מוקד מידרג: 1-700-707-233

עורך דין זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים קיים כדי לשמור על כל מה שעבדתם עליו קשה – כרכוש שלכם בלבד! בין אם מישהו פגע בזכויות יוצרים, או שאולי בטעות הפרתם זכויות יוצרים בעצמכם – כדאי לפנות לעורך דין זכויות יוצרים, כדי לצאת מהסיפור הכי טוב שיש. פה תמצאו את כל המידע על תהליך העבודה עם עורך דין זכויות יוצרים, כולל מחירים לדמי טרחה


מתי יש זכויות יוצרים

בישראל אין מאגר בו נרשמות כל היצירות שיש עליהן זכויות יוצרים, ולכן כל יצירה שתוכלו להוכיח שהיא פרי יצירתכם ודמיונכם, יכולה להיחשב כיצירה בעלת זכויות יוצרים. יצירה יכולה להיות סיפור או שיר שכתבתם, בגד שתפרתם, מנגינה שהלחנתם או סרט שערכתם – בעצם כל דבר שיצרתם בעצמכם.

שימו לב: על בעל היצירה יש את חובת ההוכחה על כך שהוא אכן יצר את היצירה, ולכן כדאי מאוד לשמור ולשלוח עותק מודפס או מצולם עם היצירה שלכם בעת הכנתה, ככה תוכלו להוכיח שזה היה הרעיון שלכם כבר ממזמן. 

אנשים אם אתם קבוצה שהכינה מוצר, לכל חברי הקבוצה יהיו זכויות יוצרים על המוצר, אלא אם כן תחליטו אחרת לפני הליך העבודה.

 

לוגו מידרג עם זכויות יוצרים

 


זכויות יוצרים מחוץ לישראל

בהנחה ואתם מעוניינים לעגן זכויות יוצרים על היצירה שלכם במדינות נוספות מלבד ישראל, עליכם לפנות לעורך דין זכויות יוצרים באותה המדינה. ההגנה על זכויות יוצרים משתנה בין מדינות, כי החוק הוא איזורי - לפעמים נדרש עיגון בכתב של היצירה, ולפעמים מספיק לפרסם אותה במקום ייעודי. 

בכל אופן, חשוב להבין שגם אם היצירה שלכם מעוגנת זכויות יוצרים בישראל, זה לא בהכרח מעגן את הזכויות שלכם גם במדינות נוספות.


מה זה הפרת זכויות יוצרים

זכויות יוצרים ניתנות לאנשים שיצרו מוצרים שונים, על מנת שיוכלו להרוויח מהם כסף, תמלוגים או אפילו מוניטין. אם אדם אחר יעשה שימוש במוצר עם זכויות יוצרים, הוא עלול להיות זה שמרוויח מהמוצר, וזה מה שזכויות יוצרים נועדו למנוע.

הפרת זכויות יוצרים יכולה לקרות בכל מיני נסיבות ודרכים. הנה כמה דוגמאות:

מגנט שצולם על ידי צלם מגנטים  שיתוף תמונה, שיר או סיפור שנכתב על ידי מישהו אחר, וללא אישור רשמי מבעל היצירה.

 שימוש בשיר עם זכויות יוצרים, כרקע לסרטון.

מכחול שימוש בציור או יצירה שכבר קיימת והוספת אלמנטים שונים שלא באישור בעל היצירה.

כוכבית גם אם היצירה נמחקה לאחר הפרת זכויות יוצרים, זה לא מבטל את האשמה. 

טיפ: למרות שמחיקה או הסרה של החומר לא נחשבת כמו ביטול הגניבה, בכל זאת במקרה שהשתמשתם בתוכן לא שלכם, אנחנו מציעים לכם למהר ולמחוק. לפעמים מחיקה יכולה לרצות את בעל הזכויות או למזער העונש העתידי. 

 

תמונה משפחתית עם זכויות יוצרים

הפרת זכויות יוצרים – השלכות

לפי החוק בישראל הפרת זכויות יוצרים גוררת קנס של עד 100,000 ש''ח על כל הפרה (כן, אם שיתפו את התמונה פעמיים, זה נספר כשתי הפרות שונות). הקנס יוטל על המפר גם ללא הוכחת נזק, ודי להוכיח בעלות על היצירה. ככה למשל אם מישהו יעתיק את המילים האלה שאתם ממש קוראים עכשיו, ויפרסם אותן בלי אישור, אנחנו נוכל לתבוע אותו. אפילו אם זה לא הזיק לנו (אגב, בתחתית העמוד, אנחנו אפילו מצרפים תמיד אזהרה קטנה בעניין).

בפועל, אם חוויתם הפרה של זכויות יוצרים, תוכלו לפעול בשני מישורים:

מספר 1צו מניעה - לבקש מאותו אדם להפסיק את השימוש ביצירה שלכם, באמצעות מכתב התרעה או אפילו בעירוב בית המשפט. 

מספר 2 פיצויים – כפי שנטען, תוכלו לבקש עד 100,000 ש''ח על כל הפרה ללא הוכחת נזק. אבל אם ההפרה גרמה לכם לנזק, תוכלו לדרוש סכום גבוה יותר וכן לדרוש החזרים על כל תגמול שהרוויח המפר מהיצירה שלכם.

אם נטען עליכם שהפרתם זכויות יוצרים, כדאי לפנות בהקדם לעורך דין שיוכל לנסות להפחית את הסכום שתדרשו לשלם, גם אם אתם בבירור אשמים.

 

עורך דין זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים

בעולם מושלם אם אדם היה מגלה שהוא הפר זכויות יוצרים, הוא היה מתנצל, מחזיר את מה שהרוויח מכך וכולם היו ממשיכים הלאה. אבל לרוב, אדם שמפר זכויות יוצרים לא יקבל את הטענה הזו ולא יסכים לפיצויים – כי הוא עלול להפסיד מכך בעצמו.

במקרה כזה, מערבים עורך דין זכויות יוצרים שיפעל בכמה שלבים: 

מספר 1מכתב התרעה מעורך דין – מכתב התרעה הוא השלב הראשון בנקיטת צעדים משפטיים מול אדם שהפר זכויות יוצרים. המכתב יציג את ההפרה שבוצעה וידגיש את ההשלכות שיקרו אם לא תוסר ההפרה – כמו דרישה לפיצויים גבוהים במיוחד או הזמנה לבית משפט. 

מספר 2צו משפטי – אם מכתב הרתעה לא עשה את העבודה השלב הבא יהיה לקבל צו משפטי שדורש את הסרת ההפרה.

מספר 3תביעה – השלב האחרון אם כל האלו לפניו לא עבדו, הוא להגיש תביעה אזרחית נגד האדם שהפר זכויות יוצרים. לאחר הכרעת בית המשפט אפשר גם לפעול בעזרת הוצאה לפועל. מקווים שלא תגיעו לזה.

 

מסירת מכתב התרעה

מחיר עורך דין זכויות יוצרים

מחיר שכר טרחה של עורך דין זכויות יוצרים תלוי בכמה גורמים: 

כוכבית מספר השלבים (מהפסקה הקודמת) שעורך הדין שלכם ביצע

כוכבית גובה הפיצויים   

כוכבית זמן העבודה שדרש התיק. 

לרוב, נהוג לשלם לעורכי דין בין 500-1,500 ש''ח לשעה, כתלות בניסיון והמומחיות של אותו עורך דין. ייתכן שתדרשו לשלם לעורך דין גם אחוזים מסכום התביעה אם תגיעו לשם. 

שימו לב שהמחירים שמצוינים במאמר הם הערכה בלבד ולא מחייבים את עורכי הדין שבאתר.


עורכי דין מומלצים לטיפול בזכויות יוצרים

עבדתם כל כך קשה ומישהו החליט לקחת על זה קרדיט? ריכזנו עבורכם רשימה של עורכי דין מומלצים לטיפול בזכויות יוצרים. כל עורכי הדין באתר מידרג מדורגים על ידי לקוחות קודמים, ואם תעזרו באחד מהם נבקש שתדרגו אותו גם אתם, כדי לשמור על הביקורות באתר מעודכנות תמיד.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מה לעשות במקרה שנטען שהפרתי זכויות יוצרים?

אם הפרתם זכויות יוצרים, במודע או שלא במודע, כדאי לפנות בעורך דין. תביעות זכויות יוצרים יכולות להגיע לקנס כספי של עד 100,000 ש''ח ללא הוכחת נזק, אז כדאי לפעול בזהירות ובשקילות כאשר מגיבים לטענה כזו. 

איך מוכיחים זכויות יוצרים?

הוכחת זכויות יוצרים על יצירה נתונה דורשת שתוצג ראיה שאדם מסוים אכן יצר את היצירה. זה יכול להיות תמונה של היצירה בתאריך נתון, שהיצירה פורסמה לראשונה ברשת חברתית של אותו אדם או אפילו שיחת וואצפ שמעידה על עבודה על היצירה. עורך דין זכויות יוצרים מומחה יוכל לעזור לכם למצוא הוכחות על הזכאות שלכם לזכויות יוצרים. 

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק