עוד
מוקד מידרג: 1-700-707-233

צביעת ארונות מטבח

צביעת ארונות מטבח יכולה לשנות לגמרי את עיצוב המטבח שלכם גם בלי שתצטרכו להתקין ארונות חדשים. שלא תטעו, זה לא שאנחנו מאמינים בלהסתיר פגמים בעזרת שינוי חיצוני, ולכן רק אם ארונות המטבח שלכם באמת במצב טוב מבחינה מכאנית, כדאי להתחיל בצביעת ארונות המטבח.

 

ארונות מטבח צבועים

רגע לפני צביעת ארונות מטבח

חשבתם לעצמכם שצביעת ארונות מטבח דורשת רק מברשת, צבע וקצת ביטחון עצמי? רגע לפני שאתם מתקרבים במבט זחוח אל המטבח וגורמים לארונות שלכם להיות צבועים ומנופחים, כדאי שתדעו שצביעת ארונות המטבח היא עבודה שמצריכה פירוק של דלתות הארונות, שיוף העץ וצביעה בתנאים מיוחדים שמיד נפרט עליהם. לכן, לא בטוח שצביעת ארונות מטבח היא האופציה האידיאלית עבורכם, והשאלה אם לצבוע את ארונות המטבח או לבחור באפשרות אחרת לחידוש המטבח תלויה במצב הארונות, הפנימי והחיצוני.

 

ארונות בצבעים שונים במטבח

איך לחדש ארונות מטבח?

בגדול יש שלוש אפשרויות מרכזיות לחידוש המטבח: קנייה של מטבח חדש, החלפה של חזיתות המטבח או צביעה חיצונית של ארונות המטבח. כל אחת מהאופציות האלו מעניקה מענה אחר, וכדאי לתכנן נכון את החידוש של ארונות המטבח לפי הצרכים האישיים שלכם:

כוכבית קניית מטבח חדש

כילדים לחברה קפיטליסטית, אנחנו תמיד ממהרים לחשוב שחדש זה הכי טוב. לא נגיד שזה שקר, אבל שימו לב שקנייה של מטבח חדש דורשת פירוק והרכבה של המטבח הקודם. ולכן התקנה מחודשת כוללת בדרך כלל גם התקנה של משטח השיש, הכיור והגז, מה שיוסיף כמובן להוצאות ולמכאוב. אז מתי כדאי להחליף לארונות חדשים במטבח? אם גוף הארון מתחיל להראות סימני עייפות, שריטות, התנפחויות או כל דבר שמזכיר פיהוק, אנחנו ממליצים לקנות מטבח חדש ולא להסתפק רק בחידוש המטבח הקיים.

 

כוכבית החלפת דלתות המטבח

אם יש לכם ארונות מטבח במצב טוב ורק הדלתות עצמן כבר לא כמו שהיו פעם, כדאי לחשוב על החלפת הדלתות. בשביל זה תצטרכו נגר מטבחים שימדוד את הארונות הקיימים ויכין עבורכם דלתות מטבח חדשות בצבע שתבחרו. חשוב לשים לב שדיוק הוא שם המשחק, שכן מספיקה חריגה של חצי סנטימטר כדי שדלת הארון שלכם לא תיסגר כמו שצריך. אם חיתוך העץ נעשה קטן מידי, לא תהיה ברירה אלא להכין דלת חדשה.

 

כוכבית צביעת ארונות המטבח

אם התברכתם בארונות במצב טוב, גם מבחינה חיצונית וגם מבחינה פנימית - רק אז צביעת ארונות מטבח יכולה להתאים לכם, וגם אז, לא בכל מקרה זה כדאי. מתי כן? מתי לא? בדיוק לשם כך התכנסנו.

 

דלתות צבעוניות לארונות מטבח

 

מתי כדאי לצבוע את ארונות המטבח?

וי אם יש לכם ארונות מטבח פורמייקה או ארונות מטבח MDF במצב חדש ואתם פשוט לא אוהבים את הצבע שלהם. זה קורה בעיקר כשקונים דירת קבלן עם מטבח קומפלט. במקרה כזה כואב הלב (וגם הכיס) להחליף את כל המטבח, כשאתם בסך הכל רוצים לשנות את הצבע שלו.

וי אם יש לכם ארונות מטבח מעץ מלא – כשיש ארונות מטבח מעץ מלא איכותי שעשוי ממשטח אחיד, קנייה של דלתות חדשות מאותו סוג עץ תהיה יקרה. ולכן, אם תרצו רק שינוי בצבע, אפשר לעשות זאת על ידי צביעה מחדש של ארונות המטבח.

 

ארונות מטבח מעץ מלא

 

 כוכב שימו לב שיש נגרי מטבחים שלא ממהרים לצבוע ארונות מטבח. חלקם מעדיפים לא לצבוע עץ וחלקם מעדיפים לא לצבוע פורמייקה או ארונות מחומר MDF. לכן אנחנו ממליצים למצוא את נגר המטבחים שאוהב ושמח לעשות את העבודה, ומציג לכם תמונות של עבודות קודמות שהוא עשה.

 

מתי לא כדאי לצבוע את הארונות במטבח?

איקס אם בדלתות המטבח שלכם יש שריטות, חתכים או התנפחות של עץ. שכבת הצבע אמנם תיראה טוב בטווח הקצר, אבל כמה חודשים לאחר צביעת ארונות המטבח יתגלו סימנים של קילוף בצבע והתנפחות של אוויר.

איקס אם יש לכם במטבח ארונות פורמייקה ישנים, עלות צביעת הארונות יכולה להיות גבוהה יותר משווי הדלתות עצמן, ולכן מומלץ להחליף את דלת הארון באחת חדשה.

איקס אם ארונות המטבח שלכם עשויים ממשטח עץ לא אחיד, כמו דלת כפרית שמורכבת מכמה פלטות יחד, עבודה של צביעת ארונות מטבח עלולה לחסום את חיבורי העץ - מה שייצור במשך הזמן תזוזות קלות במידות הדלת וסדקים בין החיבורים.

בשני המקרים האלו כדאי לשקול  שיפוץ מטבחהחלפת דלתות או הוספת ארונות חדשים.

 

פירוק דלתות בארון מטבח

תהליך צביעת ארונות מטבח

התהליך של צביעת ארונות מטבח כולל ארבעה שלבים, עוד לפני התזת הצבע עצמו:

אחד שלב הבדיקה והייעוץ - נגר המטבחים יגיע אליכם הביתה כדי לראות האם אכן אפשר וכדאי לצבוע את ארונות המטבח שלכם. במידה והארונות מתאימים לצביעה הוא יפרק את דלתות הארון ואת כל שאר חלקי חזית המטבח שאותם אתם רוצים לצבוע, כמו פתחי המגירות למשל. למה? כי תהליך התזת הצבע לא קורה אצלכם בבית, אלא במצבעה או בנגרייה.

שתיים שלב הפירוק וההובלה - הנגר ייקח איתו את חלקי הארונות המיועדים לצביעה. אל דאגה, הם עוד ישובו אליכם מחודשים ורעננים, אולי אפילו לא תזהו אותם!

שלוש הכנות לקראת הצביעה - לפני שיתחיל בצביעת ארונות מטבח, הנגר ינקה את העץ משומן. לשם כך הוא ישתמש בחומר מיוחד שמסיר שומנים מעץ. לאחר מכן הוא ישייף את העץ, ויסתום חורים מיותרים - כמו חורים של ידיות שפורקו.

ארבע שלב הצביעה - רק לאחר כל ההכנות, נגר המטבחים יתיז את השכבה הראשונה של צבע היסוד - הצבע שמקשר בין העץ לצבע החדש. לאחר 24 שעות שכבת היסוד מתייבשת לחלוטין ואז מתיזים שכבת יסוד נוספת. רק לאחר ייבוש השכבה השנייה, נגר המטבחים יתחיל בהתזת צבע הגמר, הנקרא לפעמים גם 'צבע אפוקסי' - וזה מה שסוף סוף יקנה לארונות המטבח שלכם את הצבע בגוון שבחרתם.

כוכב שימו לב - כמות שכבות הצבע תלויה בגוון הצבע שבחרתם. אל תמהרו לחשוב שמספר שכבות רב יותר מעיד בהכרח על עבודה טובה יותר. לפעמים שימוש בכמות גבוהה מידי של צבע רק גורמת לפיצוצים וקילופים שלו.

 

צביעת ארונות מטבח בהתזה

 

צביעת ארונות מטבח - בתנור חם או חדר צבע?
השיטה הטובה ביותר לצביעת ארונות המטבח היא בחדר צבע. חדר צבע הוא חדר סגור עם מערכת ששואבת מהאוויר את חלקיקי האבק הקטנים שעלולים ליפול על הדלת עוד לפני שהצבע מתייבש, מה שיוצר מגע מחוספס. המערכת שואבת את הגזים מהאוויר ומבטיחה שהצבע יתייבש באופן אחיד וחלק. יש בעלי מקצוע שממשיכים לקרוא לחדר הזה בשם המפוקפק "תנור", אבל עלינו זה לא עושה רושם. זה לא מקום חם ולא יוצאות ממנו עוגות.

 

עיצובים שונים לצביעת ארונות מטבח

אולי תופתעו, אבל בחירת גוון הצבע היא רק קצה המזלג בכל מה שקשור לחידוש ארונות המטבח שלכם. מה עוד אפשר לשדרג, אתם שואלים? ראשית, כבר בבחירת הצבע, לא בטוח שתרצו להסתפק רק בגוון אחד כשאפשר לשלב צבעים שונים לחזית של המגירות ולפתחי הדלתות.
עיצוב נפוץ נוסף לצביעת ארונות המטבח הוא צביעה של צד הדלתות, מה שנקרא קנט הדלת, בצבע בגוון בהיר או כהה יותר מהגוון של חזית הדלת. והיי, אם אתם באמת בראש של חידושים, תוכלו לנצל את המומנטום ולהחליף את ידיות המגירות והדלתות ולשנות את פרזול המטבח שלכם.

 

ידיות לארונות מטבח

מחירים של צביעת ארונות מטבח

מחיר מחיר צביעה חיצונית של דלת ארון מטבח נע בין 450-650 ₪ כולל מע"מ.
מחיר צביעה דו צדדית של הדלת יקרה יותר, ונעה סביב 550-750 ₪ כולל מע"מ.

כוכב שימו לב: צביעת ארונות מטבח היא עבודה שדורשת הגעה של בעל המקצוע אל הבית שלכם כמה פעמים; בשלב ההתייעצות והמדידות, בשלב פירוק הדלתות ובשלב ההרכבה. יש בעלי מקצוע שמתמחרים את העבודה לפי כמות הארונות, ולכן אם יש לכם מטבח עם שטח אחסון גדול, המחיר לדלת יהיה זול יותר.
בנוסף, כדאי לוודא עם נגר המטבחים שלכם שהמחיר כולל את הפירוק וההתקנה של הדלתות ואת השינוע למצבעה.


צביעת ארונות מטבח לפני ואחרי – תמונות

מטבח פורמייקה לפני צביעת ארונות:

מטבח פורמייקה לפני צביעת ארונות

 

מטבח פורמייקה לאחר צביעת ארונות:

מטבח פורמייקה לאחר צביעת ארונות

 

מטבח עץ מלא לפני צביעת ארונות:

מטבח עץ מלא לפני צביעת ארונות

 

מטבח עץ מלא אחרי צביעת ארונות:

מטבח עץ מלא אחרי צביעת ארונות

 

מטבח עץ מלא לפני צביעת ארונות: 

מטבח עץ מלא לפני צביעת ארונות

 

מטבח עץ מלא אחרי צביעת ארונות: 

מטבח עץ מלא אחרי צביעת ארונות

נגרי מטבחים מומלצים לצביעת ארונות מטבח

החלטתם שאתם רוצים לצבוע את ארונות המטבח שלכם? ברכותינו! עכשיו נשאר לכם לבחור נגר מטבחים אמין ומקצועי, כזה שיוסיף לכם צבע וחיים למטבח. בדיוק בשביל זה אספנו לכם רשימה של נגרי מטבחים מומלצים שמומחים בצביעת ארונות מטבח עם המלצות של אלפי לקוחות קודמים.


;

שאלות נפוצות לדף זה

איך לחדש ארונות מטבח?

יש שלוש אפשרויות לחידוש ארונות המטבח: החלפה של כל המטבח, החלפה של דלתות המטבח או צביעה של דלתות המטבח. לכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות, האפשרות הנכונה עבורכם תלויה במצב ארונות המטבח שיש לכם בבית.

מתי לצבוע ארונות מטבח?

צביעת ארונות המטבח יכולה להתאים לכם אם ארונות המטבח במצב תקין לחלוטין, ואתם רק רוצים לרענן את המראה שלהם, ללא צורך בהחלפה של כלל המטבח.

איך צובעים ארונות מטבח?

תהליך צביעת ארונות המטבח נעשה בחלל יעודי שנקרא חדר צבע. מתחילים בניקיון הדלת משומנים, שיוף ומריחה של שתי שכבות יסוד, ולבסוף מיישמים את צבע הגמר. בין שכבה לשכבה צריך להמתין לייבוש מלא, שלוקח כ-24 שעות.

כמה עולה לצבוע ארון מטבח?

מחיר צביעה חיצונית של דלת ארון מטבח נע בין 450-650  כולל מע"מ.
צביעה דו צדדית של הדלת יקרה יותר, ונעה סביב 550-750 ₪ כולל מע"מ.

אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב (ניתן לקבל אישור בתנאים מסויימים). שימוש בתכנים ללא אישור מהווה הפרת חוק זכויות יוצרים ויהווה עילה לתביעה.

שים לב! הנך מחובר בשם הלקוח . התנתק