מוקד מידרג: 1-700-707-233

תספורת לפודל

לא משנה אם יש לכם פודל טוי, פודל ננסי או פודל גדול, כנראה שתבלו איתו לא מעט במספרות כלבים. תספורת לפודל היא לא רק עניין של יופי: היא חשובה ומהותית לבריאותו. כל כמה זמן מספרים פודל? איזה תספורת מומלצת לפודל וכמה זה עולה? כל המידע הרלוונטי ובלי קשקושים (בזנב) ממש כאן.


סוגי תספורות לפודל

אם חיפשתם תספורת לפודל, ודאי נתקלתם במגוון רחב של סוגים ושמות: תספורת דובי, תספורת אסייתית, תספורת אריה, תספורת מודרנית, קלאסית, אנגלית ועוד. זה בהחלט מבלבל ואנחנו כאן כדי לעשות סדר:

אפשר לחלק את סוגי תספורות לפודל ל-4 סוגים: תספורת קצרה, תספורת ארוכה, תספורת גזע ותספורת לתערוכה. שאר השמות בדרך כלל מתייחסים לטרנדים ולאופנות שונות, שגם אותם ספרי הכלבים יוכלו לעשות, בהתאם לרצון שלכם.

נפרט קצת על כל תספורת:

פודל תספורת קצרה לפודל: קיצוץ הפרווה עם מכונת תספורת, באורך של ס"מ אחד לפחות. התספורת מומלצת למי שרוצה להגיע למספרה בתדירות נמוכה יותר ולכלבים שלא אוהבים להיות במספרה. למה? כי התספורת קצרה יותר (גם בזמן וגם באורך הפרווה) ולכן, לרוב, גם תעלה פחות.

כלב, יד פודל, לעומת גזעים אחרים, פחות רגיש לשמש ולכן תספורת קצרה לא מזיקה לעורו.

פודל תספורת ארוכה לפודל: בדרך כלל כוללת שילוב של כמה אורכים, עם שמירה על פרווה ארוכה יותר. התספורת נראית מרשימה יותר אבל מתאימה רק למי שמקפיד על נוכחות סדירה במספרה ושומר על טיפוח הפרווה בבית.

 

תספורת קצרה וארוכה לפודל רגיל ומעורב
 

פודל תספורת תערוכה לפודל: יש כמה תספורת תקניות לתערוכה. תספורת אלו מוקפדות מאוד ולא נעשות על ידי כל ספרי הכלבים, לכן כדאי לבדוק זאת מראש.

פודל תספורת גזע לפודל: תספורת המתבססת על תספורת תערוכה ומיודעת לבעלים שרוצים תספורת מרשימה, כמו של תערוכה, אבל עם שינויים קלים, כמו פוני קצר יותר או פרווה ארוכה יותר.
 

פודל מלבד התספורת עצמה, הטיפול במספרה כולל גם מקלחתגזירת ציפורניים, מריטה ולעיתים גם ניקוי בלוטה אנאלית.

פודל תספורת ממוצעת לפודל אורכת בין שעה לשעה וחצי אך הזמן יכול להתארך אם יש קשרים בפרווה והפודל לא משתף פעולה.

פודל אם הכלב שלכם מעורב עם פודל ואתם לא בטוחים איזו תספורת תתאים לו, כדאי להתייעץ עם ספר כלבים שיוכל לאבחן את הפרווה ולהתאים את התספורת המתאימה ביותר.
 

פודל בתספורת

למה לשים לב בתספורת לפודל?

פודל מריטת שערות באוזניים: לפודלים יש נטייה לדלקות אוזניים שנגרמות משערות הצומחות שם. לכן, אם לפודל שלכם יש נטייה מולדת לדלקות, חשוב להקפיד למרוט אותן אצל ספר כלבים ולמנוע התפתחות דלקות.

פודל קיצור השיער ליד כפות הרגליים: פרוות הפודלים נוטה להתלכלך בטיולים ולכן חשוב להקפיד על קיצור השיער באזור כפות הרגליים. במיוחד בקיץ, כשקוצים עלולים להידבק לפרווה.

פודל קיצור השיער בפנים: חשוב להקפיד שהשיער הפנים של הפודל לא יהיה ארוך מדי ויגיע לאף, לעיניים ולפה. השיער עלול להכניס לכלוך לאזורים אלו ולגרום לזיהומים.
 

קיצור שיער בפנים לפודל

טיפוח תחילה

בניגוד לכלבים אחרים, כמו שיצו, את הפודל ניתן לספר כבר מגיל כמה שבועות. עם זאת, בדרך כלל בגיל כזה לא צריך לעשות לפודל תספורת מלאה ואפשר להסתפק בסידור השיער בפנים וברגליים. מה שכן, חשוב לקחת את הפודל מגיל צעיר למספרה לטיפולי טיפוח הכוללים סירוק והברשה, מקלחת, ייבוש וטיפולים נוספים כמו מריטה וסידור שיער נקודתי. טיפולים אלו חשובים כדי לשמור על פרוותו נקייה וחלקה, ללא קשרים וגם כדי להרגיל אותו למספרה ולמנוע פחד בעתיד.
 


כל כמה זמן צריך לספר פודל?

לפודל שכבת פרווה אחת צפופה בסגנון מתולתל-גלי, ובגלל אופי הפרווה, היא עלולה להסתבך בקלות ולהפוך לקשרים לא נעימים שמושכים את העור ומכאיבים לפודל. לכן צריך לספר אותו בתדירות גבוהה:

תספורת לכלב פודלים עם תספורת ארוכה צריך לספר אחת לחודש. גם אם נראה לכם שהפרווה לא ארוכה מספיק, כדאי לעשות טיפול טיפוח הכולל מקלחת, ייבוש והברשה כדי למנוע קשרים.

תספורת לכלב פודלים עם תספורת קצרה צריך לספר אחת לחודש וחצי-חודשיים, תלוי בקצב צמיחת הפרווה.
 

לפני ואחרי תספורת לפודל

איךלשמור על טיפוח הפודל בין תספורות?

כמו שהבנתם, פודל מצריך טיפול מסור ואוהב גם בבית וגם במספרה:

פודל מתקלח מקלחת: בניגוד לכלבים אחרים, מקלחות לא פוגעות בפרוות הפודל ולכן ניתן לקלח אותו בתדירות גבוה יותר מגזעים אחרים. עם זאת, לא צריך להגזים ולקלח אותו רק כשהוא מלוכלך או לא מריח טוב.

פן ייבוש: אחרי המקלחת, חשוב לייבש את הפרווה בצורה יסודית, עם פן על חום נמוך תוך תזוזה מתמדת.

תספורת לכלבהברשה: החלק המהותי בטיפוח בבית הוא ההברשה. בגלל האופי הגלי והמלא של פרוות הפודל, חייבים להקפיד על הברשה סדירה לפחות פעם בשבוע.

קיצוץ קיצוץ: חשוב לשמור על שיער קצר באזורים האינטימיים, בפנים ובכפות הרגליים כדי להימנע מזיהומים. בביקורכם במספרה, בקשו מהספר להראות לכם איך לגזור את הפרווה באזורים אלו, כדי שתוכלו לעשות זאת בעצמכם בעת הצורך.
 

הברשת פודל בבית

מחיר תספורת לפודל

תווית כלב מחיר תספורת לפודל טוי או ננסי נע בין 150-250 ₪.

תווית כלב מחיר תספורת לפודל גדול נע בין 250-400 ₪.

כוכבית המחיר לתספורת לכלבים עם בעיות התנהגות יכול לעלות משמעותית ולגיע ל-600 ₪. לעיתים גם שיטת התמחור תשתנה לפי זמן התספורת ותעלה 200 ₪ לשעה.


מספרות כלבים מומלצות לתספורת לפודל

עכשיו, אחרי שהפכתם למומחים לתספורות לפודל, אתם ודאי מחפשים מספרת כלבים טובה שתשמור על הפודל שלכם נקי, מסודר ובריא. בדיוק בשביל זה ריכזנו רשימת מספרות כלבים מומלצות על ידי חוות דעת של לקוחות קודמים. אחרי התספורת נתקשר גם אליכם כדי לשמוע איך היה. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איזה סוגי תספורות יש לפודל?

בגדול אפשר לחלק את סוגי תספורות לפודל לארבעה סוגים: תספורת קצרה, תספורת ארוכה, תספורת גזע ותספורת לתערוכה.

כמה זמן אורכת תספורת לפודל?

תספורת ממוצעת לפודל אורכת בין שעה לשעה וחצי אך הזמן יכול להתארך אם יש קשרים בפרווה ואם הפודל לא משתף פעולה.

מאיזה גיל אפשר לספר פודל?

בניגוד לכלבים אחרים כמו שיצו, את הפודל ניתן לספר כבר מגיל כמה שבועות.

כל כמה זמן צריך לקחת פודל לתספורת?

פודלים עם תספורת ארוכה צריך לקחת למספרה בתדירות של אחת לחודש.

תספורת קצרה לפודלים נעשית בתדירות נמוכה יותר, אחת לחודש וחצי-חודשיים, תלוי בקצב צמיחת הפרווה.

איך לשמור על טיפוח הפודל בין התספורות?
  • מקלחת
  • ייבוש
  • הברשה
  • קיצוץ
כמה עולה תספורת לפודל?
  • מחיר תספורת לפודל טוי או ננסי נע בין 150-250 ₪.
  • מחיר תספורת לפודל גדול נע בין 250-400 ₪.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק