מוקד מידרג: 1-700-707-233

מיזוג חברות

כמו הזוג הדביק בשבועות הראשונים שהכירו – מיזוג חברות הוא בעצם מיזוג של שתי חברות לאחת (כן, חברה אחת נעלמת בתהליך). מיזוג חברות דורש המון בירוקרטיה, אבל תשמחו לשמוע שעורך דין מיזוג חברות יבצע אותה בשבילכם. פה תוכלו למצוא את כל המידע על תהליך מיזוג חברות, כולל מחירים וטיפים לעובדים שנמצאים בתהליך


מיזוג חברות

מיזוג חברות הוא תהליך בו שתי חברות או יותר, הופכות לחברה אחת מבחינה משפטית וכלכלית (כל הנכסים והמשאבים שלהם מתאחדים). בשונה מרכישת חברה, בתהליך מיזוג חברות אף אחד מהצדדים לא אמור להרוויח כלכלית, אלא המטרה היא לייעל את פעילות החברות – לדוגמא למנוע תפקידים כפולים ולהרוויח מיתרון גודל חברה גדולה יותר.

נפוץ למזג חברות מאותו התחום או חברות שנחשבות לחברות קצה - כמו למשל חברות אריזה שיתמזגו עם חנות אינטרנטית לבגדים, אבל אין הכרח לכך. מעבר לכך, אפשר אפילו להקים חברה חדשה כדי שהיא תהיה החברה אליה מתמזגות חברות אחרות - אין צורך בקשר קודם בין החברות המתמזגות. 

חותמת אפוסטילאם אתם תוהים מי יוזם את המהלך, אז זה לרוב מגיע ממנהלי החברות שרוצים לפעול לייעול והגדלת החברה שלהם. תהליך מיזוג חברות יכול לקחת יותר משנה, ותהיו מוכנים להרבה מאוד בירוקרטיה.

 

בקשה למיזוג חברה

תהליך מיזוג חברות

כל שלב בתהליך מיזוג חברות הוא עולם ומלואו, הנה מה שתוכלו לצפות בו לפני שתגיעו למיזוג המיוחל:

אחד החלטה של הגורמים הרלוונטים על מיזוג החברות - כדי לבצע מיזוג חברות צריך אישור של כל המנהלים של החברות (גם החברה הקולטת וגם החברה הנקלטת), בעלי מניות אם יש וגם אישור דירקטוריון. אם אתם לא בטוחים שכל המנהלים מעוניינים במיזוג, כדאי להתייעץ מראש עם עורך דין שיוכל לעזור לכם להניח את ההצעה בצורה משכנעת על השולחן ללא חשש מהתנגדות שעלולה לבטל את המיזוג בטרם התחיל - לא סתם הם לומדים איך לטעון טיעונים במשך תואר שלם. 

שתיים הסכם מיזוג – השלב הבא לאחר גיוס המנהלים הוא עריכת הסכם מיזוג. הסכם זה ייכתב על ידי עורך דין ורואה חשבון, והוא יציג את כל הדוחות הכספיים של החברות וכן תוכניות לעתיד. אם מחזור ההכנסה של החברות המתמזגות עולה על 360 מיליון ש''ח בשנה, תדרשו להגיש את הסכם המיזוג לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

שלוש פרסום המיזוג – לאחר שכל המנהלים הסכימו למיזוג ונערך ההסכם (שאושר אם צריך), יש לפרסם את כוונת מיזוג החברות. הפרסום צריך להיות בעיתון או ערוץ תקשורת ישראלי מוכר (העיתון המקומי של כפר סבא לא יעמוד בדרישות הפרסום). הפרסום נעשה כדי שכל מי שיש לו עניין במיזוג יוכל להתנגד לו – למשל אנשים שאחת החברות חייבת להם כסף, או במקרה בו המיזוג עלול לפגוע בתחרות העסקית בענף או ליצור מונופול. לאחר הפרסום יש לחכות 30 יום לפני המעבר לשלב הבא. 

ארבע בירוקרטיה – לאחר שנתתם לאזרחים 30 יום להתנגד לתהליך המיזוג, ולא התקבלה בקשה לביטול המיזוג – תוכלו להתחיל את התהליך הבירוקרטי של מיזוג החברות. לא נפרט פה על כל הטפסים שתדרשו למלא, אבל נגלה בזהירות שיש לרוב יותר מ-100 מסמכים דרושים – החל מטפסים על הצהרות הון ותיאום מס ועד לטפסי 101 של כל העובדים בחברות. 

חמש אישור מיזוג – הישורת האחרונה היא להגיש את כל הטפסים לרשם החברות. אם הגשתם הכל כראוי, צפו לאישור מיזוג החברה בתוך 45 ימים. 

 

טופס מיזוג חברות

מיזוג חברות – מה קורה לעובדים

ברגע שכמה חברות מתמזגות לחברה אחת, יש לכך השלכות על עובדי החברה, הן הנקלטת והן הקולטת. הנה כמה דברים שחשוב לדעת אם אתם עובדים בחברה שעתידה להתמזג:

חותמת אפוסטיל תוכלו לבקש להתפטר בדין מפוטר בזמן מיזוג חברה, בטענה על הרעת תנאים או שינוי משמעותי שלהם (בתנאי שחוזה העסקה שלכם לא נשאר זהה למה שהיה טרם המיזוג). 

חותמת אפוסטיל לרוב תוכלו להמשיך לעבוד בחברה, עם חוזה העסקה זהה לקודם, אבל שלב מיזוג חברות הוא שלב בו תוכלו לחדש את חוזה ההעסקה שלכם ולשפר אותו.

חותמת אפוסטיל לצערנו, עובדים שאינם מנהלים לא יכולים להתנגד לתהליך מיזוג חברות ולדרוש לבטל אותו, אבל תוכלו לתבוע אזרחית בעזרת עורך דין דיני עבודה את המעסיק אם נפגעתם באופן פרטי ממיזוג החברות.

 

חוזה העסקה

עורך דין מיזוג חברות

מיזוג חברות הוא תהליך גדול ומשמעותי בחייה של כל חברה. בהתאם לגודל החברות המתמזגות, תזדקקו לכמה עורכי דין לנהל את העסקה. עורך דין מיזוג חברות לא רק ינהל את מהלך העסקה וינסח הסכמים מתאימים, אלא גם יאמת כל מסמך שתגישו ויאסוף נתונים שדרושים להצלחת התהליך. 

צפו שבתחילת התהליך (בעיקר בחלק של איסוף מסמכים וחומרים), תהיו מאוד מעורבים, וככל שיתקדם התהליך עורך הדין יפעל בעצמו. הוא יהיה איתכם בקשר לאחר כל שלב כדי לעדכן אתכם בהתקדמות. 

מיזוג חברות הוא תהליך שמערב הרבה גופים וגורמים, ומומלץ לפנות לעורך דין מיזוג חברות שעבד עם מיזוג חברות בתחום דומה לשלכם בעבר. 

רשם החברות

מחיר עורך דין מיזוג חברות

מחיר עורך דין מיזוג חברות משתנה בהתאם לגודל החברות וכמה העסקה מסובכת. 

כסףלרוב, נהוג לשלם לעורכי דין בין 500-1,500 ש''ח לשעה, כתלות בניסיון והמומחיות של אותו עורך דין.  יש עורכי דין שידרשו סכום קבוע עבור הכנת חוזה או עבודה מול גורמים ממשלתיים. 

שימו לב שהמחירים שמצוינים במאמר הם הערכה בלבד ולא מחייבים את עורכי הדין שבאתר.


עורך דין מיזוג חברות מומלץ

מיזוג חברה זה כמו קשר ארוך טווח, אבל עם התחייבות הרבה יותר גדולה. אם אתם לא רוצים להיכנס לקשר מחייב לבד, ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין מומלצים למיזוג חברות. כל עורכי הדין באתר מדורגים על ידי לקוחות קודמים ואם תעזרו באחד מהם נבקש שתדרגו אותו גם אתם – ככה אנחנו שומרים על הביקורות באתר מעודכנות תמיד.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי לא ניתן לבצע מיזוג חברות?

לרוב התנגדות למיזוג חברות תעשה בגלל חשש מיצירת מונופול בתחום העיסוק של החברות המתמזגות או חובות שאחת החברות חייבת לנושים. 

כמה זמן לוקח מיזוג חברות?

מיזוג חברות הוא תהליך שיכול לקחת בין חצי שנה לכמה שנים, בהתאם למורכבות המיזוג וכמה גדולות החברות המעורבות. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק