עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

העולם מתקדם בקצב והמכוניות החשמליות כבר לגמרי כאן, אבל מה שמתקדם לאט יותר זו הבירוקרטיה הנלוות במקרה שאתם רוצים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. אבל, לפני שאתם מוותרים על החלום או מוכרים את הדירה ועוברים לבית פרטי, במאמר הבא נסביר מה התנאים להתקנת העמדה, מתי תצטרכו את אישור הוועד וכמה תעלה עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניון בבית משותף

 


התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

בניגוד לבית קרקע עם חניה פרטית קרובה, בו אתם האדונים היחידים ורק אתם יכולים להחליט אם להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי, במקרה של בית משותף בו גרות מספר משפחות בבניין אחד, העלילה מסתבכת. קודם כל, אם החניה שלכם בבניין רשומה על שמכם בטאבו, ברכות - כבר עברתם מכשול אחד. אך אם לא, תצטרכו לקבל את הסכמת שאר דיירי הבניין על התקנת העמדה באחת החניות. אחרי שתעברו את המשוכה הזאת, תצטרכו להחליט כיצד לחבר את עמדת הטעינה לחשמל. עומדות לרשותכם שתי אפשרויות:

 

חיבור עמדת טעינה לחשמל הפרטי

אם אתם גרים בקומות הנמוכות יחסית ולא בקומה 46, תוכלו למתוח קו חשמל מארון החשמל הפרטי שלכם ועד החניה בקומת הקרקע של הבניין. החשמלאי יצטרך להעביר את תוואי הקו בתוך הדירה, מחוצה לה ולמשוך קו ארוך במיוחד, עד החניה. בכל אופן, מדובר בעבודה מורכבת שהעלויות שלה יהיו גבוהות משמעותית מאשר התקנת עמדה בחניה של בית קרקע פרטי.

 

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי בבית משותף

 

חיבור עמדת טעינה לחשמל המשותף

האופציה הנוחה ביותר היא להתחבר לחשמל המשותף של הבניין, וממנו למתוח קו עד החניה הפרטית שלכם בחניון המשותף, ולחסוך את עבודת הקונסטרוקציה מהקומה שלכם ועד החניה. במקרה הזה, תצטרכו את אישור ועד הבניין (אבל לא לעוד הרבה זמן, על כך בפסקה הבאה), וגם תצטרכו להתקין מונה חשמלי נפרד לעמדת הטעינה שלכם, שיאפשר לכם להתקזז על עלות הצריכה שלכם מול שאר תושבי הבניין, שלא אמורים לשלם על הטעינה.

 

טעינת רכב חשמלי בבית משותף

 


תנאים להתקנת עמדת טעינה בבית משותף

עמדות טעינה ביתיות לרכב חשמלי הן עניין מתפתח, והעסק מעט מסתבך אם תרצו להתקין אחת כזו בבנין משתותף. בגלל שעמדת טעינה בבניין משותפת מצריכה שימוש בשטח ורכוש המשותף של הבניין, התנאים והתקנות להקמתה משתנים, וכדאי לעקוב אחריהם מקרוב באתרי משרד השיכון ומשרד האנרגיה.

בכל אופן, נכון לשנת 2021, אם רוצים להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף, צריכים לקבל אישור מוועד הבניין על כל הליך ההתקנה, גם במקרה של חיבור העמדה לחשמל הפרטי שלכם. אם זה נשמע לכם כאב ראש רציני אז החדשות הטובות הן שהמצב צפוי להשתנות לקראת תחילת 2022, והתקנה החדשה בנושא תאפשר לכל דייר בבניין להתקין עמדת טעינה ללא צורך בקבלת אישור שאר הדיירים. אבל, החיים עדיין לא קלים לגמרי וגם החל משנת 2022 צפויים להתקיים עוד כמה תנאים, בהתאם לסוג החיבור החשמלי שתשתמשו בו:

 

תנאים להתקנת עמדה בחיבור פרטי

אם תצליחו לחבר את עמדת הטעינה ישירות לחיבור הפרטי מהדירה שלכם, לא תצטרכו לקבל את אישור הדיירים כלל, אבל כן תצטרכו שאופן ההתקנה יראה סביר ולא יפגע ברכוש המשותף וחיצוניות הבניין. בנוסף, כמובן שההתקנה צריכה להתבצע בצורה בטיחותית ולפי כללי השימוש בחשמל.

 

טעינת רכב חשמלי בעמדת טעינה בחניון

 

 

תנאים להתקנת עמדה בחיבור משותף

במקרה הזה ייתכנו כמה תנאים:

נקודה בדיקת ההספק - יש לבדוק תחילה אם ההספק החשמלי המשותף של הבניין יכול להכיל מספר עמדות הטענה ולא רק אחת. במידה וההספק קטן מדי בשביל זה, לא ניתן יהיה להתחבר לחשמל המשותף מבלי לקבל את אישור וועד הבניין, שיתכנס יחד לקבלת החלטה משותפת בנושא.

נקודה התקנת מונה נפרד - אם ההספק גבוהה, התגברתם על המשוכה הבעייתית ותצטרכו רק להתקין מונה חשמלי נפרד לעמדה לצורכי קיזוז מול שאר דיירי הבניין.

נקודה שמירה על הרכוש המשותף - גם במקרה הזה תצטרכו שאופן החיבור לא ייפגע ברכוש המשותף וחזות הבניין, כמו במקרה של חיבור לחשמל הפרטי.

 

רכב חשמלי נטען בחניון בית משותף

תהליך התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

אחרי שצלחתם את כל הקשיים ויש לכם את כל האישורים שאתם צריכים כדי להתקין את העמדה בבנין המשותף, השלב הבא הוא לקנות את העמדה, ולהזמין חשמלאי שיתקין אותה. אלו הם שלבי ההתקנה:

אחד סיור מקדים - תחילה, החשמלאי יגיע לסיור מקדים כדי להעריך את עבודת ההתקנה. למרות שלא מדובר בעבודה חשמלית מסובכת, אופן ההתקנה הוא שעשוי להיות מסובך.. לדוגמה, אם אתם רוצים לחבר את העמדה לחשמל הפרטי שלכם, יש למתוח קו חשמלי ארוך במיוחד, שיצריך משאבים והיערכות שונה מאשר מתיחת קו בין חשמלי בין העמדה בחניה לחשמל המשותף בחדר המדרגות.

מספר שתיים התקנת העמדה – אחרי הסיור המקדים, החשמלאי יוסיף מפסק חדש ללוח החשמל (שלכם או של הבניין), ממנו הוא ימשוך קו חשמלי עד החניה בה מותקנת עמדת הטעינה. בכל אופן, קחו בחשבון שאם בסיור המקדים החשמלאי העריך שתצטרכו לבצע התאמות נוספות (מתיחת קו ארוך במיוחד, חציבה ברצפות ועוד), הדבר יוסיף לזמן ההתקנה, וגם לעלות.

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי

מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

מחיר התקנת עמדת טעינה לרכב הוא עסק מורכב. בעולם אידיאלי בו לוח החשמל היה מרחק של 3-4 מטרים מכל חניה, עלות ההתקנה בלבד הייתה נעה בין 800-1,000 ₪. אבל במציאות, בה רובנו גרים בבניינים, החניה לא ממש קרובה ללוח החשמל (גם אם הוא של הבניין), ועבודת ההתקנה מסתבכת.

ברוב המקרים יהיה צורך להעביר תווי חוטים לאורך הבניין, כאשר על כל מטר של קו חשמל תשלמו בין 50-200 ₪, בהתאם לעובי ותוואי החוט (שיוסתר באמצעות תעלת פלסטית או באמצעות חציבתו בקיר).

בנוסף, אם תצטרכו לעשות שינויים בתשתית החשמל של הבניין, להוסיף מפסק או לחצוב בריצוף החניה לצורך ההתקנה, המחיר עשוי כבר לקפוץ ולנוע בין 3,000-5,000 ₪ (לא כולל עלות העמדה עצמה). בקיצור, קשה לקבוע מחיר ספציפי להתקנת עמדת טעינה בבית משותף בגלל כל הגורמים שיכולים להשפיע על ההתקנה, ולכן נערך הסיור המקדים. 

נקודה המחירים המצויינים מתייחסים לעלות ההתקנה בלבד ואינם כוללים את עלות עמדת ההתקנה. 

 

רכב חשמלי נטען בעמדת טעינה חשמלית בחניון בית משותף

חשמלאים מומלצים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף עשויה להיות הליך בירוקרטי לא קטן, אבל היי – ככה תכירו את השמות של כל חברי וועד הבניין, ולמי שייכת כל חניה. בכל אופן, אם יש לכם כבר את העמדה והאישורים, השלב הבא הוא להזמין חשמלאי שיתקין לכם אותה. כדי לעזור לכם, ריכזנו כאן חשמלאים מומלצים המתמחים בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, ומדורגים על ידי לקוחות קודמים. אם תעזרו בחשמלאי דרכנו, נתקשר לאחר השירות לבקש עליו חוות דעת, וכך נשמור יחד על הדירוגים מעודכנים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

כמה עולה התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי בבית משותף?

עלות התקנת עמדת טעינה בבית משותף היא טריקית. אם לוח החשמל במרחק של 3-4 מטרים מהחניה, עלות ההתקנה הבסיסית נעה בין 800-1,000 ₪. אבל בבניין סביר שלוח החשמל רחוק יותר, ועבודת ההתקנה מסתבכת ומתייקרת. בנוסף לזה, אם תצטרכו לעשות שינויים והתאמות בלוח החשמל ובאופן ההתקנה כפי שפירטנו במאמר, המחיר עשוי לקפוץ ולנוע בין 3,000-5,000 ש"ח, לא כולל עלות העמדה.

האם צריך אישור מוועד הבניין להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף?

נכון לשנת 2021, כן. לדוגמה, גם אם תרצו לחבר את עמדת הטעינה לחשמל הפרטי שלכם, תוואי החוטים כנראה יצטרך לעבור לאורך כל הבניין, ואז זה כבר הופך להיות גם העסק שלו. אבל, תשמחו לשמוע שבשנת 2022 עומדת לצאת תקנה חדשה, שתאפשר לכם להתקין עמדת טעינה בבית משותף גם בלי לקבל את אישור הוועד, אך עדיין צפויים להתלוות לה תנאים ספציפיים, אותם תוכלו למצוא במאמר בפסקת התנאים להתקנה. 

אנשים שהתעניינו בהתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף התעניינו גם בזה...

כיריים אינדוקציה עם קרינה
מה זה כיריים אינדוקציה?
מאווררי תקרה מומלצים
מאווררי תקרה מומלצים
כבל הארקה | בדיקת הארקה
מה זה הארקה?
חשמלאים - טיפים
התקנת לוח חשמל
החלפת לוח חשמל - מחירים
מחירים של חשמלאים | החלפת שקע
עבודות חשמל - מחירים
שקע תחת הטיח
מחיר נקודת חשמל
הכן ביתך לחורף – בטיחות בחשמל
ונטה מותקנת על קיר
מה זה ונטה?
המדריך לתלת פאזי
המדריך השלם ללוח החשמל
צינור מרירון
מה זה צינור מרירון?
מילון מושגים בחשמל
טיימר לדוד
טיימר לדוד
ביקורת של חברת החשמל
ביקורת של חברת החשמל
פס צבירה שחור
מה זה פס צבירה?
צינור קוברה
מה זה צינור קוברה?
קצר חשמלי
מה זה קצר חשמלי?
מדידת אמפר
מה זה אמפר?
נורת 60 וואט
מה זה וואט?
מאוורר תקרה
התקנת מאוורר תקרה
בדיקת לוח חשמל
החלפת לוח חשמל
בדיקת הארקה
בדיקת הארקה
עבודות חשמל | חשמלאי מוסמך
חשמלאי מוסמך
התקנת גופי תאורה
התקנת גופי תאורה
שנאי, באדיבות KSP
מה זה שנאי?
פיוז חשמלי
מה זה פיוז?
כיריים אינדוקציה עם קרינה
התקנת כיריים אינדוקציה
התקנת אטמור
התקנת אטמור - מחיר
שעון שבת מותקן בלוח חשמל
התקנת שעון שבת ללוח חשמל – מחיר
החלפת שקע חשמל
החלפת שקע חשמל - מחיר
התקנת ונטה באמבטיה
התקנת ונטה
החלפת מפסק לדוד
החלפת מפסק לדוד - מחיר
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי - מחיר
מונה חשמל
מונה חשמל מחיר
התקנת אטמור
התקנת אטמור
התקנת גופי תאורה
התקנת גופי תאורה - מחיר
הגדלת חיבור חשמל
הגדלת חיבור חשמל
בדיקה תרמוגרפית
בדיקה תרמוגרפית
מגן ברקים לכיריים חשמליות
מה זה מגן ברקים?
ממסר פחת
מה זה ממסר פחת?
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי
עמדת טעינה לרכב חשמלי
בדיקת הארקה
למה צריך הארקה?
ממסר פחת
החלפת פחת מחיר
התקנת נקודות חשמל חדשות במטבח בהתאמה אישית
מה זה קו אפס חשמל?
מפזר חום תנור אמבטיה כבל שקע מוגן מים
התקנת תנור אמבטיה
נקודת חשמל מפוצלת 2 שקעים
פיצול נקודת חשמל
איש מתקין גנרטור חירום לבית פרטי
התקנת גנרטור חירום לבית פרטי
החלפת מתג בתריס גלילה חשמלי
החלפת מתג תאורה
מפסק חדר מדרגות
החלפת מפסק חדר מדרגות
מכשר אל-פסק
מה זה ups?
מפסק חכם לדוד ליד מתגים
התקנת מפסק חכם לדוד
תיקון קצר חשמלי בבניין מגורים
איך לבדוק זליגת חשמל בבית?
מפסק פקט
חיבור מפסק פקט
שקע תלת פאזי
התקנת שקע תלת פאזי
פס צבירה
התקנת פס צבירה
נפילת מפסק
קצר חשמלי בבית
חיבור הארקה לדוד שמש
חיבור הארקה לדוד שמש
תקלה e4 במזגן תדיראן
מה זה קונטקטור למזגן?
סטלבנד
מה זה סטלבנד?
מטען תקין שלא פולט הרבה קרינה
מה זה כבל פנדל?
חשמלאי
מה זה מגר?
לוח חשמל של בית עסק
מה ההבדל בין מאמ״ת למא״ז?

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק