עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

חרדת נטישה אצל כלבים

חרדת נטישה אצל כלבים יכולה לגרום להרבה תסכול לכלב וכמובן שגם לכם. רגע לפני שאתם קופצים למסקנות, חשוב לדעת שכלב שמכרסם נעליים או עושה צרכים בבית בהכרח סובל מחרדת נטישה. במאמר הבא נדבר על איזה סימנים יכולים להצביע על חרדת נטישה אצל כלבים, איך מתמודדים עם חרדת נטישה כזו ולמה כדאי שמאלף ילווה אתכם בתהליך.


איזה כלבים סובלים מחרדת נטישה

נכון שכלבים מגזעים שונים ובגילאים שונים עלולים לסבול מחרדת נטישה, אבל יש כלבים עם נטייה מוגברת, ביניהם כלבים תלותיים, כלבים חרדתיים, כלבי עמותה או כלבים עם היסטוריה של נטישות קודמות. בנוסף, שינוי בשגרה או בסביבת הכלב כמו מוות של בן משפחה או מעבר דירה יכול להיות טריגר לפיתוח חרדת נטישה אצל כלבים.
 


סימנים לחרדת נטישה אצל כלבים

לפני הכל, הרשו לנו לסייג: לא כל כלב שמציג אחד מהסימנים הנ"ל בהכרח סובל מחרדת נטישה. כדי שתוכלו לאבחן ולטפל בהתאם, פנו למאלף כלבים עם ניסיון בחרדת נטישה כדי שיוכל לאשש את החשד, או לפחות להפריך אותו.

טביעת רגל של כלב התנהגות הרסנית: אין דבר מתסכל יותר מלחזור הביתה ולראות שמשקוף הדלת אכול או שטפט הדלת התקלף. למרות שהרס בבית הוא אחד הסימנים לחרדת נטישה, חשוב להבדיל בין הרס שנובע ממצוקה להרס שנובע משעמום.

אם עיקר ההרס מתרכז בדלת ומלווה בקולות או יללות, יש סבירות גבוהה שהכלב סובל מחרדת נטישה. לעומת זאת, אם הכלב מנשנש את הספה מעת לעת, יכול להיות שהוא פשוט זקוק לפריקת אנרגיה הגונה לפני שאתם עוזבים. שאלנו את מאלפי הכלבים המדורגים במידרג כמה זמן אפשר להשאיר כלב לבד בבית? והם ענו שבמידה ומדובר בכלב בוגר, אין בעיה גם עד 7-9 שעות.

טביעת רגל של כלב נביחות ויללות: אם הכלב מיילל ונובח כשאתם יוצאים מהדלת, או לחילופין השכנים מספרים שהכלב לא הפסיק ליילל בזמן שנעדרתם, ייתכן שהוא סובל מחרדת נטישה. שימו לב שגם תגובות קיצוניות לחזרה שלכם כמו התנשפויות או רעידות יכולות להעיד על חרדת נטישה.
 

כלב מיילל בבית

 

טביעת רגל של כלב ריור: כשכלבים נמצאים בחרדה הם נוטים לרייר. אם הבחנתם בטפטופים על הרצפה וריור מוגבר אצל הכלב כשאתם חוזרים, ייתכן שזה נובע מחרדת נטישה.

טביעת רגל של כלב עשיית צרכים בבית: עוד ביטוי לחרדה של כלב הוא עשיית צרכים במקומות שונים בבית. גם כאן חשוב לסייג ולבדוק אם מדובר בכלב גמול מצרכים, האם מדובר בגור שלא יכול להתאפק לאורך זמן וכו'.

סימן קריאה אם אתם חושדים שלכלב שלכם יש חרדת נטישה, מומלץ לרכוש מצלמה אינטרנטית או לפתוח מחשב נייד ולהתחיל שיחה מקוונת, כדי שתוכלו לעקוב אחר הכלב ולהבין מה קורה כשאתם לא נמצאים בבית. את הסרטון ניתן לשלוח לאיש מקצוע שיאבחן את עוצמת החרדה וייעץ על המשך הטיפול.
 


סוגים של חרדות נטישה

יש סוגים שונים של חרדות נטישה אצל כלבים, ולכל אחד מהם דרכי התמודדות שונות:
 

אחד פחד מהבית

יש כלבים שחרדת הנטישה שלהם קשורה להישארות לבד בבית ספציפי. מקור החרדה יכול לנבוע מרעשים מבחוץ שמפחידים את הכלב, חוויה טראומתית כמו שיפוץ בבית הסמוך או מעבר לדירה חדשה. כדי לאבחן אם הבעיה קשורה לבית עצמו, בדקו אם הכלב רגוע כשהוא נשאר לבד אצל משפחה או חברים. אם נראה שהחרדה קשורה לבית, חשוב להבין מה מקור החרדה ולעבוד על יצירת חוויות חיוביות לכלב בתוך הבית.
 

שתיים תלותיות בבעלים

אם הכלב שלכם קשור לבן משפחה ספציפי, עוקב אחריו לכל מקום וחרד כשהוא יוצא מהבית, יכול להיות שהוא פיתח בו תלות. במקרה כזה, מאלף כלבים מנוסה ידריך אתכם בתהליך.
 

שלוש פחד להיות לבד

חרדת נטישה יכולה להתבטא בקושי של הכלב להישאר לבד באופן כללי. כדי לאבחן אם זה המצב, בקשו משכן או חבר להישאר עם הכלב ולבדוק אם הוא נשאר רגוע (הכלב, לא השכן). אם החרדה של הכלב נובעת מההישארות לבד, היעזרו במאלף כלבים שיעבוד איתכם על טקס יציאה מהבית (ועל כך בהמשך המאמר). אגב, אם השתעשעתם במחשבה להביא לכלב חבר נוסף על ארבע שיפיג את הבדידות, תשמחו לדעת שזה בהחלט יכול להקל אם כי לא לפתור את הבעיה לחלוטין.
 

חרדת נטישה אצל כלב

טיפים להתמודדות עם חרדת נטישה אצל כלבים

בניגוד לאילוף גור לצרכים או לימוד פקודות, טיפול בחרדת נטישה אצל כלבים זה לא דבר שמומלץ לעשות לבד: מקור חרדות הנטישה משתנה ואיתו גם אופן הטיפול. אל תדאגו, לא נשאיר אתכם לבד וריכזנו כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל, לפני שמאלף הכלבים יגיע:

וי דאגו שהכלב יפרוק אנרגיה: "כלב עייף זה כלב רגוע". אם תקפידו לעייף את הכלב לפני היציאה מהבית, הוא יהיה רגוע יותר. כדאי לצאת לטיול ארוך שיאפשר לכלב לפרוק מספיק אנרגיה. בנוסף, אם יש לכם זמן, עדיף להוציא את הכלב שוב בערך חמש דקות לפני שאתם יוצאים, כדי לאפשר לו לשחרר את המתח שהצטבר במהלך ההתארגנות שלכם.

וי למדו את הכלב להעסיק את עצמו: חשוב שלכלב יהיה עולם משלו, שלא בהכרח קשור אליכם, כדי שתוכלו לצאת מהבית והוא לא יחשוב שהגיע סוף העולם. דאגו להשאיר לכלב תעסוקה כמה דקות לפני שאתם יוצאים, כמו חידות אוכל, צעצועים, קונג או משטחי ליקוק, שיהיה לו במה להתעסק בהעדרכם.
 

כלב אוכל מקונג

 

וי תרגלו עם הכלב טקס עזיבה: לא מעט קורה שעצם ההתארגנות ליציאה היא שמכניסה את הכלב לחרדה. הכלב הוא יצור שעובד על התניות קלאסיות, ולכן למד שרשרוש מפתחות ונעילת נעליים קשורות לעזיבה שלכם ונכנס לחרדה. כדי לשבור את ההתניה, חשוב לבצע את כל אותם "סימני עזיבה" במהלך היום ודווקא להישאר בבית. ברגע שסף החרדה של הכלב ירד, תוכלו להתקדם כל פעם קצת – יציאה מהבית, נעילת הדלת ולאחר מכן חזרה לבית.

וי נטרלו גורמים שיכולים להלחיץ את הכלב: כלבים נובחים מחוץ לבית, רעשימכוניות ואנשים בחדר המדרגות לא מקלים על החרדה של הכלב. לכן כדאי לדאוג לסגור תריסים וחלונות ואפילו להדליק מוזיקה כדי למסך רעשים מבחוץ. אופציה נוספת היא להשאיר לכלב חולצות עם הריח שלכם ליד הדלת, שיהפכו את השהות שלו לבד לנעימה יותר.

וי התעלמו מהכלב: אנחנו יודעים, זה נשמע לא טוב, אבל האמת היא שאם תיתנו לו תשומת לב מוגזמת במהלך היציאה והחזרה מהבית הוא יבין שהעזיבה שלכם היא "ביג דיל". נסו להפוך את הטיילת סביב הדלת לקלילה והימנעו מליטופים וחיבוקים. גם אם קשה לכם להישאר אדישים לכלב שמתלהב מכם, חכו שיירגע ורק אז תנו לו את כל האהבה שמגיעה לו.
 

כלב קופץ על בעלים

מאלפי כלבים מומלצים לטיפול בחרדת נטישה אצל כלבים

אין ספק, חרדת נטישה אצל כלבים היא לא דבר פשוט. החדשות הטובות הן שיש לא מעט דברים שתוכלו לעשות כדי להקל על הכלב ועל עצמכם. כדי שלא תרדפו אחרי הזנב של עצמכם, ריכזנו רשימת מאלפי כלבים מומלצים, כולם מדורגים לפי חוות דעת של לקוחות קודמים. בהצלחה!


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך לזהות חרדת נטישה אצל כלבים?

יש כמה סימנים שיכולים להעיד על חרדת נטישה אצל כלבים: הרס של הבית ובראשם הדלת, נביחות ויללות, ריור מוגבר, עשיית צרכים בבית ורעידות. שימו לב שהסימנים האלה יכולים להעיד גם על בעיות אחרות ולא בהכרח על חרדת נטישה. 

איך להרגיל כלב להישאר לבד?

כדאי להיעזר במאלף כלבים כדי להרגיל כלב להישאר לבד. אם אתם רוצים לתרגל זאת בעצמכם, נסו לתרגל יציאות קצרות מהבית וחזרה בתדירות גבוהה. במקביל, דאגו להשאיר לכלב משהו שהוא אוהב במיוחד כמו חטיף או צעצוע.

הכלב הולך אחרי לכל מקום בבית, מה הסיבה?

כשכלב הולך אחר הבעלים לכל מקום בבית לרוב זה מסמן תלות של הכלבים בבעלים וחוסר ביטחון של הכלב בלעדיו. מכיוון שתלות יכולה להתפתח לכדי חרדת נטישה, כדאי להקדים ולטפל בבעיה בליווי בעל מקצוע. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק