מוקד מידרג: 1-700-707-233

חילוץ רכב חשמלי

תוהים אם חילוץ רכב חשמלי דומה לחילוץ רגיל? לא בדיוק. כשמדובר בתקלה חשמלית או סוללה ריקה, יש כמה דברים שחשוב לדעת - כמו סוג הגרר שמתאים לרכב חשמלי, מה עושים כשהמצבר הקטן מתרוקן וכמה זה עולה. במקרה של חילוץ רכב חשמלי, מחיר ניסיון התנעה באמצעות כבלים יעלה בדרך כלל בין 300 ל-400 ש"ח. אל תילחצו! חילצנו בשבילכם את כל התשובות, כדי שברגע האמת - תדעו בדיוק מה לעשות 😉


חילוץ רכב חשמלי

חילוץ רכב חשמלי הוא שירות שניתן במצב שבו רכב חשמלי נתקע ולא יכול להמשיך בנסיעה. זה יכול לקרות בגלל שהסוללה התרוקנה, הייתה תקלה חשמלית, או שמשהו ברכב פשוט לא מגיב. ברוב המקרים, כשמדובר בחילוץ רכב חשמלי, אם התקלה פשוטה, יטפלו ברכב במקום. אבל במקרה שהתקלה מורכבת יותר, מזמינים גרר שלוקח את הרכב לעמדת טעינה או למוסך.

 

רכב חשמלי

סימנים לחילוץ רכב חשמלי

יש כמה סימנים שיכולים לעזור לכם להבין מתי כדאי לעצור ולהזמין חילוץ לרכב חשמלי. אם אחד מהסימנים הבאים מופיעים לכם ברכב - כדאי לעצור ולהזמין חילוץ רכב חשמלי:
אזהרה הצגת שגיאת “EPB engaged” או “Service Brake Active” - מדובר באזהרה של מערכת הבלם החשמלי. אם הרכב לא משתחרר ממצב חנייה או אי אפשר להזיז אותו, יש צורך בחילוץ.

20 אחוז סוללה התרוקנות הסוללה - התרוקנות מלאה של הסוללה (עד לרמה של 0%) ללא אפשרות טעינה.

סימן אבטחה נעילה של המערכת האלקטרונית המונעת הנעה (“Protection Mode”) - זהו מצב הגנה שבו הרכב "נכבה" כדי למנוע נזק למערכת ההנעה או למצבר. לרוב, מדובר בתקלה קלה שאפשר לטפל בה ע"י כיבוי והמתנה, אבל אם אין תגובה כלל - כן, נדרש חילוץ.

 

טעינת רכב חשמלי

תקלות נפוצות בחילוץ רכב חשמלי 

ברוב המקרים שבהם תזדקקו לשירות חילוץ רכב חשמלי, השלב הראשון יהיה חילוץ בלבד, כלומר גרירה או העברה של הרכב למוסך או עמדת טעינה. אבל יש מקרים שבהם כן יהיה אפשר לבצע טיפול ראשוני בשטח, בתנאי שלמחלץ הרכב יש ידע בציוד חשמלי של רכבים:

אצבע נתק במצבר 12V - רכבים חשמליים נשענים על שני מקורות חשמל: הסוללה הגדולה שאחראית על הנעת הרכב, ומצבר 12V קטן ורגיל שמפעיל את המערכות האלקטרוניות - כמו מסך המידע, נעילה, תאורה ותקשורת. כשמצבר ה-12V מתרוקן, הרכב נראה "מת" לחלוטין, גם אם הסוללה הראשית מלאה. במצב כזה, אין צורך בגרירה - אפשר לנסות להניע את הרכב בעזרת כבלים או בוסטר שמתחברים למצבר הקטן. פעולה זו נחשבת בטוחה יחסית ולא דורשת התעסקות עם מערכת החשמל הגבוה, אבל יש לבצע אותה רק על ידי מוסך נייד או חשמלאי רכב מוסמך.


אצבע נתק תקשורת, פיוז שרוף או קוד תקלה - במקרים נדירים, רכב חשמלי עלול להיכנס למצב חירום בעקבות תקלה במחשב הרכב, חיישן, פיוז שרוף או נתק תקשורת. במצבים כאלה, בעל מקצוע מנוסה שמצויד בסורק תקלות יוכל לאתר את הקוד המדויק ולאפס אותה. אם התקלה חמורה או כרוכה בשיבוש מערכת ההנעה - ייתכן שיהיה צורך בגרירה למוסך.

 

נתקלתם בתקלה אחרת ברכב? הציצו בסרטון הבא - הוא יעשה לכם סדר.


לפני שמזמינים חילוץ רכב חשמלי

נקודה תבדקו שאתם פונים לבעל מקצוע עם הסמכה - לפני שאתם מזמינים חילוץ לרכב חשמלי, מומלץ לבדוק אם לבעל המקצוע יש הסמכה כחשמלאי רכב סוג 3. זו ההכשרה הגבוהה ביותר שמאפשרת לו לעבוד על רכבים חשמליים - כולל סוללה, מחשב רכב ומערכות חשמל רגישות. בלי זה, יש סיכון לנזק לרכב או סתם לבזבוז זמן.
נקודה בדקו מה מכסה הביטוח המקיף/שירות-דרך - חלק מהפוליסות כוללות שתי גרירות או טעינות-חירום בשנה ללא עלות נוספת.
נקודה אל תנסו להתניע את הרכב עם כבלים - אם הרכב לא מניע, יש סיכוי ממש נמוך שתצליחו להניע אותו כי לא מדובר במצבר רגיל. זה מצבר שדורש טעינה דרך יחידת חשמל מיוחדת, ולא דרך חיבור זמני כמו ברכב בנזין רגיל. ברוב המקרים, צריך לגרור אותו לעמדת טעינה מיוחדת.

 

התנעת רכב חשמלי עם כבלים

טיפים כדי להימנע מחילוץ רכב חשמלי

קוראים את המאמר הזה רק כדי להיזהר מרגע האמת שבו תצטרכו חילוץ לרכב החשמלי שלכם? הנה כמה טיפים שיכולים למנוע מכם להגיע למצב של חילוץ רכב חשמלי:

מספר 1 שמרו על 20 % סוללה כמינימום קבוע - התרוקנות פתאומית של המתח הראשי היא הסיבה מספר 1 לחילוץ.
מספר 2 בדקו את מצבר ה-12 V פעם בשנה - אם הוא חלש, הרכב עלול “למות” גם כשהסוללה הראשית מלאה.
מספר 3 תבדקו שהפוליסה כוללת גרירת EV וטעינת חירום - בלי הכיסוי הזה, כל חילוץ יכול לעלות מאות שקלים - שווה להקדיש כמה שניות על האותיות הקטנות 🙂.

 

גרר לרכב חשמלי

מחיר חילוץ רכב חשמלי

מחיר חילוץ לרכב חשמלי משתנה בהתאם לסוג השירות הנדרש:

שקל מחיר ניסיון התנעה של רכב חשמלי באמצעות כבלים או בוסטר נע בין 300-400 ₪. 
אם ההתנעה לא מצליחה והרכב נגרר למוסך של המחלץ לרוב לא תשלמו על הביקור, אלא על הגרירה בלבד. אבל אם תבחרו לגרור למקום אחר, ייתכן שתידרשו לשלם על הניסיון. כדאי לבדוק מראש.
שקל מחיר טעינת חירום ניידת מתחיל מ- ₪750.
שקלמחיר גרירת רכב חשמלי לעמדת טעינה מתחיל מ- 400₪ ומשתנה לפי המרחק.

כוכבית המחירים כוללים מע״מ ויכולים להשתנות לפי שעה, מרחק ודרגת המורכבות.

 

המידע במאמר היה מועיל?

שימו לב תודה רבה למוסכים הניידים המדורגים במידרג, יגאל וחמודי שעזרו לנו להביא לכם מידע מקצועי הכולל מחירים וטיפים חשובים.

 

טעינת רכב חשמלי ללא סוללה

מוסכים ניידים מומלצים לחילוץ רכב חשמלי

אם נתקעתם עם רכב חשמלי ליד הבית או באמצע הדרך - אין צורך להיכנס ללחץ. במקום להמתין שעות לגרר אקראי, תוכלו להזמין שירותי חילוץ שמתמחים ברכבים חשמליים: כאלה שמגיעים מהר ויכולים לחלץ אתכם מהתקלה! הכנו לכם רשימה של מוסכים ניידים לחילוץ רכב חשמלי מומלצים שיגיעו עד אליכם, בלי להעמיס עליכם טעינה רגשית 😉.
 


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי צריך להזמין חילוץ לרכב חשמלי?

כדאי להזמין חילוץ כשמופיעים סימנים כמו הודעת שגיאה במערכת הבלם החשמלי ("EPB engaged" או "Service Brake Active"), התרוקנות מלאה של הסוללה הראשית (0%), או כשהרכב נכנס למצב הגנה ("Protection Mode") ולא מגיב כלל.

כמה עולה חילוץ לרכב חשמלי?

ניסיון התנעה עם כבלים או בוסטר עולה בין 300- 400 ₪. טעינת חירום ניידת מתחילה מ-750 ₪, וגרירה לעמדת טעינה מתחילה מ-400 ₪ (העלות משתנה לפי המרחק). ברוב המקרים, אם ההתנעה לא הצליחה - תשלמו רק על הגרירה, אבל כדאי לוודא מראש עם נותן השירות.

האם כל תקלה ברכב חשמלי מחייבת גרירה?

לא בהכרח. אם מדובר בתקלה פשוטה כמו מצבר 12V מרוקן, אפשר לנסות להניע את הרכב במקום באמצעות כבלים או בוסטר. עם זאת, תקלות שקשורות למערכת ההנעה, פיוזים או תקשורת - לרוב ידרשו גרירה למוסך.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק