מוקד מידרג: 1-700-707-233

תיווך נדל"ן

תיווך נדל"ן הוא הדרך לשדך בין מי שמחפשים לקנות או לשכור נכס לבין אלו המחפשים למכור או להשכיר אותו. במאמר הבא נתווך לכם את כל מה שחשוב לדעת רגע לפני שמתחילים תהליך של תיווך נדל"ן. איך זה עובד, מה המושגים שחייבים לדעת ומי צריך לשלם עבור התיווך. מתחילים


תיווך נדל"ן

בית כחול תיווך נדל"ן הוא חיפוש וחיבור בין מוכר של נכס ובין הקונה שלו, ממש כמו שדכן שמתאים בין שוכרים, קונים ומוכרי דירות! הוא יכול לענות על הצרכים של שני הצדדים - גם מי שמוכר דירה או משכיר אותה, וגם מי שמעוניין לקנות או לשכור דירה, ומחפש בעלי נכסים. ב"נכס" הכוונה היא לכל נכס ממשי שאפשר לסחור בו - זה אומר: דירות חדשות, דירות יד שניה, חנויות, בניינים, מלונות ואפילו מגרשים.

בית כחול כל מתווך נדל"ן יכול לתווך כל סוג של נכס, אבל יש כאלה שבוחרים להתמקד בכיוון מסוים כמו דירות או מגרשים. בכל מקרה, זה לא אומר שיש להם הכשרה מיוחדת או שונה משאר המתווכים, אלא רק יותר זיקה וניסיון עם סוג הנכסים הספציפי בו בחרו להתמקצע.

בית כחול תיווך נדל"ן תלוי כמובן באזור ועיר, כשמתווכי נדל"ן באזורים שונים מתמצאים באזור שלהם ומתמחים בפלטפורמות הפרסום בו.

 


משרד תיווך נדל"ן או מתווך עצמאי

תיווך נדל"ן הוא עסק מורכב. הנה שני טיפים לבחירה של מתווך נדל"ן או משרד תיווך שיתאימו לכם:

מספר 1 צבוע סקר שכונתי - כשאתם מגיעים לאזור או שכונה, כדאי לבצע סקר כדי להבין מי המתווכים הפעילים בשכונה, למי יש ניסיון עם נכסים באזור ומה ההמלצות על כל אחד.

מספר 2 צבוע לבחור בין משרד תיווך או מתווך עצמאי - כשמדברים על תיווך נדל"ן יש שתי אפשרויות: משרד תיווך או מתווך עצמאי. היתרון של משרד תיווך הוא שיש יותר נכסים ומשאבים לפרסום הנכס שלכם. כלומר - למשרד יש מבחר גדול יותר של קונים או מוכרים פוטנציאליים, וכנראה שגם יותר כסף לפרסם בכמה פלטפורמות ודרכים. מצד שני, היחס שתקבלו יהיה פחות אישי וייתכן שכמה סוכני נדל"ן יטפלו בנכס שלכם במקביל. במקרה של מתווך עצמאי כנראה שהמצב יהיה בדיוק הפוך: אולי לעצמאי לא יהיה היצע גדול או הרבה כסף כמו שיש למשרד תיווך, אבל הוא היחיד שיטפל בכם ובנכס שלכם, כך שהחיבור האישי וההיכרות איתו יהיו מעמיקים יותר.

מחיר דירה כדאי לדעת שאין באמת הבדל בין מתווך לסוכן נדל"ן. מתווך, סוכן, יועץ או משווק נדל"ן הם אותה הגברת בשינוי אדרת, וכולם צריכים לעבור מבחן רשמי של משרד המשפטים, לקבל רישיון מהמדינה לעסוק בנדל"ן ולהופיע ברשם המתווכים.

 


מושגים שחשוב להכיר בתיווך נדל"ן

תיווך נדל"ן הוא נושא רחב, אז כדי לא ללכת לאיבוד הנה כמה מושגים שכדאי לכם להכיר לפני שאתם מתחילים את התהליך:

חתימה על חוזה  חוזה בלעדיות - חוזה בלעדיות הוא חוזה שנחתם בין מוכר הנכס למתווך הנדל"ן, והוא מקנה למתווך הנדל"ן את הזכות הבלעדית לשווק את הנכס. כלומר, בתקופת הזמן אליה מתייחס החוזה (חצי שנה לכל היותר), רק מתווך הנדל"ן הספציפי מורשה למכור את הנכס שלכם. כיוון שהחוזה מוגבל בזמן, וכיוון שמתווך הנדל"ן יודע שרק עליו מוטלת האחריות של סגירת העסקה, יש לו מוטיבציה יתרה לשווק את הנכס.

כסף דמי תיווך - דמי תיווך הם בעצם שכר הטרחה של מתווך הנדל"ן על כך ששידך בין הקונה והמוכר ושהעסקה נסגרה בזכותו. דמי התיווך המקובלים הם 2% במקרה של מכירת דירה וסכום של חודש שכירות אחד במקרה של השכרת דירה.

בית | עורך דין לקניית דירה נסח טאבו - נסח טאבו הוא מעין "תעודת זהות" של הנכס: מסמך רשמי שמציג מי הבעלים של הנכס, באיזו קומה נמצאת הדירה ואם יש לה חניה או מחסן. את נסח הטאבו המוכר מגיש לעורך הדין של הקונה, כדי לוודא שמי שמוכר הוא אכן הבעלים החוקי של הנכס. את נסח הטאבו אפשר למצוא באתר פנקסי המקרקעין.

עירייה תשריט בית משותף - תשריט בית משותף הוא מסמך רשמי שמציג את כל המשרדים או הדירות בבניין - איזו חניה, מחסן ומרפסת יש לכל דירה בבניין. גם את המסמך הזה מגישים לעורך הדין של הקונה שיוודא שהכל תקין. גם את המסמך הזה אפשר למצוא באתר פנקסי המקרקעין.

 


מחירים של תיווך נדל"ן

כסף רגע לפני שנדבר על מי בכלל משלם את דמי התיווך, חשוב להבין שבאופן כללי, אין חוק שמסדיר מחיר של תיווך נדל"ן. במהלך השנים התקבע והתקבל שמתווכי נדל"ן מקבלים 2% במקרים של מכירת דירה, וסכום שכירות של חודש אחד במקרים של השכרת דירה.

כסף בנוגע למי משלם דמי תיווך, התשובה כבר יותר מורכבת ולא חד משמעית, כאשר בשכירות לרוב השוכר הוא מי שישלם, ובמכירה שני הצדדים משלמים (כל צד 2%). עם זאת, הדברים יכולים להשתנות בין מקרה למקרה ובין חוזה לחוזה, כמו למשל מקרי שכירות בו המתווך ייקח חצי מהסכום מהשוכרים ואת החצי השני מהמשכירים.

כסףהתשובה לשאלה מתי משלמים דמי תיווך היא שלרוב הם משולמים ביום חתימת החוזה מול הקונים.


מתווכי נדל"ן מומלצים

בין אם אתם מוכרים נכס מסחרי ובין אם אתם מחפשים לקנות את הדירה הבאה בה תגורו - תיווך נדל"ן נוגע בתחום מאוד משמעותי בחיים שלנו. כדי שתהיו בטוחים שתיווך הנדל"ן של הנכס שלכם מופקד בידיים טובות, הכנו רשימה של מתווכי נדל"ן מומלצים, שמדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. לאחר סגירת העסקה (המוצלחת! אנחנו מקווים), נתקשר לשמוע את חוות דעתכם על השירות של מתווך הנדל"ן שבחרתם.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה תיווך נדל"ן?

לתיווך נדל"ן אין מחיר קבוע. השכר המקובל של מתווך נדל"ן הוא 2% מהמחיר אם מדובר במכירת דירה, וסכום של חודש שכירות אחד אם מדובר בהשכרת דירה.

מה ההבדל בין מתווך לסוכן נדל"ן?

אין הבדל בין מתווך לסוכן נדל"ן. מתווך, יועץ, סוכן ומשווק נדל"ן הם כמה שמות שונים לאדם שעוסק בתיווך נדל"ן.

מה זה תיווך נדל"ן?

תיווך נדל"ן הוא חיבור בין מוכר וקונה של נכס, והוא רלוונטי לכל סוגי הנכסים - דירות, דירות יד שנייה, נכסים מסחריים או מגרשים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק