עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

הסרת צו מבנה מסוכן

קיבלתם צו מבנה מסוכן מהעירייה? זה הזמן לפעול חכם ומהר - לא רק כדי להימנע מקנסות אלא גם ובעיקר בשביל למנוע אסונות. כשמקבלים צו מבנה מסוכן, בשלב הראשון פונים לקונסטרוקטור שיזהה את כל הליקויים. בהמשך יצטרף לתהליך גם קבלן שיפעל בצמוד להוראות הקונסטרוקטור, עד להסרת הצו. מה הופך מבנה למסוכן, מה צריך כדי להסיר את הצו וכמה זה עולה? הסירו דאגה, כל המידע כאן.

 


קבלת צו מבנה מסוכן

לפני שנפרט איך מסירים צו מבנה מסוכן ואיך מומלץ לפעול במצב כזה, נסביר מלכתחילה איך הצו מוצא את דרכו אל תא הדואר שלכם:

נקודה צו מבנה מסוכן הוא צו שהעירייה דואגת להוציא במקרים שהמבנה נחשב למסוכן לדיירים או לסביבה.

נקודה יש נציגים של העירייה שפועלים לאיתור מבנים מסוכנים, ולפעמים מתקבלים דיווחים של תושבים שמפנים את תשומת הלב של העירייה. כך או כך, הצו הוא חשוב ונועד כדי להכריח אתכם לפעול במהירות לשיקום המבנה.

נקודה במכתב שקיבלתם, חוץ מהצו של העירייה, מצורף גם צו של בית המשפט שמטיל אחריות על בעלי הנכס בבניין במקרה של פגיעה בעוברים והשבים או הדיירים עצמם. לצו מצורף תאריך אחרון לתיקון הליקויים, ככה שאם חורגים ממסגרת הזמן עלולים לקבל קנס.  

שימו לב שימו לב: מהרגע שפניתם לקונסטרוקטור לטיפול בצו מבנה מסוכן, תוכלו בעזרתו להגיש בקשה לדחיית התאריך האחרון לטיפול בליקויים, ובכך להימנע מקנסות.

נורה חשוב לדעת: כל עוד יש צו מסוכן על המבנה שלכם, לא תוכלו למכור או לקנות דירות בבניין עד לתיקון הליקויים והסרת הצו מטעם העירייה.  

 

קורות בטון של מבנה מסוכן עם סדקים

חוות דעת הנדסית של מבנה מסוכן

השלב הראשון להסרת צו מבנה מסוכן הוא פנייה לקונסטרוקטור שיבצע סקירה של כל הליקויים הקיימים במבנה. במהלך בדיקה מקיפה הקונסטרוקטור יבחן את מערכות החשמל והאינסטלציה, בטיחות אש, יסודות המבנה ועוד, כדי ששום ליקוי לא יתפספס ותוכלו לשקם את הבניין כמו שצריך.

ריכזנו כאן מספר ליקויים שיכולים להפוך מבנה למסוכן:

אחד  סדקים בבטון – סדקים בעומק של 3 מ"מ נחשבים למסכנים את יציבות יסודות המבנה. לרוב, הסדקים יופיעו בעמודים ובקורות הבטון החשופים.

שתיים  קורוזיה בברזל – בכל מבנה, היסודות מחוברים לקורות ברזל שעלולים לפתח קורוזיה עם הזמן, במיוחד במבנים שנמצאים בקרבת ים. ברגע שנוצרת קורוזיה בברזל, היא פוגעת בבטון וגורמת לו להתפורר, כך שהתמיכה של יסודות המבנה נפגעת.

שלוש  מבנה שעבר שריפה – אם חלילה הבניין שלכם עבר שריפה, אפילו רק בחדר אחד, השריפה עלולה ליצור לא מעט נזקים, כמו פגיעה ביסודות המבנה, פירור של הבטון, או הרס בתשתיות הבניין שגורם ליציבות של הבניין להיפגע.

ארבע  שקעים בריצוף או בקורות בטון – אם שמתם לב שנוצרו ברצפה של הבית שלכם שקעים, או בקורות הבטון של הבניין, יכול להיות שהיסודות נפגעו כתוצאה מרעידות אדמה, פיצוץ של צינורות בתשתית המבנה תקלה בביוב או כל גורם אחר, בכל מקרה גם כאן יציבות המבנה בסכנה.

חמש שיפוץ לא מבוקר – במקרה שאחד הדיירים שיפץ את הבית בצורה לא מבוקרת, יכול להיות שנגמרה תזוזה של יסודות המבנה. במקרה כזה עלולים להיווצר סדקים, נפילה של אבנים בחיפוי החיצוני או פירור של הטיח.

 

 

תכנית שיקום מבנה

לאחר סקירה מקיפה של המבנה וזיהוי של הנזקים, הקונסטרוקטור יכין תוכנית שיקום ושיפוץ על מנת לטפל בכל הליקויים שיש במבנה. בתוכנית של הקונסטרוקטור יהיה פירוט על סוג הנזקים שצריך לתקן, והיקף השיקום הנדרש כדי להחזיר את הבניין לבטוח.

את התוכנית יעביר הקונסטרוקטור לקבלני בנייה ושיפוצים ולקבלני איטום במקרה הצורך. בסופו של דבר, לכל מבנה יש את הליקויים שלו, ובהתאם לכך גם עבודת השיקום. לפעמים נדרשת חפירה ותיקון של יסודות המבנה, שיפוץ של התשתיות, עבודות איטום מקיפות, ושיפוץ חזית המבנה, אבל לפעמים גם מדובר רק בעבודה נקודתית ופחות מקיפה.

כוכב כדאי לדעת: שיקום המבנה המסוכן הוא גם הזדמנות להשביח את הנכס. בשביל זה תוכלו לבצע שיפוץ שיכלול חיפוי של חזית המבנה בבריקים או אבנים ושיפוץ של כניסה לבניין שישפרו את הנראות החיצונית של הבניין, וככה תהפכו את הצו לצו האופנה 😊

 

תוכנית קונסטרוקטור לשיקום מבנה מסוכן

 

ליווי הקונסטרוקטור בשיקום המבנה

הקונסטרוקטור ילווה אתכם לאורך כל התהליך כדי להפוך את המבנה לבטוח, ככה שחוץ מסקירה הנדסית, תוכלו להיעזר בו גם לדברים הבאים:

נקודה הוצאת היתרי בנייה - הקונסטרוקטור ידאג להוציא עבורכם היתרי בנייה במקרה הצורך לפני שיקום המבנה. היתרי הבנייה דרושים לשיקום ושיפוץ המבנה, וצריך לקבל אותם מהעירייה. כן, למרות שהעירייה היא זו ששולחת צו מבנה מסוכן, עדיין סביר להניח שהיא תדרוש היתרי בנייה כדי להבטיח שהשיקום נעשה בצורה בטוחה תוך עמידה בחוקי הבנייה והתקנות.

נקודה אנשי מקצוע מטעם הקונסטרוקטור - במידה ותרצו, הקונסטרוקטור ידאג למצוא עבורכם את קבלני הבנייה והשיפוצים, שהוא כבר עובד איתם וסומך על העבודה שלהם בשיקום מבנים.

נקודה פיקוח מלא על תהליך השיקום – בגדול כמו שהבנתם, הקונסטרוקטור מעורב בתהליך שיקום המבנה, מתחילתו ועד סופו בהסרת הצו. יש קונסטרוקטורים שגם מגיעים לשטח בזמן העבודה כדי לוודא שהעבודה מתבצעת לפי התוכנית, יש כאלו שמבקשים שישלחו להם תמונות מרחוק ומסתפקים בזה. כך או כך, כדאי לקבוע מראש את מידות הפיקוח של הקונסטרוקטור.

 

קורוזיה בקורות בטון של מבנה מסוכן

הסרת צו מבנה מסוכן

טיפלתם בכל הליקויים שנמצאו במבנה המסוכן? מעולה, זה הזמן להסיר את הצו, פשוט כי המבנה כבר לא נחשב מסוכן 😊. איך עושים את זה?

לאחר סיום שיקום הבניין, באחריות הקונסטרוקטור שליווה אתכם בתהליך לדווח לעירייה שהמבנה עבר שיקום, יחד עם פירוט של כל העבודות שבוצעו בו.

העירייה תשלח מטעמה נציג שיבדוק בעצמו את המבנה, ותוציא מסמך להסרת הצו שמפרט שהמבנה נבדק ושהוא לא מסוכן יותר. בנוסף, העירייה תדאג להודיע לבית המשפט להסיר את הצו שמטיל אחריות על בעל הנכס במקרה של פגיעה בסובבי המבנה.

 

תיקון יסודות מבנה מסוכן

 


מחיר קונסטרוקטור להסרת צו מבנה מסוכן

בעיקרון, המחיר של סקירה וליווי קונסטרוקטור לשיקום מבנה מסוכן נקבע לפי היקף השיקום, ולפי גודל הבניין. ככל שיש יותר נזקים במבנה, כך השיקום יהיה ארוך יותר והמחיר יעלה בהתאם.

כסף מחיר סקירה הנדסית לבניין, ליווי קונסטרוקטור וכתיבת תכנית לתיקון נקודתי נע בין 3,000-5,000 ₪.

כסף מחיר סקירה הנדסית לבניין, ליווי קונסטרוקטור וכתיבת תכנית לשיקום מספר נזקים נע בין 5,000-12,000 ₪.

שימו לב שימו לב: המחירים אינם כוללים מע"מ.

 

בנוסף, במאמר שיפוץ מבנה משותף תוכלו לבדוק כמה יעלה לכם השיפוץ עצמו.

 

נורה חשוב לדעת: יש עיריות מסוימות שיסייעו במימון של שיקום המבנה, פשוט כי הן רוצות לשפר את חזות העיר בעזרת שיקום של חזיתות מבנים ברחבי העיר. שווה לכם לבדוק עם העירייה שלכם אם גם היא מסייעת לתושבים שקיבלו צו מבנה מסוכן לממן את שיקום המבנה, כך תוכלו להוזיל בעלויות השיפוץ.


קבלנים לשיקום ושיפוץ מבנים מסוכנים


קונסטרוקטורים להסרת צו מבנה מסוכן

אם קיבלתם צו מבנה מסוכן מהעירייה, חשוב להזמין קונסטרוקטור אמין שיכתוב לכם דו"ח ותכנית עבודה מסודרת לשיקום הליקויים במבנה המסוכן עד שתוכלו להסיר את הצו. בדיוק בשביל זה ריכזנו לכם רשימה של קונסטרוקטורים מומלצים לבדיקת מבנים מסוכנים עם המלצות של לקוחות קודמים. אחרי כל שיקום מבנה מסוכן אנחנו מתקשרים אליכם לשמוע איך היה ומעדכנים את חוות הדעת באתר.


;

שאלות נפוצות לדף זה

מתי מקבלים צו מבנה מסוכן?

צו מבנה מסוכן הוא צו שהעירייה דואגת להוציא במקרים שהמבנה נחשב למסוכן לדיירים או לסביבה. מבנה יכול להיחשב למסוכן כשיש בו ליקויים שונים שבגללם היסודות והיציבות של הבניין נפגעים. 

איך להסיר צו מבנה מסוכן?

הדרך היחידה להסיר צו מבנה מסוכן הוא לשקם את המבנה. השלב הראשון הוא להזמין קונסטרוקטור שיזהה את כל הליקויים במבנה ויכין תוכנית שיקום. לאחר שכל עבודות השיקום במבנה יתבצעו, הקונסטרוקטור ידאג לדווח לעירייה שהמבנה עבר שיקום, יחד עם פירוט של כל העבודות שבוצעו בו. לאחר מכן העירייה תשלח מטעמה נציג שיבדוק בעצמו את המבנה, ותוציא מסמך להסרת הצו שמפרט שהמבנה נבדק ושהוא לא מסוכן יותר.

מה המחיר של ליווי קונסטרוקטור להסרת צו מבנה מסוכן?

המחיר של סקירה וליווי קונסטרוקטור לשיקום מבנה מסוכן נקבע לפי היקף השיקום, ולפי גודל הבניין. ככל שיש יותר נזקים במבנה, כך השיקום יהיה ארוך יותר והמחיר יעלה בהתאם. לדוגמה, מחיר סקירה הנדסית לבניין, ליווי קונסטרוקטור וכתיבת תכנית לתיקון נקודתי נע בין 3,000-5,000 ₪ ללא מע"מ. לעומת זאת, מחיר סקירה הנדסית לבניין, ליווי קונסטרוקטור וכתיבת תכנית לשיקום מספר נזקים נע בין 5,000-12,000 ₪ ללא מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק