחמם
מזגן לא מחמם - מה עושים?
המלצות על מזגנים
מזגן
מה זה מצב טיפה במזגן?
מילוי גז למזגן - כל מה שצריך לדעת
בדיקת שלט במזגן שנדלק ונכבה לבד
מה זה i feel במזגן
מזגן אינוורטר
מה זה מזגן אינוורטר
מזגן מיני מרכזי
מזגן מיני מרכזי מומלץ
התקנת מזגן
התקנת מזגנים
מזגן מיני מרכזי
מה זה מזגן מיני מרכזי?
תדיראן מיני מרכזי
מה ההבדל בין מזגן מרכזי למיני מרכזי?
תיקון מזגנים
תיקון מזגנים - טיפים ומחירים
התקנת מזגן
מחיר התקנת מזגן
מחיר התקנת מזגן מיני מרכזי
חשבון חשמל מזגן
איך להפחית את צריכת החשמל של המזגן?
מזגן 1 כ"ס בחדר שינה
איך בוחרים מזגן לפי גודל החדר?
שלט למזגן
מזגן מיני מרכזי
קוד תקלה 03 במזגן תדיראן מיני מרכזי
תדיראן מיני מרכזי
תקלה 04 במזגן תדיראן מיני מרכזי
מזגן אינוורטר - מומלץ או לא?
מזגן מולטי אינוורטר
תיקון תקלה במזגן
תקלות נפוצות במזגנים
מולטי אינוורטר או מיני מרכזי? | מדחסי מזגן
מזגן מולטי אינוורטר או מיני מרכזי?
מזגן בחדר שינה
מה זה btu במזגנים?
הפעלה של מזגן
קודי תקלות במזגן
יחידה חיצונית של מזגן
מזגן מרעיש
מזגן מטפטף
מזגן מטפטף
התקנת מזגן בממ"ד
התקנת מזגן בממ"ד
מעבה ומאייד
מה זה מזגן מפוצל?
מאייד ומעבה
מה זה מאייד?
כוח סוס של מזגן
מה זה כוח סוס מזגן?
דמפר למזגן לפני התקנה
דמפר למזגן
מזגן תדיראן
מה זה תקלה e5 מזגן תדיראן?
מה זה מעבה מזגן?
יחידה פנימית של מזגן VRF
מה זה מזגןVRF?
מזגן תדיראן מאתר KSP
תקלה f0 במזגן תדיראן
תיקון תקלה E9 במזגן
תקלה e9 במזגן טורנדו
תיקון תקלה ec במזגן
תקלה ec במזגן אלקטרה
קידוח בבטון בעת התקנת מזגן 1 כ"ס
מחיר התקנת מזגן 1 כ"ס
הפשרת מזגן קופא
מה זה סימן של עץ בשלט של המזגן?
מזגן אחרי פירוק
פירוק מזגן
קבל מזגן
החלפת קבל במזגן
בדיקת גז במזגן
החלפת משאבת חום במזגן
החלפת מדחס שלא נכנס לפעולה
מדחס מזגן לא נכנס לפעולה
מזגן VRF
מזגן VRF
תעלת ניקוז מזגן
ניקוי תעלת ניקוז מזגן
מזגן נייד
מה זה מזגן נייד?
מזגן לא מקרר
מזגן לא מקרר
תיקון מזגן מקצר
מזגן מקצר
החלפת צינור ניקוז למזגן
החלפת צינור ניקוז למזגן
מזגן לא נדלק
מזגן לא נדלק
נזילת מים מהמזגן
נזילת מים מהמזגן
מזגן קופא
מזגן קופא
יחידה פנימית "קסטה" במזגן VRF
מה ההבדל בין Vrf ל Vrf Box?
ריח רע מהמזגן
ריח רע מהמזגן
מזגן בחדר שינה
מה זה מקדם יעילות בקירור?
מזגן מחובר לשקע
מה זה מזגן עילי?
מזגן בחדר שינה
קוד תקלה e6 תדיראן
fan במזגן
מה זה fan במזגן? 
תקלה e1 תדיראן
תקלה e1 תדיראן
תקלה e1 תדיראן
תקלה e9 במזגן אלקטרה
מזגן vrf
תקלה f7 במזגן אלקטרה
תיקון תקלה E9 במזגן
מה זה תקלה p3 במזגן סמסונג?
מזגן
החלפת יחידה חיצונית מזגן - מחיר
תעלות מיזוג חשופות
תעלות מיזוג אוויר דקורטיביות - מחיר
מאיץ ומאיץ חלופי של מזגן עילי
החלפת מאיץ למזגן
כרטיס פיקוד למזגן
החלפת כרטיס פיקוד למזגן - מחיר
מזגן עילי
מה זה dry במזגן?
החלפת תריס למזגן
החלפת תריס למזגן
מזגן עילי
האם מזגן מכניס אוויר מבחוץ?
מדחס מזגן ישן
החלפת מדחס למזגן
פתח יציאה מזגן מיני מרכזי
נורה כתומה מהבהבת במזגן מיני מרכזי אלקטרה
מזגן vrf
תקלה f0 במזגן אמקור
פירוק מזגן לצורך החלפת מאיץ
תקלה e5 מזגן אלקטרה
תקלה e4 במזגן תדיראן
תקלה e4 במזגן תדיראן
מזגן אינוורטר
מה ההבדל בין מזגן רגיל לאינוורטר?
מזגן עילי
תקלה f0 במזגן תדיראן אלפא
הנמכת תקרת גבס למזגן
תקלה 08 במזגן תדיראן מיני מרכזי
מזגן עילי
תקלה cl במזגן תדיראן
תקלה e4 במזגן תדיראן
תקלה h1 במזגן תדיראן
הפשרת מזגן קופא
תקלה h6 במזגן תדיראן
תיקון תקלה cf במזגן
תקלה cf במזגן אלקטרה
מזגן
תקלה ch 05 במזגן LG
מזגן עילי
איך בודקים רגש למזגן?
מזגן עילי
קוד תקלה c1 במזגן lg
שעוני לחץ בזמן בדיקה אם חסר גז במזגן
דליפת גז במזגן
מזגן לחדר שינה כולל התקנה
מערכת מיזוג אוויר תעשייתית
מיזוג אוויר תעשייתי
מעבה מזגן מלוכלך
החלפת מעבה למזגן מיני מרכזי
הסתרת מזגן בתקרה
מזגן נסתר לסלון
פתח אוויר חוזר
מה זה אוויר חוזר?
לוח פיקוד לשער חשמלי
תקלה e0 במזגן טורנדו
מזגן קופא
מה זה df במזגן?
fan במזגן
תקלה fe במזגן האייר
מעבה מזגן 1 כ"ס בקומה גבוהה
תקלה p8 מזגן מיצובישי

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק