מוקד מידרג: 1-700-707-233

העתקת עצים

העתקת עצים היא פעולה של העברת עץ ממקום למקום, ללא פגיעה בו. זה אמנם נשמע פשוט, אבל יש הרבה דברים לדעת לפני שמתקשרים לגוזם עצים מומחה. איך משיגים אישור להעתקת עצים? מתי כדאי להעתיק עצים? וכמה זה עולה? קחו מחברת ותעתיקו, כל התשובות במאמר הבא


מה זה העתקת עצים

העתקת העצים היא תהליך של העברת עץ, שכולל עקירה מלאה של העץ והתאקלמות מחדש במקום אחר. יש כמה סיבות להעתיק עץ:

עץ עצים מוגנים – עצים מוגנים אסור לכרות. אם צריך לעשות עבודות בשטח בהם קיימים עצים מוגנים, צריך להעתיק אותם. רשימת העצים המוגנים כוללת בערך 70 עצים ובניהם עצי זית ואלון. בדרך כלל העתקת עצים כזו נעשית על ידי עיריות או חברות בנייה ולא על ידי אנשים פרטים.

עץ שיפוץ גינה – אם החלטתם לשפץ את הגינה והמיקום של העץ לא נוח, אפשר להעתיק את העץ למקום אחר בגינה. במקרה כזה תשלמו פחות מאשר העתקת עץ למקום אחר לגמרי, כיוון שלא צריך לשלם עלויות הובלה.

עץ מעבר דירה – לפעמים עוברים דירה ולא רוצים לוותר על עץ המנגו האהוב שבחצר. במקרה הזה אפשר לקחת אותו אתכם. העתקת עץ פרי היא פשוטה יותר מאשר העתקת עץ זית בוגר, בעיקר בגלל הגודל.

שימו לב אם אתם עוברים דירה, כדאי להעתיק את העץ לגינה החדשה לפני הקמת הגינה ושתילת עצים חדשים.

 

הכנות להעתקת עץ

תהליך העתקת עצים

תהליך העתקת עצים כולל כמה שלבים:

אחד הכנות להעתקה – שלב ראשון הוא המדידות והתכנונים. מעתיק העצים מבקר ביעד ובוחן את השטח לפי מספר פרמטרים (למשל גודל או אור שמש) ולפי זה קובע האם כדאי להעתיק את העץ. במידה וכן, אפשר להתחיל בעבודה.

שתיים גיזום מבוקר – השלב השני הוא גיזום העץ. זה נעשה משתי סיבות: הראשונה, כדי שיהיה קל יותר להעביר אותו, והשנייה, זה מקל על השורשים. בתקופה ההתאקלמות שורשי העץ צריכים להשקיע מאמץ רק בדברים ששומרים עליהם בחיים ולא בענפים חדשים, ממש כמו סטודנטים בדירת שותפים קריצה

שלוש חפירה – חופרים מסביב לשורשי העץ ועוטפים את הכול ברשת גדולה. חשוב להשאיר גוש אדמה גדול מסביב לשורשים, כיוון שאם היונקות (חלק מהשורש) יהיו חשופות לאוויר, העץ עלול למות.

ארבע הובלה – מרימים את העץ עם מנוף ומסיעים אותו ליעד, שם מניחים אותו בבור שנחפר מראש, עם המון מים.

 לאחר הגיזום בדרך כלל צובעים את העץ בלבן כדי לשמור עליו מהשמש.

 


אישור להעתקת עצים

כמו כריתת עצים או עקירת עצים, העתקת עצים מצריכה אישור מיוחד. העתקת עצים ללא אישור זו עבירה פלילית שגוררת פתיחת תיק במשטרה גם למעתיק העצים וגם לכם. וזה לא משנה אם מדובר בעץ מהגינה הפרטית שלכם – בארץ, כל עץ הוא חשוב.

 

איך משיגים אישור העתקת עצים?

אחד מורידים טופס אישור העתקת עץ באתר קק"ל וממלאים את הפרטים, מיקום העץ והסיבה להעתקה.

שתיים את הטופס מגישים לפקיד היערות של הרשות המקומית – אפשר למצוא את הפקיד האחראי באתר של משרד החקלאות.

שלוש מצרפים תשלום אגרה ואישור שהעץ בבעלותכם. נכון לשנת 2023 האגרה עומדת על 51 ₪.

ארבע פקיד היערות האזורי יבחן את הבקשה להעתקת העץ ואולי גם יבוא לראות את העץ בעצמו ואז יחליט אם לאשר אותה או לא.

שימו לב מעתיק עצים מקצועי לא יסכים להתחיל לעבוד לפני שראה את האישור הרשמי להעתקת העץ ובדק שהוא אכן תואם למה שהלקוח ביקש.

 

העתקת עץ עם מנוף

העתקת עצים - מחיר

העתקת עצים זה לא עסק זול. המחיר כולל בתוכו את עלות המנוף, הטרקטור וכמובן העבודה של גוזם העצים. כל מקרה לגופו, ולכן אי אפשר לתת מחירון העתקת עצים ובכל זאת, נגיד כך:

המקרה הזול ביותר הוא העתקת עץ קטן (עד 2 מטר) באותה גינה. לפעמים אפשר להעתיק את העץ בלי מנוף או טרקטור ואז המחיר יהיה נמוך משמעותית.

שקל מחיר העתקת עץ קטן באותה גינה נע בין 500-1,000 ₪, תלוי במורכבות.

שקל מחיר העתקת עץ בינוני באותה גינה נע בין 3,000-4500 ₪, במידה והגישה למנוף לא אפשרית, המחיר יכול לעלות.

שקל מחיר העתקת עץ בינוני למקום קרוב מתחיל ב-6,500 ₪ ויכול להגיע עד 10,000 ₪ בעצים בוגרים וגדולים. אם תרצו להעתיק את העץ מחוץ לעיר המחיר יזנק בהרבה.

המחירים לא כוללים מע"מ.

עצים גדולים הם סיפור שונה – חלקם דורשים ציוד מיוחד והרבה יותר יקר, ולפעמים גם שיטות העתקה שונות – אי אפשר לתמחר מחיר של עצים גדולים במיוחד מבלי לבקר קודם בשטח.


גוזמי עצים מומלצים

עכשיו נשאר רק להרים טלפון לגוזם שמתמחה בהעתקת עצים. איפה מוצאים גוזם עצים גזעי? כאן תמצאו רשימת גוזמי עצים שמתמחים בהעתקת עצים יחד עם חוות דעת מהלקוחות הקודמים שלהם. אחרי שהעץ יעבור לבית החדש שלו, נבקש לשמוע גם מכם איך היה השירות.


בעלי מקצוע נוספים שיכולים להיות רלוונטיים לכם...


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה המחיר להעתקת עצים בוגרים?

מחיר העתקת עץ בוגר יהיה יקר יותר ממחיר העתקת עץ צעיר. הוא נע בין 6,500 ש"ח ל10,000 ש"ח תלוי בגודל העץ ובמיקום.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק